Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet? Miten te suhtaudutte siihen, jos naisenne on paljon paremmin tienaava?

Vierailija
11.08.2017 |

Ja muutenkin vähän varakkaampi? En tarkoita nyt suhteen alussa, vaan pidemmän päälle? Onko se hyvä vai huono asia? Jos vaikka kaverinne kysyy, että paljonko maksoit talostanne, niin kehtaatko kertoa, että et omista talosta mitään vaan nainen osti sen yksin rahoillaan, koska sinulla ei ollut rahaa siihen? Tai häiritseekö sinua, että et ole se perheen elättäjä?

Kommentit (139)

Vierailija
21/139 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei häiritse millään tavalla. Se on pelkästään hieno asia. Meilläkin tulevaisuudessa näin tulee hyvin todennäköisesti olemaan. Vaimoni on myös itseäni älykkäämpi, mikä on myös positiivinen asia. 

Vierailija
22/139 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on sellaisia asioita, joita miettii naiset jotka eivät kelpaa miehille luonteensa takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/139 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut siinä tilanteessa, että nainen tienaisi minua enemmän, mutta olisi ihan hemmetin hienoa olla!

Vierailija
24/139 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kunhan ei vaadi mua käymään töissä.

Vierailija
25/139 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi asian kanssa mitään ongelmaa. Yleensä vaan naiset ei siedä huonommin tienaavaa/koulutettua.

Vierailija
26/139 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, mun mies on ainakin ylpeä ja tyytyväinen, että tienaan enemmän ja menestyn. Ei ikinä olisi halunnut vaimoa, jota joutuu "elättämään", joten tykkää siitä, että jää omaa rahaa, kun minä maksan enemmän asumiskuluja/ruokaa/jne. :) Meillä siis menee prosenttiosuudella taloustilille rahaa (minun päätös). 

Vierailija
27/139 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on hyvin kunhan hän antaa minulle hummailurahaa. Ei ongelmaa.

Et siis koe nöyryyttäväksi sitä, että naisesi antaa sinulle viiskymppisen käteen ja sanoo että osta vähän kaljaa itsellesi tolla?

En tietenkään, sillä vaimo siirtää tililleni valtaosan tuloistaan ja jättää itselleen vain hummailurahat. Hallinnoin sijoituksia, maksan laskut ja käyn kaupassa.

Vierailija
28/139 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin kovasti. Oon kyllästynyt huonosti tienaaviin naisiin

Vierailija
29/139 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudun aloittajan kuvaamaan tilanteeseen samalla tavalla kuin joulupukkiin ja yksisarvisiin.

Kauniita ajatustasolla, tosielämässä niihin ei törmää.

Minä voisin laittaa yhteiseen taloon 300 - 400 000 euroa. Moni mies pystyy toki samaan, mutta moni vähempään. 

Eli sinunkin ajatuksesi on se, että miestä ei voi elättää? Naisille taas pitää maksaa kaikki ensitreffeistä alkaen.

Kelpaako sinulle vaikkapa työtön mies? Tai annatko miehen jäädä koti"rouvaksi"?

Vierailija
30/139 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudun aloittajan kuvaamaan tilanteeseen samalla tavalla kuin joulupukkiin ja yksisarvisiin.

Kauniita ajatustasolla, tosielämässä niihin ei törmää.

Minä voisin laittaa yhteiseen taloon 300 - 400 000 euroa. Moni mies pystyy toki samaan, mutta moni vähempään. 

Eli sinunkin ajatuksesi on se, että miestä ei voi elättää? Naisille taas pitää maksaa kaikki ensitreffeistä alkaen.

Kelpaako sinulle vaikkapa työtön mies? Tai annatko miehen jäädä koti"rouvaksi"?

Minusta ketään työhön kykenevää ei pidä kenenkään elättää. Jos taas kyse sairaudesta tms. niin homma katsotaan sen mukaan. Jos haluaa muuten vaan leppoistella, se pitää tehdä omilla säästöillä - sama koskee minuakin. 

Vierailija
31/139 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja muutenkin vähän varakkaampi? En tarkoita nyt suhteen alussa, vaan pidemmän päälle? Onko se hyvä vai huono asia? Jos vaikka kaverinne kysyy, että paljonko maksoit talostanne, niin kehtaatko kertoa, että et omista talosta mitään vaan nainen osti sen yksin rahoillaan, koska sinulla ei ollut rahaa siihen? Tai häiritseekö sinua, että et ole se perheen elättäjä?

Mistähän löytyisi tuollainen nainen? Mulle kelpaisi ja saisi tienata niin paljon ettei mun tarvitsisi mennä ollenkaan töihin,voisin olla koti-isänä.

Taas 6 päiväinen työviikko takana ja ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
32/139 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haali omaisuutta ympärilleni, joten jos nainen ostelisi taloja tai pappa betalar, ei sovittaisi yhteen. Suhde olisi mahdoton. Toinen tekisi paljon töitä että saa rahaarahaarahaa. Itse haluan ottaa rennosti.

Vierailija
33/139 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nainen tienaa enemmän, enkä näe tässä sinänsä mitään ongelmaa. Tosin varallisuuseroa ei sinänsä ole - nuorena mentiin yhteen ja ainoa varallisuus on asunto ja asuntolaina maksetaan puoliksi. 

Mutta toki tuloerosta saa ongelman jos näin haluaa - esimeriksikis vaimon mielestä lasten hoito kuuuluu käytännössä minulle, koska hän tienaa paremmin. Vastaavasti minä en saisi koskaan tehdä ylitöitä, koska työni ei ole tärkeää, koska tienaan vähmmän jne. Minulla on siis hyvin projektiluontoinen työ, minkä seurauksena on hetkiä jolloin on todella kiire ja päiviä pitäisi venyttää - ja tästä seuraa aina riita, koska vaimoni mukaan minun töihin nyt ei vain voi mennä aikaa. 

Eli tuloero sinänsä ok, en oleta samaa elintasoa, mutta jatkuva dissaaminen ja vallankäyttö toki alkaa nyppiä. 

Vierailija
34/139 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa. Olen ollut yli kymmenen vuotta työelämässä, avokki vain vuoden, kun on käynyt kaikenlaisia kouluja, ja tienaa jo nyt melkein yhtä paljon kuin minä. Todennäköisesti jossain vaiheessa menee suhahtaen ohi :D

Vierailija
35/139 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se aikansa otti, että parisuhdemarkkinoilta löytyi mies jolle työ miesvaltaisella alalla ja hyvä palkka ei ollut ongelma.

Sovitut menot maksetaan 50-50 ja muuten molemmat tekee rahoillaan niinkuin parhaaksi näkee, mutta yhdessä eläen. Perintörahani laitoin kesämökkiin miehen kotiseudulla, eihän se mulle ehkä ollut paras ratkaisu, mutta perheelle oli.

Vierailija
36/139 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitjn rahan perässä juoksevat urpot.

Vierailija
37/139 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo olisi ihannesuhde minä en olisi edes töissä, nainen raataisi ja maksaisi kaiken. 

Kuka uranainen tuollaista katsoisi ellet sitten olisi lasten/kodinhoitajana ja silloin ei voi sanoa, ettetkö sinäkin raataisi. 

Eipä se varallisuutesi kovin kummoinen ole,  jos sinulla ei ole varaa koti"rouvaan" tai edustus"vaimoon".

Vierailija
38/139 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo olisi ihannesuhde minä en olisi edes töissä, nainen raataisi ja maksaisi kaiken. 

Kuka uranainen tuollaista katsoisi ellet sitten olisi lasten/kodinhoitajana ja silloin ei voi sanoa, ettetkö sinäkin raataisi. 

Eipä se varallisuutesi kovin kummoinen ole,  jos sinulla ei ole varaa koti"rouvaan" tai edustus"vaimoon".

Menee nyt ohi, mutta alle kolmekymppisenä oli sellainen suhde, jossa mies tienasi satasia vähemmän ja minun ammattini etenemismahdollisuudet ja älykkyyteni oli parempi. Jo se kävi miehen itsetunnolle vai kävikö se juuri siksi, että ero ei ole niin valtava kuin asetelmassa miljonääri-tavallinen pulliainen. 

Vierailija
39/139 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se aikansa otti, että parisuhdemarkkinoilta löytyi mies jolle työ miesvaltaisella alalla ja hyvä palkka ei ollut ongelma.

Sovitut menot maksetaan 50-50 ja muuten molemmat tekee rahoillaan niinkuin parhaaksi näkee, mutta yhdessä eläen. Perintörahani laitoin kesämökkiin miehen kotiseudulla, eihän se mulle ehkä ollut paras ratkaisu, mutta perheelle oli.

Jos mies tienaa enemmän, ei se ikinä mene 50-50.

Vierailija
40/139 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää, että söisi itsetuntoa jonkun verran. Edellisessä suhteessa nainen tienai enemmän kuin minä ja tunsin suurta painetta edetä työpaikallani, jotta tulotasoni lähestyisi naisen tulotasoa. En onnistunut siinä ja lopulta meille tuli ero. Varmastikaan tuo palkka-asia ei ollut ainoa syy, mutta jotenkin se tuntui häiritsevän paitsi minua, niin etenkin ympärilläolevia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi