Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pihi täytyy olla, ettei voi ostaa lapselleen fidget spinneriä? (Kaupassa nähtyä)

Vierailija
09.08.2017 |

Kaksi poikaa kinusivat spinnereitä itselleen, äidin kommentti oli "ei meillä ole rahaa sellaisiin" ne maksavat jotain 3-5€?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen nähnyt kalliimpiakin. Varmaan vertailisin hintoja kotona rauhassa.

Vierailija
2/26 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin oli rahasta kii, vaan turhaa krääsää jota nyt ei lapselle aina halutessa kannata ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinkohan minä? Kuopuksella on niitä laatikossa jo 8kpl ja esikoisellakin 5. Eiköhän noilla jo pärjää...

Vierailija
4/26 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhälle perheelle se 3-5 euroakin voi olla tosi tärkeä säästö jos rahat on pian loppumassa. 

Vierailija
5/26 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se varmaan tarkoitti "ei meillä ole rahaa tuollaiseen paskaan" mutta kun ei niin voi lapselle sanoa.

Ja fiksu äiti! Eikö ne ole jo vähän last season-juttuja?

Vierailija
6/26 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta euroa yhdestä muovin palasesta jolla ei tee yhtään mitään

en ostaisi

Vierailija
7/26 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain isältäni lahjaksi tuollaisen spinnerin mutta en ymmärrä mikä niiden viehätys on.

Mielelläni antaisin jollekin lapselle ilmaiseksi tuon jolle sillä olisi käyttöä mutta toisaalta lahjojen luovutus eteenpäin on vähän kyseenalaista..

Vierailija
8/26 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta mitään muotijuttuja koskaan. 

Kuulostaa ehkä julmalta, mutta näin on menty. Lapsilla on kavereita enemmän kuin tarpeen kauniin luonteen ja hyvän mielikuvitusen ansioista. 

Kannustan muitakin boikotoimaan näitä markkinamiesten keksimiä krääsiä. 

Vierailija
9/26 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, usko tai älä, meillä jäi kerran kymmenestä centistä kiinni ostokset, kun oltiin tarkasti laskettu kaikki ja joku ostoksista olikin eri hintainen. Ei ollut varaa ostaa kun sitä 10snt kolikkoa ei vain ollut mistä ottaa. Että en yhtään naureskelisi, varsinkin jos kyse on jostain turhakkeesta, jolla ei edes tee yhtään mitään.

Vierailija
10/26 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytön turhake, jolla lapsi leikkii päivän pari. Lisäksi häviävät helposti. Turhuuteen ei pitäisi olla rahaa kenelläkään.

Vierailija
11/26 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan kakaroilla on järjestään liikaa kaikkea turhaa ja tarpeetonta roinaa. Fiksu äiti.

Vierailija
12/26 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osta yhtään krääsää omilla rahoillani lapselle. Lapsella on viikkoraha, josta halutessaan ostaa itselleen mitä mielii. Ja se pistää valitsemaan, kun kaikkea ei voi saada. Voi joko säästää ja ostaa jotain isompaa, tai sitten tuhlata kaikki heti johonkin krääsään joka ei kiinnosta kuin sen yhden viikon. 

Jos  ostaisin kaiken mitä lapsi haluaa, ei hän oppisi rahan ja sillä saatavien tavaroiden arvoa lainkaan. 

Vierailija
13/26 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisitkö sinä sen 5€ mieluummin pariin pakettiin vaikkapa jauhelihaa vai fidget spinneriin jos tili on oikeasti tyhjä?

Vierailija
14/26 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin lapselle, ettei osteta, kun on niin kallis. Maksoi kaupassa vähän yli 8e. Tilasin myöhemmin kuitenkin niitä netistä samalla rahalla 6.

Vierailija
15/26 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain isältäni lahjaksi tuollaisen spinnerin mutta en ymmärrä mikä niiden viehätys on.

Mielelläni antaisin jollekin lapselle ilmaiseksi tuon jolle sillä olisi käyttöä mutta toisaalta lahjojen luovutus eteenpäin on vähän kyseenalaista..

No älä. :D Montako tekoihastusta on pitänyt esittää kun lapsi näyttää että katsohan miten hieno spinneri mulla on ja osaan tehdä näin.Ajattelet että jumankauta, onko nykylapset näin ameeboja että saavat viihdykettä siitä että esine pyörii hetken.

Vierailija
16/26 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin oli rahasta kii, vaan turhaa krääsää jota nyt ei lapselle aina halutessa kannata ostaa.

Miksi sitten väittää lapselle, ettei ole rahaa, jos syy onkin jossain ihan muussa?? Kyllä minä sanon lapsilleni suoraan, etten kaikkea heidän tahtomaansa suostu ostamaan vain ostamisen ilosta tai huonon laadun vuoksi, jos kyse on oikeasti siitä, eikä varattomuudesta. Milestäni näin kasvatan järkevämpia kuluttajia kun sillä ainaisella "ei meillä ole rahaa" marinalla, siitähän lapsi vain oppii että kun rahaa vihodin näppeihinsä saa, sillä voi ostaa ilman kritiikkiä mitä tahansa, laadustaa, hinnasta jne. riippumatta.

Vierailija
17/26 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuunhan ne vissii makso 3-5euroa nyt kaupoissa oon huomannu että hinnat on kympin luokkaa. Ei mulla ainakaan ole varaa ostaa lapsille huvikseen tollasta paskaa. Jotain kakskymppiä tulis yhteensä hinnaks jos molemmille ostaisi ja se on mun kahden tunnin palkka! Lapset on omista rahoistaan ostanut yhdet ja toisia ei tähän talouteen tarvita.

T. Työssäkäyvä köyhä

Vierailija
18/26 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostanut, koska pojan perustelu oli "nokun kaikilla muillakin"

Täytyy perustella vähän järkevämmin jos jotain meillä haluaa.

Ehkä tuolla ks. perheellä oli jo huoneellinen muoviromua kotona ja äiti veti rajan johonkin.

Vierailija
19/26 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap:n mielestä lapsille kannattaa ilman muuta ostaa kaikki muutaman euron hintainen krääsä mitä ne vaan keksii pyytää?

Vierailija
20/26 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikkea krääsää voi ostella kunhan se on halpaa? Ja sitten ihmetellään miksi maailma hukkuu roskaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän