Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei naisten eläkeikä ole korkeampi, kuin elävätkin miehiä pidempään?

Vierailija
09.08.2017 |

Älytöntä, että eläkeikien nostoa perustellaan sillä, että nykään ihmiset elävät pidempään kuin ennen. Sitten ei vaikuta mihinkään se, että naiset elävät huomattavasti miehiä pidempään. Eikö tuohon saa mitään indeksiä tms. tasa-arvon toteutumiseksi?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kyseessä on eläkeVAKUUTUS, eikä mikään eläkesäästö. Se on siis vakuutus eläköitymisen varalle. Voihan nainenkin kuolla ennen eläkeikää.

Voisi eläkevaakutusfirman johtaja vähän herätellä keskustelua aiheesta ja ilmoittaa kampanjasta, jossa ensi kuussa eläköityvät miehet saavat 43% bonuksen eläkkeeseen, koska ehtivät nauttia siitä niin vähän aikaa. 

Vierailija
22/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Naisten vika on ehdottomasti, että miehet juovat, syövät ja tupakoivat itsensä nuorina hengiltä. Tietenkin.

Se on rakenteellista epätasa-arvoa. Miesten terveydestä ei välitetä niin paljon kuin naisten. Aina on miehet laitettu kaikkein vaarallisimpiin ja raskaimpiin töihin. Juuri pojille ja miehille sanotaan, että älä pienistä itke, kun kertovat johonkin sattuvan.

Kuka sanoo? Toiset miehet? Ja ei aikuista miestä voi lääkäriin pakottaa. Oma äiti varailee isälleni lääkäriajatkin, mutta isä jättää menemättä. Mieluummin mätänee hampaat suuhun ja ei kuule mitään, kuin käy hammaslääkärissä tai hankkii kuulolaitteen. Pitäisikö miehet laittaa mielestäsi holhouksen alle, kun oma terveys ei kiinnosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo eliniät on keskiarvoja, yksittäisen ihmisen elinikää ei voi tietää etukäteen. Vaarini eli 98-vuotiaaksi, oliko hän nainen?

No samoihin keskiarvoihin perustuu se, että naiset saavat miehiä pienempää palkkaa. Ilmeisesti vastustat naisten palkkojen nostoakin tai naisille suunnattuja ale-kampanjoita tyyliin Finlayson?

En ole ikinä kuullutkaan tuollaista että naisten pienempi palkka olisi perusteltu pidemmällä eliniällä. Olet tainnut keksiä tuon omasta päästäsi.

Vierailija
24/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät naiset elä automaattisesti miehiä pidempään. Keskimäärin kyllä, mutta yksilöiden välillä on suuria eroja.

Vierailija
25/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sanaton. Voi tätä naisvihaa. Vihaan olla nainen nyky-Suomessa.

Mitä naisvihaa siinä on, että puututaan miehiä syrjiviin asioihin? Vai pidätkö miesvihana sitä, jos joku yrittää saada naisille samaa palkkaa samasta työstä kuin miehille?

Nainen siis haluaa saman palkan kuin mies kun kyse on tasa-arvosta.

Kun mies haluaa tasa-arvoa niin se tarkoittaa naisen aseman heikentämistä itseensä verrattuna.

Aika karseeta mun mielestä.

Vierailija
26/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset joutuvat raakamaan enemmän kotona jos vielä lapsiakin hoidettavana. Itse asiassa miesten eläkeiän pitäisi olla korkeampi kuin naisten!

Eihän tästä ole montaakaan vuotta kun julkaistiin tutkimus, jonka mukaan miehet tekevät Suomessa enemmän töitä viikkotasolla, kun lasketaan yhteen sekä palkka-, että kotityöt. Eli itseasiassa naisten pitäisi vain lopettaa tuo ulina ja uhriutuminen. Naisten eläkeikää voisi huoletta nostaa eliniänodotteiden eron verran. Miltä kuulostaisi sellainen 70+ eläkeikä?

Laitapa linkki tuohon tutkimukseen, joka muka väittää noin.  

Nuorten eläkeikä nousee varmasti lähelle 70:ää ajan kanssa joka tapauksessa.

Vierailija
27/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä on ollut aina, nyt se vain huomataan paremmin ja sanotaan, ettei se ole oikein. Ennen vanhaan ei ollut muuta mahdollisuutta kuin kärsiä hiljaa. Tosin monet kieltävät sen olemassaolon vielä nykyäänkin.

Vierailija
28/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan ehdottomasti tuota indeksi juttua. Mutta siihen pitäis kyllä ottaa huomioon muutkin seikat kuin sukupuoli. Itse olen nainen lyhytikäisestä suvusta. Ei meidän suvun naiset elä kuin keskimäärin 70v jos sinnekään asti. Sen verran on perinnöllisiä sairauksia taustalla. Tosi kiva kun mun eläkeikä on just toi lähes 70v siinä voi miettiä, et mikä on munkin motivaatio "säästää" eläkettä varten. Ei kiitos mä aion olla mahdollisimman monta vuotta kotiäiti ja otan eläkkeeni näin ollen varhennettuna jo nyt. Koska sille oikealle eläkkeelle en tule koskaan pääsemään.

Vierailija
29/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Naisten vika on ehdottomasti, että miehet juovat, syövät ja tupakoivat itsensä nuorina hengiltä. Tietenkin.

Se on rakenteellista epätasa-arvoa. Miesten terveydestä ei välitetä niin paljon kuin naisten. Aina on miehet laitettu kaikkein vaarallisimpiin ja raskaimpiin töihin. Juuri pojille ja miehille sanotaan, että älä pienistä itke, kun kertovat johonkin sattuvan.

Ja sitten kun puhutaan matalapalkkaisista nausvaltaisista töitä tulee joku aina sanomaan että itse sinne menevät. Älkää olko miehet idiootteja ja menkö sinne raskaaseen työhön!

Vierailija
30/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka ei mitään muuta muutettaisi, niin asevelvollisuuden suorittaneiden tulisi päästä asepalvelukseen kuluneen ajan verran aiemmin eläkkeelle. Sehän on ollut suoraan työurasta pois se intissä vietetty aika.

Miehet saavat intin käymisestä hyötyä sekä opiskeluissa että työelämässä. Kun nainen on vauvavapaalla, siitä on pelkkää haittaa työuralla ja myös eläke jää osin kertymättä. Ja ennen kuin ap alkaa ulista, että lasten synnyttäminen on vapaaehtoinen elämänvalinta, niin ihan samoin se intin käyminenkin on, sillä lisäyksellä, että intti käydään vain kerran. 

Esimerkiksi mulle kolme vauvavuotta on tarkoittanut noin 500 eur/kk lovea eläkekarttumaan.

Niin se intti on naisille vapaaehtoinen. Mies menee joko sinne tai siviilipalvelukseen ellei halua istua 5 vuotta linnassa. Ja intin käymisestä saa bonuksena kertausharjoitukset. Olen juuri lomautettuna ja joudun kertaamaan, jonka ajalta menetän päivärahat. Valtio käskee minut jonnekin ja sen vuoksi kieltää minulta sosiaalituen.

Vierailija
31/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan ehdottomasti tuota indeksi juttua. Mutta siihen pitäis kyllä ottaa huomioon muutkin seikat kuin sukupuoli. Itse olen nainen lyhytikäisestä suvusta. Ei meidän suvun naiset elä kuin keskimäärin 70v jos sinnekään asti. Sen verran on perinnöllisiä sairauksia taustalla. Tosi kiva kun mun eläkeikä on just toi lähes 70v siinä voi miettiä, et mikä on munkin motivaatio "säästää" eläkettä varten. Ei kiitos mä aion olla mahdollisimman monta vuotta kotiäiti ja otan eläkkeeni näin ollen varhennettuna jo nyt. Koska sille oikealle eläkkeelle en tule koskaan pääsemään.

Samoin. Mulla on lisäksi pienipalkkainen työ, joten haista-paska -kertymän korvaa perinnöllä. Otan varhennettuna opiskellen, lisääntymisvelvollisuus on jo hoidettu.

Vierailija
32/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kun puhutaan matalapalkkaisista nausvaltaisista töitä tulee joku aina sanomaan että itse sinne menevät. Älkää olko miehet idiootteja ja menkö sinne raskaaseen työhön!

Juuri tuollaisia empatiakyvyttömiä ja agressiivisia huutelijoita nuo naiset. Ei ole meidän miesten vika että järjestelmä opettaa meille jo pienestä pitäen, että juuri nuo on niitä miesten töitä. Eikä meitä sitä paitsi juurikaan palkata naisvaltaisille kevyemmille aloille kun tulee lasiseinät eteen.

Vierailija
33/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eede2 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä naisvihaa siinä on, että puututaan miehiä syrjiviin asioihin? Vai pidätkö miesvihana sitä, jos joku yrittää saada naisille samaa palkkaa samasta työstä kuin miehille?

Nainen siis haluaa saman palkan kuin mies kun kyse on tasa-arvosta.

Kun mies haluaa tasa-arvoa niin se tarkoittaa naisen aseman heikentämistä itseensä verrattuna.

Aika karseeta mun mielestä.

Jännä ettei tuon kirjoittama nähnyt omaa älyttömyyttään. No olen jo ollut jonkin aina vakuuttunut siitä että miehet vs. naiset trollilla on joku aivojen kehityshäiriö.

Vierailija
34/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuollaisia empatiakyvyttömiä ja agressiivisia huutelijoita nuo naiset. Ei ole meidän miesten vika että järjestelmä opettaa meille jo pienestä pitäen, että juuri nuo on niitä miesten töitä. Eikä meitä sitä paitsi juurikaan palkata naisvaltaisille kevyemmille aloille kun tulee lasiseinät eteen.

Tuo oli sitä kuuluisaa niin metsä vastaa kun sinne huudetaan kommentointia. Lukutaidosta et tainnut saada ainakaan kymppiä.

Vierailija
35/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka ei mitään muuta muutettaisi, niin asevelvollisuuden suorittaneiden tulisi päästä asepalvelukseen kuluneen ajan verran aiemmin eläkkeelle. Sehän on ollut suoraan työurasta pois se intissä vietetty aika.

Miehet saavat intin käymisestä hyötyä sekä opiskeluissa että työelämässä. Kun nainen on vauvavapaalla, siitä on pelkkää haittaa työuralla ja myös eläke jää osin kertymättä. Ja ennen kuin ap alkaa ulista, että lasten synnyttäminen on vapaaehtoinen elämänvalinta, niin ihan samoin se intin käyminenkin on, sillä lisäyksellä, että intti käydään vain kerran. 

Esimerkiksi mulle kolme vauvavuotta on tarkoittanut noin 500 eur/kk lovea eläkekarttumaan.

Ei miehet saa intin käymisestä yhtään sen enempää hyötyä kuin naisetkaan. Siksi tämä ei oikeastaan edes ole sukupuolikysymys. Raskaudet ja synnytykset ovat oma asiansa, ja ne tulisi käsitellä erikseen eikä sekoittaa intin käymiseen.

Vierailija
36/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet elävät lyhyemmän aikaa keskinmäärin kuin naiset, koska syövät vähemmän kasviksia, enemmän punaista lihaa ja rasvaista ruokaa, liikkuvat vähemmän, juovat alkoholia enemmän, tupakoivat enemmän, hoitavat huonommin itseään ja sosiaalisia suhteita. Näistä syistä elinikä lyhenee huomattavasti. 

Eli miehet syökää terveellisesti, liikkukaa kohtuullisesti (bull mentulat eivät ole esimerkki terveellisestä liikunnasta), älkää juoko tai tupakoiko, huolehtikaa itsestänne ja hyvistä suhteista läheisiinne, niin ei tarvi olla naisille kateellisia! Oma vika, jos mussuttaa yksin roskaruokaa sohvalla kaljatölkki kädessä, joka ikinen ilta. 

Toki aina nuori terveellisesti elävä kolmikymppinen nainen voi kuolla rintasyöpään tai auto-onnettomuudessa, ja tupakoiva, alkoholisti mies elää 90-vuotiaaksi, mutta tällaiset tapaukset ovat vähemmistöä.

Jos tasa-arvoa haluaa, niin kaikki pitäisi huostaanottaa synnytyslaitoksella ja laittaa samaan jättilaitokseen kasvamaan. Kaikkien tilille laitettaisiin 1 000 000 ja kasvatuksesta 18 v asti otettaisiin 200 000 kaikilta pois ja loppu  800 000 pitäisi kouluttaa itsensä, huolehtia elannostaan kuolemaansa asti, maksaa teistä, joita käyttää, maksaa turvallisuusmaksu poliiseille vuosittain, maksaa oikea lääkärilasku (tehohoito per vuorokausi tuhansia euroja ym) ym. Ois oikeasti tasa-arvoista. Harva vaan osaisi käyttää rahansa viisaasti ja rahat ois loppu liian aikaisin.

Ap:lle ja joillakin ketjuun vastanneilla on aika paljon naisvihaa. Väärin, jos nainen elää pidempään, mutta jos joku mies elää pidempään kuin toinen niin se ei oo. Sukupuoleen kohdistuvaa tuollaista asennetta sanotaan sovinismiksi.

Vierailija
37/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä palkataan, jos on sopiva koulutus. Hae vaan opiskelemaan sairaanhoitajaksi tai lähihoitajaksi, niin pääset kevyihin töihin. Miesten on helpompi päätä naisvaltaisille aloille kuin naisten miesten aloille.

Vierailija
38/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet elävät lyhyemmän aikaa keskinmäärin kuin naiset, koska syövät vähemmän kasviksia, enemmän punaista lihaa ja rasvaista ruokaa, liikkuvat vähemmän, juovat alkoholia enemmän, tupakoivat enemmän, hoitavat huonommin itseään ja sosiaalisia suhteita. Näistä syistä elinikä lyhenee huomattavasti. 

Eli miehet syökää terveellisesti, liikkukaa kohtuullisesti (bull mentulat eivät ole esimerkki terveellisestä liikunnasta), älkää juoko tai tupakoiko, huolehtikaa itsestänne ja hyvistä suhteista läheisiinne, niin ei tarvi olla naisille kateellisia! Oma vika, jos mussuttaa yksin roskaruokaa sohvalla kaljatölkki kädessä, joka ikinen ilta. 

Toki aina nuori terveellisesti elävä kolmikymppinen nainen voi kuolla rintasyöpään tai auto-onnettomuudessa, ja tupakoiva, alkoholisti mies elää 90-vuotiaaksi, mutta tällaiset tapaukset ovat vähemmistöä.

Jos tasa-arvoa haluaa, niin kaikki pitäisi huostaanottaa synnytyslaitoksella ja laittaa samaan jättilaitokseen kasvamaan. Kaikkien tilille laitettaisiin 1 000 000 ja kasvatuksesta 18 v asti otettaisiin 200 000 kaikilta pois ja loppu  800 000 pitäisi kouluttaa itsensä, huolehtia elannostaan kuolemaansa asti, maksaa teistä, joita käyttää, maksaa turvallisuusmaksu poliiseille vuosittain, maksaa oikea lääkärilasku (tehohoito per vuorokausi tuhansia euroja ym) ym. Ois oikeasti tasa-arvoista. Harva vaan osaisi käyttää rahansa viisaasti ja rahat ois loppu liian aikaisin.

Ap:lle ja joillakin ketjuun vastanneilla on aika paljon naisvihaa. Väärin, jos nainen elää pidempään, mutta jos joku mies elää pidempään kuin toinen niin se ei oo. Sukupuoleen kohdistuvaa tuollaista asennetta sanotaan sovinismiksi.

Miksi tätä valheellista väittämää jaksetaan aina esittää näissä keskusteluissa.

Miehillä on biologisista syistä naista alempi eliniänodote, vaikka mies eläisi kuinka terveellisesti ja muovikuplassa. Syy on mm. testosteronissa.

Ottakaa joskus asioista selvää muualtakin kuin tältä palstalta, jossa kaikenmaailman myytit ovat totuuksia.

Vierailija
39/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvosto-venäjällä naiset laitettiin eläkkeelle 50-vuotiaina, koska jonkun piti hoitaa lapsia ja vanhuksia.

Nii. Ja tietty ne miehet, jotka jaksoivat työelämässä pidempään, koska kotona oli joku hoitamassa selustaa.

Vierailija
40/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten katkeria jotkut voi olla siitä, että toiset elää pitempään 🤦🏻‍♀️