Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kirjastolle käydä tällästä mokaa?

Vierailija
16.08.2017 |

Eli palautin cd-levyjä kirjastoon, laskin että niitä oli sen verran kuin piti palauttaa. Mutta nyt on tullut viesti että yksi levy olisi palauttamatta.

Onko mahdollista että ovat jotain sählänneet niitten palautettujen kanssa vai voisiko joku varastaa, kun siellä on pöytä mihin jätetään palautukset?

Koitan vielä etsiä jos se itellä olisi kuitenkin, mutta pelkään että siellä kirjastossa on sattunut jotain minkä vuoksi se yksi sitten puuttuisi...

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Itse palautin luukusta kasan kirjoja, joista yhtä en muka ollutkaan palauttanut. Löytyi kasasta myöhemmin.

Vierailija
2/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käydä inhimillinen erehdys! Kannattaa ystävällisesti vaan kysyä kirjastosta ja selittää tilanne. Yleensä just pienemmät jutut kuten ohuet lasten kirjat saattavat jäädä huomaamatta, varsinkin jos on tuollainen pöytäsysteemi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla. Jopa palautettu kirja on sittemmin löytynyt hyllystä väitteistä huolimatta.

Koska en tiedä tarkkaa tapahtumaa en rupea levykkeen paikkaa arvailemaan. Mutta pysy kannassasi.

Toisekseen ne tarkistaa sen palautuksen samana päivänä ja tieto puuttuvasta levykkeestä on tultava heti seuraavana päivänä.

Vierailija
4/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää siis käydä katsomassa jospa se levy olisi vaikka viety hyllyyn kuitenkin...toivottavasti löytyy...

Vierailija
5/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä kirjastossa ja kyllä joskus kävi niinkin, että asiakkaalle lähti muistutusmaksu palauttamattomasta lainasta ja kun asiakas sitten vakuutti, että hän on palauttanut lainan ja sitä alettiin etsiä, niin joskus löytyi kirjastosta hyllystä omalta paikaltaan. Oli vain lipsahtanut palautuksen läpi kirjautumatta palautuneeksi.

Ja ihan yhtä lailla on asiakas kivenkovaan vakuuttanut, että laina on palautettu ja sitten se onkin yllättäen löytynyt asiakkaan kotoa jonkin ajan päästä.

Varkaustapauksia ei - tietääkseni - sattunut.

Vierailija
6/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tulla. Jopa palautettu kirja on sittemmin löytynyt hyllystä väitteistä huolimatta.

Koska en tiedä tarkkaa tapahtumaa en rupea levykkeen paikkaa arvailemaan. Mutta pysy kannassasi.

Toisekseen ne tarkistaa sen palautuksen samana päivänä ja tieto puuttuvasta levykkeestä on tultava heti seuraavana päivänä.

Niin tästä on jo muutamia päiviä aikaa kun palautin levyt. Ja nyt vasta tuli ilmoitus.

Vierailija
7/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin palauttamatta jääneen kirjan paikoiltaan kirjaston hyllystä. Koodista tiesi, että on täsmälleen sama, eikä joku toinen samanlainen. Olin palauttanut vielä tiskille virkailijalle, eli virkailijalla jäänyt leimaamatta. 

Vierailija
8/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä otit palautuskuitin?Et vai? Sitten lienee vaikeampi todistaa että olet kaikki palauttanut.

Vierailija
9/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sä otit palautuskuitin?Et vai? Sitten lienee vaikeampi todistaa että olet kaikki palauttanut.

Ei tuolla mitään palautuskuitteja saa, kun ne palautukset vaan jätetään siihen pöydälle ja virkailija sitten kun kerkee niin ottaa ne.

Vierailija
10/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Kirjasto kymppi on pahamaineinen. Sivarit ottavat niteitä kuormasta. Yksikin katsoi edellisen lainaajan tiedot ja lainasi tämän asiakkaan piikkiin levyt 4kk.laina-ajalla! Ja kyseessä ei ollut suljettu tai rempassa oleva piste,jolla selitettäisiin ylipitkä laina-aika.

Vierailija
11/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautuksesta otettava aina kuitti. Fiddu,kuitti pitää ottaa aina!

Vierailija
12/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia palautan aina itse henkilökohtaisesti, en uskaltaisi pudottaa mistään luukusta ja luottaa siihen ettei kukaan kämmää.

Vierailija
13/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palautuksesta otettava aina kuitti. Fiddu,kuitti pitää ottaa aina!

Mikä ihmeen palautuskuitti?

Vierailija
14/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sakkolainaaja ujostelee ja vie myöhässä olleen niteen (kirja,levy,mikä tahansa lainattu kaupungin omaisuus) itse suoraan hyllyyn ja luulee asian olevan sillä selvän. Ei ole ennen kuin nidekoodi on luettu palautuksessa palautetuksi. Ja kuten edellä mainittiin,niin kuitti kannattaa ottaa. Heti kun tarjotaan eikä tulla sitten myöhemmin vaatimaan.

Vierailija
15/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia palautan aina itse henkilökohtaisesti, en uskaltaisi pudottaa mistään luukusta ja luottaa siihen ettei kukaan kämmää.

Pelkäätkö ettei kämmätä?

Vierailija
16/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi olla virhekin. Mutta 30-vuotisella kirjastouralla olen huomannut, että yleensä asiakas on väärässä! Väittävät kivenkovaan kaikki palauttaneensa. Sitten tullaan viikon päästä nolona palauttamaan se puuuttuva kirja tai levy. Vähän vituttaa asiakkaiden epärehellisyys.

Vierailija
17/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulostan aina palautuskuitin ja katson, että täsmää palauttamiini kirjoihin.

Vierailija
18/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on ainaki sellainen palautuskone kirjaston sisällä, johon syötetään kirjat yksitellen ja kone lukee ne viivakoodista, näytöstä näet kirjan nimen, joka juuri vilahti koneen sisään. Kone pudottaa ne toiselle puolelle, eli kukaan ei voi pölliä niitä palautettuja ja sitä paitsi jo viivakoodin piipatessa kirja on jo syötetty tiedostoihin palautetuksi. Syöttämisen jälkeen painetaan nappia ja kone suoltaa ulos kuitin, jossa lukee palautus ja kaikkien kirjojen nimet, jotka juuri syötit koneeseen.

Vierailija
19/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, voi käydä ihan mitä vaan. Koiranpentu söi lainakirjan ja soitin kirjastoon, että miten korvaan sen. No kuule, jos sulla on se sama kirja hyllyssä niin tuo se tilalle. Oli pakko kysyä, että ootko ihan tosissas:) Saman kirjailijan kirja sentään löytyi.

Vierailija
20/38 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kerran palautusautomaatti nielasi yhden kirjan ilman että rekisteröi palautuksen. En huomannut asiaa ennen kuin myöhemmin kotona, sillä palautin monta kirjaa samalla kerralla ja luulin naivisti, että palautuskone ei hyväksy kirjaa lukematta viivakoodia.  Pelästyin ihan hemmetisti, kun tajusin, että palauttamani kirja roikkuu edelleen tiedoissani palauttamattomana ja mietin miten muka todistan palautuksen kirjastossa.

Kaikeksi onneksi ko. kirja oli hyllyssä (asun melko lähellä kirjastoa), joten löydettyäni sen kävin palauttamassa sen uudestaan ja homma oli sillä kuitattu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän