Mikä on vialla, kun ihan koko ajan pitää juosta pissalla - yölläkin?
Nolo vaiva, mutta olisiko täällä joku joka tietäisi?
Ja missä vaiheessa pitäisi mennä lääkäriin? Voiko olla joku munuaisten toimintahäiriö tai virtsaputken tulehdus? Päivällä juoksen vessassa pari kertaa tunnissa, viime yönä kävin viisi kertaa. Viimeisen parin viikon aikana 2-4 kertaa yössä. Selvästi enemmän, kuin normaalisti. Tavallisesti käyn max. kerran.
Vaiva alkoi siis vajaat kaksi viikkoa sitten. Mitään muita oireita ei ole enää. Aivan alussa oli päivän verran alavatsakipua, jota en osannut yhdistää tähän. Ihan aluksi tosin tuntui, että kävin vessassa harvemmin (?), kunnes tämä jatkuva ramppaus alkoi.
Elintavoissani ei ole merkittäviä muutoksia. En ole myöskään alkanut juomaan enemmän vettä tai kahvia, tai muita nesteitä.
Onko jollain ollut vastaavaa?
Kommentit (46)
Uniapnea. Eikä tämä ole vitsi, vaan yksi selkeä ja varteenotettava vaihtoehto.
Vuodelta 2017, joku taas nostaa innolla näitä.
Vierailija kirjoitti:
Diabetekseltähän tuo kuulostaa. Jos ois virtsatietulehdus, niin ois kirvelyä ja kipuja ja vielä useammin hätä ja pissaa tulis aina vain pikkuliru kirvelyn kanssa.
Vanha, mutta ajankohtainen. Diabeteksessa myös jatkuva janon tunne sekä muita oireita, pelkkä virtsaamisen tarve ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon sitä pissaa tulee? Jos sinulla on kova vessahätä ja pissaa tulee vain pieni liru, ei se kuulosta diabetekselta.
Yliaktiivinen rakko on yksi vaihtoehto, mutta siinä ei ole kipuja.
Ihan normaali, runsas määrä tulee joka kerralla. Sehän siinä onkin ihmeellistä, kun en tajua, mistä sitä edes tulee. Välillä ajattelen, että vain kuvittelen, että minulla on taas hätä, koska olen juuri käynyt vessassa. Pissaa tulee kuitenkin taas saman verran, kuin jos olisin käynyt siellä tunteja aikaisemmin.
Jos joku oire pitäisi vielä lisätä, niin olen ollut viime aikoina melko väsynyt. Muuta epätavallista en ole ainakaan huomannut.
Ap
Minulla olivat juuri samanlaiset vaivat vuosi sitten. Oli sitten päivä tai yö niin veskiin pissalle jatkuvasti. Pari viikkoa sitä jaksoin ja menin verikokeeseen. Diabetes2 se oli kuten olin jo epäillytkin. Nyt sitten lääkityksen kautta saa nukkua rauhassa eikä päivälläkään tarvitse käydä kuin normaalisti pissalla.
Vierailija kirjoitti:
Uniapnea. Eikä tämä ole vitsi, vaan yksi selkeä ja varteenotettava vaihtoehto.
Tätä minäkin tulin veikkaamaan.
Kofeiini ja kivennäisvedet ärsyttää rakkoa. Kuukautisten alussa turvotus poistuu pissana. Joku lääke tai ruoka-aine voi alkaa poistaa nestettä... onko paino pudonnut?