Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pettää vuokralaisen kanssa--

13.08.2017 |

Pelkään että mieheni pettää minua vuokralaisemme kanssa tai en keksi tilanteeseen mitään muutakaan loogista selitystä.

Pohjustuksena kerrottakoon että liittomme on kestänyt yli kolmekymmentä vuotta, lapsetkin asuvat omillaan puolisoineen lukuunottamatta iltatähteämme, meistä molemmat hyvin palkatuissa ammateissa, olemme rakentaneet yhdessä haaveilemamme taloudellisesti vakaan ja huolettoman perustan eläkepäiviä ja lapsia ajatellen. Välillämme on rakkautta, hellyyttä, huolenpitoa.. Olemme molemmat perhekeskeisiä, mies ei ole koskaan oikein viihtynyt juhlissa saati sitten yöelämässä. Harrastaa viskejä mutta on aloittanut humalanhakuisen juomisen vasta viime vuosina. Tätäkin tosin tapahtuu harvakseltaan ehkä kerran kaksi kuukausitasolla.

Mies on ollut jo pitkään virassa ja käy viimeisiä vuosia ”töissä” lähinnä pönöttämässä näön vuoksi, tämän takia hänellä on nyt ollut enemmän aikaa hoitaa sijoituksiamme.

Omistuksessamme on siis useampi asunto joita vuokraamme. Kävin läpi tiliotteita kun huomasin ettei yhdestä asunnosta ole maksettu vuokraa reilusti yli puoleen vuoteen. kyseinen asunto on pieni yksiö joka on ollut viime syksystä asti vuokralla opiskelijatytölle. tarkistin sitten ihmeissäni myös mieheni tilin, mutta kys. summia ei ole kirjattu sinnekään(meillä on yhteisten tilien lisäksi lupa hoitaa raha-asioita toisen nimissä olevilla käyttötileillä.. ennen kuin joku alkaa riekkumaan siellä lainrikkojaksi tms..). En usko että vuokraa on maksettu käteiselläkään enkä ole tällaisiin rahoihin törmännytkään ja tulot huomioon ottaen miehellä ei ole mitään tarvetta pimittääkään sen kokoista summaa. Vuokrasopimuksen maksuehdotkaan eivät ole muuttuneet solmimisen jälkeen. Teilaan myös sen vaihtoehdon että mies ei ole huomannut vuokralaisen lopettaneen vuokranmaksua, on ollut aina tiukkana sopimuksien ehdoista ja aktiivisena pitämässä huolta huoneistoista ja alkaa näyttää siltä että hieman liikaakin.

Ei helvetti mitä tässä nyt enää tekee. mies on tällä hetkellä laittamassa huvilaa kuntoon nuorimmaisen kanssa tarkoituksena oli että liityn mukaan kun hommat saadaan siihen vaiheeseen että maalaaminen voidaan aloittaa. Tällä hetkellä en tiedä mitä ajatella olen niin hämmentynyt ja raivona, päässä pyörii satoja spekulaatioita, mutta päällimmäisenä tietenkin se pahin ja ilmeisin.. jos se on totta en halua päätyä räyhäämään kuopuksen edessä eikä tätä puhelimessakaan hoideta.
Pakko tähän on olla joku toinen selitys, tuntuu kuin KOKO elämäntyö- aivan kaikki romahtaa miksi nyt miksi tässä iässä.. tuntuu että pakahdun ja rintakehä räjähtää aivan näillä minuuteilla. Olen pahoillani sekavasta tekstistä mutta tässä on tosiaan koko yö valvottu ja vatvottu ties mitä vaihtoehtoja.. sanokaa nyt että tähän on joku ihan järkevä selitys mitä en ole tullut ajatelleeksi??

Kommentit (193)

Vierailija
121/193 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muka vuokraa asuntoa mutta ei puoleen vuoteen seuraa/huomaa että vuokrat on maksamatta.

Mun vuokraisäntä aikanaan ei huomannut, kun oli puolen vuoden vuokrat maksamatta. Olin laittanut automaattisesti joka kk menemään vuokran hänen tililleen, (tililtä, jota en itse muuten käyttänyt enkä pahemmin seuraillut) ja jostain syystä olin laittanut epähuomiossa automaattisen maksun päättymisajankohdaksi tyyliin 31.12.2010 kun oli pitänyt laittaa 31.12.2100

Soitin silloin vuokraisännälleni ja hän vain nauroi, että eipä ollut huomannut, maksa kun kerkiät ja maksoin kaikki heti ja vielä vapaaehtoisesti muutaman satkun viivästyskulut päälle. Hävetti niin perhanasti.

Vierailija
122/193 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot vanha, tyttö nuori, onko siinä jotain outoa? Niinpä siinä käy, se nussii sitä opiskelijapimua, valitettavasti. Rupea nyt sitä eroa suunnittelemaan ja raha-asioitasi, sullahan on niitä asuntoja. Miksi kuvittelit että kaikki sujuu kuin rasvattu...sinä tyhmä nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/193 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ap on kirjautunut: Plpl.

Varmaan joku osaa hakea aiemmat trollialoitukset.

Ihan hauska tarina sinänsä, mutta tuo hotelliin muuttaminen vähän floppasi, samoin vuokralaisen vanhempiin yhteydenotto..

Vierailija
124/193 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M65 kirjoitti:

En viitsi mainita, mutta kirjoitustyyli paljastaa kirjoittajan olevan palstan tuttu provoilija, johon av-mammat ovat tykästyneet. Aina sama pettäjäepäilys aiheena, näin vinkkinä sanoen. Tunnistaako joku muu?

Helposti tunnistin. Vähän pedanttisen puiseva kirjoittaja. Ei tuollaista jaksaisi romaanin verran lukea.

Tää se sama provoilija, joka kirjoitti sen mies pettää työmatkalla ja paljastu, ettei sellaista hotellia ole Pieksämäellä, jonne ap meni vakoilemaan miestään?

Vierailija
125/193 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä oot vanha, tyttö nuori, onko siinä jotain outoa? Niinpä siinä käy, se nussii sitä opiskelijapimua, valitettavasti. Rupea nyt sitä eroa suunnittelemaan ja raha-asioitasi, sullahan on niitä asuntoja. Miksi kuvittelit että kaikki sujuu kuin rasvattu...sinä tyhmä nainen.

Sinun kaltaisesi tyypit olisivat heti ristiinnaulitsemassa pettäjän, jos roolit olisivatkin olleet toisin, eli vanhempi rouva olisi pitänyt rattopoikaopiskelijaa salaa iäkkään miehensä tietämättä. 

Vierailija
126/193 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satunnainen käyttäjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ei ollut huonoimmasta päästä, 3/5.

Tää nimenomaan oli surkea, koska täysin epätodellinen ensi lauseesta alkaen.

Epätodelliseen oloon auttaa neuroleptit. Otahan aamulääkkeet, eiksje?

Eli sä siis uskot tämän? 😂

Vierailija
127/193 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, miksi teidän pitää aina ajaa hyvät tarinat pois noilla ärsyttävillä provohuudoilla? Minua ainakin olisi kiinnostanut miten stoori jatkuu vaikka ei olisikaan totta. :( Suosikissani miehellä oli suhde lasten 17-vuotiaan luistelukouluttajan kanssa ja se tarina saikin jatkua pitkään aina miehen lemppaukseen ja uuden elämän aloittamiseen asti kun kukaan ei ollut ilonpilaaja. 

Hmmm...eka provo mainittu viestissä 1? Älä ala lukea, jos tajuat, ettei "tarinalla" ole menestymismahdollisuuksia. Paska provo, mutta teille köyhille menee läpi mikä paska tahansa. Mä olen niin rikkaasta perheestä, ja itsekin omistan vuokralla olevan asunnon, että epäilin juttua heti. Mikään ei klikannut tässä.

Vierailija
128/193 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kaltaisesi tyypit olisivat heti ristiinnaulitsemassa pettäjän, jos roolit olisivatkin olleet toisin, eli vanhempi rouva olisi pitänyt rattopoikaopiskelijaa salaa iäkkään miehensä tietämättä. 

Ainoa, minkä tässä tuomitsee, on tän provon.

Vierailija
129/193 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satunnainen käyttäjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ei ollut huonoimmasta päästä, 3/5.

Tää nimenomaan oli surkea, koska täysin epätodellinen ensi lauseesta alkaen.

Epätodelliseen oloon auttaa neuroleptit. Otahan aamulääkkeet, eiksje?

Eli sä siis uskot tämän? 😂

No takuulla :D Ottanut itse yliannostuksen ja nyt suosittelee sitä muillekin. Taas yksi avohoitolainen lääkehuuruissaan touhuilemassa. Tykkää provoista :)

Vierailija
130/193 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M65 kirjoitti:

En viitsi mainita, mutta kirjoitustyyli paljastaa kirjoittajan olevan palstan tuttu provoilija, johon av-mammat ovat tykästyneet. Aina sama pettäjäepäilys aiheena, näin vinkkinä sanoen. Tunnistaako joku muu?

Helposti tunnistin. Vähän pedanttisen puiseva kirjoittaja. Ei tuollaista jaksaisi romaanin verran lukea.

Tää se sama provoilija, joka kirjoitti sen mies pettää työmatkalla ja paljastu, ettei sellaista hotellia ole Pieksämäellä, jonne ap meni vakoilemaan miestään?

Siinä tapauksessa ap. provoilee todella harvoin. Tuosta Pieksämäen jutusta kun aikaa on varmaan 7 vuotta. Jäi mieleen, kun olin hetken töissä siellä.

Ja oikein kirjoitustyylinkin muistat?

Vierailija
131/193 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä kuuluu?

Vierailija
132/193 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohuuteluihin en ota sen enempää kantaa kuin että myönnän kirjoistustyylini olevan mahdollisesti raskaslukuista ja sielutonta, sillä olen tottunut välttelemään persoonapronominien käyttöä.

Ja mitä tulee näihin kyselyihin, että miksi ilmoitin tytön vanhemmille niin olihan se tunnekuohuissa tehtyä, mutta toisaalta vanhempana todellakin haluaisin tietää jos vasta täysi-ikäistynyt lapseni toimisi näin?? Vaikka en luonnollisestikaan ajatellut sitä likkaa silloin, eli sädekehääni en tässä kiillota. Tytölle tuli vanhempien puolesta muutto eteen, enkä muutenkaan olisi jatkanut vuokrasopimusta. Avaimen luovutuksen ja lopputarkistuksen hoidan tytön äidin kanssa ja parempi näin kaikkien osapuolien kannalta(soiteltiin asioista tänään, isä taas oli valmis repimään mieheltä pään irti taustahuudon perusteella.. ei kyllä haittaisi).

Yritän pysytellä toimeliaana. Välillä kuohahtaa sisällä viha niin, että voin fyysisesti pahoin.

Miehen yhteydenottoihin en ole vastannut. Puin asioita ystävieni avustuksella ja alan valmistelemaan eroa, eli mitään jatkoa tälle ”tarinalle” ei enää tule.

Aloituksen tulen poistamaan, sillä tämä on liian tunnistettavissa.

Kiitos kanssaeläneille ja en voi olla kuin kateellinen teille jotka ette ilmeisesti koskaan ole törmänneet maailmassa pettämiseen!

Vierailija
133/193 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kumma näissä "tarinoissa" niin ärsyttää? Kaikki "pyy, ja pers* ym. tympeät anuks*nvalkaisut, herrasmiehen pakarat, kilttimiestyperys"-aloitukset yms. kirvoittavat viikon keskustelut ja tuhat kommenttia, mutta joku (jopa hyvin ja sujuvasti kirjoitettu) hassuttelu saa aikaan valtavan "provoraivon", jonka johdosta joku jo vihjailee etsivänsä ip-osoitteen? Kateusko se vaivaa tässäkin lajissa?

Ja jos joku kertoo jostain ongelmastaan samalla apua hakien, tulee "Valivali"-vastauksia monta sivua. Pientä relausta nyt, ei noin tiukalla voi kenenkään hermo olla. Uskoo sitten tai ei, kaikkeen ei tarvitse sitä omaa "kommenttia" raapustaa.

Vierailija
134/193 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo sijoitusasunto ollut myös puoliksi sinun? Kun typykkä on maksanut miehen vuokraosuuden luonnossa, niin vaadit oman osuutesi korkoineen rahana.

Vierailija
135/193 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit ap sanonu olevas rutiköyhä ja asunnon peritty onnen kantamoinen nii mammat ei ois rääkymässä😂😂learn the basics

Vierailija
136/193 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikoina tutustuin tuollaiseen varattuun kiinteistömieheen. Hän sitten ehdotti haluaisinko muuttaa mukavaan asuntoon. No johan se sopi. Kaverit olivat ihmeissään miten mulla oli vara asua niin....

Sanoin vaan, että vanhemmat sponssaa... Todella mukava mies ja hänellä oli vielä isokin... 

Vierailija
137/193 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP,

Olen kokenut saman. Ainoa neuvoni on, että älä sovi mitään eroon liityvää, kuten ositus, miehen kanssa suullisesti eikä kirjallisesti kahden kesken.

Nyt varaat ajan juristille ja hoidatte kaikki avioeroon liittyvät muodollisuudet siellä. Meidän erossa mies huusi ja haukkui minua juristin toimiston ulkopuolella, kun vaadin puolikasta omaisuudesta, mutta juristin ollessa läsnä osasi käyttäytyä aikuismaisesti.

Loppukuitiksi sanoin miehelleni, että olisit ennen petttmistä selvittänyt naikkosesi varallisuuden, koska oli enemmän kuin hölmöä sortua pienituloiseen heitukkaan.

Vierailija
138/193 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi ylimääräinen 140 m2 uudehko erillistalo Helsingissä. Mahtaisikohan kukaan opiskelija kiinnosua.

Vierailija
139/193 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi nyt kuitenkin oma osasi vuokrista! Tsemppiä!

Vierailija
140/193 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Ap on niiiin helppo jo tunnistaa kerrontatyylistään, sillä tällaisia avauksia on ollut täällä jo lukuisia. Avauksen ajankohtakin helpottaa trollin paljastamista. Ap olet huvitellut täällä jo liian pitkään, paljastut aina.

Hus, tiehesi pilaamasta mun iltasatuhetkeä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi