En koskaan syö mitään "lasten kanssa tehtyä"
Itsesuojeluvaisto. Äidit kun leipovat lasten kanssa, sinne taikinaan lentää ihan mitä vain. Ja ne kädet pannaan ensin pyllyyn ja sitten vatiin...
Mutta siinäpä "kohteliaat vieraat" viettävät illan vatsataudissa.
Kommentit (49)
Tiesithän, että kun leipomukset paistetaan niin mahdolliset bakteerit kuolevat? Itse olen omille lapsilleni opettanut, että kädet pestään ennen leipomista, leipoessa on hiukset kiinni ja huivi päässä sekä pyllyä yms. ei kaiveta leipoessa. Jos kuitenkin jätät syömättä, niin jääpähän enemmän meille muille 😉
No miksi ainoat vatsataudit jotka olen elämässäni saanut, ovat tulleet pienten lasten synttäreiden jälkeen?
Joo hyi. Ihanaa mennä lasten synttäreille joissa Oiva 4 v on ITSE ALUSTA ASTI LEIPONUT PULLAT. Hyi helv. Sormi käy nenässä, suussa, pyllyssä, koiran suussa, taas omassa suussa ja sitten taikinassa. Ei kiitos.
Ei lohduta se, että menee uuniin. Ällöfaktori on silti olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Tiesithän, että kun leipomukset paistetaan niin mahdolliset bakteerit kuolevat? Itse olen omille lapsilleni opettanut, että kädet pestään ennen leipomista, leipoessa on hiukset kiinni ja huivi päässä sekä pyllyä yms. ei kaiveta leipoessa. Jos kuitenkin jätät syömättä, niin jääpähän enemmän meille muille 😉
Kuolleella pyllykakalla maustettuja mokkapaloja...
Tästä tuli mieleen, kun olin kylässä lapsiperheessä. Oli yhden niistä lapsista synttärit. Pöydästä haettiin kokoajan kesken remuamisen karkkeja ja keksejä ja yhden lapsista koko käsivarsi upposi kakkuun, kun hän kurkotti keksikulhoa. Äiti tyynesti vaan putsasi käsivarren, mutta kakku jäi tarjolle. Lisäksi aina haettiin pöydästä jotain, niin siihen yskittiin. Siis tämä kuulostaa provolta :D Äiti taas tyynesti, että käsi suun eteen :)))) ja kohta taas tultiin tuberkuloosysköksiltä kuulostavilta röhinöillä siihen hakemaan sipsejä.
Äiti oli laittanut "aikuisille ylemmäs" muutamia tarjottavia, eli itsekin tietää miten epähygieenisiä pentunsa ovat. Sieltäkin porrasjakkaran kanssa haettiin sipsejä ja leivoksia yskien. En tajua miksei voi neuvoa lapsiaan kunnolla ja kaitsea sitä pöydästä hakemista ja remuamista.
Viimeistään siinä vaiheessa oksensin suuhuni, kun yksi lapsista alkoi lutkuttaa valkosipuliaiolia suoraan tuubista. Äitinsä kielsi ja nykäisi limaisen tuubin pois, laittoi korkin päälle ja laittoi tuubin jääkaappiin.
Join vain kahvia.
Minä kaivelen aina pyllyäni samalla kun kokkaan :( en voi sille mitään.
Olen työni puolesta käynyt mm. leipomoissa..yllättyisitte, jos tietäisitte, miten likaista niissä voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa opettaa ettei sitä pyllyä tarvi kaivella muutenkaan.
Meillä kädet pestään ja vahdin että lapsi ei kaivele mitään leipomisen ohella. Jos kaivaa vaikka nenää, kädet pestään heti uudestaan. Eikä ne kädet käy siellä taikinassa. Pullataikinan vaivaan minä, muut taikinat sekoitetaan jollain välineellä ja aineet lisätään mitalla tms. Nuhaisena tai yskäisenä ei leivota. Hyppiikö ne pöpöt lapsesta kun tämä vatkaa kermavaahtoa, eli pitää vatkaimesta kiinni?
Joo mua ällöttää myös. Pidän lapsista ja leikin huolettomasti tahmaleluilla, mutta oon nähnyt omin silmin miten leipova lapsi lipoo välillä sormia ja sitten vaan kädet takaisin kulhoon. Vaikka bakteerit kuolee, niin ei silti tee mieli syödä..
Vierailija kirjoitti:
No miksi ainoat vatsataudit jotka olen elämässäni saanut, ovat tulleet pienten lasten synttäreiden jälkeen?
Eiköhän ne pöpöt tule ovenkahvoista ja muista pinnoista, kuin uunissa paistetuista pullista.
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen, kun olin kylässä lapsiperheessä. Oli yhden niistä lapsista synttärit. Pöydästä haettiin kokoajan kesken remuamisen karkkeja ja keksejä ja yhden lapsista koko käsivarsi upposi kakkuun, kun hän kurkotti keksikulhoa. Äiti tyynesti vaan putsasi käsivarren, mutta kakku jäi tarjolle. Lisäksi aina haettiin pöydästä jotain, niin siihen yskittiin. Siis tämä kuulostaa provolta :D Äiti taas tyynesti, että käsi suun eteen :)))) ja kohta taas tultiin tuberkuloosysköksiltä kuulostavilta röhinöillä siihen hakemaan sipsejä.
Äiti oli laittanut "aikuisille ylemmäs" muutamia tarjottavia, eli itsekin tietää miten epähygieenisiä pentunsa ovat. Sieltäkin porrasjakkaran kanssa haettiin sipsejä ja leivoksia yskien. En tajua miksei voi neuvoa lapsiaan kunnolla ja kaitsea sitä pöydästä hakemista ja remuamista.
Viimeistään siinä vaiheessa oksensin suuhuni, kun yksi lapsista alkoi lutkuttaa valkosipuliaiolia suoraan tuubista. Äitinsä kielsi ja nykäisi limaisen tuubin pois, laittoi korkin päälle ja laittoi tuubin jääkaappiin.
Join vain kahvia.
Joo just toi yskiminen ja aivastelu! Hyi hele! Miksi lapset onkin niin ällöttäviä. Ei todellakaan tee mieli syödä lasten leipomuksia, kun on kerran seurannut sitä vierestä. Hirveätä riehumista, hiukset on kiinni joo mutta aina niitä löytyy leipomuksista kuitenkin, kun niitä pitää haroa samalla. Ei ole olemassakaan lasta, joka keskittyisi pelkkään leipomiseen leipoessaan, joten ne kädet kyllä eksyy kaikkialle... Ja se kun räkää pyyhitään silleen kämmenellä painaen nenää ja pyyhkimällä ylöspäin... Uaaah. Että pitikin sisarusten lisääntyä, niin joutuu osallistumaan lastensynttäreillekin. Aina kun ei voi strategisesti sairastaakaan just silloin.
Please vanhemmat. Pitäkää lapset erossa ruoista, leipomisista yms. ja tehkää niille vaikka eri pöytä, mihin saavat mennä aivastelemaan ja yskimään ja heiluttelemaan täistä ja hilseistä tukkaansa leipomusten päälle. Ja oikeasti VAHTIKAA NE KAKARANNE PAREMMIN! Ihan perusasiatkaan ei ole hallussa: kakara just pitää sormea tokaa niveltä myöten nenässä ja sitten koskee JOKA AINOAAN tarjolla olevaan keksiin, kun yrittää valita mieluista. Tai sitten vaan osoittelee niitä, niin kuin lapsilla on tapana. Argh. Iljettävää.
Hah,
Nämä samat tyypit syövät nenäkarvoilla höystettyä pitsaa alakerran kebab-kuppilassa.
Totta kai normaali äiti huolehtii ruuanlaittotilanteen perushygieniasta. Ja se lapsikin osaa jo todennäköisesti itse.
Kyllä on uskomatonta hysteriaa -- mutta kai se kuuluu lapsivihamielisyyteen?
Näkisitten mitä ravintoloiden keittiöissä tapahtuu, ihan siis suomalaistaustaistenkin. Luuletteko tosiaan, että se lattialle pudonnut tomaattiviipale ei palautuisi annokseenne?
Sitten pelkäätten jotain kahdessa sadassa paistettua leivonnaista, jonka taikinaan on koskenut terve lapsi. Sairasta :D
Juuri viime viikonloppuna oksensin hieman suuhuni, kun kerrottiin, että perheen 2-vuotias oli innolla osallistunut kaikkeen leipomiseen. Ei siinä mitään, mutta kun seuraavassa lauseessa kirottiin sitä, kuinka on taas kihomatotartunta. Jäivät leivonnaiset syömättä, ihme juttu...
Olin juuri veljenpoikani syntymäpäivillä. Oli kuulema innokkaasti auttanut äitiään leipomaan. Ei tullut vatsatautia tai muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen työni puolesta käynyt mm. leipomoissa..yllättyisitte, jos tietäisitte, miten likaista niissä voi olla.
Olen työni puolesta päivittäin mm. leipomossa, ehkä yllättyisit kun kävisit meillä ettei ihan näin karkeasti kannata yleistää. Ja kyllä, leipomoissa on aina perussiistiä, ei kliinistä, mutta siistiä. Ei kellään ole varaa siihen, että paska maine leviää ja asiakkaat velloo ruokamyrkytyksien kourissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä kaivelen aina pyllyäni samalla kun kokkaan :( en voi sille mitään.
Oletko sinä se sama, joka oli meillä keittiössä työllistettynä ja ilmoitit käsiesi olevan puhtaat siellä kumihanskojen sisällä, kun siirryit rasvaerotinkaivon pesusta suoraan salaatin tekoon hanskoja vaihtamatta..??
Vierailija kirjoitti:
Hah,
Nämä samat tyypit syövät nenäkarvoilla höystettyä pitsaa alakerran kebab-kuppilassa.
Totta kai normaali äiti huolehtii ruuanlaittotilanteen perushygieniasta. Ja se lapsikin osaa jo todennäköisesti itse.
Kyllä on uskomatonta hysteriaa -- mutta kai se kuuluu lapsivihamielisyyteen?
Näkisitten mitä ravintoloiden keittiöissä tapahtuu, ihan siis suomalaistaustaistenkin. Luuletteko tosiaan, että se lattialle pudonnut tomaattiviipale ei palautuisi annokseenne?
Sitten pelkäätten jotain kahdessa sadassa paistettua leivonnaista, jonka taikinaan on koskenut terve lapsi. Sairasta :D
Ei tässä mitään lapsia vihata :D se nyt vaan sattuu ällöttämään jos joku takapuolessa käynyt käsi koskettaa taikinaa. Mua ei ällötä se lattialla käynyt tomaatti edes niin paljoa, tai nenäkarva. Sairasta itse tulla moittimaan mikä on epämiellyttävää toisen mielestä.
Mistä tiedät ettei aikuisilla käy samoin?