Onko täällä muita PITKÄÄN meikkaavia?
Minulla menee päivittäin meikkaamiseen 45min. Juhliin meikkaan sitten jo yli tunnin. Onko ketään muita, joilla menee näin pitkään meikatessa? En ole instagram-tyylinen meikkaaja, mutta rakastan meikkaamista ja uusien juttujen kokeilua. Pellenaamaria vältän, mutta minulle on tärkeää peittää kaikki ihoni virheet ja häivyttää todella huolellisesti. Meikkivoidetta saatan levittää jo sen 5-10min, koska eihän siitä muuten tule tasaista ja siistiä, koko päivän kestävää lopputulosta.
5min meikkaavien ei ehkä kannata tulla tähän hämmästelemään ja kummastelemaan, kohautan teille vain olkiani.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta meikkaamattomat ja kaikelle mahdolliselle allergiset lipeäkalanaamat tulevat pilaaman tämänkin ketjun, koska eivät voi sietää itsestään huolehtivia naisia.
Esim. liikunta ja terveellinen ruokavalio ovat itsestään huolehtimista. Kemikaalimössöjen tunkeminen naamaan ei ole.
Luonnonkosmetiikkaa on nykyään tarjolla niin paljon, että kemikaaleja ei meikkaukseen tarvitse käyttää, jos niitä vieroksuu!
Raskasmetalleja niissäkin saattaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla kannattaa levittää seerumi ja hoitovoide ensin, ja antaa niiden asettua ja kuivua esim. kahvin juonnin ajaksi. Tämän jälkeen myös meikkivoide asettuu ja kuivuu nopeammin.
Mutta... ajan säästämisen merkeissä; luojan kiitos BB-voiteille joissa on ihovoide, meikkivoide ja peitevoide samassa :) Säästää vähän aikaa. Suosin korealaisia alkuperäisiä BB-voiteita joilla saa lähes photoshopatun näköiset kasvot hetkessä.
Nyt alkoi kiinnostamaan! Mistä ostat korealaisia BB-voiteita?
No kyllä taas jaksaa ämmät tulla vinkumaan. Onko se teiltä pois jos joku haluaa meikata? hieno homma jos ette jaksa, antaa niiden meikata jotka jaksaa!
Minulla menee pelkkään arkimeikkiinkin 20 minuuttia, vaikka moni tekisi saman varmaan 2 minuutissa. En kyllä ymmärrä, miten.
Kulmiin värillistä kulmakarvageeliä ja niiden asettelu nätisti: 3 minuuttia.
Ripsiin ripsiväriä pari kerrosta ja sormilla taivuttelua, kunnes kuivuvat: 8 minuuttia.
Poskipunaa: 2 minuuttia.
Huulimeikki, eli rajaus omien huulten värisellä huultenrajauskynällä ja samalla kynällä koko huulien värittäminen: 7 minuuttia.
Ajat arvioita, perustuen siihen, että katson kelloa ajoittain meikatessani.
Siinä kaikki.
Hämmästelen tässä itsekin, että miten noihin meneekin niin kauan. Olen kyllä tosi huolellinen ja tarkka, ja aloitan aina pienimmällä mahdollisella määrällä tuotetta, ja sitten hiljalleen lisään sitä. Silti. Todella kauan kestää.
Juhlameikkiin meneekin sitten puolitoista tuntia, sisältäen edellä mainittujen lisäksi pohjustusvoiteet, meikkivoiteen, peitevoiteen, kajalkynän ja luomivärit. Ei muuta.
Mitään contouringia tai strobingia ja mitä näitä nyt on en ole koskaan edes kokeillut.