Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasta kiusataan pihalla nimen takia, eikö kukaan voi tehdä mitään?!

Vierailija
14.08.2017 |

Muutettiin uudelle kerrostaloalueelle kesällä. Lapsi leikkisi mielellään toisten lasten kanssa leikkipaikalla mutta pari lasta on alkanut kiusata meidän poikaa hänen nimen takia. Huutelevat pojan nimeä yms. Ovat myös sanoneet että pojallamme ja veljellään on tyhmät nimet. Mitä tehdä? Emme tunne näiden lasten vanhempia ollenkaan. Lapset ovat 7-8 vuotiaita.

Kommentit (136)

Vierailija
61/136 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin lapselle sellainen nimi, jota on ryhmissä ja luokissa useampi. Katsokaa, mikä on muotinimi,niin ei erotu joukosta. Tavallinen Matti Tallaaja.

Vierailija
62/136 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole pakottanut... mutta itsestään selvää, että näin meillä pukeudutaan"..

Pitäisikö äidin ja isän laskeutua pikkasen lasten tasolle ja kysyä heidänkin mielipidettä, kun kerta jo osaavat sen varmasti ilmaista itse. Se että vanhemmat pukeutuvat tietyllä tyylillä, ei tarkoita, että LASTEN PITÄISI ja PÄINVASTOIN.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/136 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole pakottanut... mutta itsestään selvää että meillä pukeudutaan näin". Eikö tuo ole pakottamista?

Miksi ette anna lapsille mahdollisuutta pukeutua eritavalla miten itse pukeudutte, he kuitenkin sen verran isoja jo, että osaavat itse kertoa mistä pitävät?

Ymmärrän, että haluaa itse tehdä vaatteet ja ostaa kirppareilta mutta minusta lapsen mielipiteen kuuntelu siinä vaiheessa viimeistään kun menee kouluu, olisi asiallista.

Vierailija
64/136 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
65/136 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tehdä. Muuta lasten nimet ja vaihda paikkakuntaa.

Vierailija
66/136 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään erilaisuutta vastaan mutta teidän olisi hyvä ymmärtää että koko peruskoulun ajan lapsilla ja nuorilla on. Erilaisuus on se mitä ehkä 1 sadasta haluaa olla nuorena.

Vierailija
67/136 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsen nimi ei siis ole mikään Kotivalo. En nyt halua sitä laittaa tähän, ettei meitä tunnisteta.

Ollaan asuttu ennen kollektiivissa, missä ihmiset oli suvaitsevaisia ja mukavia. Kun muutettiin tänne kerrostaloon, niin ollaan jouduttu silmätikuiksi jostain syystä. Varmaan kun ei käydä töissä vaan ollaan tutkija ja pienyrittäjä/taiteilija ja yleensäkin aktivisteja. Vähän sellainen nihkeä suhtautuminen meihin on selvästi talossa. Lasta sitten kiusataan nimen takia.

Olen myös huomannut, ettei hän enää haluaisi pitää minun itsetekemiä vaatteita. Ilmeisesti niistäkin on tullut sanomista leikkipaikalla. Poika on siis 8v ja käy yksin leikkimässä taloyhtiön leikkipaikalla.

Siis asuitte ennen kommuunissa/kollektiivissa ja viihdyitte ja halusitte kuitenkin muuttaa tavalliseen kerrostaloon?

Outoa. Muitakin vaihtoehtoja on, jopa puukerrostaloja jotka ovat hiukan kollektiivin tapaisia mutta yksityisyys kuitenkin eri luokkaa.

Taiteilijat yleensä nauttivat boheemiudesta ja vapaudesta jota kerrostalossa ei koskaan voi saavuttaa, ja haluavat antaa lapsilleen kerrostalomiljööstä ja kulttuurista poikkeavan elämän.

Vierailija
68/136 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasteni nimet ovat Kotivalo ja Jyly.

ap

Jyly on siis jo 17-vuotias, koska Jylyjä ei ole kastettu 2009 jälkeen.

Sano että vetää turpaan kaikkia, jota haukkuu, sillähän se ratkeaa.

Vierailija
69/136 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kiusaavat toisiaan sen perusteella, ketä PYSTYY kiusaamaan olosuhteiden puitteissa - syyt keksitään kyllä, kunhan joku on äkätty helpoksi kohteeksi. Vaikka nimet olisivat supertavallisia ja vaatteet tyylikkäimmät suoraan kaupasta, niin kiusaamisen aihe olisi sitten pituus, paino, iho, nenä, korvat, haju, ihan mitä vain. "Oikea" syy kiusaamiselle on luultavasti se, että olette vasta muuttaneet rakennukseen, joten lapsillasi ei ole vertaistukiryhmää välittömässä läheisyydessä. Älä kuitenkaan jumita siihen, mitä tekosyitä kiusaajat antavat kiusaamiselleen, vaan käy heti puuttumaan tilanteeseen lasten vanhempien kautta.

Vierailija
70/136 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyly on muuten kiva nimi!

Vierailija
71/136 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

:D kas kun ei TAUNO & UUNO

Vierailija
72/136 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jyly on siis jo 17-vuotias, koska Jylyjä ei ole kastettu 2009 jälkeen.

Sano että vetää turpaan kaikkia, jota haukkuu, sillähän se ratkeaa.

Sallikaa minun nauraa :D

Vierailija
73/136 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen se johtaa tämä nykyajan nimien antaminen, kun yritetään olla niin erikoisia. Kannattaisi miettiä siinä vaiheessa, mitä lapsi saa kärsiä tulevaisuudessa nimensä takia.

Vierailija
74/136 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arijoutsi vanha suomalainen nimi.

Vierailija
75/136 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

just kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös huomannut, ettei hän enää haluaisi pitää minun itsetekemiä vaatteita. Ilmeisesti niistäkin on tullut sanomista leikkipaikalla. Poika on siis 8v ja käy yksin leikkimässä taloyhtiön leikkipaikalla.

Ööö... Niin siis sä olet pakottanut 8-vuotiaan käyttämään kotona tehtyjä (todennäköisesti hyvinkin paljon muiden ikäistensä lasten muodista poikkeavia) vaatteita...?!

En ole pakottanut. Mutta itsestään selvää, että näin meillä pukeudutaan. Ja ne vaatteet on ihan kauniita, usein kierrätystavaroista tehty tai uudistettu. Paljon myös intialaistyylisiä ystävyyskaupoista ostettuja.

Taas tällainen viha mua kohtaan puhkeaa täällä palstalla. Miksi?

Et ole pakottanut, mutta oletko tarjonnut toista vaihtoehtoa? Ne ei ehkä ole lapsesi mielestä niin kauniita kuin sinusta.

Vierailija
76/136 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan niin on, että jos perhe ja lapset eivät sulaudu asuinpaikkansa muuhun massaan, sitä tulee kiusatuksi. Koulussa varsinkin. Eihän se oikein ole. Mutta vanhempien pitää kantaa vastuu antamistaan nimistä ja vaatteista. Piste! Jos ei asuminen tuolla suju, sopii muuttaa. Helppoa! Ei lapsia saa pakottaa vaatteisiin joiden takia heitä kiusataan eikä heillä ole kavereita. Aikuiset voivat pukeutua vaikka jätesäkkiin, mutta lapsia pitää auttaa sopeutumaan yhteisöön. Jos eivät sopeudu, kiusataan. Totta, halusit tai et!M

Vierailija
77/136 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktivisti, joka kyselee miksi kukaan ei tee mitään. Miten jos arvoisa aktivisti tekisi ihan itse jotain?

Vierailija
78/136 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi Kotivalo, naiset ja miehet

1900-19 79 21 100

1920-39 71 42 113

1940-59 13 8 21

1960-79 alle 5 alle 5 alle 10

1980-99 alle 5 alle 5 alle 10

2000-09 alle 5 alle 5 alle 10

2010-17 alle 5 alle 5 alle 10

Yhteensä alle 183 alle 91

Vierailija
79/136 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan koulustani Kukka-Maarian ja häntä kiusattiin nimestä tosi pahasti. Ihmettelin jo lapsena, mikä nimessä nyt oli niin pahaa. Olin häntä neljä vuotta nuorempi, joten emme olleet sen kummemmin kavereita.

Surullista oli nähdä toisen kiusaamista ja yksinäisyyttä. Lapset voivat olla julmia.

Vierailija
80/136 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloissa nyt tuppaa asumaan ajattelultaan rajoittunutta sakkia. Hiukankin erilainen perhe tai elämämisen tyyli. Akateemisuus, väärän merkkinen auto, puhetyyli. Mistä vaan voit joutua hiekkalaatikkoneuvoston silmätikuksi. Suosittelen muuta asuinympäristöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä