Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

If slaughterhouses had glass walls, everyone would be a vegetarian

Vierailija
10.08.2017 |

Pysäyttävä video, kannattaa katsoa. Vieläkö tekee mieli syödä lihaa?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, miksi joidenkin ihmisten mielestä on siistiä elvistellä sillä, että pystyy katsomaan tuollaisia videoita, ja silti tekee mieli pihviä. Rehvastellaan omalla tunteettomuudella ja julmuudella, mitä ihmettä?

Jotenkin yllättävää, että jeesustelusta saattaa seurata vittuilua?

Miten tätä asiaa voisi tuoda ihmisten tietoisuuteen, jotta se ei mielestäsi olisi jeesustelua? Ymmärrän siis tämänkin videon pointin: Ne, jotka eivät ole ruokansa alkuperää aiemmin ajatelleet, saattavat herätä videon katsottuaan siihen, miten heidän toimintansa vaikuttaa ympäröivään maailmaan.

Ensimmäinen askel voisi olla: Älä sano, että muilla ihmisillä ei ole inhimillisiä tunteita. Toinen: Älä kutsu ihmisiä psykopaateiksi.

Vierailija
22/79 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Liha on hyvää ja Suomessa eläimet hoidetaan pääsääntöisesti aivan kunnialla, lopetuskin suoritetaan pääsääntöisesti ilman turhaa kärsimystä - tietysti maailmaan, Suomeenkin, väärinkäytöksiä sattuu, mutta ei ne muun lihatuotannon syy ole että joku perseilee.

Typerää jotain propaganda-videoita tai vaikka tyyliin petan touhuja uskoa, petan tiietään lavastaneen mm. rääkkäysviedoita eli rääkkäävän itse eläimiä kannatuksen hankkimiseksi. Mitään tukea ei tämmöisille jutuille minulta heru. annattaa mennä ihan itse paikanpäälle lihatuotannon eri prosessin vaiheisiin seuraamaan eläinten kohtelua, ei uskoa videoita jotka on aina tarkoituksella otettu vain niistä harvoista paikoista joissa kaltoinkohtelua esiintyy. Yllättäen valtaosa eli tavaliset, hyvät eläintenpitäjät ja muut jätetään ilman katselua niissä aina...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyseisellä videolla on selkeää eläintenpahoinpitelyä eikä lihansyönnillä ole siihen merkitystä. Lihaa voitaisiin tuottaa pitämällä eläimistä hyvää huolta, mutta miksi näin ei tehdä, niin sitä en tiedä. Mutta se että ihmiset syövät lihaa ja että eläimiä kaltoinkohdellaan ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
24/79 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli jo teininä vege kahdesta syystä: pääsin paikalliselle teurastamolle ensin kesätöihin sian suolia pesemään ja muihin hanttihommiin. Minua sattui syvälle sieluun asti varsinkin se kun aamuisin tuotiin kuorma-autolla niitä sikoja ja ne huusiva ja kiljuivat hirvittävästi. Sain kuitenkin vielä jotenkin ajateltua että ok,  se on vain lyhyt hetki kun ne kärsii, suljettua sen mielestäni.

Yliopistossa opiskellessani tuli toinen kauhea kesätyö. Olin atk-hommissa, mutta tilassa jossa lääketieteen tutkijat tekivät eläinkokeita. Viereisessä huoneessa jossa koodailin, oli niitä eläimiä säilytyksessä, ja joskus jopa siinä huoneessa kuin missä itse istuin, leikeltiin pienempiä eläimiä kuten rottia, otettiin niistä esim. haima tutkittavaksi tms. Minusta tuntui että tulen hulluksi siitä koko käytännöstä. Vietin usein aikaa siellä eläinhuoneessa ja ajattelin, että minun tekisi mieli tappaa itseni, kun kuulun lajiin joka tekee eläimille tällaista. Minulle kehittyi näkemys, että on täysin väärin, että ihminen käyttää eläimiä yleensä jäädäkseen itse eloon ja pidentääkseen elämäänsä. En enää nähnyt ihmistä mitenkään rottaa, sikaa tai nautaa arvokkaampana. Vain vahvempana ja julmempana.

Tuona kesänä tein päätöksen ensin lakto-ovovegetarismista, sitten siirryin veganismiin noin puolen vuoden päästä. En myöskään käytä lainkaan länsimaisen lääketieteen palveluksia, koska vastustan eläinkokeita.

Vierailija
25/79 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä videot joihinkin meihin tyhmempiin toimivat :D Näin kerran vastaavan videon, ja lopetin lihansyönnin siihen paikkaan. En enää vain pystynyt siihen. Maitotuotteita tai kalaa en ole onnistunut jättämään pois :(

Vierailija
26/79 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, miksi joidenkin ihmisten mielestä on siistiä elvistellä sillä, että pystyy katsomaan tuollaisia videoita, ja silti tekee mieli pihviä. Rehvastellaan omalla tunteettomuudella ja julmuudella, mitä ihmettä?

Miten tätä asiaa voisi tuoda ihmisten tietoisuuteen, jotta se ei mielestäsi olisi jeesustelua? Ymmärrän siis tämänkin videon pointin: Ne, jotka eivät ole ruokansa alkuperää aiemmin ajatelleet, saattavat herätä videon katsottuaan siihen, miten heidän toimintansa vaikuttaa ympäröivään maailmaan.

Jeesus ei jeesustelna eikä olna vekkaanikkaan

Vierailija
27/79 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen askel voisi olla: Älä sano, että muilla ihmisillä ei ole inhimillisiä tunteita. Toinen: Älä kutsu ihmisiä psykopaateiksi.

Mä en ole kutsunut ketään psykopaatiksi.

Vierailija
28/79 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo peta on kyllä pska, ja tältä kasvissyöjältä ei sympatiaa saa.

Mutta se ei tarkoita, että tuotanto-oloja ei kannattaisi lainkaan kyseenalaistaa. Kyllä ne eläimet Suomessakin kasvatetaan ruuaksi, niin vähillä kustannuksilla, mitä voidaan, ja pumpataan lääkkeillä, jotta eläisivät sen minimi-iän että ne voi tappaa. Ei siinä ihantule ilmi se, kuinka sivistynyt ja erinomianen olento ihminen on.

Lisäksi tuollainen lääkkeytetty liha ei ole terveellistä paljon syötynä, joska ne lääkkeet siirtyy syöjän kehoon.

Kemikaaleilla on sellainen jännä ominaisuus, että niiden biologisesti aktivoituessa ne alkaa toimimaan ei-alkuperäisellä tavalla. Eli ei naudan syömä antibiootti ole ihmiselle lääke, vaan elimistöä tukkiva aines.

Liha on hyvää, totta. Itsenikin tekee välillä mieli, mutta onneksi tiedän, että mulla on mahdollista valita jotakin itselleni terveellisempääkin.

Vierailija
29/79 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuli jo teininä vege kahdesta syystä: pääsin paikalliselle teurastamolle ensin kesätöihin sian suolia pesemään ja muihin hanttihommiin. Minua sattui syvälle sieluun asti varsinkin se kun aamuisin tuotiin kuorma-autolla niitä sikoja ja ne huusiva ja kiljuivat hirvittävästi. Sain kuitenkin vielä jotenkin ajateltua että ok,  se on vain lyhyt hetki kun ne kärsii, suljettua sen mielestäni.

Yliopistossa opiskellessani tuli toinen kauhea kesätyö. Olin atk-hommissa, mutta tilassa jossa lääketieteen tutkijat tekivät eläinkokeita. Viereisessä huoneessa jossa koodailin, oli niitä eläimiä säilytyksessä, ja joskus jopa siinä huoneessa kuin missä itse istuin, leikeltiin pienempiä eläimiä kuten rottia, otettiin niistä esim. haima tutkittavaksi tms. Minusta tuntui että tulen hulluksi siitä koko käytännöstä. Vietin usein aikaa siellä eläinhuoneessa ja ajattelin, että minun tekisi mieli tappaa itseni, kun kuulun lajiin joka tekee eläimille tällaista. Minulle kehittyi näkemys, että on täysin väärin, että ihminen käyttää eläimiä yleensä jäädäkseen itse eloon ja pidentääkseen elämäänsä. En enää nähnyt ihmistä mitenkään rottaa, sikaa tai nautaa arvokkaampana. Vain vahvempana ja julmempana.

Tuona kesänä tein päätöksen ensin lakto-ovovegetarismista, sitten siirryin veganismiin noin puolen vuoden päästä. En myöskään käytä lainkaan länsimaisen lääketieteen palveluksia, koska vastustan eläinkokeita.

Niinpä. On todella kaksinaismoralistista, että lääketieteellisissä eläinkokeissa käytettävien eläinten "hyvinvointia" valvotaan ja tiedeyhteisö toitottaa, miten koe-eläimet eivät kärsi yhtään enempää kuin on tarpeen. Ja että nämä eläimet kuolevat, vain koska se on absoluuttisen välttämätöntä ihmisen terveydelle.

Ja sitten samat tutkijat vetää pekonia ja broileria naamaansa ruokatunnilla. XD Niin se on, että eläimet ovat tasa-arvoisia, mutta toiset vaan vähän tasa-arvoisempia kuin toiset. Väännetään vielä rautalangasta: yhdenkään eläimen ei tarvitsisi kuolla sen takia, että ihminen haluaa syödä sellaisen.

Samoin argumentti, että koska ihminen on älykkäämpi, hänellä on oikeus kiduttaa ja syödä eläimiä on outo. Jos avaruudesta tulisi ihmisiä älykkäämpi sivilisaatio, he saisivat sitten laittaa ihmiset laitossikaloihin, koska pystyvät?

Vierailija
30/79 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kalastanut koko ikäni ja päästänyt aina nirrin itse saaliilta pois. Miksi ihmeessä ryhtyisin kasvissyöjäksi?

Sinkkumies

Vierailija
31/79 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ne ihan itse nimetyt, kasvatetut ja rakkaudella vaalitut eläimet teurastettiin kotipihalla ja valmistettiin omin käsin ruoaksi. Eikä oltu vegaaneja.

Murhaajia olivat silti. Kärpäsenkin liiskaaminen on ihan yhtä lailla murha, kuin ihmislapsen kuristaminen kuoliaaksi. Hengen riisto on aina hengen riistoa ja ihminen ei ole oikeutettu päättämään, milloin toisen eliön elämä on ohi. Jää niiltä öttiäisiltäkin läheiset suremaan ja tehtävät kesken.

Ihmistä ei ole tarkoitettu lihansyöjäksi, vaan täysvegaaniksi, näkeehän sen jo hampaistammekin; meillä ei ole torahampaita, vaan kasvissyöjän tylpät hampaat, kuten vaikka hevosella.

Liha aiheuttaa ihmisille sairauksia, joten sekasyöjiksi meitä ei voi kutsua, vaikka lihaa olemme tähän asti tottuneetkin syömään. Olemme saaliseläimiä ja luonnolliseen ruokavalioomme kuuluvat kasvikset.

Vierailija
32/79 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. On todella kaksinaismoralistista, että lääketieteellisissä eläinkokeissa käytettävien eläinten "hyvinvointia" valvotaan ja tiedeyhteisö toitottaa, miten koe-eläimet eivät kärsi yhtään enempää kuin on tarpeen. Ja että nämä eläimet kuolevat, vain koska se on absoluuttisen välttämätöntä ihmisen terveydelle.

Ja sitten samat tutkijat vetää pekonia ja broileria naamaansa ruokatunnilla. XD Niin se on, että eläimet ovat tasa-arvoisia, mutta toiset vaan vähän tasa-arvoisempia kuin toiset. Väännetään vielä rautalangasta: yhdenkään eläimen ei tarvitsisi kuolla sen takia, että ihminen haluaa syödä sellaisen.

Samoin argumentti, että koska ihminen on älykkäämpi, hänellä on oikeus kiduttaa ja syödä eläimiä on outo. Jos avaruudesta tulisi ihmisiä älykkäämpi sivilisaatio, he saisivat sitten laittaa ihmiset laitossikaloihin, koska pystyvät?

Mielestäni olisi julmaa syödä eläin elävältä.

Vierailija
33/79 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykopaattitesti: Katso video ja syö samalla jauhelihaa. Jos onnistut tehtävässä, onneksi olkoon, olet psykopaatti! :)

Laitoin videon pyörimään repeatilla taustalle kaasuttaessani uusimmat kissanpennut taas hengiltä.

Vierailija
34/79 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teurastamon työntekijät vegaaneja.

Vierailija
35/79 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmistä ei ole tarkoitettu lihansyöjäksi, vaan täysvegaaniksi, näkeehän sen jo hampaistammekin; meillä ei ole torahampaita, vaan kasvissyöjän tylpät hampaat, kuten vaikka hevosella.

Liha aiheuttaa ihmisille sairauksia, joten sekasyöjiksi meitä ei voi kutsua, vaikka lihaa olemme tähän asti tottuneetkin syömään. Olemme saaliseläimiä ja luonnolliseen ruokavalioomme kuuluvat kasvikset.

Ihmisellä on sekasyöjän hampaisto. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö evoluutiosta voisi siirtyä etenpäin ja alkaa elämään terveellisesti.

Aika paljon on kesksuteltu siitä, miksi ihminen syö lihaa, kun ruuansulatusjärjestelmä ei kuitenkaan ole täysin siihen adaptoitunut. Yksi suosittu veikkaus on, että ihminen oli aikojen alussa raadonsyöjä, mikäli muuta ruokaa ei ollut saatavilla. Siitäkös sitten joku fiksu on keksinyt, että hei aletaan kasvattaa lihaa.

Se on ollut varmaan hyvä idea aikanaan, mutta nykyisellään maapallon kantokyky ei kestä sitä, että kaikki söisivät lihaa ja maitotuotteita.

Meilläon nykyään valtavan hieno teknologinen koneisto valmistaa täysin kasvipohjaisia, terveellisempiä pehmeitä rasvoja sisältäviä ruokia. Niiden kasvisten viljelyyn tarvitaan paljon vähemmän peltotilaa. Niistä kasveistae ei aiheudu ruuansulatusongelmia mitenkään samoissa määrin, kuin lihoista saattaa monille tulla. 

Vierailija
36/79 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykopaattitesti: Katso video ja syö samalla jauhelihaa. Jos onnistut tehtävässä, onneksi olkoon, olet psykopaatti! :)

Laitoin videon pyörimään repeatilla taustalle kaasuttaessani uusimmat kissanpennut taas hengiltä.

Is it you, Satan?

Vierailija
37/79 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysäyttävä video, kannattaa katsoa. Vieläkö tekee mieli syödä lihaa?

Pah, vegaanipropagandaa. Nyljen jäniksenkin ihan sujuvasti joten jatkan rauhassa lihan syömistä.

Vierailija
38/79 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kalastanut koko ikäni ja päästänyt aina nirrin itse saaliilta pois. Miksi ihmeessä ryhtyisin kasvissyöjäksi?

Sinkkumies

+1 sulle. Onhan tää luonnonmukaista ja hyvä juttu. Toivottavasti et koskaan heitä jo koukulla kiduksensa vaurioitunutta yksilöä takaisin veteen. Vesiekosysteemit ei pienimuotoisesta kalastuksesta huonone. :)

Vierailija
39/79 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedin meetwurstia paketista ja mietin lihoja viikonlopun grillibileisiin. Läpäisinkö testin?

Mutta hei, me aiotaan grillata myös maissia!

Vierailija
40/79 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Is it you, Satan?

Have seytan, Satan!

Best wishes,

Jesus