K-Supermarketissa otettiin hinta hedelmäpussistakin. :-O Pakkasin banaanit näköjään johonkin Bioska hevi-pussiin, joka maksoi 0,09€.
Siis ihan tavallisesti otin banaaneiden vierestä siitä rullasta semmosen biopussin, mihin aina oon hedelmät pakannu. Ja aina ne on ollu ilmasia.
Nyt kun kotona tarkistin kuitin, niin ihmettelin, että minkä ihmeen Bioska hevi-pussin oon ostanut. Kaivelin roskista sen hedelmäpussin ja sehän se oli. 😲
Nyt tuli mullekin ihan yllätyksenä tää. Tämmösillä kikoillako K-ketjun kaupat nyhtävät asiakkailtaan ylimäärästä rahaa.
Eihän kaikki tajua tota maksullista hevi-pussiakaan, kun on tottunut että sen pussin saa ilmaiseksi. Mäkin oon tottunu ja enpä olis huomannu sitäkään, jos en olis kuittia tarkistanu.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä joka olit sitä mieltä että on aivan saman tekevää käytetäänkö Suomessa muovipusseja vai ei ja että ainoastaan köyhien aasian yms. maiden (kehitysmaiden) panostettava kierrätykseen ja muovin käyttöön. Siinä olet aivan oikeassa että suurin ongelma muovijätteen kertymissesä maapallolle ja vesistöihin ei toki ole suomen syy mutta meidänkin pitää kantaa kortemme kekoon tässä asiassa. On aika härskisti ajateltu että kun me makoisasti elämäämme viettävät pohjoismaaleiset emme olisi vastuussa mistään, kun kuitenkin suurin osa meidänkin tuotteista, ruuasta yms tulee juuri näistä kehitysmaista, näkisin tämän ennemminkin niin että myös meillä on vastuumme tässä kaikessa, me olemme yhdessä riistäneet niitä kehitysmaita, heidän selkänahastaan ja me olemme saaneet nauttia tätä hedelmää niin että kaikista köyhimmät vain köyhtyy koska me haluamme sulkea silmämme ja vain jatkaa nauttimista. Missä on kunnioitus maapalloa kohtaan jossa me kaikki asustellaan? Meillä on vara valita mitä teemme.
Käytätkö fossiilisia polttoaineita liikkumiseen?
Käytän, mutta olen 29.v enkä aja koskaan autolla. Kuljen pyörällä tai bussilla tai liftaan tai junalla tai kimppakyydillä. Myös tälläinen mustavalko ajattelu on aika naurettavaa että jos et voi muuttaa kaikkea elämässäsi älä tee mitään. Vai mitä hait tällä kysymyksellä takaa? Että jos haluan elää ekologisemmin en saisi liikkua minnekkään? Pitäisi pysyä vain kotona teltassa ilmaa haistellen ja soutuveneellä liikkuen?
Vaikka käyttäis omaa pussia, niin maksaahan sekin. Nimittäin se pussi painaa jonkun verran siinä puntarilla, mikä tietysti tulee siihen hedelmien hintaan mukaan ;)
eka punnitus ja sit hedelmät pussiin niin säästyy maksulta:)
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tuotteet pakata omaan, jo edelliseltä kauppareissulta jääneeseen pussiin? Säästyisi rahaa ja säästyisi luontoa, mutta salliiko laki tai K-kauppias?
Just näin oon tehnyt vuosia. Samat hedelmäpussit käyvät kaupassa monta kertaa. Uusi lappu tulee vanhan päälle. Niitä tavallisia, kahisevaa muovia olevat pussit kyseessä.
En ole kaupan näkemystä kysellyt. 😊
Kuka viitsii käydä K-kaupassa sillä melki kaikessa ryöstöhinnat. Esimerkkejä löytyy paljon.
Siis sä otit baneeneille muovipussin jonka heitit heti kotona roskiin? Kamala ihminen olet. Minä, minä, minä, minä, vitut jostain luonnosta kun minä, minä, minä. Häpeä!
Mä oikein odotan, että kaikki pussit tulisi maksullisiksi. Ei nyt kovin kalliiksi, mutta vaikka euron kaks kappale. Pakottais itsekkäät ihmiset ajattelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä joka olit sitä mieltä että on aivan saman tekevää käytetäänkö Suomessa muovipusseja vai ei ja että ainoastaan köyhien aasian yms. maiden (kehitysmaiden) panostettava kierrätykseen ja muovin käyttöön. Siinä olet aivan oikeassa että suurin ongelma muovijätteen kertymissesä maapallolle ja vesistöihin ei toki ole suomen syy mutta meidänkin pitää kantaa kortemme kekoon tässä asiassa. On aika härskisti ajateltu että kun me makoisasti elämäämme viettävät pohjoismaaleiset emme olisi vastuussa mistään, kun kuitenkin suurin osa meidänkin tuotteista, ruuasta yms tulee juuri näistä kehitysmaista, näkisin tämän ennemminkin niin että myös meillä on vastuumme tässä kaikessa, me olemme yhdessä riistäneet niitä kehitysmaita, heidän selkänahastaan ja me olemme saaneet nauttia tätä hedelmää niin että kaikista köyhimmät vain köyhtyy koska me haluamme sulkea silmämme ja vain jatkaa nauttimista. Missä on kunnioitus maapalloa kohtaan jossa me kaikki asustellaan? Meillä on vara valita mitä teemme.
Käytän, mutta olen 29.v enkä aja koskaan autolla. Kuljen pyörällä tai bussilla tai liftaan tai junalla tai kimppakyydillä. Myös tälläinen mustavalko ajattelu on aika naurettavaa että jos et voi muuttaa kaikkea elämässäsi älä tee mitään. Vai mitä hait tällä kysymyksellä takaa? Että jos haluan elää ekologisemmin en saisi liikkua minnekkään? Pitäisi pysyä vain kotona teltassa ilmaa haistellen ja soutuveneellä liikkuen?
Lyhyt kysymys on yleensä parempi kuin pitkä.
Ehkä sitä kuinka paljon sitä uusiutumatonta öljyä voitaisiin säästää, mikäli useampi ihminen tekisi kauppareissunsa muulla kuin yksityisautolla?
Tai kuinka monta pikkupussia saa siitä öljystä tehtyä esim 4 km yksityisautoilua vastaavalla polttoainemäärällä?
biopussit maksaa kauppiaalle enemmän.. meillä ainakin on hinta biopussi rullan kyljessä. Tekis mieli aina kysyy asiakkailta miks vitussa niille banaaneille pitää ottaa pussi?? turhaa roskaa
Mä syön vain luomu banaaneja eikä ne ole koskaan limaisia, tahmaisia tai mönjää erittäviä eikä kädetkään saa mitää allergiaa niiden käsittelystä.
En näe ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti tärppäsi ja löytyi turhaa yksityisautoiluaan salaa häpeäviä alapeukuttajia!
S-ryhmän liikkeissä nuo bio-pussit ovat maksuttomia, ihan kuten ne tavallisetkin hedelmäpussit. Siellä ei ole tarvetta ottaa jokaista senttiä kuluttajalta.
Vierailija kirjoitti:
Omassa Cittarissani lukee kassalla jokseenkin näin: "Ympäristön suojelullisista syistä veloitamme kaikista muovikasseista..". No nythän ollaan jo maksettu muovikasseista ruokaostosten kanssa, ei siinä mitään, MUTTA, jos ostat esim. vaatteita extempore, ostat kassin. Kuka panee vaatteen ruokaostosten kanssa? Haiskahtaa pienimuotoiselta rahastukselta ympäristönsuojelun varjolla. Mitä raha suojelee, ellei sitä osoita suoraan suojeluun?.
Asiakaspalvelua olisi esim, tämä: "muovikassin sijaan olemme varanneet sinulle pakkauspaperia, tai paperipusseja ostoksillesi.". Niin, ja itse käytän jatkuvasti kestokassia ruokaostoksilleni.
Taitaa se paperikassi olla epäekologisempi.
Biopussi kotikompostissa on tunnistettavana pussina vielä seuraavana keväänä. Ei niille ole mitään jatkokäyttöä, kun eivät kestä mitään muuta kuin kompostiolosuhteita, toisin kuin tavallisille hedelmäpusseille (autoroskiksena, eväiden kuskaamiseen töihin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sitä kuinka paljon sitä uusiutumatonta öljyä voitaisiin säästää, mikäli useampi ihminen tekisi kauppareissunsa muulla kuin yksityisautolla?
Tai kuinka monta pikkupussia saa siitä öljystä tehtyä esim 4 km yksityisautoilua vastaavalla polttoainemäärällä?
sori meni tunteisiin ehkä vähän liian nopeasti. on kyllä aivan totta että se menee vähän jeesustelun puolelle jos painetaan pieni matka autolla kauppaan ja niillitetään muovipussin käytöstä. kuitenkin edes asian ajattelu on mielestäni hyvästä. aikaisemmin asuin kaupungissa missä kaupassa käynti sujui helposti kävellen tai pyörällä, mutta täällä hetkellä asun niin skutsilla että lähimpään kauppaan on matkaa 10km suunta ja markettiin 20km. harvoin tulee sinne markettiin pyöräiltyä. naapurit ottaa kyytiin kerran viikossa että pääsen kauppaan. täällä ollaan tosin hyvin omavaraisia. mutta kiitos kyllä kuuluu naapureille. olen perus laiska että hyvä vaan ettei ole autoa että pysyy kunnossa. yhteisöllisyys on hyvästä. öljy tulee kuitenkin loppumaan, aika nopeastikin. tämä tulee vaikuttamaan suuresti meidän kaikkien elämään, haluttiin tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö siinä pussin vieressä olisi sitten kuulunut olla hinta esillä?
En kyllä katsonut niin tarkkaan. [b]Nappasin siitä pussista sen rullan [/b]vaan kuin ennenkin sen kummemmin ajattelematta.
Niin on mullakin aina ollu ilmasia mutta ei nyt näköjään ollut. Ap
Ihana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö siinä pussin vieressä olisi sitten kuulunut olla hinta esillä?
En kyllä katsonut niin tarkkaan. [B]Nappasin siitä pussista sen rullan [/B] vaan kuin ennenkin sen kummemmin ajattelematta.
Niin on mullakin aina ollu ilmasia mutta ei nyt näköjään ollut. Ap
Ihana!
Aloittaja siis otti selkeästi biojätepussin joka maksaa sen sijaan, että olisi ottanut ilmaisen muovipussin ja nyt sitten valittaa täällä että kaupan vika? Kyllä on taas 1- maailman ongelmat joillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sori meni tunteisiin ehkä vähän liian nopeasti. on kyllä aivan totta että se menee vähän jeesustelun puolelle jos painetaan pieni matka autolla kauppaan ja niillitetään muovipussin käytöstä. kuitenkin edes asian ajattelu on mielestäni hyvästä. aikaisemmin asuin kaupungissa missä kaupassa käynti sujui helposti kävellen tai pyörällä, mutta täällä hetkellä asun niin skutsilla että lähimpään kauppaan on matkaa 10km suunta ja markettiin 20km. harvoin tulee sinne markettiin pyöräiltyä. naapurit ottaa kyytiin kerran viikossa että pääsen kauppaan. täällä ollaan tosin hyvin omavaraisia. mutta kiitos kyllä kuuluu naapureille. olen perus laiska että hyvä vaan ettei ole autoa että pysyy kunnossa. yhteisöllisyys on hyvästä. öljy tulee kuitenkin loppumaan, aika nopeastikin. tämä tulee vaikuttamaan suuresti meidän kaikkien elämään, haluttiin tai ei.
Joo, eipä itsekään mieluusti turhia pusseja käytä, joku pussi kuitenkin tarvinnee roskapussiksi polttokelpoisiin.
Eikä kukaan tietysti ehdota että pitäisi jalan, pyörällä tai julkisilla liikkua, varsinkaan kaupunkien ulkopuolella. Valitettavasti vain tiesi aiemmasta elämästä korkeasti koulutettuja yksilöitä, jotka yksityisautoilivat kaupungissa noin kolmen kilometrin matkan töihin, kesät talvet, säällä kuin säällä.
Kauppa ne biopussit maksaa, ihan oikein laskuttaa niistä myös asiakasta...
Ilmaisiako ne muka pitäis olla?
Ja kaikki muukin kaupassa?
Just.
Kuka torvi laittaa banaanit pussiin?