Mikä muille ihan helppo asia on sinulle ylivoimaisen vaikeaa?
Itselleni on todella hankalaa älypuhelimen käyttö. En tiedä mikä siinä on mutta jatkuvasti sählään jotenkin vääriä asetuksia päälle enkä meinaa välillä tajuta mitä pitää tehdä. Liikaa toimintoja, jotenkin olen tottunut siihen että puhelimessa ei olisi niin paljon toimintoja. Tietokoneen käyttö on jotenkin luontevampaa, vaikken niidenkään kanssa mikään velho ole.
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Joulutortun eli tähtitortun tekeminen. En vaan hahmota kunnolla mitä kulmaa pitää kääntää. Saan kyllä onnistumaan, kunhan oikein keskityn, mutta jos teen vähääkään kiirreisemmin niin johan on useamman tortun sakarat ihan viturallaan. Muuten oon kai ihan normaali.
Mulla on tähän helppo sääntö: joka toinen! Eli kokoat sormiin joka toisen lärpäkkeen ja sitten rutistat ne yhteen, kierrä vielä korkkiruuville ja purista, niin se ei aukea uunissa.
Vierailija kirjoitti:
En muista yleensä, missä järjestyksessä ovat jarru, kytkin ja kaasu.
Suosittelen että vaihdat automaattiin niin on vain 2 poljinta mistä pitää huolta. Mieti kun vielä sen kytkimen lisäksi pitäis jotain keppiä heilutella. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttuja juttuja monet kertoneet. Itsellä seuraavat:
Oikean ja vasemman erottaminen. Erotan ne kyllä, kun saan hetken miettimisajan.
Suuntavaiston täydellinen puuttuminen
Auton peruuttaminen on vaikeaa
Myös tarinoitten kertominen on mulle vaikeaa, en jaksa puhua pitkiä pätkiä kerrallaan.
Vaikka olen opiskellut englantia peruskoulussa ja lukiossa, olen edelleen ihan surkea siinä. En vaan ymmärrä sitä enkä osaa muodostaa itsenäisesti lauseita.Taidat olla lievästi kehitysvammainen. :)
Hehe, kiitos diagnoosista, mutta en kyllä usko olevani kehitysvammainen. Tai sitten olen vain onnistunut peittämään sen hyvin. Koulu on aina sujunut ihan ok, kieliä lukuunottamatta. Matikasta kirjoitin ällän ja amk:stakin sain stipendin hyvästä koulumenestyksestä.
Sosiaaliset suhteet.
Kavereita ei oikein kiinnosta olla yhteydessä. Oon suurimman osan ajasta yksin.
Monet ihmiset pettäneet luottamuksen, en ilmeisesti osaa laittaa rajoja tai uskon liian pitkälle ihmisten hyvyyteen.
En ole myöskään koskaan seurustellut, en tiedä miten suhteeseen jotenkin päädytään. Jotkut ihmiset vaan ihmettelevät, miksen vaan ota jotakuta, ihan kuin se vaan onnistuisi tuosta noin vaan. Ehkä heille onnistuukin. Kukaan ei ole oikein ihastunut minuun koskaan.
En osaa jotenkin olla hurmaavan hauska tai iskeä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Nukkuminen ilma lääkkeitä. Perinnöllinen vaiva, levottomat jalat, pahenee vain iän myötä eikä mikään luomuhoito enää auta :(
Ohiksena aiheeseen: Magnesium auttaa levottomiin jalkoihin. Ainakin mulla auttoi.
Ystävien tai kumppanin hankkiminen, sukulaisten tapaaminen, sosiaaliset suhteet yleensä. En vaan kykene.
Pyöräily, luistelu.. mitä näitä nyt on, mitkä vaativat tasapainoa. Sitä ei ole paitsi korkokengillä kävellessä 😄
Vierailija kirjoitti:
Autolla ajaminen.
Väitän että olen tavallista älykkäämpi tietyissä jutuissa, mm intuitio, tarkkailukyky, logiikka, itsetuntemus, sosiaalinen älykkyys jne, mutta olen ikuisesti surkea kuski. Olen hyvä parkkeeraamaan ja peruuttamaan, mutta en vuosienkaan Ok-seudulla ajamisen jälkeen tiedä miten pääsen Kehä II:lle tai Kehä III:lle, Turun tielle jne. Mun 13 vuotias poikanikin jopa neuvoo mua ajamisessa. Tämä on yleinen vitsi perheessämme, mun totaalinen aivojen puuttuminen autonratissa. Pakko oli vaihtaa autokin mun takia manuaalivaihteiseen kun siitä normi ajamisesta ei tullut mitään.
Vai automaattivaihteiseen kuitenkin..?
Normaalisti oleminen. Siis joko on liian kuuma (hikoilen TODELLA paljon), liian kylmä, kutittaa, liian pitkät säärikarvat + pillifarkut = kipua, karvat kun kasvaa sheivaamisen jälkeen -> kipua, hiukset on joko silmillä tai vaihtoehtoisesti ponnarilla ja sen jälkeen hiuspohja on tosi kipeä, jos teen jotain oikealla kädellä tai jalalla, täytyy tehdä vasemmallakin, keskityn liikaa hengittämiseen ja kummasta sieraimesta hengitän. Nälkä, jano, väsymys, stressi yms yms 😂 En ole ikinä tyytyväinen ja en osaa olla ollenkaan normaalisti...
Vierailija kirjoitti:
Tuttuja juttuja monet kertoneet. Itsellä seuraavat:
Oikean ja vasemman erottaminen. Erotan ne kyllä, kun saan hetken miettimisajan.
Suuntavaiston täydellinen puuttuminen
Auton peruuttaminen on vaikeaa
Myös tarinoitten kertominen on mulle vaikeaa, en jaksa puhua pitkiä pätkiä kerrallaan.
Vaikka olen opiskellut englantia peruskoulussa ja lukiossa, olen edelleen ihan surkea siinä. En vaan ymmärrä sitä enkä osaa muodostaa itsenäisesti lauseita.
Mulla ihan samat, kaikki nämä. Hävettää suorastaan, kun en osaa englantia, vaikka mulla on ylempi korkeakoulututkinto. Mun suuntavaisto on jo ihan vitsi perhepiirissä, samoin tuo oikean ja vasemman erottaminen. Näiden lisäksi en tunnista kasvoja ollenkaan. Yksi mitä, en myöskän osaa, on silmiin katsominen.
Numeroiden hahmottaminen ja päässälasku, etenkin jos olen väsynyt. Myös numeroiden ja esim. päivämäärien muistaminen on vaikeaa. Mä olen se tyyppi, jonka pitää erikseen miettiä pankkikortin tunnusluku.
Toisaalta opin vaikkapa vieraan kielen sanoja kertavilkaisulla, joten jossain kohtaa pollaa jokin sentään säteilee.
Vierailija kirjoitti:
Normaalisti oleminen. Siis joko on liian kuuma (hikoilen TODELLA paljon), liian kylmä, kutittaa, liian pitkät säärikarvat + pillifarkut = kipua, karvat kun kasvaa sheivaamisen jälkeen -> kipua, hiukset on joko silmillä tai vaihtoehtoisesti ponnarilla ja sen jälkeen hiuspohja on tosi kipeä, jos teen jotain oikealla kädellä tai jalalla, täytyy tehdä vasemmallakin, keskityn liikaa hengittämiseen ja kummasta sieraimesta hengitän. Nälkä, jano, väsymys, stressi yms yms 😂 En ole ikinä tyytyväinen ja en osaa olla ollenkaan normaalisti...
Olet siis aistiyliherkkä. Tervetuloa kerhoon 😐
Nimimerkillä: Kaulaliina ei ole koskaan hyvin
Shakkia en ole koskaan oppinut, en vaan tajua sitä, enkä sudokuja.
Asioiden ihastelu. Toiset huutaa innoissaan "ihana" "söpö" "mahtavaa" ja mä oon silleen, et aha vauva, vuoristorata, kattaus, kissanpentu tai whatever.
Sosiaalisuus. Inhottaa mennä paikkoihin jossa paljon ihmisiä. Vaikea tutustua uusiin ihmisiin
Luisteleminen. Tähän kyllä sisältyy kaikki muukin tasapainoilua vaativa. Tasapaino, missä olet?
Toisten puheen keskeyttäminen. Kuuntelen vain, enkä saa koskaan puheenvuoroa.