Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin työtön hankki koiran

Vierailija
08.08.2017 |

Miten voi olla työttömällä varaa HANKKIA koira? Rodultaan kultainen noutaja. Eli siis semmoinen joka vielä syö hirveästi. En oikein ymmärrä että onko työttömien tuet niin hyviä että lähes mitä vain voi ostella. Tämä matami on ollut ainakin 1,5 vuotta työttömänä. Toivottavasti työtön edes kasvattaa koiran niin ettei pidä melua. Olen saanut siitä traumoja edellisessä asuinpaikassani.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran pito on niin kallista, että työssäkäyvä joutuu usein ajatuksesta luopumaan. Ei se ole pelkkä ruoka.

Mut näin meillä.. Työttömät saa ihan liikaa ja helposta olemisesta tulee elämäntapa.

Voisin itse suositella sinulle, että koitahan elää n. 500e/kk, ja tule sitten sanomaan kuinka työttömät saavat ihan liikaa. Oman koirani sain, kun tein budjettisuunnitelman, jolla pitkällä aikavälillä sain kerättyä rahat kasaan.

Mikä siinä on, että kun on työtön, niin sinun ihmisarvosi, oikeutesi nauttia asioista laskee? Kun olet työtön, MIKSI hymyilet? OLET TYÖTÖN, ryhdistäydy ensin, hymyile sitten.

Ei sulle kuulu samat edut kuin työssäkäyvälle. Jos sulla on varaa koiraan, saat selvästikin liikaa. Sä elät toisten varoilla tilanteessa minkä pitäisi olla väliaikainen. Ei työtön hanki koiraa työttömyysaikanaan ja piste.

Olet ollut noin liian kauan kun kuvittelet sen olevan joku normi tilanne. Mene töihin.

Sinulle ei kuulu yhtään sen enempää etuja kun kenellekkään muillekkaan meistä. Sinä saat itse ansaittua rahaa, jolla voit ostaa paljon erinäisiä asioita, helpottaa elämääsi, ja olla huolehtimatta, jos satutkin ostamaan kalliimpia tomaatteja kaupassa. Sinun elämäsi on helpompaa, kun olet pystynyt panostamaan siihen paremmin.

Mutta sinulla ei silti ole sen erilaisempaa arvoa, kuin minulla. Minulla on oikeus käyttää rahani juuri niinkuin haluan, vaikka sitten ostaa kiviä koko tuilla ja syöttää niille kultahippuja. Mutta työttömänä, vähempirahaisena minun silti pitää miettiä, budjetoida, harkita tarkkaan ostoksiani.

Sinä olet omilla valinnoilla ansainnut itsellesi helpompaa elämää, kuitenkaan sinun henkilökohtaista tilannettasi tietämättä. Hyvä juttu, onneksi olkoon siitä. Olet onnistunut, se ei kuitenkaan tarkoita että olet parempi.

Työttömyyteen vaikuttaa niin moni asia. Paikkakunta, opiskelut, osaamisalat, sosiaalinen asema ja vanhempien sosiaalinen asema (mahdollisesti. Riippuen alasta, nykyään onneksi valitaan melko randomilla työntekijöitä, mutta hyvävelijärjestö pyörii niinkuin aina ennenkin).

Minulla on oikeus nauttia elämästä. Minun ei tarvitse elää elämääni kurjuudessa. Saan nauraa, syödä jäätelöä, ostaa koiran. En ole varas, en ole narkkari, en ole idiootti. Olen työtön, ja niinkuin MONET monet muut, en ole työtön omasta tahdostani. Olen arvokas, vaikka en työnantajalle teekkään rahaa niska limassa. Ihmisarvoni ei ole verrannollinen työtilanteeseeni.

Vierailija
22/74 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmää pysty käsittään miten se on niin vaikeaa monelle käsittää.

Yhteiskunta on luvannut jäsenilleen työttömyyden aikana kohtuullisen toimeentulon, ei koiraa, ei autokortteja, ei säästöjä, ei ulkomaanmatkoja.

Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää?????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan oikeasti kirjoita tällaista aloitusta tosissaan? Eihän?

Olisi oikeasti hirvittävää elää maailmassa, jossa joutuisi vastaamaan tekemisistään jollekin säälittävälle ja katkeralle naapurille. 

Vierailija
24/74 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran pito on niin kallista, että työssäkäyvä joutuu usein ajatuksesta luopumaan. Ei se ole pelkkä ruoka.

Mut näin meillä.. Työttömät saa ihan liikaa ja helposta olemisesta tulee elämäntapa.

Voisin itse suositella sinulle, että koitahan elää n. 500e/kk, ja tule sitten sanomaan kuinka työttömät saavat ihan liikaa. Oman koirani sain, kun tein budjettisuunnitelman, jolla pitkällä aikavälillä sain kerättyä rahat kasaan.

Mikä siinä on, että kun on työtön, niin sinun ihmisarvosi, oikeutesi nauttia asioista laskee? Kun olet työtön, MIKSI hymyilet? OLET TYÖTÖN, ryhdistäydy ensin, hymyile sitten.

Ei sulle kuulu samat edut kuin työssäkäyvälle. Jos sulla on varaa koiraan, saat selvästikin liikaa. Sä elät toisten varoilla tilanteessa minkä pitäisi olla väliaikainen. Ei työtön hanki koiraa työttömyysaikanaan ja piste.

Olet ollut noin liian kauan kun kuvittelet sen olevan joku normi tilanne. Mene töihin.

Sinulle ei kuulu yhtään sen enempää etuja kun kenellekkään muillekkaan meistä. Sinä saat itse ansaittua rahaa, jolla voit ostaa paljon erinäisiä asioita, helpottaa elämääsi, ja olla huolehtimatta, jos satutkin ostamaan kalliimpia tomaatteja kaupassa. Sinun elämäsi on helpompaa, kun olet pystynyt panostamaan siihen paremmin.

Mutta sinulla ei silti ole sen erilaisempaa arvoa, kuin minulla. Minulla on oikeus käyttää rahani juuri niinkuin haluan, vaikka sitten ostaa kiviä koko tuilla ja syöttää niille kultahippuja. Mutta työttömänä, vähempirahaisena minun silti pitää miettiä, budjetoida, harkita tarkkaan ostoksiani.

Sinä olet omilla valinnoilla ansainnut itsellesi helpompaa elämää, kuitenkaan sinun henkilökohtaista tilannettasi tietämättä. Hyvä juttu, onneksi olkoon siitä. Olet onnistunut, se ei kuitenkaan tarkoita että olet parempi.

Työttömyyteen vaikuttaa niin moni asia. Paikkakunta, opiskelut, osaamisalat, sosiaalinen asema ja vanhempien sosiaalinen asema (mahdollisesti. Riippuen alasta, nykyään onneksi valitaan melko randomilla työntekijöitä, mutta hyvävelijärjestö pyörii niinkuin aina ennenkin).

Minulla on oikeus nauttia elämästä. Minun ei tarvitse elää elämääni kurjuudessa. Saan nauraa, syödä jäätelöä, ostaa koiran. En ole varas, en ole narkkari, en ole idiootti. Olen työtön, ja niinkuin MONET monet muut, en ole työtön omasta tahdostani. Olen arvokas, vaikka en työnantajalle teekkään rahaa niska limassa. Ihmisarvoni ei ole verrannollinen työtilanteeseeni.

Ei ei ja ei.

Sinulle on luvattu perustoimeentulo, katto pään päälle ja ruokaa ja terveydenhuolto, ei muuta. Jos haluaa muuta, sinä menet töihin. Jos haluat elellä kuten haluat, teet sen jollain muulla kuin muiden rahoilla.

Jos sinulla on varaa johonkin muuhun kuin ruokaan ja asumiseen, saat liikaa.

Vierailija
25/74 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi j*lauta miten tyhmiä ihmiset voivat olla.

Vierailija
26/74 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön? Mitä sitten. Saattaa olla säästöjä, perintöä, lottovoitto... Hienoa, että koira pääsi kotiin, jossa sille on aikaa. Eikä se laadukas koiranruoka nyt niin kallista ole (ja koira voi paremmin kun syö hyvää ruokaa ). Ja perusterve koira pärjää rokotuskäynneillä eläinlääkärissä.

Vierailija
27/74 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta on luvannut jäsenilleen työttömyyden aikana kohtuullisen toimeentulon, ei koiraa, ei autokortteja, ei säästöjä, ei ulkomaanmatkoja.

No eipä se yhteiskunta niitä ostakaan? Yksilö itse kuluttaa rahansa siihen, minkä kokee tärkeäksi. Sinun tehtäväsi ei ole vahtia kenenkään henkilökohtaisia rahareikiä.

Jos yhteiskunnan mielestä työttömällä ei ole oikeutta kuin ruokaan, niin siinä tapauksessa tuet jaettaisiin lahjakortein ruokakauppoihin.

Vierailija
28/74 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta takaa tietyn tasoiset tuet. Jokainen itse tekee valinnan mihin ne rahat käyttää. Toinen käyttää viinaan ja tupakkaan, toinen lemmikkiin. Jälkimmäinen pysyy paremmassa kunnossa ottamaan työtä vastaan kun sitä taas on tarjolla.

Vierailija
29/74 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ei ja ei.

Sinulle on luvattu perustoimeentulo, katto pään päälle ja ruokaa ja terveydenhuolto, ei muuta. Jos haluaa muuta, sinä menet töihin. Jos haluat elellä kuten haluat, teet sen jollain muulla kuin muiden rahoilla.

Jos sinulla on varaa johonkin muuhun kuin ruokaan ja asumiseen, saat liikaa.

Minulle on luvattu perustoimeentulo, jolla minun pitää ELÄÄ. Sinä et ole valtias, joka päättää, mihin sen perustoimeentuloni käytän. Jos haluan syödä kaurapuuroa tämän kuun, että pääsen ensi kuussa käymään halvalla risteilyllä, sinä et voi sitä kieltää. Voit narskutella hampaitasi, kiristellä loppuunpalaneita hermojasi, huutaa vaikka valtionsihteerille, ja siltikään, siinäkään vaiheessa, sinä et voi viedä minulta oikeutta päättää omasta perustoimeentulostani.

Ihme powertrip taitaa olla päällä.

Vierailija
30/74 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä menee ilmeisesti täysin sekaisin työttömyysetuudet ja toimeentulotuki. 

Ei työttömyysetuus ole mitenkään sidottu omaisuuteen. Ansiosidonnaista ja peruspäivärahaakin saat, jos vain työssäoloehto täyttyy. 

Työmarkkinatuki on se viimesijainen työttömyysetuus ja se on harkinnanvarainen kyllä. Siihen putoamiselle tarvitaan pitkä työttömyyshistoria. 

Vierailija
31/74 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiltä pitäisi kieltää lemmikkieläimet. Samoin kaikki muukin elämänilo. Työttömän pitää keskittyä työnhakuunsa ja olla mahdollisimman huomaamaton ihmisten joukossa. Ei saa esim. katsoa silmiin töissäkäyviä naapureitaan. Nöyryyttä ja nälkää sensijaan.

Vierailija
32/74 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo miksi se ketään kiinnostaa hankinko tuilla lemmikin vai ruokaa? En nyt erityisen paljon syö, niin pitäisikö saada vähemmän rahaa kuin muut ettei vaan jaa yhtään rahaa säästöön? Voin mennä töihin heti jos valitaan sellaiseen mistä saa palkkaa.

No eiköhän osa viesteistä ole provoja.

Vierailija
33/74 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiku sä olet hassu. Kuule, kun on tehnyt töitä jonkun vuosikymmenen, ja saanut perintöä niin nyt on työttömänä varaa sekä lemmikeihin, autoon, ulkomaanmatkoihin... Mahtaa sua työssäkäyvää vituttaa jos oot

A) niin huonosti palkattu ettei sulla ole varaa mihinkään

B) niin tyhmä että olet ottanut esim. asuntovelkaa liikaa tuloihisi nähden

C) muuten vaan elämän- ja taloudenhallintasi on hukassa

Toiset vaan osaa hoitaa asiansa niin ettei työttömyys tai sairaus romahduta elintasoa.

Vierailija
34/74 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä menee ilmeisesti täysin sekaisin työttömyysetuudet ja toimeentulotuki. 

Ei työttömyysetuus ole mitenkään sidottu omaisuuteen. Ansiosidonnaista ja peruspäivärahaakin saat, jos vain työssäoloehto täyttyy. 

Työmarkkinatuki on se viimesijainen työttömyysetuus ja se on harkinnanvarainen kyllä. Siihen putoamiselle tarvitaan pitkä työttömyyshistoria. 

Niinpä. Jos ihminen jolla on ollut hyvä ammatti ja työpaikka suurimman osan elämäänsä, joutuu tilapäisesti työttömäksi, niin ei hänestä heti tule köyhää. Voi olla omistusasunto, auto, kaikenlaista omaisuutta, eikä niitä kukaan tule pois ottamaan. Useimmat löytää töitä ennen kuin tippuvat pois ansiosidonnaisilta joten omaisuuteen ei kajota missään vaiheessa. 

Vierailija
35/74 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiltä pitäisi kieltää lemmikkieläimet. Samoin kaikki muukin elämänilo. Työttömän pitää keskittyä työnhakuunsa ja olla mahdollisimman huomaamaton ihmisten joukossa. Ei saa esim. katsoa silmiin töissäkäyviä naapureitaan. Nöyryyttä ja nälkää sensijaan.

Joo. Näiden tiettyjen ihmisten asenteita kun lukee niin tulee mieleen kastijärjestelmä ja paarialuokka. Pian ollaan siinä, että työttömän Suomessa pitää kiertää kunnon ihmiset kaukaa, ettei työttömän varjo vaan pääse koskettamaan työssäkäyvää ihmistä ja näin saastuttamaan ja kiroamaan häntä.

Vierailija
36/74 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyysaikana ei hankita koiria eikä mitään muutakaan, silloin haetaan töitä ja se on väliaikainen tila, ei mikään elämäntapa.

Vierailija
37/74 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tää oletus on, että työtön on automaattisesti köyhä? Mä oon säästänyt teinistä asti ja perintönä kolme vuokra-asuntoa (omakotitaloja) ja rahaa/omaisuutta kuten kesämökki jota vuokraan myös ja vene jonka myin ja omakin talo on ollut velaton jo vuosia sitten. Mun ei rahatilanteen puolesta tarvis mennä töihin moniin vuosiin.

Vierailija
38/74 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä jännä että kuvitellaan olevansa oikeutettuja samoihin etuihin kuin työssäkäyvä. Jos jää työttömäksi ei sitten varmaan nostella työttömyyskorvauksia jos on niin paljon rahaa joka reijässä. Jos on aina ollut työttömänä on se jotain mitä on itse valinnut ja sen mukaan mennään. Jos jää työttömäksi ja ei ole niitä säästöjä, niin kaikesta ylimääräisestä luovutaan.

Ei täällä voi kaikki elää kuin kaikille kuuluisi kaikki. Ei vaan voi.

Jos jää työttömäksi, haetaan töitä, ei jäädä köllimään ja hankita koiria.

Työttömyyskorvaus on perustoimeentulo, tai sen pitäisi olla.

Nykyään työttömällä menee liian leveästi.

Vierailija
39/74 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on lemmikkejä, vaikken tule päivääkään töitä tekemään enää tässä elämässä. Jouduin vakavan sairauden vuoksi eläkkeelle. Ja kyllä, eläinlääkärikuluihin on  varauduttu. Revi siitä, ap. Työttömällä on oikeus tasan siihen mihin hänellä on varaa. Jos on varaa koiran ylläpitokuluihin ja eläinlääkäriin, niin työttömällä on oikeus ottaa se koira. Monesti se muutenkin edesauttaa mielenterveyden ylläpitämistä ja elämän mielekkyyttä.

Vierailija
40/74 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää työttömäksi Ap! Pääsen nauttimaan työttömän leveästä elämästä ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän