Mitä sanoja te inhoatte? Mä inhoan sanaa ''limsa''
Kommentit (941)
Tuli kaksi kertaa mun kommentti, ihan sekavaa, sori :).
T: Nami
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haastava ärsyttää minua myös. Olen sairaanhoitaja, eli kun saan potilaalta turpaan, potilas ei ole "väkivaltainen", vaan haastava. Että korpeaa tää asioiden silottelu! Tähän liittyen myös keskussairaalan osastojen ylipaikat eli siis käytäväpaikat, eivät ole ylipaikkoja vaan "puskuripaikkoja". V..tu.
Haastava on tekopositiivisten "meiltä kaikki onnistuu" ihmisten keksimä termi. Olen päättänyt, että ensi kerralla, kun joku sanoo palaverissa asian olevan haastava, niin korjaan: "Ei, kyllä tämä asia on ihan v*tun vaikea."
Mä korjaan myös ton "puskuripaikan" joka kerta ylipaikaksi kun esimies sanan mainitsee. Ja samaan lauseeseen pyydän lisäapua osastolle. Tätä ei yleensä kuulu, koska mitään ongelmaa ei ole kun ei ole mitään ylimääräisiä potilaitakaan.
Äityli, äiskä, äippä, iskä, isukki, palttiarallaa, masuasukki,
Minä en kestä, kun joku sanoo halveksUvansa jotain.Pitää olla halveksIa, mun mielestä. Ei kannata kysyä, miksi tuo muoto ärsyttää. En tiedä. Toinen mystinen inhon aiheeni on "kuvottaa".
Namsku,
Irtsarit,
Pimpsloora
Etupylly
Takapylly
Pyypyy
Ja se palttiarallaa ja bauttiarallaa
Ja sanonta lots plojots
Ales (alas), ikänä (ikinä), asemesta (asemasta), nuin (noin), jne jne.
Olen oululainen ja inhoan täkäläistä nää-murresanaa. Se kuulostaa jotenkin töykeältä, vaikkei tietenkään ole.
Jostain syystä puistattaa, jos mies sanoo drinksu, skumppa, tomsku, broisku jne. Inhoan noita sanoja ja mielestäni kuuluvat vain ja ainoastaan tietyn tyyppisten naisten sanastoihin.
Beessi/peessi. Beige ei myöskään ole mitenkään mieltä ylentävä sana, mutta parempi kuin beessi.
Doula. Opin tämän sanan Sohvaperunat-ohjelmasta, jossa katseltiin doula-dokumenttia. Kuulostaa joltain kulttiin liittyvältä sanalta, sellaiselta jossa on mukana huuhaa-uskomuksia. Eipä lopulta ollutkaan, mutta silti kammoksun vähän.
Rappuset. Ne on portaat!!!
Toinen inhokki on ehkä vielä puistattavampi: kukkaro! Yöhh..
Tai kun joku nimittää laukkua kassiksi. Kassi on vaikka muovikassi tai korkeintaan joku jumppakassi, mutta laukku on laukku!
Vierailija kirjoitti:
Teeppari, meikäläinen, kera... yyyyyhh
sormiruokaa kera broiskujen
Kaa (kanssa), pitkässä juoksussa (pitkällä tähtäyksellä), saitti, keissi, drinksu, jäbä, mustis, kaakkoismurteen kakonen ja kolonen (kakkonen ja kolmonen) ja onhan niitä vaikka kuinka paljon.