Lasta kiusataan pihalla nimen takia, eikö kukaan voi tehdä mitään?!
Muutettiin uudelle kerrostaloalueelle kesällä. Lapsi leikkisi mielellään toisten lasten kanssa leikkipaikalla mutta pari lasta on alkanut kiusata meidän poikaa hänen nimen takia. Huutelevat pojan nimeä yms. Ovat myös sanoneet että pojallamme ja veljellään on tyhmät nimet. Mitä tehdä? Emme tunne näiden lasten vanhempia ollenkaan. Lapset ovat 7-8 vuotiaita.
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasteni nimet ovat Kotivalo ja Jyly.
ap
Tämä ei ole aloittaja! Miksi täälläkin kiusataan? Ei ole reilua!
No kyllä olen minä. Mene sinä siitä kiusaamasta >:-(
ap
Se Lemminkäinen nyt menettelee, mutta Kullervoa olisitte voineet miettiä tarkemmin.
Jos lapsilla on oikeasti valittu tarkoituksella erikoiset provosoivat nimet, voivat vanhemmat miettiä kannattiko.
Mutta ketään ei nimen takia tietenkään kiusata! Sinun velvollisuus vanhempana on huolehtia lapsistasi! Ei voi olla mahdotonta selvittää kiusaajien vanhempia ja keskustella asiallisesti. Jos kiusaaminen ei lopu, voit miettiä kovempia keinoja.
Menet tietenkin huutamaan niille penskoille!
Kalevalainen keino ratkaista riita olisi laulaa kiusaaja suohon. Toinen vanhanajan keino on turpaan veto.
Näihin lasten kinasteluihin on oikeasti vaikea puuttua, jos ei tunne vanhempia tai jos kiusaajan vanhemmat ovat välinpitämättömiä. Voitko itse olla pihalla ja seurata sivusilmällä leikkejä? Näin voisit puuttua kiusaamiseen heti tuoreeltaan. Tai auttaisiko, jos lapsille ottaisi käyttöön vähemmän huomiota herättävät lempinimet?
Mammat täällä antavat makua nimistä. Ja ohjaavat lapsensa kiusaamaan Nicoja, Eericoita, jopa iltapäivälehdet ovat osallistuneet kiusaamisen opettamiseen. Myös Tero Tapanit yms. Paavot.
Lapset ottavat esimerkin aikuisilta.
Kotivalosta tulee vielä kulmien kovin kovis kun joutuu tappelemaan nyrkein potkuin ja hampain joka päivä vuosien ajan. Ja aivan varmasti iso ja vahva. Ihan pakosta alkaa treenaamaan itseään vahvemmaksi jotta tappelut helpottuisi ja pärjäisi paremmin 3-4v vanhemmille pojille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan suomalaiset vähän vanhahtavat nimet ehkä. Sellaista Kalevala-henkeä. Kun asuttiin Kumpulassa, niin kukaan ei ihmetellyt. Nyt kun haluttiin oma asunto ja muutettiin lähiöön, alkoi kiusaaminen. Olen lapsille sanonut, mutteivat usko.
Vittu toi on niin tota. Useimmat lapset on siellä nimetty pedofiiliprofeetan ja lapsivaimon mukaan. Siitä jos sanoo, niin Presidentti valittelee. Sitten kun on ihan normaaleja perinteisiä suomalaisia nimiä, niin apinat kiusaa.
Lohduttaudu sillä, että 15 vuodesta noi on narkkareita ja raiskaajia.
Kannattaa katsoa kartasta missä on eniten ulkomaalaistaustaisia ja välttää niitä alueita kuin ruttoa, jos on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan suomalaiset vähän vanhahtavat nimet ehkä. Sellaista Kalevala-henkeä. Kun asuttiin Kumpulassa, niin kukaan ei ihmetellyt. Nyt kun haluttiin oma asunto ja muutettiin lähiöön, alkoi kiusaaminen. Olen lapsille sanonut, mutteivat usko.
Vittu toi on niin tota. Useimmat lapset on siellä nimetty pedofiiliprofeetan ja lapsivaimon mukaan. Siitä jos sanoo, niin Presidentti valittelee. Sitten kun on ihan normaaleja perinteisiä suomalaisia nimiä, niin apinat kiusaa.
Lohduttaudu sillä, että 15 vuodesta noi on narkkareita ja raiskaajia.
Kannattaa katsoa kartasta missä on eniten ulkomaalaistaustaisia ja välttää niitä alueita kuin ruttoa, jos on lapsia.
Valitettavasti ja luonnollisesti ne on niitä halvimpia alueita.
Siinä vasta provo keksitty. Mitkä nimet...
Jos mun lasta kiusattaisiin nimen takia niin kävisin sanomassa sille kiusaajapennulle kahdenkesken sellasii asioita että se olisi ihan hiljaa sen jälkee ja miettis vaan omaa nimeää. Eli mä en antas kenenkään kiusata lastani. Kiusaajapentujen vanhemmillekkin tulisi vaikeaa ajan kanssa jos homma jatkuisi.
Ja mä oon sellain kiltti äityli vaan.
Provo siinä mielessä hyvä, että ulkomailla nuo vasta vaikeita olisivatkin. Mitään järkeä.
Kotivalo???!!!!! Oikeesti??!!!!! Miksei samantien Ulkovalo? Tai Katulamppu??!! Tän on pakko olla provo, ei tollasta nimee kukaan voi antaa lapselleen, eihän?
Kokeile kutsua velho paikalle, jos kerran papin loitsimissa nimissä on noin huono kaiku.
Vierailija kirjoitti:
Kotivalo???!!!!! Oikeesti??!!!!! Miksei samantien Ulkovalo? Tai Katulamppu??!! Tän on pakko olla provo, ei tollasta nimee kukaan voi antaa lapselleen, eihän?
Joo, tosi juttu. Eräät vanhemmat halusivat antaa pojalleen sellaisen nimen, että kukaan ei keksisi siitä mitään lempinimiväännöksiä tyyliin Masa tai Jaska. Antoivat nimeksi Kotivalo. Toimi hyvin kunnes eräänä päivänä pojan kaverit tulivat hakemaan Kotivaloa ulos leikkimään ja kysyivät ovella: "Onks Himatuikku kotona"
Vierailija kirjoitti:
Siksi ei koska ulkovalo ja kotilamppu eivät ole ihmisnimiä, toisin kuin vanha suomalainen miehennimi Kotivalo.
On toki nykyihmisen korvaan outo mutta kertoo vain sivistyksen ja oman kulttuurin tuntemisen puutteesta.
T: ei ap
Miksi tässä keskitytään nimiin, kun pitäisi keskittyä kiusaamisen lopettamiseen? (vaikka tämä aloitus provo onkin. Sen tietää aina yksityiskohtien kehittelyistä)
En tiiä. Oon nyt sen verran ilkeällä päällä, että turpaan sais näitä lapsia vetää jotka haukkuu. En siedä tuollaista, en lapsilta, enkä keneltäkään muultakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tai nuoremmalla on vanha karjalainen nimi, joka annettiin pojan isälle unessa. Vanhemman nimi on kalevalainen.
Eli ne on jotain tyyliä Väinämö(inen) ja Arhippa.
Tottakai syy on nimissä eikä vaikka kiusaajien käytöksessä. Kiusaajahan ei keksi mitään muuta syytä kiusata. Palstan ääliöt taas paikalla.