Olemme muuttamassa Helsinkiin vuokralle
ja meille on tarjottu asuntoa Tapulikaupungista ja Vuosaaresta. Minkälaisia paikkoja nämä ovat? Kumpaa suosittelisit? Olemme siis lapsiperhe. Kiitos vastauksista!
Kommentit (34)
Kyllä noita hyviä paikkoja löytyy. Mutta tuo vuosaari ja tapuli eivät ole niitä hyviä paikkoja
ja niin ikävä kuin se onkin sanoa, niin he tuovat alueelle kuin alueelle rauhattomuutta
Ihan esteettisistä syistä sekä fiilispohjalta.
Saaret:
Lauttasaari
Lehtisaari
Kuusi- ja kaskisaari
Munkka:
Munkkiniemi
Munkkivuori
(hätätilassa myös Niemenmäki)
Keskusta:
Töölö
Eira
Punavuori
Nää kuulostaa kalliilta, mutta loppujen lopuksi esim. Lehtisaaressa, Lauttasaaressa, Niemenmäessä ja Munkkivuoressa on jo ihan kohtuullinen vuokrataso sekä isoja asuntoja.
Vuosaari on kivaa, pääosin uudempaa aluetta. Meri lähellä ja ainakin asuntojen myyntihinnat aivan eri luokkaa kuin Tapulikaupungissa.
Vuosaarta suosittelen siis.
Olemme asuneet lasten kanssa Vuosaaressa parissakin asunnossa. Saimme aikoinaan myös mahdollisuuden muuttaa Tapulikaupunkiin, ihan lähelle juna-asemaan. Ei muutettu, oli tosi epämääräisen näköistä.
Vuosaaresta tykättiin. Hyvät palvelut ja koulut. Kiva kirjasto, uimahalli, metro, bussit ja RANTA. Kivat ulkoilumaastot, mikä harvinaista Helsingistä. Uutela vieressä. Ulkomaalaisia on paljon, mutta oppivat lapset sitten kansainvälisiksi. En kokenut pahana asiana. Myöhemmin muutimme pois Helsingistä, tosin töissä edelleen Hesassa. Muutettiin ihan hintatason takia, ei olisi ollut varaa järkevän kokoiseen asuntoon. Mutta: suosittelen Vuosaarta!
Olemme asuneet lasten kanssa Vuosaaressa parissakin asunnossa. Saimme aikoinaan myös mahdollisuuden muuttaa Tapulikaupunkiin, ihan lähelle juna-asemaan. Ei muutettu, oli tosi epämääräisen näköistä.
Vuosaaresta tykättiin. Hyvät palvelut ja koulut. Kiva kirjasto, uimahalli, metro, bussit ja RANTA. Kivat ulkoilumaastot, mikä harvinaista Helsingistä. Uutela vieressä. Ulkomaalaisia on paljon, mutta oppivat lapset sitten kansainvälisiksi. En kokenut pahana asiana. Myöhemmin muutimme pois Helsingistä, tosin töissä edelleen Hesassa. Muutettiin ihan hintatason takia, ei olisi ollut varaa järkevän kokoiseen asuntoon. Mutta: suosittelen Vuosaarta!
Tämä on ihan huippupaikaa Helsingissä. Mutta täällä ei ole vuokra-asuntoja liiemmalti.
Itä-Helsingissä tykkään myös Vartioharjusta, Puotilasta, Marjaniemiestä... Minä en tosin Vuosaareen lähtisi, mutta tunnen sieltä monia, jotka tykkäävät siellä asua.
Lähtisin kyllä länsi-Helsinkiin kiljuen myös. Mutta radanvarteen en ikinä.
ja tämä on minusta varsinainen lintukoto, mihinkään vuorokaudenaikaaan en kyllä ole havainnut mitään rauhattomuutta. Oikea idylli. JOKA PAIKASSA asuu nykyään " ulkomaalaisia" , sellaista paikkaa ei ole, jossa ei asuisi. Joissakin slummeissa on paljon perheitä, joissa vanhemmat dokaavat ja tappelevat, ja teinit tekevät sitä samaa kaduilla, mutta Pikku-Huopalahti ei näihin tod. kuulu. Eivät levottomuutta tee ulkomaalaiset yksin, vaan ongelmat kasaantuvat alueille, joissa on vain halpoja tai niin kalliita vuokra-asuntoja, että sossu maksaa kaikkien vuokrat, ja naapurusto on sitä mitä on. Pikkuhuopiksessa on upeita omistusasuntoja seassa, hieno arkkitehtuuri ja se on haluttu alue meren rannalla. Joten slummiksi tätä on vaikea kutsua.
Tapulikaupunki on sitä -70 luvun paskoine taloineen, Vuosaaressa on sentään siistiä, uusia taloja ja vaikka asujaimisto on samalla tavalla värikästä kuin monessa muussakin paikassa (niitä ulkomaalaisia), on Vuosaari kuitenkin ihan suosittu uudehko asuinalue. Sinne siis muutatte, ei mihinkään Tapuliin.
Me asutaan Suutarilan omakotitaloalueella (Tapulin lähellä) ja täytyy sanoa, että Tapuliin en muuttaisi koskaan. Ei se nyt todellakaan mikään Helsingin pahin paikka ole, mutta aseman seudulla tosiaan notkuu pulsuja ja narkkeja usein jokunen.
Muuttakaa Vuosaareen, jos näistä täytyy valita.
Suuntaamme siis Vuosaareen, ainakin katsomaan asuntoa. :)
Vain ne, jotka siellä eivät koskaan ole käyneet/asuneet, pitävät yllä legendaa alueen huonosta maineesta. Uimarannat, päiväkodit, leikkipuistot, kauppakeskus, hyvät liikenneyhteydet (metro) keskustaan jne. Ihan hyvä paikka lapsiperheelle asua. Tapulikaupunki sen sijaan on aika ankea paikka radan varressa.
Herttoniemenrantaan, Pikku-huopalahteen, Ruoholahteen tms. Kaikista mieluiten Kamppiin, mutta en nyt vielä lasten ollessa näin pieniä.