Tyttö ei osallistu vanhojen tansseihin, koska kaikki pojat on jo varattu.
Onko tosiaan niin, että parin valinta on omalla vastuulla? Tyttöjä on kuitenkin paljon enemmän, miten teidän lukioissa asia on ratkaistu?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Alemmalta luokka-asteelta poikia vain lainaan.
Itse jouduin hommaamaan tytön lainaan ekalta :D Meidän vanhoissa oli itse asiassa ekan luokan poikia enemmän kuin toisen.
Itse kysyin kahta poikaa tanssipariksi ja kyllähän se harmitti kun sai pakit. Kaverit löysivät sitten mulle mukavan pohan ykkösluokalta, ja oli tosi hauskat tanssit :)
tanssin jo ysiluokan tanssit tytön kanssa niin ei kyllä enää huvittanut tanssia vanhojen tanssi samalla kaavalla... onneksi pääsin, olihan se hieno kokemus. Kyllä sen verran pitäisi jo lukioikäisenä rohkeutta kerätä että edes kysyisi muutamaa poikaa niin kuin minä, vaikka kyllähän se itsetuntoon otti ja olin varma että jään vanhaksi piiaksi koko loppuelämäksi.
Meillä aikanaan parikymmentä vuotta sitten muutamilla oli omat poika-/tyttöystävät ja lopuille arvottiin liikunnanopettajien toimesta parit. Ujoille tytöille ja pojille se oli hieno juttu, eikä pakkejakaan tarvinnut jännittää, kun sellaisia ei arvonnan ansiosta kenellekään tullut. Olisi aika monelta aralta tytöltä ja pojalta jäänyt tanssit ilman tätä järjestelyä tanssimatta. Luultavasti myös poikia olisi jäänyt paritta, kun suositut tytöt olisivat ensin kyselleet parikseen oman ikäisensä suositut pojat ja sitten alempien luokkien suosittuja poikia. Moni ei niin suosittu tyttö olisi arastellessaan jättänyt parin etsimättä ja tanssit tanssimatta. Nyt kaikki saivat tanssinsa tanssia, eikä tarvinnut pelätä että joku jäisi ilman paria.
Vuonna 2001 tanssin silloisen poikaystäväni, nykyisen mieheni kanssa. Hän oli omansa tanssinut jo viisi vuotta aiemmin.
Minun tyttärelle kävi juuri näin. Kaverit oli jo ylibookattuja tansseihin. Hän meni tanssitunneille, ei saanut kaveria sinnekään. Jäi sitten tanssit tanssimatta. Surullista vanhempana katsoa tilannetta. Ei sinne viitsi kuitenkaan omaa isää viedä.
Ei ole pakollinen kurssi. Sitä joku kysyi.
Meillä oli aikanaan jokaisella pojalla kaksi tyttöparia ja vuorotellen tanssittiin. Ja itse toki kysyttiin ja sovittiin parit. Varmaankin tanssikurssin alussa myös opettajat avustivat niitä, jotka eivät olleet vielä löytäneet paria ja eivät tunteneet koko vuosikurssia ja osanneet kysyä oikeilta tyypeiltä.
Kyllä tyttösi täytyy itse opetella olemaan aloitteellinen. Tanssiminen ei ole mikään ihmisoikeus, joten väliin tanssit kannattaakin jättää jos ei uskalla paria kysyä. Tyttöjä kun on lukiossa yleensä enemmän, niin on sopeuduttava tässä asiassa olemaan se aktiivinen osapuoli.
Ja miksi parin pyytäminen olisi ujolle pojalle yhtään sen helpompaa?
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin poika oli ollut vasta kaksi päivää lukion ekalla, kun samalla luokalla ollut tyttö varasi jo vanhojentansseihin pariksi. Nopeat syövät hitaat :D
Kai poikasi ymmärsi, että hän voi myös kieltäytyä? Ei tuo homma niin mene, että kuka ensin ehtii kysyä, "saa pojan". Vaan kysytään, haluaako poika tanssia ja jos poika on suosittu / komea voi hyvin vastata, ettei vielä osaa sanoa. Poika voi sitten kysyä siltä, joka häntä kiinnostaa, että haluaisiko hänet partnerikseen.
Tytöt soittivat kaverinsa amiksesta ym. Kaikilla tytöillä oli poika parina.
Meillä pojan lukiossa on tokaluokkalaisia poikia n.50, allekin, ja tyttöjä n.120.
Oma poikani ei 99% varmuudella osallistu koko touhuun.
Tanssikoulujen kannattaisi vuokrata tanssipartnereita. Sieltä saattaisi löytyä myös komeita miehiä pariksi niin ei tarvitse niitä samanikäisiä finninaamoja pyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Tanssikoulujen kannattaisi vuokrata tanssipartnereita. Sieltä saattaisi löytyä myös komeita miehiä pariksi niin ei tarvitse niitä samanikäisiä finninaamoja pyydellä.
Tanssikouluissahan on aivan valtava määrä miehiä. Kyllä ne naiset joutuu sielläkin meitä kierrättämään.
Ellei lähdetä sille linjalle että äipälle uusi miesystävä, ikänsä puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli aikanaan jokaisella pojalla kaksi tyttöparia ja vuorotellen tanssittiin. Ja itse toki kysyttiin ja sovittiin parit. Varmaankin tanssikurssin alussa myös opettajat avustivat niitä, jotka eivät olleet vielä löytäneet paria ja eivät tunteneet koko vuosikurssia ja osanneet kysyä oikeilta tyypeiltä.
Kyllä tyttösi täytyy itse opetella olemaan aloitteellinen. Tanssiminen ei ole mikään ihmisoikeus, joten väliin tanssit kannattaakin jättää jos ei uskalla paria kysyä. Tyttöjä kun on lukiossa yleensä enemmän, niin on sopeuduttava tässä asiassa olemaan se aktiivinen osapuoli.
Ja miksi parin pyytäminen olisi ujolle pojalle yhtään sen helpompaa?
Ei se aloitteellisuus auta pätkääkään. Tytär on lukiossa, jossa poikia on vaan joka luokka-asteella vähemmän kuin tyttöjä. On kysynyt oman ikäisiä ja nuorempia. Niillä pojilla, jotka suostuvat tanssimaan on jo parit ja loput suurinpiirtein juoksee karkuun. Hänen omat kaveripiiriin kuuluvat pojat ovat ihan toisella suunnalla lukiossa tai opiskelemassa, joten heistäkäön ei ole tässä apua.
Parin kysyminen on oikeasti vaikeaa todella ujolle ihmiselle. Minulla on wanhat edessä, ja ollaan kaverin kanssa mietitty miten toimitaan. Voimme joko tanssia tyttöparina tai sitten luotamme siihen, että saamme parin amiksen puolelta, josta kysytään siis vapaaehtoisia.
Onhan se helkutin säälittävää. No tietääpähän ainakin nokkimisjärjestyksen koulussa. Ne jotka saavat seuraa ja ne joita kukaan ei huoli.