Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pettää vuokralaisen kanssa--

13.08.2017 |

Pelkään että mieheni pettää minua vuokralaisemme kanssa tai en keksi tilanteeseen mitään muutakaan loogista selitystä.

Pohjustuksena kerrottakoon että liittomme on kestänyt yli kolmekymmentä vuotta, lapsetkin asuvat omillaan puolisoineen lukuunottamatta iltatähteämme, meistä molemmat hyvin palkatuissa ammateissa, olemme rakentaneet yhdessä haaveilemamme taloudellisesti vakaan ja huolettoman perustan eläkepäiviä ja lapsia ajatellen. Välillämme on rakkautta, hellyyttä, huolenpitoa.. Olemme molemmat perhekeskeisiä, mies ei ole koskaan oikein viihtynyt juhlissa saati sitten yöelämässä. Harrastaa viskejä mutta on aloittanut humalanhakuisen juomisen vasta viime vuosina. Tätäkin tosin tapahtuu harvakseltaan ehkä kerran kaksi kuukausitasolla.

Mies on ollut jo pitkään virassa ja käy viimeisiä vuosia ”töissä” lähinnä pönöttämässä näön vuoksi, tämän takia hänellä on nyt ollut enemmän aikaa hoitaa sijoituksiamme.

Omistuksessamme on siis useampi asunto joita vuokraamme. Kävin läpi tiliotteita kun huomasin ettei yhdestä asunnosta ole maksettu vuokraa reilusti yli puoleen vuoteen. kyseinen asunto on pieni yksiö joka on ollut viime syksystä asti vuokralla opiskelijatytölle. tarkistin sitten ihmeissäni myös mieheni tilin, mutta kys. summia ei ole kirjattu sinnekään(meillä on yhteisten tilien lisäksi lupa hoitaa raha-asioita toisen nimissä olevilla käyttötileillä.. ennen kuin joku alkaa riekkumaan siellä lainrikkojaksi tms..). En usko että vuokraa on maksettu käteiselläkään enkä ole tällaisiin rahoihin törmännytkään ja tulot huomioon ottaen miehellä ei ole mitään tarvetta pimittääkään sen kokoista summaa. Vuokrasopimuksen maksuehdotkaan eivät ole muuttuneet solmimisen jälkeen. Teilaan myös sen vaihtoehdon että mies ei ole huomannut vuokralaisen lopettaneen vuokranmaksua, on ollut aina tiukkana sopimuksien ehdoista ja aktiivisena pitämässä huolta huoneistoista ja alkaa näyttää siltä että hieman liikaakin.

Ei helvetti mitä tässä nyt enää tekee. mies on tällä hetkellä laittamassa huvilaa kuntoon nuorimmaisen kanssa tarkoituksena oli että liityn mukaan kun hommat saadaan siihen vaiheeseen että maalaaminen voidaan aloittaa. Tällä hetkellä en tiedä mitä ajatella olen niin hämmentynyt ja raivona, päässä pyörii satoja spekulaatioita, mutta päällimmäisenä tietenkin se pahin ja ilmeisin.. jos se on totta en halua päätyä räyhäämään kuopuksen edessä eikä tätä puhelimessakaan hoideta.
Pakko tähän on olla joku toinen selitys, tuntuu kuin KOKO elämäntyö- aivan kaikki romahtaa miksi nyt miksi tässä iässä.. tuntuu että pakahdun ja rintakehä räjähtää aivan näillä minuuteilla. Olen pahoillani sekavasta tekstistä mutta tässä on tosiaan koko yö valvottu ja vatvottu ties mitä vaihtoehtoja.. sanokaa nyt että tähän on joku ihan järkevä selitys mitä en ole tullut ajatelleeksi??

Kommentit (193)

Vierailija
181/193 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten,jos näin onkin. Mitä se on sinänsä pois sinulta? Miehesi välittää kuitenkin sinustakin edelleen ja olette elämänkumppaneita. Miehesikin pysyy tyytyväisenä ja se vaikuttaa osaltaan siihen, että teidän suhteenne pysyy parempana, ettekä ala motkottamaan toisillenne tms.

Vierailija
182/193 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena huolettomani jätin kerran vuokrat maksamatta , meni yli puoli vuotta ennen kuin vuokranantaja  toiminut varakas keski-ikäinen mies huomasi asian ja alkoi soitella perään.  Ei todellaakaan ollut mitään "luonnossa" maksua, en nähnyt koko tyyppiä enkä itsekään tajunnut että on niin monta  vuokraa rästissä.  Toivottavasti en sentään pilannut vuokrarästeillä hänen avioliittoaan.  Nyt tajusin että niinkin on voinut käydä.  :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/193 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut joka loppujen lopuksi tässä häviää niin on tuo "vasta täysi-ikäistynyt opiskelijatyttö".

Mun ystävä aikanaan nuoruuden tyhmyyksissään jäi pahaan pikavippikierteeseen ja lopulta ei voinut maksaa enää vuokraa. Vuokraisäntä sitten tarjosi maksutapaa "luonnossa". Ystäväni oli häpeissään tilanteestaan, masentunut ja painostuksessa suostui. Hän ei kertonut siitä kenellekkään ennen kuin romahti minulle yksi päivä.

Tästä on jo aikaa ja ystävä on kuitannut velat mitä silloin syntyy. Saatiin apua hänelle. Välillä kertoo kuitenkin millasta itseinhoo tuntee, että suostui tuohon maksutapaan. Pari vuotta sitten oli vielä vakavasti itsetuhoinen.

AP, sanon vaan, että ihan vihoviimeinen asia oli vetää tytön vanhemmat tuohon mukaan.

Vierailija
184/193 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolimaton kirjoitti:

Nuorena huolettomani jätin kerran vuokrat maksamatta , meni yli puoli vuotta ennen kuin vuokranantaja  toiminut varakas keski-ikäinen mies huomasi asian ja alkoi soitella perään.  Ei todellaakaan ollut mitään "luonnossa" maksua, en nähnyt koko tyyppiä enkä itsekään tajunnut että on niin monta  vuokraa rästissä.  Toivottavasti en sentään pilannut vuokrarästeillä hänen avioliittoaan.  Nyt tajusin että niinkin on voinut käydä.  :)

Miten voi olla mahdollista, ettei ole tajunnut maksaa vuokraa puoleen vuoteen? Todella uunolta kuulostaa.

Vierailija
185/193 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huolimaton kirjoitti:

Miten voi olla mahdollista, ettei ole tajunnut maksaa vuokraa puoleen vuoteen? Todella uunolta kuulostaa.

Yhtä uuno on vuokranantaja, joka ei tajua tarkistaa vuokratuloja. Paha on ottaa puolen vuoden maksamattomia vuokria vuokratakuusta, kun vuokratakuu saa olla enintään kolmen kuukauden vuokra.

Vierailija
186/193 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo.

Menepä käymään vuokralaisen luona. Oikeastaan sinun olisi pitänyt se liike tehdä mieluummin kuin kirjoittaa tänne.

Maalaushommissa. Joo.

Vierailija
187/193 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa ja yksinkertaisinta on kysyä miksi vuokria ei ole tullut?

Vierailija
188/193 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, oon opiskelijatyttö joka on asunut viime syksystä pienessä yksiössä...:D minä olen kyllä vuokrat maksanu enkä ainakaan tietoisesti ole miestäsi jyystänyt

Vierailija
189/193 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös täällä ole just ollut useampi opiskelijatyttönen vakuuttelemassa, että ikäloput isän ikäiset nelikymppiset ei kiinnosta. Ilmeisesti papan ikäiset kuusikymppiset sitten kiinnostaa... :DDD

Mistä kuuskymppisistä täällä puhutaan? Ap sanoo aloituksessa olevansa miehen kanssa viiskymppisiä.

viisikymppinen mies ja jäämässä eläkkeelle???

Onhan noita vap.eht.eläkkeitä, jotka on maksanut joko työnantaja tai asianomainen itse. Omat vanhempani jäivät 56v. eläkkeelle.

Ja monessa muussa ammatissa esim. lennonjohto, ainakin ennen pääsivät eläkkeelle 45v. ja joissakin muissa ammateissa.

Vierailija
190/193 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut joka loppujen lopuksi tässä häviää niin on tuo "vasta täysi-ikäistynyt opiskelijatyttö".

Mun ystävä aikanaan nuoruuden tyhmyyksissään jäi pahaan pikavippikierteeseen ja lopulta ei voinut maksaa enää vuokraa. Vuokraisäntä sitten tarjosi maksutapaa "luonnossa". Ystäväni oli häpeissään tilanteestaan, masentunut ja painostuksessa suostui. Hän ei kertonut siitä kenellekkään ennen kuin romahti minulle yksi päivä.

Tästä on jo aikaa ja ystävä on kuitannut velat mitä silloin syntyy. Saatiin apua hänelle. Välillä kertoo kuitenkin millasta itseinhoo tuntee, että suostui tuohon maksutapaan. Pari vuotta sitten oli vielä vakavasti itsetuhoinen.

AP, sanon vaan, että ihan vihoviimeinen asia oli vetää tytön vanhemmat tuohon mukaan.

Multakin meni tää ohi. nythän tämä tyttö saa vanhemmilta tukea eikä juodu vuosikausia vellomaan yksin asian kanssa, jos siis selkärankaa löytyy sen verran että hävetä tajuaa. Jokainen tätä harrastava ei ole sorrettu ystäväsi joka ei löytänyt pankkiin. Vasta omilleen muuttaneella myöskään tuskin heti ekojen kuukausien aikana syntyy niiiiiin loputonta pikavippikierrettä mihin ei löydy muuta vaihtoehtoa ku huoraus

Vierailija
191/193 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en ymmärrä miks mun viesti poistettiin, mutta uudestaan tästä

eihän ap menettänyt kuin pitkän avioliittonsa😂 varmasti myös täysin samanlaiset tilanteet ystävälläsi ja tällä rikkurilla. pitkällä kaavalla painostettu vai hyvän tilaisuuden saada vähän extrarahaa.. no sinähän sen tiedät. Apn kertoman mukaan äiti oli ainakin muutossa heti auttamassa ,vaikuttaa että mahdlllisuudet kotonakin asumiseen vielä ois eli liekkö vaa niitä joilla heti kiire omilleen .

Vierailija
192/193 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en ymmärrä miks mun viesti poistettiin, mutta uudestaan tästä

eihän ap menettänyt kuin pitkän avioliittonsa😂 varmasti myös täysin samanlaiset tilanteet ystävälläsi ja tällä rikkurilla. pitkällä kaavalla painostettu vai hyvän tilaisuuden saada vähän extrarahaa.. no sinähän sen tiedät. Apn kertoman mukaan äiti oli ainakin muutossa heti auttamassa ,vaikuttaa että mahdlllisuudet kotonakin asumiseen vielä ois eli liekkö vaa niitä joilla heti kiire omilleen .

Vierailija
193/193 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla tosissas :DDDd no ainakin tajus hävetä. huhhuh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän