Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on vialla, kun ihan koko ajan pitää juosta pissalla - yölläkin?

Vierailija
08.08.2017 |

Nolo vaiva, mutta olisiko täällä joku joka tietäisi?

Ja missä vaiheessa pitäisi mennä lääkäriin? Voiko olla joku munuaisten toimintahäiriö tai virtsaputken tulehdus? Päivällä juoksen vessassa pari kertaa tunnissa, viime yönä kävin viisi kertaa. Viimeisen parin viikon aikana 2-4 kertaa yössä. Selvästi enemmän, kuin normaalisti. Tavallisesti käyn max. kerran.

Vaiva alkoi siis vajaat kaksi viikkoa sitten. Mitään muita oireita ei ole enää. Aivan alussa oli päivän verran alavatsakipua, jota en osannut yhdistää tähän. Ihan aluksi tosin tuntui, että kävin vessassa harvemmin (?), kunnes tämä jatkuva ramppaus alkoi.

Elintavoissani ei ole merkittäviä muutoksia. En ole myöskään alkanut juomaan enemmän vettä tai kahvia, tai muita nesteitä.

Onko jollain ollut vastaavaa?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina juonut suhteellisen vähän vettä, ehkä litran päivässä. En ole huomannut, että olisi ollut hirveä jano. On mahdollista, että olen laihtunut vähän, en ole punninnut itseäni aikoihin.

Varaan kyllä lääkärin. Täytyy tämän syy nyt selvittää. :-(

Ap

Piilosuolaa jostain elintarvikkeesta. Suolaa käytetään säilöntään nykyään. Tutki tuoteselosteita, niin jopas alkaa suolaa löytymään. 

Vierailija
22/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on normaalipainoinen ja löytyy aikuistyypin diabetes, valitettavasti haimasyöpä pitää poissulkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syynä olisi diabetes ja korkealla oleva verensokeri, jota elimistö yrittää poistaa virtsan kautta, niin samalla olisi jatkuvasti niin kova jano että pitäisi juoda koko ajan. Eli jos ei ole jano niin tuskin on diabetes.

Vierailija
24/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flimmeriä meinasin myös ehdottaa.

Vierailija
26/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon aina ollu kusiruitta. Käyn ennenku lähen mihkään ja monesti vielä välissäkin. Mut onhan nuita vessoja, ei haittaa. 

Vierailija
27/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myooma aiheutti tuota.

Vierailija
28/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei miten tuo flimmeri liittyy virtsaamiseen? En ole ap, mutta olen alkanut epäillä, että mulla voisi olla sydämessä jotain häikkää ja virtsaamisen suhteen vähän samoja oireita kuin ap:lla. Olen normaalipainoinen, niin että en ihan hirveästi usko diabetekseen, paitsi jos on sitten kanssa se haimasyöpä,kuten joku sanoi... KIvoja miettietä täällä...

Vierailija
29/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu lääkäri sanoi, et jos kakkostyypin diabetes yleensä väsyttää, janottaa ja pissattaa.

Itsellä oli myös vastaavat oireet. Ostin sokeritonta karpalo täysmehua jota blandasin vedellä ja join muutenkin reilusti. Tällä meni ohi vajaassa parissa viikossa ja tilanne nyt ok.

Alussa oli just kipua ja usein piti juosta vessassa.

Vierailija
30/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jätti myooma kohdussa ja sen poiston myötä loppui älytön vessaralli. Jotenkin se vaikutti sekä määrään että hätätiheyteen muutenkin kuin painamalla rakkoa.

Vierailija
31/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "flimmeri" voi liittyä verenpaineen/sykkeen vaihteluun. Röökimies olen, mut huomasin, et röökin jälkeen taas kucettaa (vastahan mä just kävin?). 

(Niinpä, "tiukka koukku" on, mulla tuo rööki....( )

- m58

Vierailija
32/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aina läskinä olless juoksuttaa  yökusella. Laihduttua ei. (tiedän kerta jojo oon,pah.) m56

Vierailija
33/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei miten tuo flimmeri liittyy virtsaamiseen? En ole ap, mutta olen alkanut epäillä, että mulla voisi olla sydämessä jotain häikkää ja virtsaamisen suhteen vähän samoja oireita kuin ap:lla. Olen normaalipainoinen, niin että en ihan hirveästi usko diabetekseen, paitsi jos on sitten kanssa se haimasyöpä,kuten joku sanoi... KIvoja miettietä täällä...

https://sydan.fi/kysymys/pissattava-rytmihairio/

Vierailija
34/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin syön kaurapuuroa marjoilla ja lopuksi kahvia mukillisen. Tämän jälkeen joudun todella tiheästi ravaamaan vessassa.

Olen huomannut jo pitemmän aikaa ,että jos syön nimenomaan kaurapuuroa ja kahvia aamulla niin silloin joudun ravata tiheämmin vessassa.

Toinen juttu mihin olen kiinnittänyt huomiota on univelka ja stressi. (Jännittäminen lisää myös tunnetta, että pitäisi käydä vessassa.) Minulla ne lisäävät vessassa ravaamista. Samoin se jos on ummetusta tai vatsa ei ole toiminut pariin kolmeen päivään niin saa kuikea vessassa pissalla.

Virtsarakon koko on 1/2 litraa. Normaali oloissa käydään pissalla (VAIN!!) 3-5kertaa vuorokaudessa..😳😳

En edes voisi kuvitella, että pääsisin noin vähään käynti määrään. Ei sitä voisi juoda juurikaan mitään tai ainakin minusta tuntuu siltä.

35/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet. Jos olet mies niin myöskin voi olla. Ikääsikään et kyllä maininnut.

Vierailija
36/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea?? ( pitää myös käydä yöllä vessassa)

Vierailija
37/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi

Vierailija
38/39 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkärille.

Vierailija
39/39 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estrogeeni  vajaus? Se aiheuttaa kaikenlaista kurjaa, nivel-pissa ym vaivoja. Kannattaa lukea siitä. Toivottavasti löytyy apua.