Miksi jotkut repii kaupan monipakkauksen auki?
En ymmärrä ihmisiä, joiden pitää repiä rikki kaupoissa olevia monipakkauksia saadakseen niistä vain yhden tuotteen.
Tässäkin linkissä urpo vielä toteaa repineensä auki ainakin kymmenen tuplapakattua limua - luulisi että olisi kerrasta oppinut:
https://www.mtv.fi/lifestyle/makuja/artikkeli/tama-tuote-on-myynnissa-j…
Jatkuvasti kaupoissa on muoviin pakattuja kuuden oluttölkin pakkauksia, jotka on revitty ja niistä on otettu yksi. Miksei voi ostaa vaikka jotain muun makuista olutta sitten yhtä kappaletta? Etenkin kun ei nää 6-pakatut ole edes mitään erikoisia makuelämyksiä, vaan ihan perusoluita.
Kommentit (41)
Jos tuotetta on saatavilla vain monipakkauksissa. Esimerkiksi evääksi ei tule ostettua useaa Lidlin 1,5 litran vissyä, vaan vain yksi. Sori siitä!
Jotkut vastustaa pakkomyyntiä.
Minäkin haluan joskus vain yhden tavaran, en 6 tai 12 kerralla.
Usein ne 6:n pakkaukset tulee vielä kalliimmaksi, kuin jos ostat erikseen 6.
Kierot kauppiaat luulee, ettei asiakkaat tajua.
Juuri katselin kaupassa kun 8-pack jotain geneeristä kaljaa maksoi noin 11 euroa, ja vieressä hintalappu 1,00 €/tölkki samalle kaljalle mutta ei yhtään irtotölkkiä myynnissä. No yllättäen siinä hyllyn edessä oli iso läjä tyhjiä muovikuoria.
Ap, niitä SAA avata! Alkoholin tukkumyynti - siis isomman erän pakkomyynti - on jopa asetustasolla kielletty lainsäädännössä, niitä ei saa edes myydä halvemmalla kuin yksittäin.
Joten rutkuta kenelle haluat, minähän avaan pakkauksen, jos en tarvitse kuin yhden pullon.
Artikkelin narina on sinänsä kummallista, että kyllähän Lidlissä asioivan täytyy ymmärtää, että halvan hinnan kääntöpuoli on sitten se rajattu valikoima. Monipuolisempaa haluavat käykööt muualla ostoksilla. Mutta käsittääkseni tuo olutpakettien aukominen on kaupankin puolesta hyväksyttyä toimintaa, siis siinä tapauksessa kun valmiita yksittäisiä ei ole myynnissä?
Vierailija kirjoitti:
Juuri katselin kaupassa kun 8-pack jotain geneeristä kaljaa maksoi noin 11 euroa, ja vieressä hintalappu 1,00 €/tölkki samalle kaljalle mutta ei yhtään irtotölkkiä myynnissä. No yllättäen siinä hyllyn edessä oli iso läjä tyhjiä muovikuoria.
Tuo oli laiton tarjous. Paljousalennukset ovat laittomia.
http://www.valvira.fi/alkoholi/vahittaismyynti/alkoholijuomien_hinnoitt…
Revin aina, jos ei yksittäistä tölkkiä löydy. Oi voi.
No esimerkiksi Lidlissä on ne 1,5 litran kivennäisvedet aina 6 kappaleen kutistemuovipakkauksessa, ja jos edellinen asiakas ei ole jättänyt yhtä irrallista pulloa, joudun repimään muovin itse. Minulla on sydänsairaus enkä edes saa kantaa kokonaista pakkausta.
Mä mietin sitä, että kuinka paljon se repijä joutuu maksamaan esim. 2 litran pepsimaxista, kun mun käsittääkseni sellaista ei ole myynnissä? Maksaako koko bäkin hinnan ja saa vain yhden pullon?
Ostaako aloittaja myös koko banaanitertun tarvitessaan yhden banaanin? Ettei vain tule revittyä.
Avaan, mutta toisaalta hävettää mennä parin tunnin päästä kännissä ostamaan ne loputkin siitä pakkauksesta :D
Mä luulen, että ne tekee sitä ihan kiusallaan. Kiusatakseen myyjiä, kassahenkilökuntaa tai tuotteiden hyllyttäjiä. Ihan vaan siksi, että voivat näpäyttää jotain "minulla on oikeus" tms.- potaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin sitä, että kuinka paljon se repijä joutuu maksamaan esim. 2 litran pepsimaxista, kun mun käsittääkseni sellaista ei ole myynnissä? Maksaako koko bäkin hinnan ja saa vain yhden pullon?
Koko MINKÄ hinnan? Selän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä se paljousalennus on? Pikemminkin paljouskallistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä muuta laitonta ole kuin sinun matiikan osaaminen. Tai sen puute.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että ne tekee sitä ihan kiusallaan. Kiusatakseen myyjiä, kassahenkilökuntaa tai tuotteiden hyllyttäjiä. Ihan vaan siksi, että voivat näpäyttää jotain "minulla on oikeus" tms.- potaskaa.
Se on kyllä kaupan puolelta kiusantekoa, että monipakkaukset ovat siellä mistä asiakas tuotetta loogisesti etsii, hyvin näkösällä, mutta ne yksittäispakatut ovatkin jossain kolme hyllyväliä kauempana ylähyllyn nurkassa piilossa.
Limsojen 2-packien repimistä en ymmärrä. Esim. cocacola 2-packin hinta on 2.99e, mutta yksittäinen pullo maksaa 2.60e.
Oluet kannattaakin ostaa yksittäisenä tai sitten 24-packissa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä tee sitä tuosta syystä. Juon aina saunassa (kerran viikossa) tiettyä vissyä ja tarvitsen tosiaan vaan sen yhden. Tietty jos olisin järkevä ostaisin sen koko packin (bäkin) mutta se ei todellakaan meillä säilyisi kuutta viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa mitään paljousalennusta ole, vaan paljousKALLENNUS (onkohan nyt ihan oikea sanamuoto).
Jos ostat 8kpl yksittäistä tölkkiä, ne maksaa 8e.
Jos taas ostat sen 8-packin, niin maksat 11e.
Todellakin avaan, jos yksittäisiä ei ole tarjolla. En sattumoisin tykkää niistä muunmakuisista.