Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä laita hajuvettä bussimatkalle!

Vierailija
12.08.2017 |

Istun pitkän matkan bussissa. Minulla ei ole paikkavarausta, mutten haluaisi siirtyä koska voin vahingossa joutua jonkun toisen varaamalle istuimelle.
Auto on myös melko täynnä.
Edellisellä asemalla eteen istui vadelman- ja kissanpissan lemuiseen hajuveteen pulahtanut nainen. Oloni alkaa olla sietämätön. Olen yliherkistynyt erilaisille tuoksuille ja kemikaaleille, lääkitys on mutta näin työviikon jälkeen keuhkoputket on melko rasittuneet. Kyllä, alanvaihto on mielessä mutta siihen pääsy kestää. Lääkitystä olen menossa maanantaina tarkistamaan, jos elän siihen asti. ;p

Miksi ihmiset eivät ota ohjeista onkeensa, vaan läträävät parfyymeilla kin ovat menossa ahtaisiin julkisiin tiloihin? Sama juttu kuin festaritungoksessa tupakoivat pöljät. Keuhkoputkien ärsytys ja hengenahdistus ei ole pikkujuttu! Jos voisin, vaikuttaisin asiaan vaikka tiukalla lainsäädännöllä. T.nim. Tukoksen ja migreenin partaalla.

Kommentit (248)

Vierailija
1/248 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, maailmahan pyörii sinun ympärilläsi...

Vierailija
2/248 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka menisit ja ostaisit auton niin ei tarvitse ruikuttaa. Ihmisillä on kösittöökseni edelleen oikeus käyttää hajuvesiä ja onneksi sitä yksi päästään viallinen voi kieltää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/248 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpas.

Sinun allergiasi eivät ole minun ongelmiani.

Vierailija
4/248 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on oma auto. Busseihin meneminen on silkkaa itsemurhaa varsinkin aamuisin, junamatkat onnistuu, jos pääsee allergiahyttiin. Paha astmakohtaus tulee kalliiksi sekä minulle että yhteiskunnalle.

Vierailija
5/248 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka menisit ja ostaisit auton niin ei tarvitse ruikuttaa. Ihmisillä on kösittöökseni edelleen oikeus käyttää hajuvesiä ja onneksi sitä yksi päästään viallinen voi kieltää.

Vika on kurkun alueella, keuhkoputkissa ja keuhkoissa. Vikapäät löytyy niistä ekoista kommentaattoreista. Omistan auton mutta erinäisistä syistä valitsin tänään bussin.

Tiedättekö idiootit, että toiset ihmiset pitää ottaa huomioon? Ette.

Mitä jos itse oireilisitte vaivaa, johon ette voi paljon vaikuttaa, mutta ympäristö voi?

Tää koko auto haisee, ja tuskin muut viihtyy kuin se hajuaistisa tappanut parfymööri.

Vierailija
6/248 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku pässi on ruiskinut liian vahvat hajuvedet päälleen, menen bussissa viereen istumaan ja alan piereskellä oikein kunnolla. Nasevia ilmeitä tulee rouvilta, kun 100 kg äijä päästelee vieressä kovaäänisiä ja pitkiä pieruja :-D

Vierailija
7/248 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, maailmahan pyörii sinun ympärilläsi...

Se ei pyöri kenenkään ympärillä, sinunkaan.Moni muu kuin väkeviin tuoksuihin tottunut ei kestä niitä. Tämä maistuu suussa! Allergiat ja yliherkkyydet lisääntyvät jatkuvasti.

Teen työtä, joka on saanut astmageenini aktivoitumaan, eikä kesäloma riittänyt tervehtymiseen. Vaihdan alaa heti kun pystyn. En sentään mene hajuista shokkiin niin kuin jotkut.

En voi käyttää autoa tällä matkalla. Yleensä menen junalla ja sillä olen tulossa takaisin.

Vierailija
8/248 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Näin raskaana ollessa meinaa Yrjö lentää jo lyhyellä työmatkalla, kun eteen istuu se vaniljantuoksuinen tyttö. Ei sitä kuvotusta voi ymmärtää, jollei ole itse kokenut. Itsekin ennen ajattelin, että tuoksuherkillä vika on korvien välissä.

Vierailija
9/248 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitanpas.

Onneksi sinunkaan ongelmasi eivät ole minun.

Vierailija
10/248 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitanpas.

En kai niin ole olettanutkaan.

Vierailija
11/248 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita, en. Saat olla yksin siellä linja-autossa. Se on tehtu vain sinua varten. Me muut matkustamme esimerkikisi henkilöautossa.

Vierailija
12/248 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi vaatia muilta eri tavoin toimimista vain siksi, että sinä satut olemaan "erityisherkkä." Ihmiset laittaa hajusteita ja jos et sitä kestä, matkusta sillä tavalla, että muiden tuoksut ei häiritse sinun niin herkkää nokkaasi

Vierailija
13/248 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa. Näin raskaana ollessa meinaa Yrjö lentää jo lyhyellä työmatkalla, kun eteen istuu se vaniljantuoksuinen tyttö. Ei sitä kuvotusta voi ymmärtää, jollei ole itse kokenut. Itsekin ennen ajattelin, että tuoksuherkillä vika on korvien välissä.

1.raskauteni oli neljän kuukauden kankkunen, enkä ollut silloin edes tässä nykyisessä "kunnossa".

Jouduin elämään ensimmäiset 18 vuotta seinänpaksuisessa tupakansavussa. Se on vaikuttanut hengityselimiin ja siihen, etten siedä muiden ihmisten tahallista piittaamattomuutta mitä tulee yleiseen ja yhteiseen viihtyvyyteen.

Elämäni varrella olen törmännyt hajuun jos toiseenkin, mutta siedätys ei tapauksessani toimi.

Vierailija
14/248 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kuskiakin kuvotti, koska laittoi tuuletuksen päälle.

En jaksa enempää vääntää rautalangasta tai provosoitua trollaajista. Sanon vain sen, että minulla on periytyvä alttius ja työperäinen vaiva, joka on lisäksi yleinen.

Kuka tahansa voi kärsiä siitä.

Toisten ihmisten huomioiminen on osa sosiaalisuutta, mutta sehän näyttikin olevan pahasti lopussa... pitäisköhän mun seuraavalla kerralla kehittää jotain, vaikka pidän epämiellyttäviä ääniä, jätän pesemisen pariksi päiväksi, tms kun sillä ei näköjään ole mitään väliä

Vierailija
15/248 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkö vika ei olekaan korvien välissä, kun sinä et kestä tuoksuja? Kas kummaa.

Vierailija
16/248 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitanpas.

En kai niin ole olettanutkaan.

Ironontaju hoi...

Vierailija
17/248 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuvettä ei pitäisi haistaa ellei tule iholle sitä haistelemaan - se on siis intiimi "ehostus". On todellakin junttimaista käryttää julkisia paikkoja sillä omalla "lempituoksulla" muista yhtään piittaamatta. Se kertoo sinusta että et osaa annostella hajuvettä, tai et sitten ymmärrä koko tuotteen jujua (se ei ole sadistinen power trip). Jos kukaan on minä-minä-minä niin se henkilö jota ei yhtään kiinnosta omaa napaansa pidemmälle jos vaikka muilta henki salpaantuu kun real classy lady istuu nyt viereen.

Niin ja ei ne oo pelkkiä allergikkoja joita haittaa kemikaalikylpynne. Noloa ja itsekästä se on minustakin, joka muuten vaan ajattelee että hajuvedet yleensä haisee ihan kamalalle. On muuten todella vaikeaa yrittää asioida näiden henkilöiden kanssa kun ei oikeen voi pidätellä henkeä ja puhua samaan aikaan. Siinä sitten pitäis vielä olla naama peruslukemilla.

Vierailija
18/248 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa että jos täällä välittää läskeistä jotka haisee vanhalle hielle bussissa tai yhtään missään yläpeukkuja satelee ja kaikki hurmoksessa huutaa aamen ja toivotetaan ne haisulit neljän seinän sisään.

Mutta sitten kun pitäisi sitä omaa hajukuormaa vähentää alkaa itku ettei sun terveysongelmat ole meidän muiden niskoilla autettavissa ja toivotetaan se terveyden takia kemikaaleista kärsivä neljän seinän sisään.

Vierailija
19/248 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitanpas.

Olen aloittajan kanssa samoilla linjoilla... ja kyllä se nimenomaan  on sinun(kin) ongelmasi. Ongelman siitä sinulle tekee se, että jos yhtään ajattelet kanssaimisiä, joudut ottamaan heidät huomioon.

Meitä hajusteisiin reagoivia on lisääntyvissä määrin. Terveydenhuollon yksiköissä on jo kyltit "tulethan tuoksutta", et ole voinut olla huomaamatta. Pitää olla melkoisen itsekäs ihminen, jos ei tätä noudata.

Itselläni on krooninen keuhkoputken tulehdus ja yskiminen ja liman nouseminen alkaa vahvojen hajusteiden vaikutuksesta. Et haluaisi istua teatterissa, konsertissa tai luennolla jatkuvasti yskivän kanssa yhtä aikaa. Astmaa sairastavia on todella paljon, kuten myös tuoksuyliherkkiä ja migreeniä sairastavia. Voit kokea elämäsi järkytyksen, jos sinun hajusteidesi takia astmaatikko saa kohtauksen, puhumattakaan, että kohtaus johtaisi kuolemaan. Tämä ei oles siis leikin, vähättelyn eikä vitsailun aihe.

Bussi on hieman isompi tila tuoksujen asettua, mutta itse olen joutunut Kela- taksiin, jossa kyytejä samaan sairaalaan yhdisteltiin. Autossa istui jo valmiina deodorantilla kyllästetty rouva. En jäänyt pois, koska oli pakko mennä, mutta kanssamatkustajat olivat selvästi äreissään keuhkotautisen rohisevasta yskästä. Rouva itse tuumasi matkan kuluessa että tosi paha yskä sinulla.

Vierailija
20/248 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan tilannetta voi verrata siihen, että paniikkihäiriöinen ihminen vaatisi bussissa, ettei kukaan istu hänen viereensä, koska se laukaisee paniikkikohtauksen. Sekin on ihan oikea sairaus, mutta kuinka monelta silloin heruisi myötätuntoa? Kyllä se nyt vain on niin, ettei koko muuta maailmaa voi vaatia muuttamaan toimintaansa koska itsellä on ongelma, vaan se ongelmasta kärsivä joutuu tekemään ne erityisjärjestelyt ihan itse tai sitten vain kestämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme