Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huokaus, 14v ei voi lainata pyörääni koska siinä on lastenistuin kun "se on noloa"

Vierailija
09.08.2017 |

Tytön jopo on korjaamolla. Kävelee sitten mielummin harrastukseensa 9km. Istuinta ei saa irti kun se on sellainen omintakeinen viritys, kiinni hitsattu. On noilla teineillä ongelmat...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuimen voi ottaa irti. Mikä tässä nyt niin kuin on se ongelma?

Vierailija
2/16 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teini ei voi kantaa mitään muovipussissa, koska se on niiiiiin noloa! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istuimen voi ottaa irti. Mikä tässä nyt niin kuin on se ongelma?

Se ettei lue aloitusta kunnolla.

"Istuinta ei saa irti kun se on sellainen omintakeinen viritys, kiinni hitsattu."

Vierailija
4/16 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D En näe ongelmaa.

T. 15v

Vierailija
5/16 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään olet ostanut jopon? Tuollaisen "kaikki on noloa" teinin tekisi hyvää kulkea vuosi-pari jollain ruosteisella mummopyörällä.

Vierailija
6/16 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun piti 15-vuotiaana lainata naapurin äidin pyörää, kun kuljin hänen lapsiaan hoitamassa.

Siinä oli turvaistuin, jonka revin väkisin irti, oli se niin kamala.

Pelkäsin, että minua luullaan 10v vanhemmaksi äidiksi,

kun kuljin sillä, pojat pelkäävät äitejä.

Jotain tällaista siinä oli, kun se lastenistuin oli pyöräntarakalla.

Vähän niinkuin olisi pakko kulkea rollaattorilla, tai ehkei sentään...

Jos joutuisi kulkemaan aamuisin kouluun työntäen lastenrattaita, se voisi vastata tilannetta.

Minusta on ihan normaalin nuoren merkki, että häpeää tällaista pyörää.

Vierailija
7/16 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh... ihan normaali teini. 

Ei varmaan haluaisi kulkea lastenrattaidenkaan kanssa, vaan kantaisi vaikka sata kiloa mieluummin selässään. 

Mutta saapahan nyt hyvin liikuntaa ja se on hyvä se. Älä moiti asiasta, ihan itsestään selvä, ettei kehtaa lapsenistuimen kanssa pyöräillä. 

Itse asiassa minullakin siinä ja siinä, vaikka olen jo 50-vuotias. Joku vielä luulisi, että olen pikkulapsen äiti :D

Vierailija
8/16 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ymmärrän, sillä olisin tuon ikäisenä varmasti itsekin pitänyt sitä nolona, mutta olisin kuitenkin valinnut pyörän kävelyn sijaan.

Vierailija
9/16 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäätään olet ostanut jopon? Tuollaisen "kaikki on noloa" teinin tekisi hyvää kulkea vuosi-pari jollain ruosteisella mummopyörällä.

Mistä näitä sikiää, jotka luulevat nöyryyttämisen olevan se oikea kasvatusmuoto? 

Toivottavasti jotain veloja...

Murrosikä on aikaa, jolloin on herkäänä muiden mielipiteille. Tämä on normaalia kehitystä, koska nuori etsii vielä identiteettiään. 

Ja tässähän tapauksessa valinta oli lähteä kävellen. Jos äippä olisi tilannut taksin, niin sitä pitäisin curling-vanhemmuutena. Eli valinnat olivat täysin selvät, joko pyörä, kävellen tai mahdollisesti ei ollenkaan. 

Vierailija
10/16 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän teiniä sataprosenttisesti. Olin jo nuorena vela ja olisin hävennyt silmät päästäni jotain LASTENISTUINTA. Mieluimmin olisin kävellyt vaikka 50 km meno-paluut kuin polkenut sellaisella.

Vierailija
11/16 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotiasta hävettää yleensä kaikki.

Vierailija
12/16 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se kiva, jos teinit olisi itsevarmoja eivätkä välittäisi niin paljoa siitä, miltä näyttävät. Mutta ihan normaalilta ja tutulta tuo minusta vaikuttaa.

Vierailija
13/16 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tyttö on valintansa tehnyt. Hyvä että sentään kävelee eikä ruinaa vanhemmiltaan autokyytiä, "koska hävettää".

Vierailija
14/16 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö muista minkälaista oli itse olla teini vai eikö teitä hävettänyt sillon mikään? Kuuluu ihan normaaliin kehitysvaiheeseen hävetä asioita mitä vanhempana ei pidä nolona.

Antakaa teinien olla teinejä rauhassa, ettei käy niin että uusi teini-ikä ryöpsähtää sitten kun olisi aika itsenäistyä ja muuttaa omaan asuntoon. Ajatteleva vanhempi ei ainakaan koulutusmielessä nolaa lastansa tai pakota kulkemaan kamalien vaatteiden tai varusteiden kanssa. Parempi antaa teinien valita itse esim. omat vaatteensa tietyn rahasumman puitteissa kuin pakottaa äidin ostamiin, samalla se lapsi oppii rahankäyttöä ja valitsemaan vaatteensa eikä äidin tarvitse enää kolmekymppiselle pojalleen ostaa kalsareita. Antaa tytön kävellä jos ei pyörä kelpaa, sen ikäinen vielä kevyesti kävelee tuollaisen matkan kun ei ole kolotuksia ja vaivoja. Toisaalta jos pihassa on auto vapaana niin vanhempana voisin kuskata ainakin matkat toiseen suuntaan.

Vierailija
15/16 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, aika ymmärrettävää ettei teini halua näyttää siltä, että hänellä olisi lapsi.

Vierailija
16/16 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit ovat välitilassa, jossa oma lapsuus on taaksen jätettyä ja siksi herättää usein negatiivisia tuntemuksia. Harva teini tykkää vauvoista ja pikkulapsista. 

Toisaalta äitiys on kaukana ja teinin pahin painajainen on tulla luulluksi lapsen saaneena. Tämä ainakin tyttöjen kohdalla. 

Muistan, kun minulla oli kymmenen vuotta pienempi sisarus. Olin hänen kanssaan puistossa n. 13-vuotiaan. Kuulin, että vanha pariskunta kuiskutteli, että onpas nuori äiti... 

Ei muuta kuin pikkusiskoa käsivarresta ja äkkiä himaan :D

Nyt tietysti tajuan, että täytyy olla vakavia hahmotushäiriöitä, jos 13-vuotiasta luulee kolmivuotiaan äidiksi. En edes ollut mitenkään erityisen kehittynyt ulkoisilta piirteiltäni. Laiha lauta. 

Mutta järkyttävä kokemus, josta kuitenkin olen täysin toipunut.