Isot hämähäkit ulkomailla????
Mies haluaa lähteä Thaimaaseen kanssani, mutta hämähäkit mietityttää. Pelkään kuollakseni isoja karvaisia hämähäkkejä. Oletteko törmänneet niihin ulkomaan matkoilla? Miten yleistä on, että niitä ryömii jossain hotellihuoneessa, kahvilassa pöydän alla, uima-altaan lepotuoleissa, rannalla, tms.?
Entä onko kokemuksia muista myrkkyelukoista? Tuttu oli kuulemma joskus löytänyt hotellistaan skorpionin, ei kauhean kiva juttu sekään...
Kommentit (39)
Hämähäkki pelkää todennäköisesti sinua enemmän
Vierailija kirjoitti:
Kiitän asiallisista vastauksista. En juu haluaisi omaa elämääni rajoittaa ja olen tuota hämähäkkikammoa työstänyt. Halusin vain kuulla muiden kokemuksia asiasta.
Millä tapaa nuo hämähäkit on Ausseissa agressiivisia? (Kiinnostaisi meinaan sielläkin joskus käydä.) Entä onko kellään Afrikan isoista hämiksistä kokemuksia?
Ja juu, tiedän kyllä, että niitä tappavan myrkyllisiä ovat toiset pienemmät lajit ja ihan eri eläimetkin, mutta niiden ulkonäköön en omaa sellaista sairaalloista kammoa.
En haluaisi pilata lomaamme sillä, että pelästyn jotain perhanan hämistä ja palaan dramaattisesti seuraavalla lennolla Suomeen. Altistan itseäni etukäteen varautumalla.
Normihämpyt lähtee poispäin tai on paikallaan - eivät siis hyökkää kimppuun. Funnelwebit yllätettynä voi hypätä päälle ja purra. Myrkky on vaarallista, täytyy heti lähteä ensiapuun. Mutta ei funnelwebin purema kovin yleinen ole, helpoiten sen saa koluamalla talojen alustoja yms. joissa lymyilee ja tekee pesiä.
Kaverilla funnelweb oli eksynyt suihkuverhoon. Siinä tuli jonkinmoinen hyökkäys, mutta meni huti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitän asiallisista vastauksista. En juu haluaisi omaa elämääni rajoittaa ja olen tuota hämähäkkikammoa työstänyt. Halusin vain kuulla muiden kokemuksia asiasta.
Millä tapaa nuo hämähäkit on Ausseissa agressiivisia? (Kiinnostaisi meinaan sielläkin joskus käydä.) Entä onko kellään Afrikan isoista hämiksistä kokemuksia?
Ja juu, tiedän kyllä, että niitä tappavan myrkyllisiä ovat toiset pienemmät lajit ja ihan eri eläimetkin, mutta niiden ulkonäköön en omaa sellaista sairaalloista kammoa.
En haluaisi pilata lomaamme sillä, että pelästyn jotain perhanan hämistä ja palaan dramaattisesti seuraavalla lennolla Suomeen. Altistan itseäni etukäteen varautumalla.
Normihämpyt lähtee poispäin tai on paikallaan - eivät siis hyökkää kimppuun. Funnelwebit yllätettynä voi hypätä päälle ja purra. Myrkky on vaarallista, täytyy heti lähteä ensiapuun. Mutta ei funnelwebin purema kovin yleinen ole, helpoiten sen saa koluamalla talojen alustoja yms. joissa lymyilee ja tekee pesiä.
Kaverilla funnelweb oli eksynyt suihkuverhoon. Siinä tuli jonkinmoinen hyökkäys, mutta meni huti.
Tähän vielä lisäys, että kyse oli asunnosta, joka oli maantasalla. Jos reissaa normaalisti hotellityyliin, ei ole hämiksistä pelkoa Ausseissakaan.
Vierailija kirjoitti:
95 % varmuudella et näe isoa hämähäkkiä Thaimaassa vaikka sellaista lähtisit etsimällä etsimään.
Vierailija kirjoitti:
Hämähäkki pelkää todennäköisesti sinua enemmän
Ja syystäkin. Selviän nimittäin hämähäkkikammostani TAPPAMALLA jokaisen kotiini tms. omalle reviirilleni tunkevan koipeliinin. Metsässä saavat minun puolestani elellä ja olla, enkä niitä siellä käydessä vainoa, mutta kotiini, autooni, hotellihuoneeseeni tms. yhdelläkään karvakoivella ei ole asiaa.
Ap.
Ps. Torakat sun muut hyönteiset eivät haittaa, vaikka olisivat isojakin.
Sinun on parasta juosta, parempi tehdä mitä voit. En halua nähdä verta, älä ole macho mies. Haluat olla kova, mutta parempi on tehdä mitä voit. Siis lähde lipettiin vaikka tiedän, että haluat olla kova.
Vierailija kirjoitti:
Satuin juuri samalla käymään läpi kuvia ja tuli vastaan kännykkäräpsy kenties suurimmasta hämähäkistä, mihin olen törmännyt:
https://i.imgur.com/NPmDJzd.jpg
Kuva otettu Nakhon Nayok provinssissa. Tällaisia ei siis kävele päivittäin vastaan. Eikä tuo kai kovin iso loppujen lopuksi ollut.
Ei tuo ole hamahakki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän vielä lisäys, että kyse oli asunnosta, joka oli maantasalla. Jos reissaa normaalisti hotellityyliin, ei ole hämiksistä pelkoa Ausseissakaan.
Asunto oli hävitetty maan tasalle, ainoastaan suihkuverho oli pystyssä.
Kyllä se nauru toisaalta lievittää pelkoa ja huumori mielestäni noin yleensä hyvä keino selvitä kamalammistakin asioista. Kiitokset illan nauruista noista vaginaan munivista hämpyistä. XD
Ei sillä, ei nämä kammot mitään huvikseen kehitettyjä juttuja ole ja tosiaan niille ei pahimmillaan voi mitään. Pelot on toki hyvä kohdata ja niitä työstää, ennemmin kuin antaa niiden hallita elämää.
ap
Ehkä kannattaa miettiä mitä sä pelkäät että tapahtuu? Yleensä joku hämähäkki pelästyy kahta kauheammin ihmistä kuin ihminen sitä.
Jos ymmärtää miten eläimet toimivat oman logiikkansa mukaan niin se voi helpottaa niiden kohtaamista.
Itse asuin Afrikassa ja kerran meille sisään tuli sellainen musta, karvajalkainen kämmenen kokoinen hämähäkki. Pelästyin kyllä aika paljon, mutta hämähäkki vielä enemmän. Puikki sitten pakoon johokin koloon. Oli ensin aika vaikea nukahtaa kun tiesti että se karvajalka piileskelee jossakin meidän asunnossa. Mutta sitten ajattelin että ei kai sitä kiinnosta meikäläinen ja makuuhuone ollenkaan, enemmänkin ne kärpäset, joita keittiössä pörräsi. Etsittiin sitten keittiöstä sitä aamulla, mutta ei löydetty. Olin jo vähän miettinyt että saisihan se jäädäkin meille asumaan, jos pyydystää kärpäset ja muut inhat ötökät :)
Monet pelkää nykyään käärmeitä, mutta harva tietää että Suomessa on vielä vähän aikaa sitten pidetty tarhakäärmeitä kotieläiminä. Niitä sanottiin elättikäärmeiksi. Saatettiin asuttaa uunin alla ja syöttää, että saatiin taloon hyvää onnea. Tuosta näkee miten ihmisten käsitykset eläimistä muuttavat asennoitumista.
Vierailija kirjoitti:
En ole törmännyt kertaakaan isoihin hämähäkkeihin Thaikkulan reissullani. Käärmeisiin, sisiliskoihin ja julmetun isoihin koppakuoriaisiin ym hyönteisiin kyllä. Thaikkuhämikset ovat todennäköisesti sellaista kantaa, jotka eivät ole kovin aggressiivisia, toisin kuin Australiassa Sydneyssä. Ausseissa törmäsin hämähäkkeihin, aggressiivisiin ja myrkyllisiin. Ja torakoihin....
Kyllä näiden kanssa pärjää. Illalla tsekkaa ja pöyhii sängyn, ennenkuin menee nukkumaan. Ravistelee aina kengät, ennenkuin pistää jalkaan. Siinä se. Ei ne elukat mitään tee (paitsi ne Aussien funnelwebit, mutta ei niitä Thaikuissa ole).
Kannattaa vaan altistaa itsensä, turhaa sitä elämää ja elämyksiä rajoittamaan olemattoman takia.
Varrellisiin kenkiin kannattaa laittaa sukka kiinni(?) siihen päälle niin hämähäkit ei pääse sinne sisään.
Ap:lle: hämähäkit harvemmin viihtyvät hotelleissa tai ihmisten parissa. Voi olla ettet näe niistä vilahdustakaan, ellet lähde niitä vartavasten metsään etsimään. Kolumbiassakaan (joka on kuuluisa erilaisista hämähäkeistä, käärmeistä, skorpiooneista ja myrkkysammakoista) et todennäköisesti näe näistä mitään kaupungeissa. M29 ja latino
Vierailija kirjoitti:
Näin uutisoitiin vähän aikaa sitten:
"Ruokalautasta suurempi hämähäkki piti pariskuntaa vankinaan asunnossa
Torstai 27.7.2017 klo 12.01
Hämähäkki käyttäytyi hyvin aggressiivisesti."
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201707272200289252_ul.shtml
Hyi olkoon. Ei kiinnosta tappaako purema vai ei. Kuolema olisi suorastaan vapauttava kokemus, jos tällainen mölli tulisi vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin uutisoitiin vähän aikaa sitten:
"Ruokalautasta suurempi hämähäkki piti pariskuntaa vankinaan asunnossa
Torstai 27.7.2017 klo 12.01
Hämähäkki käyttäytyi hyvin aggressiivisesti."
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201707272200289252_ul.shtml
Hyi olkoon. Ei kiinnosta tappaako purema vai ei. Kuolema olisi suorastaan vapauttava kokemus, jos tällainen mölli tulisi vastaan.
Hyi h... järkyttävä megaörkki!!
Itse olen nähnyt isoimman kaverin Kanarialla, kämmenenkokoinen karvajalka se oli, tuli sisään ravintolaan ja tarjoilijat alkoivat jahdata sitä.
Karibialla tai Aasiassa ei ole tullut isoja vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Menkää Ahvenanmaaseen, siellä ei ole
Kuule, Ahvenanmaaseessa on hitoksee paljon punkkeja! Pthyi!
Olen rauhaa rakastava ihminen. Elän ja annan muiden elää. Mutta tämän harmonian rikkoo yksi juttu: kotini (myös hotellini, uimapatjani ja terassipöytäni) on linnani, ja kuokkailevien hämiksien suhteen siinä linnassa vallitsee armoton laki. Monissa Amerikan osavaltioissa se tunnetaan Castle Doctrine-lakina. Vain vahvempi ja vakaampi voi siinä voittaa. Ja mikäpä olisi vakaampi kuin käsi joka kehtoaan puolustaa.
Voi sitä hämppyä, joka linnaani astuu. Sut saadaan vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös ihan järkyttävä kammo. Tämän vuoksi en halua kaukomatkoille enää ollenkaan. Niinä muutamina kertoina, kun siellä matkustelin, en onneksi törmännyt karvahämähäkkeihin. Toivottavasti pystyisit kuitenkin nauttimaan reissusta, ap.
Sama täällä. En matkusta tuon takia kaukomaille. Eurooppa riittää, en käy edes etelässä rantalomilla. Onneksi ne ei edes kiinnosta.
Niin, no, minua pisti keväällä myrkkyhämähäkki Espanjassa. Lääkärireissu tuli, antibiootit ja antihistamiinit päälle ja oli oli yhden yön todella kamala. Kipu ja särky jatkuivat pitkään ja isohkolle ihoalueelle tuli nekroosi.
#mystiset_alapeukuttajat, jotka ei perustele ketjuun, miksi alapeukuttavat. Kiitos panoksestanne keskustelun sisältöön
Olen matkustellut aika paljon, myös Thaikuissa ja mm. Keniassa, mutta suurimman hämähäkin olen nähnyt Kreetalla. Sellainen karvainen reilu kämmenen kokoinen. Vaikken olekaan mikään varsinaisesti hämähäkkikammoinen, niin kyllä tuli kiire ylös sängystä, kun bongasin tuon hotellihuoneen katossa sängyn yläpuolella.