Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mieheni ei ymmärrä tämän hetken ja tulevaisuuden välistä eroa?

Vierailija
07.08.2017 |

Jos satun pohtimaan ääneen, että pitäisi ostaa uuti pöytäliina keittiöön niin mieheni kiljaisee ettei voi siltä istumalta lähteä etsimään kanssani pöytäliinaa. Jos totean jonkun jutun vaikuttavan kivalta (mutten todellakaan halua sitä meille) niin sitten mies alkaa höyryämään kuumeisesti, jotta se kiva juttu osuisi meidänkin kohdallemme.

Riitelemme äsken esimerkin tyylisestä kysymyksestä jälleen kerran ja minulla alkavat olla voimat lopussa tuon mieheni hötkyilyn kanssa. On se nyt kumma jos edes kotona tai perheenjäsenten kanssa ei saa puhua muuta kuin tarkkaanharkittuja kannanottoja ilman seuraamuksia. Mitä ihmettä teen kun selittäminen ja puhe ei mene miehelle perille vaan joudumme samanlaiseen kärhämään kerta toisensa jälkeen? En pidä itseäni edes materialistisena ihmisenä. Tällä hetkellä minulla on todella toivoton olo.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellytätkö ap miehesi osallistumaan jatkuvasti sinun ideoimiin menoihin? Mies töissä ja sinä kotona? Pöytäliinan hankinta 😁

Vierailija
42/47 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että Ap on tyhmä ja mies insinööri...

Mielestäni juuri toisin päin. Minullakin on insinööri miehenä ja hän osaa kyllä lukea sosiaalisia tilanteita mainiosti. Väärinkäsityksiä ei meillä ole ikinä.

Tuppisuilla tai ujoilla ihmisillä on yleensä huomattavasti paremmat sosiaaliset taidot kuin niillä äänekkäillä tunkeilijoilla ja juorukelloilla, jotka luulevat, että tauotta pälättävä on sosiaalinen ja mukava tyyppi, ja että naapurin Marjaanan kyylääminen tarkoittaa, että pitää ihmisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
44/47 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen enemmän "manjana"-miehiä.

Vaimo puhuu suu vaahdossa siitä pöytäliinastaan viikon, minä myöntelen joka päivä "joo, joo", eikä sitä mun mielestä tarvi mennä nyt ihan tällä sekunnilla ostamaan, vanhallakin pärjää - eli katellaan nyt muutama viikko vielä, että muistuuko se pöytäliina vaimolle mieleen, vai oliko joku ohimenevä hömpötys :)

Tai joku remonttijuttu toimii samalla tavalla - siirrän sen tekemistä kerta toisensa jälkeen, koska onhan sitä päivä huomennakin ja ehkä huvittaa silloin enemmän. Siinä ehtii jo tosin aina vaimokin muuttamaan mielensä; "eikun laitetaankin se näin päin, hyvä kun et vielä ehtinyt laittaa sitä kiinni".

Turhan hötkyilijät vaan pilaa monta asiaa hätäilemällä.

Luojan kiitos tuollaiset väheksyvät ja saamattomat kaljaäijät pariutuvat niiden hömpsöttelevien kanojen kanssa, ettei itse tarvitse kohdata tuollaista. Molemmat voitte hankkia puolison kotiin kun kaikilla muillakin on, ja sitten kohdella häntä kuin tarhatäti jälkeenjäänyttä.

Vierailija
45/47 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyttekö puhumaan tästä asiasta ilman syyttelyä? Ymmärtäisikö hän jos kertoisit millaista aikajanaa sinä näillä puheilla tarkotat?

Voisiko miehelle sanoa: ei tarvitse suuttua, tämä ei ole niin vakava asia.

Täsmäviestintä vaatii sinulta hirveästi muistamista ja keskittymistä (ehkä mahdollisesti seuraavan puolen vuoden sisällä voisi alkaa katselemaan uusia pöytäliinoja, ei siis nyt heti, vaan rauhassa ajan kanssa ensin katsella ja sitten tehdä päätös puolen vuoden sisällä).

Tai sitten kannattaa siirtyä sellaisiin keskusteluihin joihin mieskin kykenee ja joissa hänen ajantajunsa ei häiriinny. Millaisissa keskusteluissa hän on hyvä?

Vierailija
46/47 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle toimivan parisuhteen parhaita piirteitä on juuri se, että voi leikkisästi haaveilla ja pohtia vaikka ihan älyttömiäkin juttuja ilman, että niitä pitää olla toteuttamassa nyt tai ehkä koskaan. Muistan silti itse murahdelleeni ja tiuskineeni miehelleni juuri noista "meniskö suihkuun" ja "janottaa" -jutuista joskus ollessani aivan todella stressaantunut töistä tai jostakin, kun ei vain olisi jaksanut kuunnella toisen juttuja ollenkaan ja teki mieli huitaista jalkalampulla joka kerta kun mies avasi suunsa. Mutta jos miehesi on aina tuollainen, niin epäilen vahvasti aspergeria tai jotakin...

Tämä riippuu täysin siitä onko puoliso tyyppiä ostamalla iloiseksi. Itse en aivan hirveästi jaksa innostua kaikista hankinnoista ja unelmoinneista, etenkin kun ne jäävät sitten autotalliin... kuten se kanootti, taisi maksaa 2000 €. Talous on kunnossa, eikä noita shoppailla jatkuvasti, mutta aina tuntuu jotain puuttuvan... niin kuin vaikka se mökki.

Vierailija
47/47 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika julmaa elämää. Meiltä puuttuu myös parisuhteesta mahdollisuus höpöttelyyn. Mies vääntäisi jatkuvasti riitaa mistä tahansa sanomisistani eikä suostuisi perääntymään vaikka yrittäisin selittää, että en tarkoittanut asiaa siten kuin hän sen ymmärsi. Olen siis valinnut olla hiljaa ja puhun vain ns. asiaa. En tosin myöskään jaksa enää kuunnella miehen höpötyksiä, koska ei ole molemmin puolista. Miestä ärsytti tämä aikansa. Nyt ollaan hiljaa ja odotetaan eroa.