Mitä ajattelette lapsesta jonka ka. on yli 9.7?
Kommentit (35)
Ei kai hänestä mitään erityistä pidä ajatella. Poikani oli tuollainen koulussa ja edelleen tuntuu viihtyvän oppimisen parissa. Yliopistossa vetää edelleen hyviä numeroita, vaikka niillä ei enää siellä niin merkitystä olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu ja lahjakas, todennäköisesti myös ahkera. Mutta miettisin, onko jotakin syytä, miksi pitää pärjätä kaikessa?
Nimim. lukion päättötodistuksen keskiarvo 9,8 ja väkivaltaisen alkoholistin heitteillejätettynä lapsena pakko pärjätä kaikessa ihan itse ja omin voimin.
Kaikessa? Onhan siinä vielä joitain ysejä. Parhaimpiin lukioihin vaaditaan tuollaisia keskiarvoja eikä ole varaa yhtään löysäillä, jos ei halua viettää seuraavaa kolmea vuotta liimanimppaajien kanssa
Otapa vähän selvää asioista. Mihinkään Suomen lukioon ei vaadita yli 9,5 keskiarvoa. Hyvin harvaan edes yli 9,0. Kirjoituksesi ei toivottavasti ollutkaan tosissaan sanottua.
Minulla on kaksi tuollaista lasta. Opiskelevat lukiossa ja yläasteella. Harrastavat ja kavereita sekä sosiaalisia suhteita riittää!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu ja lahjakas, todennäköisesti myös ahkera. Mutta miettisin, onko jotakin syytä, miksi pitää pärjätä kaikessa?
Nimim. lukion päättötodistuksen keskiarvo 9,8 ja väkivaltaisen alkoholistin heitteillejätettynä lapsena pakko pärjätä kaikessa ihan itse ja omin voimin.
Kaikessa? Onhan siinä vielä joitain ysejä. Parhaimpiin lukioihin vaaditaan tuollaisia keskiarvoja eikä ole varaa yhtään löysäillä, jos ei halua viettää seuraavaa kolmea vuotta liimanimppaajien kanssa
Otapa vähän selvää asioista. Mihinkään Suomen lukioon ei vaadita yli 9,5 keskiarvoa. Hyvin harvaan edes yli 9,0. Kirjoituksesi ei toivottavasti ollutkaan tosissaan sanottua.
Kyllä vaaditaan Sykkiin 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sykkiin vaadittiin tänä vuonna 9,69 englannin lukijoilta. Lisäksi ressuun 9,42. Eikö kannattaisi mieluummin olla vähän edellä kuin yrittää hikisesti nostaa keskiarvoa vikana vuonna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on kaksi lukiota joka vaati 9,5 ja yksi vielä yli sen. Todella moni vaatii yli ysin.
Tervetuloa todellisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sykkiin vaadittiin tänä vuonna 9,69 englannin lukijoilta. Lisäksi ressuun 9,42. Eikö kannattaisi mieluummin olla vähän edellä kuin yrittää hikisesti nostaa keskiarvoa vikana vuonna?
Ksyk 9,5 ja Viikin Norssi 9,42...
Poika sai ysin päättötodistukseen ka:n 9.7 ja oli oikein tyytyväinen kun oli töitä tehnyt. Sosiaalinen, harrastuksia löytyy (urheilu ja soittaminen) ja lopun ajan käyttää koneella pelaamiseen ja kirjojen lukemiseen. Fiksu kaveri kaikin puolin joten en nyt tiedä mitä tuosta pitäisi ihmeempiä ajatella.
Mun siskolla 9,8 ka lukiosta - ylisuorittaja, joka päätti elämänsä masennuksen vuoksi.
Lapsuuden kaveri hölösuu ja jäi lukiossa luokalleen. Kirjoitti surkeesti. On nyt kansainvälisen yhtiön toimitusjohtaja.
Toinen kaveri kirjoitti C:n paprut. Pääsi lääkikseen ja on nyt väitellyt tohtoriksi. Arvostettu asiantuntija.
Näitä tarinoita on niin monta. Pelkät hyvät paperit ei riitä.
Miks tuosta pitäisi ajatella jotain? Fiksu lapsi.
Ja täällä hyvälle oppilaalle käy aina köpsästi. 😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Ja täällä hyvälle oppilaalle käy aina köpsästi. 😂😂😂😂
Niinpä :D itse kävin eliittilukion ja harvassa ovat ne, joista ei tullut akateemisia
Vierailija kirjoitti:
Että jossain muualla kuin Suomessa hän saisi olla julkisesti oma itsensä, täällä täytyy osaaminen ja oppimisen ilo piilottaa, koulussakin ihannoidaan keskinkertaista suoritusta eikä edes tähdätä siihen, että opitaan.
Tälle viestille 10+. Että kun otti koulussa päähän tämä tasapäistäminen. Se ei muuten lopu yliopistossakaan. Kuulen yhä opettajilta, miten vähempikin riittäisi. Sitä kun on muiden niin vaikea tajuta, että opiskelen asiat tarkkaan ihan siksi, että kiinnostaa oppia. Kaikki luulevat aina, että pyrin jotenkin miellyttämään muita. Ilmeisesti heillä sellainen on päällimmäinen motivoiva tekijä elämässä. Totta kai tiedän, että vähempikin riittäisi. Mutta tämä ei kiinnosta minua. Toivottavasti tuleville olympiametalisteille ei joku koko ajan sano, että vähempikin treenaaminen riittäisi. Tuleville tieteentekijöille nimittäin sanotaan.
Mitä eroa yli 9,7, yli 9,5, yli 9,3 tai yli 9,0 keskiarvoilla? Aloittajan kysymyksellä halutaan leuhkia luultavasti sillä, että oman lapsen keskiarvo on joku 9,72 ja vanhempi pitää lasta ylimaallisen viisaana. Jatkakaa.
Oppii helposti, hyvä muisti, hyvä keskittymiskyky, ei poissaoloja.
Toisaalta tulee mieleen että millainen koulu ja minkä ikäinen oppilas kyseessä; jos on yläasteikäinen isomman koulun kasvatti niin ainakin useamman opettajan arviointi on mukana ja sikäli luotettavasti ns. hyvä oppilas.