Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keksijä-Madsenin motiivi tappaa toimittaja?

Vierailija
14.08.2017 |

Kaikki viittaa siihen että nainen on tapettu/hukkunut, mutta itse mietin miksi mies olisi tappanut toimittajan joka teki hänestä juttua?
Raiskaus tms?

Kommentit (1758)

Vierailija
1481/1758 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, voidaan varmasti lopettaa shakki pulun kanssa ja siirtyä takaisin asiaan.

Vierailija
1482/1758 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sairain keissi mistä olen lukenut. Miksi vastenmielisessä ihmeessä etusivulla ihmetellään, että kuinka uhri ("nainen") lähti miehen kanssa kahdestaan sukellusveneajelulle?! Olisikohan siksi, koska toimittaja teki työtään, eikä voinut arvata, että suosittu naapuri onkin hullu psykopaatti.

Luulen että uhrilla ei ole ollut pienintä aavistustakaan vaarasta, vain sukeltaminen on jännittänyt häntä poikaystävälle lähetetyn viestin perusteella. Moni ihminen tiesi minne hän meni - ystävät olivat katsomassa kun hän nousi sukellusveneeseen. Uhri oli jo aiemmin halunnut haastatella Madsenia, ja oli pinnalla otetuissa kuvissa hyväntuulisen näköinen. Madsen oli tuonut keksejä ja kahvia. Ja nippusiteitä, puukon ja paloittelutarvikkeet.

Jotenkin sitä ei haluaisi uskoa, että noin sairaita ihmisiä on oikeasti olemassa. Tilanteen on täytynyt olla äärimmäisen sadistinen. Jo se, että he olivat syvällä meren pohjassa, josta vain Madsen osasi pois, on oksettavaa. Kaiken käsittämättömän sadismin jälkeen mies käveli rannalla muina miehinä, ja istui autossa uhrin omaisten lähettyvillä.

Patologinen valehtelu taisi tuohon mennessä onnistua hyvin, mutta nyt se näyttäytyy muiden ihmisten älykkyyden vähättelyltä ja närkästyttävältä. Psykopaatti vaihteli tarinaansa ja kommenttejaan sen mukaan, mistä arveli kulloinkin hyötyvänsä parhaiten.

Minusta tuntuu, että näin sairas tapaus ja noin sadistinen mies herättää minussa samaa puolta, jota tosin itse haluaisin käyttää vain oikeutena. Tuollaiset saisivat itse tuntea saman, mitä aiheutti uhrille. Oikeuslaitoksen tuomio on varmasti pään silittelyä rikokseen nähden. Toivottavasti maan vankiloissa ei ole yhtä hyvät oltavat kuin Suomessa, mies ei pääse eristykseen ja elinkautinen olisi kirjaimellisesti elinkautinen. Minulle myös tuli keissistä mieleen Miehet jotka vihaavat naisia. Tosielämän sellainen.

Inhottavaa on myös se, että Madsen varmasti nauttii myös kiinni jäämisestä ja sen myötä tulleesta julkisuudesta. Murhan toteutus oli niin vähä-älyinen, ettei Madsenia varmaan edes haitannut paljastuminen. Nyt hän jää julkisuuteen ja nauttii ihmisten närkästyksestä ja kauhistelusta, mikä kuuluu narsismin ja psykopatian luonteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1483/1758 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sinuahan persoonallisuushäiriöisenä eli luonnevikaisena ei tällaiset pohdinnat hetkauta tippakaan.

Ja sinua narsistina ottaa päähän jos vakavaa mielisairauttasi kutsuu mielisairaudeksi. Skitsofrenia on pikku juttu narsismin rinnalla.

Kaikki ovat tästä yhtä mieltä. Skitsofrenia tosiaan on pikkujuttu narsismin ja psykopatian rinnalla, ainakin mitä tulee sen vaikutuksiin muihin ihmisiin. Skitsofrenia on mielisairaus, narsismi ja psykopatia eivät.

Narsistien aiheuttamaa uhkaa toisille ihmisille ei voi vähätellä. Hyvin vakavasti ovat päästään sairaita ja väkivaltaisia riehujia ihan jokainen. Toivottavasti pian narsismi luokitellaan mielisairaudeksi joka se on. Parantumaton ja vakava sellainen.

Olen samaa mieltä.

Vierailija
1484/1758 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyyköhän tietoa Madsenin lapsuudesta? Tuollaisten hullujen lapsuudessa on usein tapahtunut jotain hirveää. Madsen ei pitäisi jos lapsuutta alettaisiin puida julkisuudessa, sillä silloin tuollainen tulisi näytettyä menneisyydessään uhrin valossa. Tuollaiselle hullulle on kauhistus olla koskaan ollut uhri.

Vierailija
1485/1758 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella, että tämä olisi ukon ensimmäinen murha. Paljon olen erilaisista murhista ja rikoksista lukenut, mutta ei kyllä äkkseltään tule mieleen yhtään sellaista tapausta Dahmerin lisäksi, jossa murhaaja olisi kyennyt paloittelemaan ensimmäisen uhrinsa. Minkä lisäksi tuo Madsenhan on jo melkein 50, että olisi todella kauan jaksanut hillitä noita mielihalujaan...

Vierailija
1486/1758 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kuvitella, että tämä olisi ukon ensimmäinen murha. Paljon olen erilaisista murhista ja rikoksista lukenut, mutta ei kyllä äkkseltään tule mieleen yhtään sellaista tapausta Dahmerin lisäksi, jossa murhaaja olisi kyennyt paloittelemaan ensimmäisen uhrinsa. Minkä lisäksi tuo Madsenhan on jo melkein 50, että olisi todella kauan jaksanut hillitä noita mielihalujaan...

No siis olihan Suomessa tämä paloittelu surma. Tai itse asiassa tapahtumissa kuoli kaksi ihmistä joista molemmat paloiteltiin. Kukaan ei taida edes tietää tämän kaverin nimeä joka siinä keitti kaverinsa päätä ja nauroi sille miten kasvojen ilme muuttui. Kannibalismiäkin harjoitettiin, oliko jalka uunissa jne. Nimi Butt lienee ihmisille tuttu mutta tätä veikkoa ei tiedä kukaan. Ilmeisesti Suomessa voi selittää kännillä ihan kaiken.

Vierailija
1487/1758 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei vaan se aikaisemmin kadonnut japanilainen opiskelijaneito ollut Madsenin ensimmäinen uhri? Hänhän löytyi paloiteltuna Kööpenhaminan satamasta läheltä Madsenin verstasta.

Vierailija
1488/1758 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis olihan Suomessa tämä paloittelu surma. Tai itse asiassa tapahtumissa kuoli kaksi ihmistä joista molemmat paloiteltiin. Kukaan ei taida edes tietää tämän kaverin nimeä joka siinä keitti kaverinsa päätä ja nauroi sille miten kasvojen ilme muuttui. Kannibalismiäkin harjoitettiin, oliko jalka uunissa jne. Nimi Butt lienee ihmisille tuttu mutta tätä veikkoa ei tiedä kukaan. Ilmeisesti Suomessa voi selittää kännillä ihan kaiken.

Tässä nimi ja kuvat. Eukko vapautuu loppuvuodesta vankilasta.

https://alibi.fi/alibin-parhaat/tampereen-paloittelusurmat/

Madsen jäi nopeammin kiinni kuin nämä.

Vierailija
1489/1758 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
1490/1758 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten KEHTAATTE kyseenalaistaa naisen työnteon? Miehet kulkevat humalassa vesistöjen lähellä eikä kukaan heitä moiti. Miksi otatte nimenne miehiltä jos he ovat nöin vaarallisia ettei heidän kanssaan voi tehdä töitä? Tehän myönnätte että JOKAINEN mies on mahdollinen väkivallantekijä, silti suututte jos miehiä yleistää väkivaltaisiksi.

Tehkää jotain tälle. Järkyttävä sukupuoli. Naiset joutuvat rajoittamaan elämäänsä aivan sairaastu MIESTEN väkivallan takia, miksi ette tuomitse miehiä mutta uhrin kyseenalaistatte?

Toivon todella että joku alkaa tekemään pojille samaa, katsotaan sitten raikaako uhrin syyttelyt. Miten pystytte kasvattamaan vaarallisia poikia jotka pilaavat naisten elämiä seksuaalisuudellaan ja hulluudellaan?

Huuteletteko veteraaneillekin miten on oma vika loukkaantua? Mitäs meni rintamalle? Miksette syytä ikinä miehiä mistään?

Vierailija
1491/1758 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alibin juttu noista kahdesta on ihan hirveää luettavaa. Ihmettelen ettei tästä ole noussut sen suurempi haloo koskaan.

Vierailija
1492/1758 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten KEHTAATTE kyseenalaistaa naisen työnteon? Miehet kulkevat humalassa vesistöjen lähellä eikä kukaan heitä moiti. Miksi otatte nimenne miehiltä jos he ovat nöin vaarallisia ettei heidän kanssaan voi tehdä töitä? Tehän myönnätte että JOKAINEN mies on mahdollinen väkivallantekijä, silti suututte jos miehiä yleistää väkivaltaisiksi.

Tehkää jotain tälle. Järkyttävä sukupuoli. Naiset joutuvat rajoittamaan elämäänsä aivan sairaastu MIESTEN väkivallan takia, miksi ette tuomitse miehiä mutta uhrin kyseenalaistatte?

Toivon todella että joku alkaa tekemään pojille samaa, katsotaan sitten raikaako uhrin syyttelyt. Miten pystytte kasvattamaan vaarallisia poikia jotka pilaavat naisten elämiä seksuaalisuudellaan ja hulluudellaan?

Huuteletteko veteraaneillekin miten on oma vika loukkaantua? Mitäs meni rintamalle? Miksette syytä ikinä miehiä mistään?

Olen muuten samaa mieltä kaikesta, mutta piti silti alapeukuttaa. En KOSKAAN, edes leikillä toivoisi että kenellekkään, pojalle, miehelle, naiselle, tytölle, tekisi kukaan näin karmaisevan teon.

Vierailija
1493/1758 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö olette sitä mieltä että naisiin kohdistuva väkivalta ei ole vakavampaa?:) Missä naiset jotka haaveilevat miehen tappamisesta omien seksuaalisten halujen takia? Miks naiset eivät syytä miesuhreja, mutta naisuhreja syytetäään?

Totta kai akat puolustamassa miehen tekosia. Mitä mieltä olette siitä että huumeita diilanneesta missistä puhutaan kiroillen, mutta sadistitappajamiestä analysoidaan analyyttisesti? Teilläkin on enemmän aggressioita naisia kohtaan.

Miehet ovat täysiä sekopäitä, täälläkin kehdataan syyttää uhria joka teki TÖITÄÄN. Miehet saavat maksaa naisille aiheuttamansa haitan veroina. Oksettavaa.

Aileen Wuornos?

Älä jaksa. Näinkö vaikeaa on tajuta että ne ihanat paskamiehenne joiden nimiä otatte vihaavat teitä ja haaveilevat sadismista? Älä jaksa lässyttää kun tiedät varsin HYVIN että naisiin kohdistuva väkivalta on laajaa, se on lisäksi hyväksyttyä kun siitä syytetään uhria.

Toivottavasti syntyy poikia telova sarjamurhaaja niin nähdään mitä miehet tyksivät syyllistämisestä.

Miehet ovat ihan raivoissaan marginaali-ilmiöstä nimeltä perättömät raiskausilmoitukset. Mitäs menivät;) mitäs luottivat;)

Vierailija
1494/1758 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lie Madsen selittää ne Wallin vielä eläessä tulleet veitsenjäljet? Ne ei sovi tuohon nykyiseenkään tarinaan mitenkään.

Wall varmaan vaan itse istui jonkin veitsitelineen päälle. Sitten hoiperteli kivuissaan niin, että rikkoi jotain ja sitä häkää alkoi virrata jostain sukellusveneeseen. Ei Peter-parka voinut mitenkään tätä kamalaa onnettomuuksien sarjaa estää. Pakko oli vain sitten yrittää selvitä tilanteesta jotenkin ja kaikista loogisinta oli alkaa heti pilkkoa ruumista.

(Paksua sarkasmia edellä. Pakko huomauttaa, kun av:lla ollaan)

Vierailija
1495/1758 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://alibi.fi/alibin-parhaat/tampereen-paloittelusurmat 

Alibin juttu noista kahdesta on ihan hirveää luettavaa. Ihmettelen ettei tästä ole noussut sen suurempi haloo koskaan.

Tuo tapahtui ennen nettiaikaa tai melko aikaisessa vaiheessa nettiajan alussa. Ei silloin kohuaminen mistään ollut samanlaista kuin nykyään. Toisaalta asiat ei myöskään unohtuneet niin nopeasti kuin nykyään, kun on joka päivä kohu uus.

Vierailija
1496/1758 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni se, että Madsen on tehnyt monia asioita huolimattomasti, on selitettävissä kolmella tavalla, jotka ovat vaihtoehtoja keskenään.

1) Tehnyt homman monta kertaa, ja tullut huolimattomaksi

Myönnän että olen itsekin ajatellut, että Wall ei olisi ollut Madsenin ensimmäinen uhri, ja että selvittyään kuin koira veräjästä aiemmin, on tullut huolimattomaksi ja ylimieliseksi, ehkä jopa tietentahtoen halunnut kokeilla miten pitkälle voi muita vedättää.

Jokin tässä ei kuitenkaan oikein stemmaa. Ollaan todettu että ainakaan sukellusveneessä tämmöinen ei oikein luonnistuisi. Ruumis oli pakko palotella jotta sen sai sieltä pois, ja palottelusta tuli niin tolkuton sotku että koko paatti oli pakko upottaa. Käsittääkseni se on upotettu vain kerran. Toiseksi olen lukenut toistaiseksi vain yhdestä samantapaisesta kuolemasta jota on tutkittu tässä yhteydessä josko yhtymäkohtia löytyisi. Kun nyt Wallinkin ruumiinosat löytyivät, luulisi että vastaavasti muidenkin uhrien ruumiinosia olisi löytynyt. Jos siis tämä vaihtoehto olisi selitys, Madsenin on täytynyt toimia ennen eri tavalla.

2) Tilaisuus teki varkaan, eikä pystynyt hillitsemään itseään

En tiedä onko mukana olleet välineet aukoton näyttö siitä että Madsen oli suunnitellut homman huolellisesti. Vermeet on voineet olla siellä sattumalta, tai ne on voitu tuoda joskus sinne juuri tätä tarkoitusta varten ilman että asioiden kulkua oltaisiin varsinaisesti suunniteltu. Sitten tilaisuus koittikin, ja sairaita mielihaluja ei voinut vastustaa. Muistan, että tyyppi myös perui kaverilleen lupaamansa sukellusveneajelun oudosti sellaisella ajankohdalla jolloin Wallin on täytynyt olla jo kuollut. Olisiko tämmöinen lupaus kannattanut jättää tekemättä, jos suunnittelee tarkkaan suorittavansa verilöylyn samassa paikassa vuorokautta aikaisemmin?

3) On suhtautunut lopulta välinpitämättömästi kiinnijäämiseen tai jopa toivonut sitä

Kun kerran kaverissa on joka tapauksessa jotain helvetin pahasti pielessä, tämäkin vaihtoehto on olemassa. Hän on saattanut tuntea välinpitämättömyyttä sitä kohtaan saako itsensä selitettyä hommasta ulos vai jääkö kiinni ja tuleeko kuuluisaksi hirviömurhaajana. Ehkä kumpikin vaihtoehto on hänelle yhtä hyvä. Se, että kertoo hatarasti asian kerrallaan, sopii tähän minusta ihan hyvin. Koska kokee itsensä muiden yläpuolella olevaksi, antaa kullakin hetkellä sopivimman selostuksen, ja ajattelee että repikää siitä mitä revitte. On eräänlainen peli seurata miten muut saavat todistettua syyllisyyden, ei ole varsinaista tarvetta myöskään tunnustaa, nauttii pelistä itsessään.

Oli miten oli, kylmäävä tapaus. Järkyttävintä tässä on ehkä se, että on pakko herätä ajatukseen että tämmöisiä tyyppejä vaan meidän keskellä joitain elää, eikä mikään mitä on ajatellut ihmisyydestä pädekään. Ei mitään rajoitteita, ei mitään myötätuntoa, mielihalut joita ei voi ymmärtää. Helvetin pelottavaa. Että hyvää yötä vaan :(

Hyvin kuvattu. Ykköskohtaan sen verran, että olin ymmärtänyt aiemmin että Madsenilla jäi jotenkin se siivous kesken, kun etsijät tulivat kesken kaiken. Ei ollut ilmeisesti odottanut pelastusväkeä. En tiedä, olisiko saanut sukellusveneen oikeasti puhdistettua mikäli keskeytystä ei olisi tullut, eli oliko se sukellusveneen uppoaminen suunniteltua vai vain hätäratkaisu. Riippuu varmaan siitäkin kuinka paha sotku oli, oliko yrittänyt suojata sisätiloja millään jne.

Alan hiljalleen kallistua kolmosteorian kohdalle. Ettei mitään erityistä suunnitelmaa ollut ja että Madsen olisi voinut surmata kenet tahansa ja kaikki on omituista peliä. Selviääköhän koskaan, kuinka itse käsittää tekonsa? Tekikö uhri hänen mielestään jotain ”väärin” mikä käynnisti teon? Aika usein kai tällaisia jollain tapaa oikeutetaan omassa mielessä, vaikkei teoria toisille aukenisi.

Mietityttää noiden mahdollisten muiden ruumiiden osalta se, että onko tuo upotustaktiikka toiminut aiemmin ja onko se toiminut juuri siitä syystä ettei mereltä ole etsitty ketään? Nyt poliisit osasivat reittitietojen perusteella kohdentaa etsintöjään. Tuuriakin oli matkassa kun torso ajautui rantaan. Vai oliko Wall sittenkin ensimmäinen paloina mereen heitetty uhri, ja muita ei ole ollut, ainakaan tällä tavalla toteutettuina.

Oli se aika harkitsematon. Jos olisi halunnut tehdä täydellisen rikoksen, olisi levittänyt muovia sukellusveneen pohjalle, ettei olisi tullut roiskeita ja jäljitettäviä tahroja. Eikä olisi hävittänyt ruumista veteen paloina vaan olisi upottanut ne happoon sukellusveneessä. Voilá!

Vierailija
1497/1758 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IL seuraa hetki hetkeltä:

Madsenin alusvaatteista löytyi siemennestettä.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201803082200796660_ul.shtml

LOL osaako muka joku Iltalehden toimittaja tanskaa? Vai kääntävätkö englannista?

Vierailija
1498/1758 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavinta että tuollainen henkilö.on julkisuuden henkilö ja suosittu ollut kotimaassaan. Charmantti ja sosiaalinen. Monen ihailema.

Vierailija
1499/1758 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. Mietin sitä kauhua mitä Kim Wall on täytynyt tuntea kun tajuntaan iskee kuinka on yksin tuon Madsenin kanssa meren syvyyksissä eikä kukaan voi auttaa ja että tulee kuolemaan. Kuinka julmaa viedä elämä nuorelta elämänhaluiselta naiselta omien perverssioiden vuoksi :((

Vierailija
1500/1758 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh, en tiedä miksi luen näitä uutisia kun kuvottaa. En pysty edes kuvittelemaan mitä Kim joutui kokemaan ennen sitä viimeistä niittiä oli se sitten kuristus tai kaulan viiltäminen auki. Järkyttävää myös hänen omaisilleen joutua kuulemaan kaikkia todisteita... En pysty käsittämään miltä hänen vanhemmista tuntuu istua tuossa samassa salissa Madsenin kanssa, joka ei tule koskaan katumaan tekosiaan. Istuu tuolla oikeudessa varmaan muna pystyssä kuuntelemassa syyttäjän kuvausta väkivallasta jota Madsen teki Kimille.

Anteeksi, mutta mua alkoi naurattamaan toi muna pystyssä -juttu. Vakava asia kuitenkin.

Noh, käytännössä se ei voi olla pystyssä, sillä Madsenilla on jalassaan housut. Uskon, että tyypilliseen miesten tapaan Madsenilla on se vasemmassa lahkeessa, joten se korkeintaan pullottaa siellä vasemmalla puolen, mutta ei suinkaan ole pystyssä. Sellainen vaatisi jo housujen vetoketjun avaamista ja näin ei HS:n ja IL:n liveseurannan mukaan tapahtunut. Hieman tarkkuutta näihin faktoihin kiitos!