Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita PITKÄÄN meikkaavia?

Vierailija
14.08.2017 |

Minulla menee päivittäin meikkaamiseen 45min. Juhliin meikkaan sitten jo yli tunnin. Onko ketään muita, joilla menee näin pitkään meikatessa? En ole instagram-tyylinen meikkaaja, mutta rakastan meikkaamista ja uusien juttujen kokeilua. Pellenaamaria vältän, mutta minulle on tärkeää peittää kaikki ihoni virheet ja häivyttää todella huolellisesti. Meikkivoidetta saatan levittää jo sen 5-10min, koska eihän siitä muuten tule tasaista ja siistiä, koko päivän kestävää lopputulosta.

5min meikkaavien ei ehkä kannata tulla tähän hämmästelemään ja kummastelemaan, kohautan teille vain olkiani.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta meikkaamattomat ja kaikelle mahdolliselle allergiset lipeäkalanaamat tulevat pilaaman tämänkin ketjun, koska eivät voi sietää itsestään huolehtivia naisia.

Mutta ihanaa, ettet sinä täydellinen meikkaaja sentään ole pinnallinen ja ilkeä! :,D

Vierailija
22/44 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva nähdä millainen on 45 min arkimeikki. Ja millainen roskakatokselle ehostus. Ja myös kuulla että onko 45 min meikkaavilla lapsia, jotka pitää hoitaa päiväkotiin yms. aamun kiirekuviot.

T. 2 minuuttia työpaikan vessassa meikkaava

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit sanoa että nopeasti tehdyt meikit näyttää harvoin hyviltä? Et voi tietää kuka on meikannut pitkään ja kuka nopeasti.

Mutta ei muuta, jos tykkää meikkaamisesta niin antaa palaa vaan. Ärsyttää vaan väheksyvä asenne kun et voi tietää toisten ihmisten panostusta.

Vierailija
24/44 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä viitsitte tuhlata säännöllisesti noin paljon aikaa? Onhan se kiva joskus meikata pitkään erityisiin tapahtumiin jne. mutta ei kyllä jatkuvasti. Iho kärsii, kukkaro kärsii... Ei sillä, jokainen saa käyttää aikaansa ja rahaansa juuri niin kuin tahtoo enkä tuomitse - ja ovathan kasvot parhaimmillaan taideteokset.

En vain käsitä syytä tähän. Kummallista, että yksi sukupuoli "joutuu" peittelemään kasvojensa luonnollisia ominaisuuksia.

Vierailija
25/44 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva nähdä millainen on 45 min arkimeikki. Ja millainen roskakatokselle ehostus. Ja myös kuulla että onko 45 min meikkaavilla lapsia, jotka pitää hoitaa päiväkotiin yms. aamun kiirekuviot.

Ap kuittaa tähän, että ei ole lapsia, joten rauhalliset aamut ovat enemmän sääntö kuin poikkeus :) Roskakatokselle en itse jaksa ehostaa, mutta esim. kauppaan mennessä laitan yleensä pohjameikin ja kulmat.

Vierailija
26/44 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla kannattaa levittää seerumi ja hoitovoide ensin, ja antaa niiden asettua ja kuivua esim. kahvin juonnin ajaksi. Tämän jälkeen myös meikkivoide asettuu ja kuivuu nopeammin.

Mutta... ajan säästämisen merkeissä; luojan kiitos BB-voiteille joissa on ihovoide, meikkivoide ja peitevoide samassa :) Säästää vähän aikaa. Suosin korealaisia alkuperäisiä BB-voiteita joilla saa lähes photoshopatun näköiset kasvot hetkessä.

Kuulostaapa hyvältä tuo BB-voide! Mulla menee hirmuisesti aikaa meikkipohjaan, ja kaipaisinkin jonkun nopean vaihtoehdon. Minkä merkkistä sun BB on? Ja mistä olet hankkinut noita voiteita?

Missha "Perfect cover". Kaveri tuo sitä minulle Aasiasta. Oikean sävyn löytäminen voi olla hieman hankalaa koska osa noista taittuu kellertävään aasialaiseen ihoon päin. Minulla on neutraali-kellertävä iho luonnostaan, koska sukujuuria kaukoidässä päin.

On siitä hyvä BB-voide että sillä voi kerrostaa itselleen sopivan peittävyyden.

Vierailija
27/44 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä viitsitte tuhlata säännöllisesti noin paljon aikaa? Onhan se kiva joskus meikata pitkään erityisiin tapahtumiin jne. mutta ei kyllä jatkuvasti. Iho kärsii, kukkaro kärsii... Ei sillä, jokainen saa käyttää aikaansa ja rahaansa juuri niin kuin tahtoo enkä tuomitse - ja ovathan kasvot parhaimmillaan taideteokset.

En vain käsitä syytä tähän. Kummallista, että yksi sukupuoli "joutuu" peittelemään kasvojensa luonnollisia ominaisuuksia.

*Se olkien kohautus tähän* Iho ei kärsi, kun pesen kasvot huolellisesti aamulla ja illalla. Olen kolmekymppinen ja rypytön ja akneton. Nautin sekä meikkausprosessista että siltä, miltä näytän sen jälkeen. Käytän mielelläni vähän rahaa tähän "harrastukseen" koska se tekee elämästäni hieman onnellisempaa.

Vierailija
28/44 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko teillä vinkkejä miten peittää isot ihohuokoset? Meikkivoide ja puuteri vain tuntuvat korostavan niitä :( Vaikka niissä lukee poreless.

Vierailija
29/44 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole lapsia, enkä todennäköisesti ostelisi näin paljon laadukkaita ihonhoitotuotteita ja meikkejä (500-1000 eur /kk)  jos minulla olisi lapsia :)

Vierailija
30/44 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko teillä vinkkejä miten peittää isot ihohuokoset? Meikkivoide ja puuteri vain tuntuvat korostavan niitä :( Vaikka niissä lukee poreless.

Pohjustusvoide voi auttaa vähän. Ja se, ettei levitä paksua kerrosta sitä meikkiä. Itse käytän lisäksi meikkaustekniikkaa, jossa hellästi pyöritellään meikkivoide sinne huokosten sisään, jolloin ne peittyvät hieman. Pitää muistaa huolellisesti sitten toki pestä pois :)

-ap

Vierailija
31/44 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee arkimeikkiin noin 30 minuuttia ja se on mielestäni kauan. Tosin juon samalla pari kuppia kahvia ja katson aamutelevisiota. Meikkaan siis olohuoneessa.

Meikkiin kuuluvat:

- pohjustusaine

- BB-voide

- peiteaine

- luomienpohjustus

- irtopuuteri

- aurinkopuuteri

- poskipuna

- korostuspuuteri

- kulmakynä ja -geeli

- vaalea luomiväri

- eyeliner

- ripsari

- huulikynä ja -puna

- kiinnityssuihke

Pisimpään menee pohjan tekemisessä. Viikonloppuisin teen värikkäämpiä silmämeikkejä ja niihin saan kyllä menemään aikaa.

Vierailija
32/44 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorempana tuollainen aina. Meikkaaminen rentoutti ja joskus saatoin meikata, vaikka en mihinkään ollut edes lähdössä tai ketään näkemässä, joten ymmärrän ap. tä. Nykyään en jaksa taikka ole niin kiinnostunut, eli kuulun tohon 5min arkimeikki porukkaan. Joskus harvoin jos olen ulos lähdössä, otan vähän juotavaa, laitan musiikkia ja fiilistelen laittautumista, johon saattaa helposti upota 1.5-2h :)

Vierailija
33/44 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee juhlameikkiin tunti ja siinä ajassa laitan vielä hiukset. Arkena meikkaan harvemmin, mutta silloinkaan ei puolta tuntia kauempaa mene, eikä mulla tosiaan näy mitkään ihohuokoset tai muut ihon virheet. Nopeuttaa huomattavasti, kun on omalle ihotyypille sopivat tuotteet.

Vierailija
34/44 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee vähintään se 40 min ja juhlameikkiin ainakin tunti.

Vierailija
35/44 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin nuorempana tuollainen aina. Meikkaaminen rentoutti ja joskus saatoin meikata, vaikka en mihinkään ollut edes lähdössä tai ketään näkemässä, joten ymmärrän ap. tä. Nykyään en jaksa taikka ole niin kiinnostunut, eli kuulun tohon 5min arkimeikki porukkaan. Joskus harvoin jos olen ulos lähdössä, otan vähän juotavaa, laitan musiikkia ja fiilistelen laittautumista, johon saattaa helposti upota 1.5-2h :)

Tuo fiilistelymeikkaaminen on nimenomaan se minun juttu, en ole vielä kyllästynyt :D Aamuisin fiilisten kahvin ja jonkun sarjan siivittämänä, viikonloppuisin sitten saattaa olla lasi viiniä ja musiikkia. Ja iltaisin maalaan sitten naamani sijaan kankaalle. Joku esteetikko-juttuhan tämä on :)

-ap

Vierailija
36/44 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta meikkaamattomat ja kaikelle mahdolliselle allergiset lipeäkalanaamat tulevat pilaaman tämänkin ketjun, koska eivät voi sietää itsestään huolehtivia naisia.

Esim. liikunta ja terveellinen ruokavalio ovat itsestään huolehtimista. Kemikaalimössöjen tunkeminen naamaan ei ole.

Vierailija
37/44 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. liikunta ja terveellinen ruokavalio ovat itsestään huolehtimista. Kemikaalimössöjen tunkeminen naamaan ei ole.

Luonnonkosmetiikkaa on nykyään tarjolla niin paljon, että kemikaaleja ei meikkaukseen tarvitse käyttää, jos niitä vieroksuu!

Vierailija
38/44 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te siis käytännössä noin kauan teette?

Itse laitan meikkivoidetta, irtopuuteria, laitan kulmat, kevyesti vähän luomiväriä ja ripsiväriä. En saa tähän mitenkään menemään kauempaa kuin 5 minuuttia. Juhliin saatan tehdä silmämeikkiä mielestäni tosi pitkään, ehkä 15 min.

Miten voi meikkivoidetta levittää 10 min? Mulla menee siihen ehkä 10 sekuntia. Meikkivoiteet myös kuivuvat nopeasti, pitääkö siis kasvoille laittaa lisää voidetta koko 10 minuutin ajan?

Olen perfektionisti, ja teen kaikki "työvaiheet" huolella. Etenen kasvoilla osio (posket, otsa, leuka, nenä) kerrallaan ja häivytän hiusrajaan ja kaulaan. Katson, että minulla on joka puolella saman paksuinen ja sileä, hyvin ohut meikkivoidekerros. Jos minulla on jossain punaisuutta, levitän siihen paikallisesti ohuelti vielä toisen kerroksen.

Vaikka muiden meikit eivät minulle millään tavalla kuulukaan, niin nopeasti tehdyt meikit näyttävät mielestäni harvoin hyviltä eivätkä näytä kestävän koko päivää. Näkyy rajoja, värieroja, ihohuokosia, suttuisuutta, ihon pikkuvirheitä jne. Huolimattomasti levitetty meikki näkyy myös jotenkin selkeämmin kuin huolella levitetty ja häivytetty. Kohdallani hämmästellään aina meikit pois ottaessani, että eikö ihoni olekaan virheetön.

Reipasta. 

Onneksi ihoni on aina ollut virheetön, joten vältyn aamurestauroinnilta. 

Vierailija
39/44 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme on kiinnityssuihke? Kaikkea sitä kuuleekin..

Vierailija
40/44 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te siis käytännössä noin kauan teette?

Itse laitan meikkivoidetta, irtopuuteria, laitan kulmat, kevyesti vähän luomiväriä ja ripsiväriä. En saa tähän mitenkään menemään kauempaa kuin 5 minuuttia. Juhliin saatan tehdä silmämeikkiä mielestäni tosi pitkään, ehkä 15 min.

Miten voi meikkivoidetta levittää 10 min? Mulla menee siihen ehkä 10 sekuntia. Meikkivoiteet myös kuivuvat nopeasti, pitääkö siis kasvoille laittaa lisää voidetta koko 10 minuutin ajan?

Olen perfektionisti, ja teen kaikki "työvaiheet" huolella. Etenen kasvoilla osio (posket, otsa, leuka, nenä) kerrallaan ja häivytän hiusrajaan ja kaulaan. Katson, että minulla on joka puolella saman paksuinen ja sileä, hyvin ohut meikkivoidekerros. Jos minulla on jossain punaisuutta, levitän siihen paikallisesti ohuelti vielä toisen kerroksen.

Vaikka muiden meikit eivät minulle millään tavalla kuulukaan, niin nopeasti tehdyt meikit näyttävät mielestäni harvoin hyviltä eivätkä näytä kestävän koko päivää. Näkyy rajoja, värieroja, ihohuokosia, suttuisuutta, ihon pikkuvirheitä jne. Huolimattomasti levitetty meikki näkyy myös jotenkin selkeämmin kuin huolella levitetty ja häivytetty. Kohdallani hämmästellään aina meikit pois ottaessani, että eikö ihoni olekaan virheetön.

Reipasta. 

Onneksi ihoni on aina ollut virheetön, joten vältyn aamurestauroinnilta. 

Hyvä sinulle! Minulla on mm. lapsuudessa koetun onnettomuuden jäljiltä värivirheitä ihossa, jotka eivät nyt mitään järkyttäviä ole, mutta näkyviä kumminkin. Ja ilman näitäkin tykkäisin takuulla meikata :)

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi