En koskaan syö mitään "lasten kanssa tehtyä"
Itsesuojeluvaisto. Äidit kun leipovat lasten kanssa, sinne taikinaan lentää ihan mitä vain. Ja ne kädet pannaan ensin pyllyyn ja sitten vatiin...
Mutta siinäpä "kohteliaat vieraat" viettävät illan vatsataudissa.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Hah,
Nämä samat tyypit syövät nenäkarvoilla höystettyä pitsaa alakerran kebab-kuppilassa.
Totta kai normaali äiti huolehtii ruuanlaittotilanteen perushygieniasta. Ja se lapsikin osaa jo todennäköisesti itse.
Kyllä on uskomatonta hysteriaa -- mutta kai se kuuluu lapsivihamielisyyteen?
Näkisitten mitä ravintoloiden keittiöissä tapahtuu, ihan siis suomalaistaustaistenkin. Luuletteko tosiaan, että se lattialle pudonnut tomaattiviipale ei palautuisi annokseenne?
Sitten pelkäätten jotain kahdessa sadassa paistettua leivonnaista, jonka taikinaan on koskenut terve lapsi. Sairasta :D
En tiedä, että missä ravintolassa käytetään lattialle pudonneita tomaatteja tai muitakaan raaka-aineita, mutta täytyy kyllä olla melkoisia vajakkeja töissä siellä. Kun ei pikaruokaloissakaan käytetä lattialla käyneitä raaka-aineita hampurilaisiin sun muihin herkkuihin. T. pikaruokalan myyjä
En minäkään. En ole edes varsinaisesti pöpökammoinen, erilaisia mikrobeja on hyvä saada niin vastustuskyky säilyy. Harvoin kotona tehdyssä ruuassa on niitä niin paljon, että saisi ruokamyrkytyksen.
Mutta ajatus jostain lasten ja eläinten eritteistä ruuassa on vaan kuvottava, vaikka siitä ei sairastuisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tapana paistaa kaikki leipomukset niin kuumassa uunissa, että kaikki pöpöt kuolevat. Minä en söisi tv-kokkien tekeleitä, kun hiukset hulmuavat keitoksissa.
Kummallista, jos palstalaiset ivat näin erimielisiä tässä asiassa. Osa pitää hyvänä asiana sitä, että lapsi oppii leipomaan. Niin minäkin, ja nyt minun lapseni leipoo ja ruokkii teidän lapsianne. Hän on vakuuttanut, että kotona oli yleensä hygieenisempää kuin eräissä leipomoissa.
Tunnetteko ruoka-ammattilaisten "kolmen sekunnin säännön"?
Ja esim kaupan alalla olleena tiedän että siellä paistopisteellä puhutaan "viiden sekunnin säännöstä". Jos pellillinen piirakoita putoaa lattialle, niin ei haittaa kunhan tarpeeksi nopsaa nostaa ne.
En ole voinut koskaan käsittää kynttilöiden puhaltamista synttärikakusta? Oikein hönkimällä useaan kertaan räkä pärskien, jos ei ekalla kerralla sammu kynttilät. Jos pentu ei ole saanut vielä sittenkään niitä sammumaan, tulee isä tai äiti auttamaan ja taas puhalletaan niin että räkä roiskuu...YÖK. Ikinä en synttärikakkua syö missään synttäreillä.
Niin se Tomi "loskat suuhun" Björckkikin teki jotain mössöä sormukset kädessä ja sitten tarjolle.
Kaupan alan pikku työntekijöillä ei ole varaa ottaa hygieniasyytöksiä päälleen joten 3 S sääntö on todellakin myytti ja valhetta.
Ja sitten ihan eri asiaa leipomisesta. Moni käyttää tosi vanhoja kaapista löytyneitä jauhoja ym leivontatuotteita. Ei tiedä esim jauhotoukista joita niihin tulee. Niillä vaan leivotaan ja "hyvää tuli".
Jep, ja puhumattakaan siitä että ne lapsen leipomat nyt yleensä ovat vain epämääräisen näköisiä ja makuisia. En haluaisi koskaan syödä niitä, mutta kohteliaisuudesta maistan.
Meillä on tapana paistaa kaikki leipomukset niin kuumassa uunissa, että kaikki pöpöt kuolevat. Minä en söisi tv-kokkien tekeleitä, kun hiukset hulmuavat keitoksissa.
Kummallista, jos palstalaiset ivat näin erimielisiä tässä asiassa. Osa pitää hyvänä asiana sitä, että lapsi oppii leipomaan. Niin minäkin, ja nyt minun lapseni leipoo ja ruokkii teidän lapsianne. Hän on vakuuttanut, että kotona oli yleensä hygieenisempää kuin eräissä leipomoissa.
Tunnetteko ruoka-ammattilaisten "kolmen sekunnin säännön"?