Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelette lapsesta jonka ka. on yli 9.7?

Vierailija
15.08.2017 |

Ajatuksianne?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pärjää hyvin koulussa

Vierailija
2/35 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on varmasti fiksu, mutta ehkä myös vähän ylisuorittaja. Todellisuudessa pelkästään tuosta ei voi varmaankaan vetää juuri mitään johtopäätöksiä muuta kuin että ei ainakaan ole penaalin tylsin kynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksianne?

Nolife.

Vierailija
4/35 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että on kovin ahkera.

Vierailija
5/35 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakas ja/tai ahkera. Arvo nousee mitä pidemmälle mennään. Lukion päättärissä kovaa kamaa

Vierailija
6/35 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksianne?

Nolife.

Oma tällainen tapaus harrasti kilpaurheilua, tapasi kavereitaan ja kävi shoppailemassa yms. Toiset ehtii. Ostarilla tosin ei notkunut.

Vierailija
7/35 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jossain muualla kuin Suomessa hän saisi olla julkisesti oma itsensä, täällä täytyy osaaminen ja oppimisen ilo piilottaa, koulussakin ihannoidaan keskinkertaista suoritusta eikä edes tähdätä siihen, että opitaan.

Vierailija
8/35 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksianne?

Nolife.

Ja Nolifen keskiarvo oli... ;-)

Vierailija
9/35 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hyvä juttu, koulu sujuu hienosti!

Vierailija
10/35 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juur mitään. Omallani 9,8.

Vierailija
11/35 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo siitä, että on hyvä oppimaan ja tekee töitä koulun eteen. 8.5 - 9.2 pitäisi tulla vielä vähän velttoilemallakin, jos on kaikki inkkarit kanootissa. Alle 8.5 on jo ongelmia joko oppimiskyvyssä tai asenteessa. 

Vierailija
12/35 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu ja lahjakas, todennäköisesti myös ahkera. Mutta miettisin, onko jotakin syytä, miksi pitää pärjätä kaikessa?

Nimim. lukion päättötodistuksen keskiarvo 9,8 ja väkivaltaisen alkoholistin heitteillejätettynä lapsena pakko pärjätä kaikessa ihan itse ja omin voimin.

Vierailija
13/35 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko joka paikassa suoriutuja tai sitten liian kiltti tyttö, joka ei tee muuta kuin läksyjä. Tuollaisethan usein kyllä menestyvät vaikka millä aloilla, siis saavat stipendejä sekä koulusta että harrastuksista ja töitä tarjotaan jo alaikäisenä ja niin edelleen.

Vierailija
14/35 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakas ja/tai ahkera lapsi. Hieno juttu, jos suoriutuu noin luontevasti eikä suoriutuminen ole pakonomaista täydellisyyden tavoittelua.

Vierailija
15/35 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse tuollainen lapsi yläasteella, lukion päättötodistuksen ka oli 9,5. Kirjoitin L:n paperit ja musta tuli..... teurastamosiivooja. Eli en ajattele juuri mitään, en pidä kovinkaan ihmeellisenä.

Vierailija
16/35 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu ja lahjakas, todennäköisesti myös ahkera. Mutta miettisin, onko jotakin syytä, miksi pitää pärjätä kaikessa?

Nimim. lukion päättötodistuksen keskiarvo 9,8 ja väkivaltaisen alkoholistin heitteillejätettynä lapsena pakko pärjätä kaikessa ihan itse ja omin voimin.

Kaikessa? Onhan siinä vielä joitain ysejä. Parhaimpiin lukioihin vaaditaan tuollaisia keskiarvoja eikä ole varaa yhtään löysäillä, jos ei halua viettää seuraavaa kolmea vuotta liimanimppaajien kanssa

Vierailija
17/35 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi oli jo nelivuotiaana selkeesti vaan fiksu.

Vierailija
18/35 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympin tyttöjä on paljon elämän alisuorittajiana lähärinä, kotiäitinä, masennuksesta sairaslomalla ja ties missä. Ei pidä nuolaista, ennen kuin tipahtaa.

Vierailija
19/35 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli keskiarvo 9,8 pyrkiessäni lukioon. Mitään en tehnyt sen eteen vaan koulu tuntui helpolta. Pelkäsin silti, että en pääse lukioon (=huono itsetunto). Joka tapauksessa kirjoitin  koulun parhaat paprut. Mitään minusta ei siltikään tullut - paitsi mummo 👵

Vierailija
20/35 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli koko koulu-uran keskiarvo yli 9.5, lukion lopussa 9.8. Osa varmaan lahjakkuutta ja hyvämuistisuutta, osa hyvää opiskelutekniikkaa, ts. ymmärsin, miten kokeissa pitää vastata. Ihan tavallinen lapsi ja nuori koen olleeni, vaikka oman kaveriporukan ulkopuolella osa varmaan piti erikoisena pelkän koulumenestyksen perusteella. Yliopistoon oli helpohko päästä hyvien arvosanojen perusteella, mutta itse yliopisto-opiskelu taas oli alkuun vähän haastavaa, kun siihen asti en ollut joutunut hirveästi ahkeroimaan ja siellä taas piti oikeasti tehdä töitä.