Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

K-Supermarketissa otettiin hinta hedelmäpussistakin. :-O Pakkasin banaanit näköjään johonkin Bioska hevi-pussiin, joka maksoi 0,09€.

Vierailija
16.08.2017 |

Siis ihan tavallisesti otin banaaneiden vierestä siitä rullasta semmosen biopussin, mihin aina oon hedelmät pakannu. Ja aina ne on ollu ilmasia.

Nyt kun kotona tarkistin kuitin, niin ihmettelin, että minkä ihmeen Bioska hevi-pussin oon ostanut. Kaivelin roskista sen hedelmäpussin ja sehän se oli. 😲

Nyt tuli mullekin ihan yllätyksenä tää. Tämmösillä kikoillako K-ketjun kaupat nyhtävät asiakkailtaan ylimäärästä rahaa.

Eihän kaikki tajua tota maksullista hevi-pussiakaan, kun on tottunut että sen pussin saa ilmaiseksi. Mäkin oon tottunu ja enpä olis huomannu sitäkään, jos en olis kuittia tarkistanu.

Kommentit (148)

Vierailija
101/148 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka tarvitsevat banaanitertulle pussin. En sano, että sinä olisit ostanut tertun, ehkä ostit irtobanaaneita, mutta niitä on paljon jotka nappaavat tertun ja sitten pussittavat sen ihan turhaan.

Minusta on hyvä, jos pusseille on tullut hinta, koska ihan oikeasti hukumme muoviin.

Kaikki ei suuntaa kaupasta suoraan kotiin. Me usein käydään hakemassa kaupasta eväät esim rannalle tms. Pakkaan banaanitertun pussiin, koska tarvitaan se pussi roskia varten. Niitä pikkupusseja kun ei enää saa kassalta ja muovikassi on liian suuri muutamalle roskalle.

Ja sinun on ihan mahdotonta käyttää uudestaan niitä pikkupusseja, joita kotiin on kertynyt? Vai heitätkö ne aina roskiin? Sama kysymys sille, joka ei halua banaaninhajun tarttuvan: miksei voi pitää mukana käytettyä pussia, johon ne sitten kassalla pakkaa?

Mä ainakin käytän sen pikkupussin roskapussina, kuljetan siinä eväitä, säilytän siinä jotain, jonka jokatapauksessa käärisin kelmuun, tai esin jääkaapissa jonkun astian päällä niinkun tuorekelmua käyttäisin, ettei ruoka kuivu tai sen haju leviä koko jääkaappiin. Usein pyydän kassalta sen pikkupussin, kun niitä ei enää siinä ole niinkun ennen että voi ottaa vaan rullasta. Eli pariin, kolmeenkin kertaan tulee siis sama pussi käytettyä. Ensin kannan kaupasta siinä jotain pientä, sit eväspussina/jääkaapissa säilytän jotain siinä ja vielä roskapussina.

Vierailija
102/148 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Ilmaisia pusseja ne on edelleenkin.

Bio-pussit maksaa ja hintakin löytyy siitä rullan vierestä.

Jaa, kyllä ainakin Sellon Prismasta saa ottaa ilmaiseksi niin monta kuin huvittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/148 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ilmaisten tuotteiden tehtaasta ne pussit tulee? Jos ei, niin se maksaa, joka pussin ottaa. Muuten pussitkin ovat tuotteiden hinnassa, ja kaikki joutuu maksamaan. On tietysti kauppiaan etu, että hänkin, joka ottaa yhden banaanin ilman pussia, maksaa pussista, siksi ne ovat "ilmaisia".

Vierailija
104/148 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka olit sitä mieltä että on aivan saman tekevää käytetäänkö Suomessa muovipusseja vai ei ja että ainoastaan köyhien aasian yms. maiden (kehitysmaiden) panostettava kierrätykseen ja muovin käyttöön. Siinä olet aivan oikeassa että suurin ongelma muovijätteen kertymissesä maapallolle ja vesistöihin ei toki ole suomen syy mutta meidänkin pitää kantaa kortemme kekoon tässä asiassa. On aika härskisti ajateltu että kun me makoisasti elämäämme viettävät pohjoismaaleiset emme olisi vastuussa mistään, kun kuitenkin suurin osa meidänkin tuotteista, ruuasta yms tulee juuri näistä kehitysmaista, näkisin tämän ennemminkin niin että myös meillä on vastuumme tässä kaikessa, me olemme yhdessä riistäneet niitä kehitysmaita, heidän selkänahastaan ja me olemme saaneet nauttia tätä hedelmää niin että kaikista köyhimmät vain köyhtyy koska me haluamme sulkea silmämme ja vain jatkaa nauttimista. Missä on kunnioitus maapalloa kohtaan jossa me kaikki asustellaan? Meillä on vara valita mitä teemme.

Käytätkö fossiilisia polttoaineita liikkumiseen?

Sori mutta alkoi naurattaa taas tämä "argumentti", jos tekee jotain epäekologista, ei ole pointtia missään muissakaan asioissa edes yrittää säästää luontoa. Mahtava asenne. Onko wt jengi tosiaan sitä mieltä, että kun kerran joku ajaa vaikkapa omaa autoa, niin on ihan sama ympäristökuormituksen näkökulmasta mitä ko. henkilön muut kulutustottumukset ovat?

Vierailija
105/148 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-ryhmän liikkeissä nuo bio-pussit ovat maksuttomia, ihan kuten ne tavallisetkin hedelmäpussit. Siellä ei ole tarvetta ottaa jokaista senttiä kuluttajalta.

Kyllä pussien hinta on laskettu hevi-osaston tuotteiden hintaan mukaan.

Vierailija
106/148 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ilmaisten tuotteiden tehtaasta ne pussit tulee? Jos ei, niin se maksaa, joka pussin ottaa. Muuten pussitkin ovat tuotteiden hinnassa, ja kaikki joutuu maksamaan. On tietysti kauppiaan etu, että hänkin, joka ottaa yhden banaanin ilman pussia, maksaa pussista, siksi ne ovat "ilmaisia".

9 snt/pussi. On kate kohdillaan tuossa.

Vierailija
107/148 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitti tarkistetaan aina ja paikanpäällä. Jos on jotain kysyttävää, asia otetaan esille heti.

En mä ainakaan aina jaksa ainakaan pitkää kauppakuittia siinä läpi käymään jos on paljon ostoksia pakattavana ja pitkä kassajono takana. Ap

Höh, no ei sitä kuittia heti siinä jonossa katota, vaan vasta ostotilanteen jälkeen jossain sivussa.

Vierailija
108/148 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan ostanut kaupasta sellaista kestopussia hedelmille? Näin niitä Prismassa hedelmäosastolla myynnissä. Lähteekö niistä tarra helposti irti? Ja kuulostan varmaan typerältä, mutta en vielä kehdannut ostaa. Aloin nimittäin ajatella, että entä jos myyjä sitten joka kerta kaupassa käydessäni luulee, että olen ostanut pussin sillä kertaa ja joudun selittää, että pussi on minun oma ja olen jo ostanut sen aikaisemmin. Samasta syystä en kehtaa käyttää muumikasseja Cittarissa. Olen varmaan outo, mutta tosissani stressaan tällaisilla asioilla. 

Vierailija
109/148 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ot, mutta miksi banaanit pitää laittaa vielä erikseen pussiin? Eikö ne mene ihan tertussa sellaisenaan kotiin, kun tuskin niitä kuoria kuitenkaan syö.

Ai niinku olis banaanit Tertussa?

Vierailija
110/148 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ot, mutta miksi banaanit pitää laittaa vielä erikseen pussiin? Eikö ne mene ihan tertussa sellaisenaan kotiin, kun tuskin niitä kuoria kuitenkaan syö.

Ainakin meidän lähellä olevassa Prismassa banaanit ovat yleensä ihan märkiä ja tahmaisia ja jos niitä ei pistäisi pusseihin, ne sotkisivat myös muut ostokset ja kauppakassin.

T. Ei ap

Vierailija
111/148 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummityttöni ompeli mummonsa vanhasta valoverhosta kestopusseja. Edessä on erikseen toista kangasta, johon voi liimata hintalapun.

Sain joululahjaksi 3 ja en ole varmaan yhtään irtopussia viime joulun jälkeen ottanut.

Siirry näihin, eipä tarvi surkutella muutaman sentin takia.

Ai niin, olen myynyt niitä 2 kassalla. Minulta on kysytty mistä olen saanut ja kerroin. On kysytty tekisikö hän minullekin ja sanoin joo, maksaa 5 e.

Ja olen antanut oman pussini ja kummityttöni on tehnyt uuden. Rahat tietenkin tekijälle ,

Vierailija
112/148 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka tarvitsevat banaanitertulle pussin. En sano, että sinä olisit ostanut tertun, ehkä ostit irtobanaaneita, mutta niitä on paljon jotka nappaavat tertun ja sitten pussittavat sen ihan turhaan.

Minusta on hyvä, jos pusseille on tullut hinta, koska ihan oikeasti hukumme muoviin.

Pesupussikankaasta voi helposti ommella omia hedelmäpusseja, joihin hintatarran voi kiinnittää ja josta sen voi helposti kotona poistaa.

Luuletko oikeasti että ihmiset rupeavat kantamaan jotain pussia mukana koko ajan?

Minä en ainakaan tiedä koska menen kauppaan. Aina kun sinne menen niin tulen jostakin. Koskaan en lähde kotoa kauppaan koska se on ajan ja energian tuhlaamista. 

Biohajoava pussi ei haitata yhtään luontoa. Mikä haittaa on kaiken maailman kovamuovi purnukat mitä varsinkin naiset kotinsa täyteen haalii. Kaikki kovamuovi mitä kaikissa romuissa on mitä sinäkin raahaat kotiisi kaupoista.

Ei se mistään muovipusseista tule. 

Vierailija
113/148 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka olit sitä mieltä että on aivan saman tekevää käytetäänkö Suomessa muovipusseja vai ei ja että ainoastaan köyhien aasian yms. maiden (kehitysmaiden) panostettava kierrätykseen ja muovin käyttöön. Siinä olet aivan oikeassa että suurin ongelma muovijätteen kertymissesä maapallolle ja vesistöihin ei toki ole suomen syy mutta meidänkin pitää kantaa kortemme kekoon tässä asiassa. On aika härskisti ajateltu että kun me makoisasti elämäämme viettävät pohjoismaaleiset emme olisi vastuussa mistään, kun kuitenkin suurin osa meidänkin tuotteista, ruuasta yms tulee juuri näistä kehitysmaista, näkisin tämän ennemminkin niin että myös meillä on vastuumme tässä kaikessa, me olemme yhdessä riistäneet niitä kehitysmaita, heidän selkänahastaan ja me olemme saaneet nauttia tätä hedelmää niin että kaikista köyhimmät vain köyhtyy koska me haluamme sulkea silmämme ja vain jatkaa nauttimista. Missä on kunnioitus maapalloa kohtaan jossa me kaikki asustellaan? Meillä on vara valita mitä teemme.

Käytätkö fossiilisia polttoaineita liikkumiseen?

Sori mutta alkoi naurattaa taas tämä "argumentti", jos tekee jotain epäekologista, ei ole pointtia missään muissakaan asioissa edes yrittää säästää luontoa. Mahtava asenne. Onko wt jengi tosiaan sitä mieltä, että kun kerran joku ajaa vaikkapa omaa autoa, niin on ihan sama ympäristökuormituksen näkökulmasta mitä ko. henkilön muut kulutustottumukset ovat?

Aika lailla on turhia. Pelkkä auto tuottaa niin paljon paskaa että ihminen jolla ei ole autoa ei normaalilla kulutuksella pääse edes yhden autonkulutuksen tasolle vuodessa.

Sama kun valittaisi lampun energiansäästöstä ja samalla lämmittäisi asuntoa sähköllä ja pitäisi ikkunoita auki. 

Vierailija
114/148 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, kyllä pitää olla vähän köyhä elämä teillä, jos muovipussista on saatu jo kahdeksansivuinen ketju 😂

Vierailija
115/148 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan ostanut kaupasta sellaista kestopussia hedelmille? Näin niitä Prismassa hedelmäosastolla myynnissä. Lähteekö niistä tarra helposti irti? Ja kuulostan varmaan typerältä, mutta en vielä kehdannut ostaa. Aloin nimittäin ajatella, että entä jos myyjä sitten joka kerta kaupassa käydessäni luulee, että olen ostanut pussin sillä kertaa ja joudun selittää, että pussi on minun oma ja olen jo ostanut sen aikaisemmin. Samasta syystä en kehtaa käyttää muumikasseja Cittarissa. Olen varmaan outo, mutta tosissani stressaan tällaisilla asioilla. 

Mä oon kirjottanu kestokassiin nimikirjaimet vedenpitävällä tussilla. Samoin teen korvikepurkeille,soseille yms. Voi tarvittaessa todistaa että ovat omia.

Vierailija
116/148 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummityttöni ompeli mummonsa vanhasta valoverhosta kestopusseja. Edessä on erikseen toista kangasta, johon voi liimata hintalapun.

Sain joululahjaksi 3 ja en ole varmaan yhtään irtopussia viime joulun jälkeen ottanut.

Ai niin, olen myynyt niitä 2 kassalla. Minulta on kysytty mistä olen saanut ja kerroin. On kysytty tekisikö hän minullekin ja sanoin joo, maksaa 5 e.

Ja olen antanut oman pussini ja kummityttöni on tehnyt uuden. Rahat tietenkin tekijälle ,

Mitäs kauppias=työnantaja tykkää tuommoisesta sivubisneksestä?

Vierailija
117/148 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs kauppias=työnantaja tykkää tuommoisesta sivubisneksestä?

Tai asiakkaanahan sun on varmaankin täytynyt olla, että joku on pussukan huomannut. Mut montako kymmentä/sataa meinasit kaupata noin ohimennen? Ei hitto jos joku haluais ostaa mun kauppakassin/pussukan, niin aika huono päivä pitäis olla että suostuisin myymään. Ihan turhaan kanniskellut sitä mukana.

Vierailija
118/148 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakin maksaa niistä pusseista. Ja nyt kate huutelijat hiljaa! Mitään ette eri kauppojen katteista tiedä niin turha leikkiä esa ekonomia.

Ja kun pussien tyrkyttäminen kassoilta loppui on tullut huomattavaa säästöä jo näinkin pienellä teolla. Maksullisiksi vaan kaikki pussit.

Ja hieman liioittelua kuuluu olevan limabanaani lissuilla! Kai ne myyjätkin olis märkälimaa täynnä jos yhden vinkujan banaaniterttu limaa koko kärryllisen tavaraa.

Miten kaupassa käyminen on nykyään näin v*tun vaikeaa?

Vierailija
119/148 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne pussien hinnat on jo niitten tuotteiden hinnoissa, kun ovat pitkään olleet ilmaisia. Ja ne pussit varmaankin parantaa monien tuotteiden myyntiä, harvempi alkais valita ja punnita saati ostaa yksitellen monia tuotteita. Suolakurkut ja perunat sun muut irtotavarana jäisi monelta ostamatta jos pitäisi muistaa oma pussi tuoda. Eikä jotain omenoita/tomaatteja ym viitsis punnita jokaista erikseen jos enemmän ostaa. Jotain kirsikkatomaatteja, tarra jokaiseen vaan erikseen, niin ei tarvi pussia, kivasti vielä kassissa liiskautuvat, kun unohtui pussi kotiin. Ihan hullu hinta yhdestä pussista 9snt, 100kpl=9€. Eli on kate ihan kohdallaan kyllä.

Vierailija
120/148 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paljon se kate on? Paljon rulla maksaa kaupalle? Monta pussia rullassa on? Onko hävikki mitattu? Entä lava-alennus?

Voisko joku antaa lukuja niin pääsee kate karoliinat pätemään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi