If slaughterhouses had glass walls, everyone would be a vegetarian
Pysäyttävä video, kannattaa katsoa. Vieläkö tekee mieli syödä lihaa?
Kommentit (79)
Tekee. Peta;n propagandavideo. Jos ihminen on niin luonnosta vieraantunut, ettei tiedä mistä ruoka tulee, niin se on sitten sen ihmisen oma ongelma.
Eipä tällä palstalla kannata vedota ihmisen inhimillisiin tunteisiin. :) Aika ilmiselvästi niitä ei ole juuri kenelläkään, joka tänne eksyy.
Ei ole lihaa mun lautasellani. En tue tuollaista iljettävää teurastusta.
Ennen ne ihan itse nimetyt, kasvatetut ja rakkaudella vaalitut eläimet teurastettiin kotipihalla ja valmistettiin omin käsin ruoaksi. Eikä oltu vegaaneja.
Vierailija kirjoitti:
Ennen ne ihan itse nimetyt, kasvatetut ja rakkaudella vaalitut eläimet teurastettiin kotipihalla ja valmistettiin omin käsin ruoaksi. Eikä oltu vegaaneja.
Jep, eikä lihateollisuutta ja tuotantoeläimiä. Muutoskohta, jossa elämän kunnioittaminen loppui, ja ahneus astui kuvaan.
Sioille syötetään niiden kuolleet lajitoverit, ja siinä hirvittävässä sianpaskan lemussa joutuvat elämään pimeydessä ja toisten sikojen purressa niiltä saparot poikki. Turha muuta väittää, on nähty tämä. Sitten survotaan kuljetusautoon, ajellaan joskus pitkäkin matka teurastamoon, jossa tapetaan julmasti. Ja turha väittää, että eläimet haluavat kuolla, eivät nimittäin halua.
En halua katsoa .. ei psyyke kestä tollasia. :(
Alkoi kyllä tehdä mieli ihan kunnon piffiä. Ehkäpä sitä viikonloppuna voisi, en olekaan lihaa taas syönyt kuukauteen.
Psykopaattitesti: Katso video ja syö samalla jauhelihaa. Jos onnistut tehtävässä, onneksi olkoon, olet psykopaatti! :)
Ja jos vaikka avocadoviljelmällä olisi kamerat 24/7, niin kukaan ei söisi avocadoja. Sama pätee vaikka soijaan, sillä nähtyään sen, mitä kaikkea kasveihin ruiskutetaan eläinten tuhoamiseksi, ei enää tee mieli kokeilla tofua. Muista, että sinun kasvisruokasi on tuotettu tappamalla ne eläimet, joille se olisi luontainen ravinto.
En ole katsonut noita murhavideoita koskaan ja olen vegaani. Tavallaan hyvä, että ihmisten tietoutta herätellään (shokeeraavinkin) keinoin, mutta tiesin kyllä jo lapsena, miten teurastus tapahtuu kaikkein brutaaleineenkin yksityiskohtineen. Jotenkin hämmennyn aina, kun joku katsoo eläintilavideon ja päättää lopettaa lihansyönnin. Tekisi mieli kysyä, etkö oikeasti tiennyt, että ne eläimet täytyy tappaa, jotta niitä voi syödä...
Mä en ymmärrä, miksi joidenkin ihmisten mielestä on siistiä elvistellä sillä, että pystyy katsomaan tuollaisia videoita, ja silti tekee mieli pihviä. Rehvastellaan omalla tunteettomuudella ja julmuudella, mitä ihmettä?
Vierailija kirjoitti:
Psykopaattitesti: Katso video ja syö samalla jauhelihaa. Jos onnistut tehtävässä, onneksi olkoon, olet psykopaatti! :)
Ei ollut jauhelihaa, mutta kinkkuvoileivällä onnistui.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, miksi joidenkin ihmisten mielestä on siistiä elvistellä sillä, että pystyy katsomaan tuollaisia videoita, ja silti tekee mieli pihviä. Rehvastellaan omalla tunteettomuudella ja julmuudella, mitä ihmettä?
Jotenkin yllättävää, että jeesustelusta saattaa seurata vittuilua?
Eli siis vegaanit ovat vegaaneja koska eivät pidä "tavasta" jolla eläimet tapetaan?
En pysty katsomaan, mutta en myöskään syö lihaa. Niiden ketkä syövät lihaa pitäisi kyllä kyetä katsomaan, mistä se liha lautaselle tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin yllättävää, että jeesustelusta saattaa seurata vittuilua?
Miten tätä asiaa voisi tuoda ihmisten tietoisuuteen, jotta se ei mielestäsi olisi jeesustelua? Ymmärrän siis tämänkin videon pointin: Ne, jotka eivät ole ruokansa alkuperää aiemmin ajatelleet, saattavat herätä videon katsottuaan siihen, miten heidän toimintansa vaikuttaa ympäröivään maailmaan.
Täällä pyöri jokin aika sitten se veaanikeskustelu, ja siitä tahdon tännekin napata sen sanoman, ettei lihansyönnin lopettamine muuta varsinaista ongelmaa.
Lihatuotanto on olemassa pitkälti sen vuoksi, että meijeriteollisuudesta tulee nautoja, jotka ei enää maitoa jaksa tuottaa.
Jos haluat vaikuttaa asioihin, älä tyydy luulemaan että lihansyönnin lopettaminen riittää.
Leikkaa maito, piimä, rahka, juustot pois.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis vegaanit ovat vegaaneja koska eivät pidä "tavasta" jolla eläimet tapetaan?
Äläpäs yritä maailmaa liikaa yksinkertaistaa, se on lapsen tapa pärjätä maailmassa. Vegaaneilla ja kasvissyöjillä on jokaisella omat henkilökohtaiset syynsä.
Taidankin laittaa tänään kanaa. Omnomnom.