Keksijä-Madsenin motiivi tappaa toimittaja?
Kaikki viittaa siihen että nainen on tapettu/hukkunut, mutta itse mietin miksi mies olisi tappanut toimittajan joka teki hänestä juttua?
Raiskaus tms?
Kommentit (1758)
Vierailija kirjoitti:
Oliko Peter Madsen julkkis Tanskassa? Sellainen, joka tunnettiin/tiedettiin yleisesti? Mietin vaan, että olisi aika järkyttävää, jos Suomessakin joku julkisuudenhenkilö paljastuisikin näin brutaalin teon tekijäksi.
Oli. Kaikki tietää sen. Järkkäsi myös paljon julkisia tapahtumia rakettilabransa luona. Viime joulukuussa vähän ennen uutta vuotta testasi rakettinsa moottoria ja siellä oli satoja ihmisiä katsomassa (minä mukaanlukien).
Jos Madsen on persoonallisuushäirilinen narsisti-psykopaatti (ei tullut kenenkään kanssa toimeen eli varmaan oli - ja onhan hän hyvin julkisuushakuinenkin ja ehkä pitää itseään nerona), niin ihan milä tahansa pieni ristiriita on voinut laukaista silmittömän raivon. Jos toimittaja on sanonit kirjoittavansa jotain negatiivista miehestä, raiskausyritys tms ihan mikä vain), mikä tahansa poikkipuoliseksi koettu juttu tai jos vaikka Madsen on arvwllut toimittajan naurahtaneen hänelle pilkallisesti tms, niin se riittää hyvin laukaisemaan sairaan reaktion.
Esim tunnen hyvin lievästi narsistisia piirteitä omaavan miehen, joka siis ei ole edes narsisti ja on muuten aivan normaali ja hyvissä väleissä kaikkien kanssa, kävi käsiksi, kun en vastannut puhelimeen ja sanoi jälkeenpäin, että hänellä pimeni silloin päässä oikeasti. Niin oikeasti narsistipsykopaatti voi toimia aivan järkyttävällä tavalla, jos kokee ns natsistisen loukkauksen, joka voi olla muiden mielestä ihan mitätön juttu.
Ja pakkohan Madsenin on olla myös psykotaatti, koska tavallinen ihminen ei ole niin tunteeton, että voisi alkaa ketään paloittelemaan. Häneltä selvästi puuttuu täysin empatiakyky.
Pelottavaa tässä on se, että miten tuollaiset ihmiset voi tunnistaa ennalta, koska heidän käytöksensähän voi olla vaikka kuinka hurmaavaa ja rakastettavaa muina hetkinä. Eihän sitä voi alkaa kävellä munankuorilla kaikkien ihmisten suhteen eikä ikinä olla kenenkään kab5ssa kahden jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ollut ton sukellusveneen sisällä D: tosin silloin kun se oli maissa. Viime vuonna ja sitä edellisenä vuonna sukellusveneessä ja sen ympäristössä (iso telakka/varastorakennus-alue) pidettiin useampia underground reivejä. Aika lailla tasan vuosi sitten viimeksi. Madsen oli itse paikalla reiveissä ja kutsui mut ja kaverit sukellusveneen sisälle. Tosi klaustrofobinen paikka. Madsen vaikutti ihan normityypiltä, kysyi vielä haluttaisko me joku päivä mennä ajelulle. Antoi käyntikortin mun kaverille mutta hän hukkasi sen reivien aikana.... onneksi. Hyytävää.
Oletko ihan oikeasti ollut? Onko heittää sitä katosta roikkuvaa Madsenin bilekuvaa todistukseksi?
Olen ollut. En laita kuvia koska niissä näkyy myös kavereitani. Mutta Madsen päästi veneeseen usein ihmisiä ihmettelemään. Näitä sukellusvenereivejä oli ainakin kolme tai neljä, itse olin kaksissa niistä. Vain toisella kerralla (viime vuoden elokuussa) olin itse veneen sisällä Madsenin ja ~7 muun tyypin kanssa.
Sukellusvene on myös ollut Airbnb:llä vuokrattavissa. Ilmeisesti rahoituksen keräämisen merkeissä, siellä on siis myös yöpynyt jengiä viime vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko Peter Madsen julkkis Tanskassa? Sellainen, joka tunnettiin/tiedettiin yleisesti? Mietin vaan, että olisi aika järkyttävää, jos Suomessakin joku julkisuudenhenkilö paljastuisikin näin brutaalin teon tekijäksi.
Oli. Kaikki tietää sen. Järkkäsi myös paljon julkisia tapahtumia rakettilabransa luona. Viime joulukuussa vähän ennen uutta vuotta testasi rakettinsa moottoria ja siellä oli satoja ihmisiä katsomassa (minä mukaanlukien).
Jatkaakohan kukaan RML Spacelabissa vai palaako tyypit Copenhagen Suborbitalsiin?
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen ihan Dexter.
Dexter ei olis koskaan ollut noin huolimaton :D
Totta,dexter ei koskaan jäänyt kiinni :D
Missä on veren tahraamat vaatteet? Madman-Madsenilla on ollut vaihtokuteet mukana- varmuuden vuoksi vai tarkoituksella?
Vierailija kirjoitti:
Missä on veren tahraamat vaatteet? Madman-Madsenilla on ollut vaihtokuteet mukana- varmuuden vuoksi vai tarkoituksella?
Vaattee t pois.
Nekrofiliaa.
Ruumiin paloittelu ja upotus.
Peseytyminen meressä.
Vaatteet päälle.
Huolellinen tyyppi.
HS:n mukaan torsoon on kiinnitetty metallia sen varmistamiseksi, että pysyy upoksissa.
Kornia tämä on.
Mitenhän tuo irtonainen pää. Nouseeko se pintaan muutaman vuorokauden kuluessa?
Vierailija kirjoitti:
Spekuleissöniä kirjoitti:
Itse veikkaan, että tuo purtilo kun painui meren pohjaan mukanaan nämä kaksi, alkoi toimittaja nainen hyperventiloida, meni siis pahasti paniikkiin kuullessaan itsekyhätyn sukellusveneen paukahtelut, nitinät, narinat, lorinat ym. karmeat äänet ja kun on ollut tietoisesti pienessä suljetussa tilassa syvällä veden alla, happea riittää vain tietyn aikaa kahdelle ihmiselle, tulee siinä karskimmallekin kokemattomalle hepulle paniikki alta aikayksikön. Ehkä Madsen on menettänyt hermonsa toimittajan paniikille, huitaissut nyrkillä niin kovaa että toimittaja on satuttanut päänsä, ehkä menettänyt jo henkensä siinä vaiheessa. Loppu onkin selvää pässin lihaa.
Ruumiin paloitteluun menee tuntikausia.
Kun aamupäivällä Madsenin sukellusvene löydettiin, se ei vielä edes ollut uppoamassa.
Kalastusveneen miehet ajoivat viereen ja kysyivät tarviiko Madsen apua - olihan sukellusvene ollut kadoksissa (eli pinnan alla ) jo koko yön.
Madsen vastasi, että on kunnossa. Ja että käy yksin vielä nopeasti veneen sisällä. Ei halunnut muita sisään. Hän tuli nopeasti takaisin ylös ja hyppäsi veteen. Ja samantien lähti tuo sukellusvene uppoamaan. Sitten Madsen kiipesi kalastajien veneeseen.Eli tuo teoriasi ei ole lainkaan mahdollinen.
Ensinnäkin, ei kirjoitukseni ollutkaan mikään TEORIA, spekuleissöniä aioastaan. Ja toisekseen, en ottanut mitenkään kantaa aikajanaan ja ruumiin paloitteluun, muuta kuin että loppukaneettina totesin, loppu onkin selvää pässin lihaa toisinsanoen tarkoitin, että tiedämme jo että Madsen teki ruumiille jotain ja yritti myös hävittää ruumiin. Sen verran tarkennan, että jossain vaiheessa on sukellusvene käynyt pinnan alla mukanaan vielä hengissä ollut toimittaja. Siihen tuo spekulaationi toimittajan paniikkin menosta perustui. Kuvittele itse olevasi pienessä suljetussa tilassa, happimäärä rajallinen, pois pääsy toisen ihmisen käsissä, itsekyhätty purkki joka pitää meteliä veden paineen seurauksena, ja seuranasi on tuollainen ykstotinen tyyppi kuin Madsen ainakin mitä kuvista voi päätellä. menisitkö paniikkiin HÄ?!
Jos itselläsi olisi jotain raskauttavaa tietoa kaikkien hankalaksi ja oudoksi tietämästä henkilöstä, niin oikeastiko rupeaisit siitä keskustelemaan sukellusveneessä keskellä merta? Uskon että kaikilla normaaliälyisillä ihmisillä on sen verran itsesuojeluvaistoa että jossain hieman turvallisemmassa paikassa... Mites jos se meni niin että tunnelma oli sen verran hyvä että Madsen ylitulkitsi pirtsakan toimittajan käytöksen kiinnostukseksi, nainen torjui ja samalla haastattelun siihen asti erittäin hyvin sujunut tunnelma muuttui. Ja Madsen tajusi että samalla muuttui myös tulevan lehtijutun tunnelma erittäin myönteisestä joksikin muuksi. Madsenia vitutti ja hän yritti kääntää tilanteen uudestaan painamalla päälle entistä vahvemmin, yritti hurmata toimittajaa fyysisestikinbja palauttaa sen mitä aluksi oli, koskemalla ja tukemalla lähelle, toimittaja hermostui ja töni pois, Madsenilla kasvoi vitutus ja käsikähmä kääntyi väkivaltaiseksi, Madsen pimahti.
Uskon että hänellä on myös jonkinlainen ylivertaisuuskompleksi muita ihmisiä kohtaan. Pitää itseään nerona ja muita idiootteina. On varmaan ajatellut että selviää paloittelumurhastakin kuin koira veräjästä ylivertaisen älykkyytensä avulla.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin Madsen on kunnon julkkis Tanskassa. Tyyliin kaikki tietävät hänet. Siellä tapausta seurataan silmä kovana.
Vierailija kirjoitti:
Uskon että hänellä on myös jonkinlainen ylivertaisuuskompleksi muita ihmisiä kohtaan. Pitää itseään nerona ja muita idiootteina. On varmaan ajatellut että selviää paloittelumurhastakin kuin koira veräjästä ylivertaisen älykkyytensä avulla.
Onko narsistit muuten tuollaisia, jotka tuntevat olevansa ylivertaisia muihin verrattuna?
Vierailija kirjoitti:
Uskon että hänellä on myös jonkinlainen ylivertaisuuskompleksi muita ihmisiä kohtaan. Pitää itseään nerona ja muita idiootteina.
Madsen ei ole ainoa amatöörirakettinäpertelijä jolla on näitä ongelmia. Monella on yliammutut näkemykset omista kyvyistä. Saadaan aikaan hieman tulta ja suihketta, mikä sinänsä on hieno saavutus amatöörille, mutta kuvitellaan että on jo toinen jalka vähintään kuussa.
Sitten suututaan jos huomauttaa että edes Karmanin rajalle on vielä piiiiiiiiiiiiiiiitkä matka.
Vierailija kirjoitti:
Jos itselläsi olisi jotain raskauttavaa tietoa kaikkien hankalaksi ja oudoksi tietämästä henkilöstä, niin oikeastiko rupeaisit siitä keskustelemaan sukellusveneessä keskellä merta? Uskon että kaikilla normaaliälyisillä ihmisillä on sen verran itsesuojeluvaistoa että jossain hieman turvallisemmassa paikassa... Mites jos se meni niin että tunnelma oli sen verran hyvä että Madsen ylitulkitsi pirtsakan toimittajan käytöksen kiinnostukseksi, nainen torjui ja samalla haastattelun siihen asti erittäin hyvin sujunut tunnelma muuttui. Ja Madsen tajusi että samalla muuttui myös tulevan lehtijutun tunnelma erittäin myönteisestä joksikin muuksi. Madsenia vitutti ja hän yritti kääntää tilanteen uudestaan painamalla päälle entistä vahvemmin, yritti hurmata toimittajaa fyysisestikinbja palauttaa sen mitä aluksi oli, koskemalla ja tukemalla lähelle, toimittaja hermostui ja töni pois, Madsenilla kasvoi vitutus ja käsikähmä kääntyi väkivaltaiseksi, Madsen pimahti.
Mulla on yksi naispuolinen ystävä, jika on hyvä tyyppi muuten ja hyvässä tylssä jne, mutta saattaa pimahtaa yhtäkjiä oudosti. Joku yksittäinen harmiton sana voi saada hänet kummallisesti siirttmään kuin toiseen todellisuuteen pääässään tai eri uralle ja hän alkaa selittää ihan hölmöä juttua, eikä häneenoikeinsaa normaalisti kontaktia silloin. Eli ei voi rationaalisesti keskustella ja selittää, että ne sen jutut ovat väärällä pohjalla jne. Sitten hetken päästä se menee ohi ja hän palaa taas normaaliksi. Eli uskon, että hyvinkin fiksu ja muuten pärjäävä ihminen voi pimahtaa aivan mitättömästä syystä, jos on sellainen psyykkinen vika. Tapahtuneeseen ei siis tarvitse liittyä yhtään mitään raiskauksia tai muuta vakavaa, ja se voi olla ollut ihan Madsenin kuvittelemakin asia eikä edes oikeasti tapahtunut. Jakuka tietää, oliko tuolla käytetty vaikka alkoholia. Vaikka ehkä ei, jos on pystynyt toimimaan niin tehokkaasti jälkeenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko narsistit muuten tuollaisia, jotka tuntevat olevansa ylivertaisia muihin verrattuna?
Se on narsismin ydintä. Vaikka olet oikeasti alkoholisti lähiössä, se on omasta mielestäsi glamourelämää.
Koska sen purtilo ei ole kovin nopea joten oikeasti syvälle puksutteluun olisi mennyt epäilyttävän kauan aikaa.