Mies pettää vuokralaisen kanssa--
Pelkään että mieheni pettää minua vuokralaisemme kanssa tai en keksi tilanteeseen mitään muutakaan loogista selitystä.
Pohjustuksena kerrottakoon että liittomme on kestänyt yli kolmekymmentä vuotta, lapsetkin asuvat omillaan puolisoineen lukuunottamatta iltatähteämme, meistä molemmat hyvin palkatuissa ammateissa, olemme rakentaneet yhdessä haaveilemamme taloudellisesti vakaan ja huolettoman perustan eläkepäiviä ja lapsia ajatellen. Välillämme on rakkautta, hellyyttä, huolenpitoa.. Olemme molemmat perhekeskeisiä, mies ei ole koskaan oikein viihtynyt juhlissa saati sitten yöelämässä. Harrastaa viskejä mutta on aloittanut humalanhakuisen juomisen vasta viime vuosina. Tätäkin tosin tapahtuu harvakseltaan ehkä kerran kaksi kuukausitasolla.
Mies on ollut jo pitkään virassa ja käy viimeisiä vuosia ”töissä” lähinnä pönöttämässä näön vuoksi, tämän takia hänellä on nyt ollut enemmän aikaa hoitaa sijoituksiamme.
Omistuksessamme on siis useampi asunto joita vuokraamme. Kävin läpi tiliotteita kun huomasin ettei yhdestä asunnosta ole maksettu vuokraa reilusti yli puoleen vuoteen. kyseinen asunto on pieni yksiö joka on ollut viime syksystä asti vuokralla opiskelijatytölle. tarkistin sitten ihmeissäni myös mieheni tilin, mutta kys. summia ei ole kirjattu sinnekään(meillä on yhteisten tilien lisäksi lupa hoitaa raha-asioita toisen nimissä olevilla käyttötileillä.. ennen kuin joku alkaa riekkumaan siellä lainrikkojaksi tms..). En usko että vuokraa on maksettu käteiselläkään enkä ole tällaisiin rahoihin törmännytkään ja tulot huomioon ottaen miehellä ei ole mitään tarvetta pimittääkään sen kokoista summaa. Vuokrasopimuksen maksuehdotkaan eivät ole muuttuneet solmimisen jälkeen. Teilaan myös sen vaihtoehdon että mies ei ole huomannut vuokralaisen lopettaneen vuokranmaksua, on ollut aina tiukkana sopimuksien ehdoista ja aktiivisena pitämässä huolta huoneistoista ja alkaa näyttää siltä että hieman liikaakin.
Ei helvetti mitä tässä nyt enää tekee. mies on tällä hetkellä laittamassa huvilaa kuntoon nuorimmaisen kanssa tarkoituksena oli että liityn mukaan kun hommat saadaan siihen vaiheeseen että maalaaminen voidaan aloittaa. Tällä hetkellä en tiedä mitä ajatella olen niin hämmentynyt ja raivona, päässä pyörii satoja spekulaatioita, mutta päällimmäisenä tietenkin se pahin ja ilmeisin.. jos se on totta en halua päätyä räyhäämään kuopuksen edessä eikä tätä puhelimessakaan hoideta.
Pakko tähän on olla joku toinen selitys, tuntuu kuin KOKO elämäntyö- aivan kaikki romahtaa miksi nyt miksi tässä iässä.. tuntuu että pakahdun ja rintakehä räjähtää aivan näillä minuuteilla. Olen pahoillani sekavasta tekstistä mutta tässä on tosiaan koko yö valvottu ja vatvottu ties mitä vaihtoehtoja.. sanokaa nyt että tähän on joku ihan järkevä selitys mitä en ole tullut ajatelleeksi??
Kommentit (193)
Mä olen kurkkuani myöten täynnä näitä provo huutelijoita! Jos provoa epäilee, pitäisi perusteet olla vähän paremmat kuin EI KUKAAN... sano, kirjoita, ajattele, eikä varsinkaan MAALAA ITSE huvilaa.
Voi... Oikeesti, ihmiset ON erilaisia, toimii erilailla, ajattelee erilailla ja joku jopa maalaa huvilaa ihan itse, jopa kauniina elokuun viikonloppuna!
No jep jep. Vuokran ottaminen luonnossa ei todellakaan ole pettämistä. Pysyy paljon parempana elämä kun pääsee purkamaan tarpeensa välillä
Todella huono provo 0/5. Alkaa nämä keksityt parisuhdejutut jo kyllästyttää!
Siis sun mies on mun idoli! Todellista varallisuuden oikeinkäyttöä. Mikä voisi olla rahalle parempi vastine, kuin päästä poraamaan kisakireää opiskelijatyttöä ja vielä omassa kämpässä :-D
Respect!
Onko miehesi nimen alkukirjaimet J.S. ?
Sinänsä jännä sattuma, että tässä parin viikon sisällä Casualty-sarjassa oli melko samanlainen juonikuvio... Hmmmmm. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plpl kirjoitti:
tuntuu kuin KOKO elämäntyö- aivan kaikki romahtaa miksi nyt miksi tässä iässä.. tuntuu että pakahdun ja rintakehä räjähtää aivan näillä minuuteilla. Olen pahoillani sekavasta tekstistä mutta tässä on tosiaan koko yö valvottu ja vatvottu ties mitä vaihtoehtoja.. sanokaa nyt että tähän on joku ihan järkevä selitys mitä en ole tullut ajatelleeksi??
Tuossa paksunnettuna se mielestäni oleellinen. Kannattaako oikeasti alkaa pilaamaan oma elämänsä tuon takia? Ota sinäkin joku kiva opiskelijapoika välillä itseäsi viihdyttämään niin olette tasoissa ja saatte kumpikin vähän ilkamoida matkalla kohti yhteistä leppoisaa vanhuutta. :)
En henk.koht. polyna ymmärrä mustasukkaisuutta, toki inhottavaa, jos joutuu pettämään selän takana, mutta näin se usein menee, kun yhteiskunta hehkuttaa yksiavioisuutta ja koittaa kasvattaa meidät siihen, vaikka ihminen ei todellakaan ole mikään yksiavioinen eläin.
Jos polyksi yhtäkkiä haluaa ryhtyä uskollisessa parisuhteessa, ei lie ihan mahdoton ajatus kertoa kumppanille? Sen verran kuitenkin kunnioitusta puolisoa kohtaan. Minkäs pers*syyhylleen voi, mutta olosuhteille kyllä pystyy rehellisesti muutoksia tekemään. Mua ainakin oksettaa tuollaiset salakähmäiset teinireikien etsijät sekä provoissa että IRL.
Mä olen aikalailla luopunut toivosta, että tässä maailmassa voisi olla avoimesti poly. Kärsin kyllä itse hiljaa uskollisesti yksiavioisessa parisuhteessani, kun satun miestäni rakastamaan kaikesta huolimatta. Siinä vaiheessa, kun toinen rupeaa juoksemaan vieraissa niin se on mielestäni toisellekin oikeutettua. Toki ideaalia olisi, jos asian voisi rehellisesti sopia, mutten vaan näe sitä, että kovin moni pari siihen oikeasti kykenisi.
t. tuo edellinen kommentoija
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä jännä sattuma, että tässä parin viikon sisällä Casualty-sarjassa oli melko samanlainen juonikuvio... Hmmmmm. 😄
kuten varmasti lukuisessa muussa saippuasarjassa kuluneen parin viikon sisään :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M65 kirjoitti:
En viitsi mainita, mutta kirjoitustyyli paljastaa kirjoittajan olevan palstan tuttu provoilija, johon av-mammat ovat tykästyneet. Aina sama pettäjäepäilys aiheena, näin vinkkinä sanoen. Tunnistaako joku muu?
Näin. Ei kukaan puhu huvilasta. Eikä maalaa sitä elosyyskuussa ja itse.
Hmm. Minulla on 92 km päässä huvila, jonka olen perinyt suoraan isoisältäni, joka kuoli toissavuonna. Ukilla oli kolme lasta, joista kaksi kuoli lapsettomina, ja sitten minun isäni, joka kuoli 7 vuotta sitten. Olemme nyt mieheni kanssa uusineet ulkovuorauksen ja purkaneet tiilikaton ja asensimme peltikaton, ihan itse, apuna 14 vuotias tytär ja 17 ja 20 vuotiaat poikamme. Uskon on hyvinkin että ap:lla voi olla vastaavanlainen tilanne. Kaikki eivät ole kädettömiä ja avuttomia. Kun on huolellinen ja tietää mitä tekee, niin tulee puolet halvemmaksi kuin ostaa. Ja kun kerran telineet on hommattu ja pystyssä, niin meillä aloitetaan maalaus nyt, ja koska käytämme vanhaan taloon jotain muuta kuin vantaalaistehtaan muovimaaleja, niin oikeasti öljypitoisina niillä voi maalata syksylläkin ja jatkaa aikaisin keväällä eikä edes pikkupakkanen haittaa. Googleta nyt vaikka Virtasen maalitehdas. En jaksa kirjoittaa romaania siitä aiheesta...Palaan itse torpalle keskiviikkona ja olen etätyöläisenä to-pe, pystyn iltaisin sutimaan maalia seinään.
Ehkä ap miehesi ei nyt vaan ole huomannut, että vuokrat on maksamatta, jos hänellä on ollut muuta miettimistä? Minä tiedustelisin mieheltä ensin suoraan, että oletko huomannut, että vuokrat on maksamatta? Seuraisin tuleeko maksusuoritusta tilille tai alkaako mies toimenpiteisiin sen perimiseksi. Sitten voisi kysellä lisäkysymyksiä että mikäs järjestely tämä vuokrahomma oikein on? Älä nyt suoraan ala syyttämään.
Toki kaikki on mahdollista ja ei yrjähyppy vuokralaisen kansa mikään utopistinen.
Mutta...kiinnostaa, että oletko sinä sama kuin ap? Kirjoitat hyvin samælla lailla.
Eihän se miehesi mitään petä, vaan vastaanottaa vuokranmaksut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höh, miksi teidän pitää aina ajaa hyvät tarinat pois noilla ärsyttävillä provohuudoilla? Minua ainakin olisi kiinnostanut miten stoori jatkuu vaikka ei olisikaan totta. :( Suosikissani miehellä oli suhde lasten 17-vuotiaan luistelukouluttajan kanssa ja se tarina saikin jatkua pitkään aina miehen lemppaukseen ja uuden elämän aloittamiseen asti kun kukaan ei ollut ilonpilaaja.
Varmaan siksi, koska emme arvosta sitä että meille valehdellaan. Meille ei riitä mikään satumaailma missä saa ihku-pihku kuvitella, että kaipa tämäkin on totta kun oikein vaan haluan niin. Ei meitä kiinnosta osallistua trollin roolileikkeihin ja mielellään käräytämme hänet.
Kenelle meille? Puhu vaan itsestäsi ja ole oman mielipiteesi takana, sillä tämä on keskustelupalsta, jossa puhutaan vain yksilönä, eikä kimpassa.
Ihmettelen näitä provojen huutelijoita, toimivatko he samalla tavalla, kun puhuvat kasvotusten ystäviensä kanssa, kun todellisuudessa jutellaan ja keskustellaan laidasta laitaan.
Ap. tarina kuulostaa hyvin uskottavalta, eikä ole ensimmäinen, eikä viimeinen, kenelle noin on käynyt. Jo tilastojen valossa, sillä uskottomuus on hyvin yleistä ja puoliso saa siitä tietää viimeisenä.
Naurettavaa, jos sen joku kieltää ja pitää kertomusta provona. On kyllä laput silmillä.
kateudesta vihreä kirjoitti:
Siis sun mies on mun idoli! Todellista varallisuuden oikeinkäyttöä. Mikä voisi olla rahalle parempi vastine, kuin päästä poraamaan kisakireää opiskelijatyttöä ja vielä omassa kämpässä :-D
Respect!
Juuri näin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plpl kirjoitti:
tuntuu kuin KOKO elämäntyö- aivan kaikki romahtaa miksi nyt miksi tässä iässä.. tuntuu että pakahdun ja rintakehä räjähtää aivan näillä minuuteilla. Olen pahoillani sekavasta tekstistä mutta tässä on tosiaan koko yö valvottu ja vatvottu ties mitä vaihtoehtoja.. sanokaa nyt että tähän on joku ihan järkevä selitys mitä en ole tullut ajatelleeksi??
Tuossa paksunnettuna se mielestäni oleellinen. Kannattaako oikeasti alkaa pilaamaan oma elämänsä tuon takia? Ota sinäkin joku kiva opiskelijapoika välillä itseäsi viihdyttämään niin olette tasoissa ja saatte kumpikin vähän ilkamoida matkalla kohti yhteistä leppoisaa vanhuutta. :)
En henk.koht. polyna ymmärrä mustasukkaisuutta, toki inhottavaa, jos joutuu pettämään selän takana, mutta näin se usein menee, kun yhteiskunta hehkuttaa yksiavioisuutta ja koittaa kasvattaa meidät siihen, vaikka ihminen ei todellakaan ole mikään yksiavioinen eläin.
Jos polyksi yhtäkkiä haluaa ryhtyä uskollisessa parisuhteessa, ei lie ihan mahdoton ajatus kertoa kumppanille? Sen verran kuitenkin kunnioitusta puolisoa kohtaan. Minkäs pers*syyhylleen voi, mutta olosuhteille kyllä pystyy rehellisesti muutoksia tekemään. Mua ainakin oksettaa tuollaiset salakähmäiset teinireikien etsijät sekä provoissa että IRL.
Mä olen aikalailla luopunut toivosta, että tässä maailmassa voisi olla avoimesti poly. Kärsin kyllä itse hiljaa uskollisesti yksiavioisessa parisuhteessani, kun satun miestäni rakastamaan kaikesta huolimatta. Siinä vaiheessa, kun toinen rupeaa juoksemaan vieraissa niin se on mielestäni toisellekin oikeutettua. Toki ideaalia olisi, jos asian voisi rehellisesti sopia, mutten vaan näe sitä, että kovin moni pari siihen oikeasti kykenisi.
t. tuo edellinen kommentoija
Niin, tekopyhässä suhteessa tuntuu moni elävän ja kuten sanot, hiljaa kärsivän. Ainakin olet realisti ja rehellinen itsellesi. Yhteiskuntanormit sanelevat suurelta osin myös parisuhde-elämää, ja lopulta on ehkä helpompaa sopeutua valittamatta, kuin lähteä normeja rikkomaan.
sepä se, kun naisilla on lompsa täynnä jo syntyessään,
melkein kaikki miehet on kateellisia miehelles,
omistaa yksiön, johon voi ottaa nuoren opikelijatytön asumaan,
kerran viikossa etuveitikkaa,
oletko huomannut miehesi seksikäyttäytymisessä mitään eroa entiseen ?
siitä se jo selviää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höh, miksi teidän pitää aina ajaa hyvät tarinat pois noilla ärsyttävillä provohuudoilla? Minua ainakin olisi kiinnostanut miten stoori jatkuu vaikka ei olisikaan totta. :( Suosikissani miehellä oli suhde lasten 17-vuotiaan luistelukouluttajan kanssa ja se tarina saikin jatkua pitkään aina miehen lemppaukseen ja uuden elämän aloittamiseen asti kun kukaan ei ollut ilonpilaaja.
Varmaan siksi, koska emme arvosta sitä että meille valehdellaan. Meille ei riitä mikään satumaailma missä saa ihku-pihku kuvitella, että kaipa tämäkin on totta kun oikein vaan haluan niin. Ei meitä kiinnosta osallistua trollin roolileikkeihin ja mielellään käräytämme hänet.
Kenelle meille? Puhu vaan itsestäsi ja ole oman mielipiteesi takana, sillä tämä on keskustelupalsta, jossa puhutaan vain yksilönä, eikä kimpassa.
Ihmettelen näitä provojen huutelijoita, toimivatko he samalla tavalla, kun puhuvat kasvotusten ystäviensä kanssa, kun todellisuudessa jutellaan ja keskustellaan laidasta laitaan.
Ap. tarina kuulostaa hyvin uskottavalta, eikä ole ensimmäinen, eikä viimeinen, kenelle noin on käynyt. Jo tilastojen valossa, sillä uskottomuus on hyvin yleistä ja puoliso saa siitä tietää viimeisenä.
Naurettavaa, jos sen joku kieltää ja pitää kertomusta provona. On kyllä laput silmillä.
Ihmettelen miksi jotkut vetävät herneet nenäänsä toisten mielipiteistä. Hyvä esimerkiksi yllä. Kannattaa lukea yleensä vastaus pariin kertaan, niin sisältökin saattaa aueta, ei tosin silti kaikille. Valitettavasti.
Hyvää tiistaipäivän jatkoa kaikille. 🌺😉
En edes jaksa lukea näitä kaikkia kommentteja, mutta eikö tuo selviäisi kysymällä, eikä täällä tuota vellomalla asiaa tietämättömien kanssa. Äly hoi!
Plpl kirjoitti:
Jaaa täällä on tuomittu jo trolliksi kirjoitustyylini ja hektisen aamupäivän aiheuttaman radiohiljaisuuden vuoksi.
No niille joita vielä kiinnostaa.
Oudon rauhallinen olo, oikeastaan liiankin. johtuu varmaan valvotuista tunneista tai shokista.. sitä odotellessa kun kaikki tunteet hyökkää kerralla päälle.
Soitin ystävieni kanssa puhuttua aamupäivällä tälle opiskelijalle ja kuullessaan asiani alkoi kimittää puolihuutoa miten ”hänellä on vuokrasopimus mieheni kanssa eikä vastaa siitä muille” (väärin, näytön ja vuokrasopimuksen järjestin ja kirjasin minä) ja laittoi äkkiä luuria korvaan. Tyttösen facebookista löytyi vanhemmat joille molemmille ilmoitin tyttärensä ”uudesta” vuokrasopimuksesta kenenkään kunniaa loukkaamatta, mutta kuitenkin niin ettei tilanne varmasti jäänyt epäselväksi. Tästä alle tunnin sisään soittaa mies ensin raivoten ja huutaen puhelimeen täyttä kurkkua(olen kuullut miehen korottavan ääntään vain kerran elämässäni ja sekin silloin kun lapsemme olivat pieniä ja leikkivät laiturilla ollen vaarassa pudota).
Sen jälkeen mieheltä on tullut tasaiseen tahtiin viestiä miten ihana ja rakas kulta olenkaan ja käsittänyt kaiken täysin väärin ja miten hän on matkalla huvilalta kotiin selvittämään asioita. Huvittavaa miten kotimatkaan on kulunut jo toista tuntia vaikka huvilalle ajaa alle puolessa tunnissa, eli taisi käydä kertaamassa tarinat ******nsa kanssa.. saatana että tekisi mieli antaa kuulua, mutta jääköön mielessäni käyttämä ilmaisu tästä naikkosesta mielikuvituksen varaan.
No kotona ei odota ketään, otin hotellin ja kuittaan nyt valvotun yöni. Ero on varma asia. Miten voikaan kuvottaa ja raivostuttaa, se oli tämä elämä sitten tässä ei auta.
AP, ihailen sinua ja asennettasi. Olet vahva nainen. Vaadi osuuttasi vuokrista ja kaikesta muustakin. Siinäpähän mies miettii, kannattiko sortua sutturaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös täällä ole just ollut useampi opiskelijatyttönen vakuuttelemassa, että ikäloput isän ikäiset nelikymppiset ei kiinnosta. Ilmeisesti papan ikäiset kuusikymppiset sitten kiinnostaa... :DDD
Mistä kuuskymppisistä täällä puhutaan? Ap sanoo aloituksessa olevansa miehen kanssa viiskymppisiä.
viisikymppinen mies ja jäämässä eläkkeelle???
Höh, nytkö tää tyssäs? Pettymys.