Isäni sai lapsen nuorikkonsa kanssa. Olen itse 46-vuotias, joten tästä voitte päätellä isäni iän.
Itsellä nuorinkin jo 12-vuotias. Eli tuli nyt täti sukuun.
Yllätys oli, en edes tiennyt raskaudesta. Olen nähnyt vaimon viimeksi helmikuussa. Silloin tietysti oli jo raskaana, mutta eivät puhuneet asiasta.
Vähän epämiellyttävää, ei mikään hauska ilouutinen tämä. Ja isä siis tosi vanha. Vaimo minua nuorempi viitisen vuotta.
Miltä teistä tuntuisi? Äitini on elossa ja siis erossa jätetty. Ei tunnu hyvältä hänenkään puolestaan tämä.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiparka.
Aika outo kommentti ottaen huomioon, että Suomessa yksin elävät naisetkin hankkivat lapsia hedelmöityshoitojen avulla. Ovatko kaikkien noiden naisten lapset "lapsiparkoja"?
Eri asia. Tuo lapsi tulee menettämään isänsä. Minultakin kuoli kun olin 14. Lisäksi on eri sairauksien riski.
Vierailija kirjoitti:
Mun isä oli 65 vuotias saadessaan minut. Erinomainen isä oli ja minulla oli onnellinen lapsuus. Koska isä ei ollut enää työelämässä, jaksoi hän aina leikkiä ja touhuta kanssani ja olinkin oikea isäntyttö. Kun olin pieni ja nuori, isäni aikuiset tyttäret, joista vanhin oli äitini ikäinen, vierailivat säännöllisesti meillä omien perheidensä kanssa ja vaikuttivat tulevan hyvin juttuun myös äitini kanssa. Nuorena en mieluusti esitellyt isääni ystävilleni tai poikaystävälleni, koska olihan hän vaari-ikäinen, mutta kotioloissa olimme läheisiä, katsoimme yhdessä tv-sarjoja, hän teki minulle ruokaa ollessani vielä lukiossa ja sen sellaista. Reilu parikymppisenä menetin isän, mutta olimme loppuun asti läheisiä, varmasti läheisempiä kuin parikymppiset tyttäret ja isät yleensä on, vaikka tietysti oli rankkaa kun "hoitosuhde" kääntyi viimeisinä aikoina väärinpäin eli minä kävin viikoittain ja loppuajan päivittäin hoitamassa isää. Mutta mieluusti sen tein, koska hän oli pitänyt minusta niin hyvää huolta lapsena ja nuorena. Sisarpuoliini välit viilentyivät isän kuoleman jälkeen, emmekä enää ole juuri tavanneet, vaikka mitään riitoja ei ole ollut ja esim. perinnössä kaikkia lapsia kohdeltiin tasaveroisesti. Minä otin varmasti nuorena aikuisena, vasta vähän elämää nähneenä, isän poismenon raskaammin kuin paljon vanhemmat sisarukseni ja samaan aikaan aloitin ensimmäisessä "kunnon" työpaikassani, joten voimia ei vain riittänyt omaa äitiä ja poikaystävää lukuunottamatta muihin ihmissuhteisiin ja yhteys laimeni. Joulukortit lähetellään ja äitini kanssa sisarpuolet joskus soittelevat, mutta ei muuta. Toisaalta kaikilla on ihan hyvät omat elämänsä. Isää minulla on ikävä edelleen. Varmaan sisarilla myös, vaikka ovatkin jo itse eläkeikäisiä.
Koskettava kirjoitus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiparka.
Aika outo kommentti ottaen huomioon, että Suomessa yksin elävät naisetkin hankkivat lapsia hedelmöityshoitojen avulla. Ovatko kaikkien noiden naisten lapset "lapsiparkoja"?
Eri asia. Tuo lapsi tulee menettämään isänsä. Minultakin kuoli kun olin 14. Lisäksi on eri sairauksien riski.
Me tullaan kaikki menettämään vanhempamme jos eletään itse sinne asti. Menetyksiä tulee aina olemaan eikä niiltä voi suojautua kukaan. Olen kiitollinen kaikista iäkkäistä läheisistä joiden kanssa olen saanut kulkea yhtä matkaa edes jonkin verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiparka.
Me tullaan kaikki menettämään vanhempamme jos eletään itse sinne asti. Menetyksiä tulee aina olemaan eikä niiltä voi suojautua kukaan. Olen kiitollinen kaikista iäkkäistä läheisistä joiden kanssa olen saanut kulkea yhtä matkaa edes jonkin verran.
Mutta todennäköisyys menettää se isä lapsena/nuorena on kyllä aika paljon suurempi, jos isä on lapsen syntyessä 70 ja risat.
Hyi hyi hyi!
Eniten säälittää lasten puolesta, isä voi kuolla milloin tahansa. Sisko on jo keski-ikäinen, "oi onpas sinulla sievä lapsi", "ei ihan sisarpuoli se vain on!"
Heh heh.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kyllä meillä vanhoillakin on seksiä. Ainakin meillä heiluu lakanat nyt eläkkeellä ahkerammin kuin keski-iässä. Vanhatkin rakastuvat, jopa intohimoisesti.
Kukaan ei tiedä muiden avioerojen taustoja. Ei edes lapset, ei varsinkaan lapset. Eiköhän äitisikin ole ollut osallinen avioliiton päättymiseen.
Aikuisilla lapsilla ei ole määräysvaltaa vanhempiensa elämään. Emme mekään puutu aikuisten lasten elämään.
Kovin usein uusien puolisoiden paheksuminen perustuu pelkoon perinnön hupenemisesta. Ihmisen, ei edes isän tai äidin, ei tarvitse jättää perintöä. Kukin käyttäköön itse tienaamansa rahat, kukin tienatkoon omat rahansa.
Peukutan ylös päin!!! Näin ajattelen minäkin 59 vuotias eronnut nainen joka ottaa sen jonka haluaa lapsilta lupaa kysymättä. Piste!
Vierailija kirjoitti:
Ap, kyllä meillä vanhoillakin on seksiä. Ainakin meillä heiluu lakanat nyt eläkkeellä ahkerammin kuin keski-iässä. Vanhatkin rakastuvat, jopa intohimoisesti.
Kukaan ei tiedä muiden avioerojen taustoja. Ei edes lapset, ei varsinkaan lapset. Eiköhän äitisikin ole ollut osallinen avioliiton päättymiseen.
Aikuisilla lapsilla ei ole määräysvaltaa vanhempiensa elämään. Emme mekään puutu aikuisten lasten elämään.
Kovin usein uusien puolisoiden paheksuminen perustuu pelkoon perinnön hupenemisesta. Ihmisen, ei edes isän tai äidin, ei tarvitse jättää perintöä. Kukin käyttäköön itse tienaamansa rahat, kukin tienatkoon omat rahansa.
Peukutan ylös päin!!! Näin ajattelen minäkin 59 vuotias eronnut nainen joka ottaa sen jonka haluaa lapsilta lupaa kysymättä. Piste!
On ihan eri asia harrastaa seksiä kuin hankkia lapsi seitsenkymppisenä.
Hii hoo. Jennifer Lopez on 48 vuotias (NELJÄKYMMENTÄKAHDEKSAN). Mitä luulette nuoret nelikymppisiä naisia mummoiksi haukkuvat...oliskohan J.Lolla seksielämä....mmmmm????
Niinpä. Eikä nuori ikä ole mikään tae sille että elämä menisi loistavasti. Monien tekijöiden summa millainen lapsuus on.