Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olemme muuttamassa Helsinkiin vuokralle

Vierailija
02.04.2006 |

ja meille on tarjottu asuntoa Tapulikaupungista ja Vuosaaresta. Minkälaisia paikkoja nämä ovat? Kumpaa suosittelisit? Olemme siis lapsiperhe. Kiitos vastauksista!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttoniemenrantaan, Pikku-huopalahteen, Ruoholahteen tms. Kaikista mieluiten Kamppiin, mutta en nyt vielä lasten ollessa näin pieniä.

Vierailija
22/34 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noita hyviä paikkoja löytyy. Mutta tuo vuosaari ja tapuli eivät ole niitä hyviä paikkoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin ikävä kuin se onkin sanoa, niin he tuovat alueelle kuin alueelle rauhattomuutta

Vierailija
24/34 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan esteettisistä syistä sekä fiilispohjalta.



Vierailija
25/34 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Vuosaarta kummatikin.

Vierailija
26/34 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaret:

Lauttasaari

Lehtisaari

Kuusi- ja kaskisaari



Munkka:

Munkkiniemi

Munkkivuori

(hätätilassa myös Niemenmäki)



Keskusta:

Töölö

Eira

Punavuori



Nää kuulostaa kalliilta, mutta loppujen lopuksi esim. Lehtisaaressa, Lauttasaaressa, Niemenmäessä ja Munkkivuoressa on jo ihan kohtuullinen vuokrataso sekä isoja asuntoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/34 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosaari on kivaa, pääosin uudempaa aluetta. Meri lähellä ja ainakin asuntojen myyntihinnat aivan eri luokkaa kuin Tapulikaupungissa.



Vuosaarta suosittelen siis.

Vierailija
28/34 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme asuneet lasten kanssa Vuosaaressa parissakin asunnossa. Saimme aikoinaan myös mahdollisuuden muuttaa Tapulikaupunkiin, ihan lähelle juna-asemaan. Ei muutettu, oli tosi epämääräisen näköistä.



Vuosaaresta tykättiin. Hyvät palvelut ja koulut. Kiva kirjasto, uimahalli, metro, bussit ja RANTA. Kivat ulkoilumaastot, mikä harvinaista Helsingistä. Uutela vieressä. Ulkomaalaisia on paljon, mutta oppivat lapset sitten kansainvälisiksi. En kokenut pahana asiana. Myöhemmin muutimme pois Helsingistä, tosin töissä edelleen Hesassa. Muutettiin ihan hintatason takia, ei olisi ollut varaa järkevän kokoiseen asuntoon. Mutta: suosittelen Vuosaarta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/34 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme asuneet lasten kanssa Vuosaaressa parissakin asunnossa. Saimme aikoinaan myös mahdollisuuden muuttaa Tapulikaupunkiin, ihan lähelle juna-asemaan. Ei muutettu, oli tosi epämääräisen näköistä.



Vuosaaresta tykättiin. Hyvät palvelut ja koulut. Kiva kirjasto, uimahalli, metro, bussit ja RANTA. Kivat ulkoilumaastot, mikä harvinaista Helsingistä. Uutela vieressä. Ulkomaalaisia on paljon, mutta oppivat lapset sitten kansainvälisiksi. En kokenut pahana asiana. Myöhemmin muutimme pois Helsingistä, tosin töissä edelleen Hesassa. Muutettiin ihan hintatason takia, ei olisi ollut varaa järkevän kokoiseen asuntoon. Mutta: suosittelen Vuosaarta!

Vierailija
30/34 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan huippupaikaa Helsingissä. Mutta täällä ei ole vuokra-asuntoja liiemmalti.

Itä-Helsingissä tykkään myös Vartioharjusta, Puotilasta, Marjaniemiestä... Minä en tosin Vuosaareen lähtisi, mutta tunnen sieltä monia, jotka tykkäävät siellä asua.



Lähtisin kyllä länsi-Helsinkiin kiljuen myös. Mutta radanvarteen en ikinä.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/34 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämä on minusta varsinainen lintukoto, mihinkään vuorokaudenaikaaan en kyllä ole havainnut mitään rauhattomuutta. Oikea idylli. JOKA PAIKASSA asuu nykyään " ulkomaalaisia" , sellaista paikkaa ei ole, jossa ei asuisi. Joissakin slummeissa on paljon perheitä, joissa vanhemmat dokaavat ja tappelevat, ja teinit tekevät sitä samaa kaduilla, mutta Pikku-Huopalahti ei näihin tod. kuulu. Eivät levottomuutta tee ulkomaalaiset yksin, vaan ongelmat kasaantuvat alueille, joissa on vain halpoja tai niin kalliita vuokra-asuntoja, että sossu maksaa kaikkien vuokrat, ja naapurusto on sitä mitä on. Pikkuhuopiksessa on upeita omistusasuntoja seassa, hieno arkkitehtuuri ja se on haluttu alue meren rannalla. Joten slummiksi tätä on vaikea kutsua.



Tapulikaupunki on sitä -70 luvun paskoine taloineen, Vuosaaressa on sentään siistiä, uusia taloja ja vaikka asujaimisto on samalla tavalla värikästä kuin monessa muussakin paikassa (niitä ulkomaalaisia), on Vuosaari kuitenkin ihan suosittu uudehko asuinalue. Sinne siis muutatte, ei mihinkään Tapuliin.

Vierailija
32/34 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset


Me asutaan Suutarilan omakotitaloalueella (Tapulin lähellä) ja täytyy sanoa, että Tapuliin en muuttaisi koskaan. Ei se nyt todellakaan mikään Helsingin pahin paikka ole, mutta aseman seudulla tosiaan notkuu pulsuja ja narkkeja usein jokunen.



Muuttakaa Vuosaareen, jos näistä täytyy valita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/34 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuntaamme siis Vuosaareen, ainakin katsomaan asuntoa. :)

Vierailija
34/34 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ne, jotka siellä eivät koskaan ole käyneet/asuneet, pitävät yllä legendaa alueen huonosta maineesta. Uimarannat, päiväkodit, leikkipuistot, kauppakeskus, hyvät liikenneyhteydet (metro) keskustaan jne. Ihan hyvä paikka lapsiperheelle asua. Tapulikaupunki sen sijaan on aika ankea paikka radan varressa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi