Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurit alkoivat rakentaa viereiselle tontille, suututtaa:

Ässämix
07.08.2017 |

Eli ihan alkuun, asumme uudella asuinalueella ja tähän naapurustoon rakennetaan vielä. Meidän talokin on vain sisältä valmis, mullan levitys ja nurmikon istutus puuttuu. Naapurit alkoivat rakentaa pari viikkoa sitten viereiselle tontille ja nyt alkoi vähän v*tuttaa. Siis he kolaavat kaiken paskan meidän pihalle: tekivät viemäröintiä, kaivoivat kuopan maa-aineksen meidän puolelle. Lisäksi heidän raksamies käyskentelee jatkuvasti meidän tontilla ja oikaisee siitä kun liikkuu naapurustossa. Tänä aamuna rupesi jo todenteolla ärsyttämään, kun olivat laittaneet työkalupakkinsa meidän terassille. Siis kuka vähä-älyinen tekee näin??? Mulla ei kävisi mielessäkään alkaa käyttämään naapurin tonttia romuvajana varsinkaan, jos en ole kysynyt lupaa tai raksamiehen tavoin, edes esittäytynyt!!
Voisiko joku sanoa, etten ole pikkumainen vaan tämä on oikeasti todella alkukantaista käyttäytymistä? :D

Kommentit (193)

Vierailija
21/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

12: Koska et ilmeisesti ymmärrä lukemaasi, niin käydään asia läpi niin yksinkertaisesti, että sinäkin pääset kärryille. Eli siis meidän talo on valmistuntut tähän maaliskuussa. Naapureilla oli ilmeisesti hieman pohtimista minkä talon rakentaavat ja aloittivat rakentamaan omaa taloaan vasta kaksi viikkoa sitten eli noin vuoden myöhemmin kuin me. Meillähän on luonnollisesti talo valmis ja terassit tehty, mutta kuten mainitsin niin pihatyöt tekemättä. Naapurit itse aloittivat rakentamisen vetämällä tontin rajat pienien tolppien sekä sinisen narun avulla, ja tontin rajaa ei todellakaan voi olla huomaamatta. Heidän tontti on kapea ja pitkulainen, eikä siihen tunnu millään mahtumaan esim. putket ja muu roina, mitä he koko ajan meidän tontille kasaa.

Ja joo, itse olen valintani tehnyt ym. skeidaa. En kuitenkaan tullut kysymään teiltä olenko idiootti kun muutin kaupunkialueella omakotitaloon, vaan sitä, että onko ihmisillä enää käytöstapoja / onko muilla vastaavia kokemuksia ja miten olette asian hoitaneet. Olen asunut kerrostalossa ja siellä kaikilla oli hyvät käytöstavat. 

Ap 

Vierailija
22/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle ei kyllä mahda mitään, jos teidän tontilla tehdään maakaivauksia naapurin kunnallistekniikan takia. Eikä se ole naapurin vika, vaan kaupungin.

Ihan samalla tavalla on toimittu, kun teidän taloon on vedetty kunnallistekniikka.

Oikea osoite valitukselle ei ole naapuri, vaan paikkakuntanne tekninen toimisto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavasti alkaa yhteiselo tulevien naapurien kanssa. Heti vaan täys sota pystyyn ja kun lähes kaikki mahdolliset vahingoittamiskeinot on käytetty, molemmat polttavat toistensa talot. 

Vierailija
24/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loistavasti alkaa yhteiselo tulevien naapurien kanssa. Heti vaan täys sota pystyyn ja kun lähes kaikki mahdolliset vahingoittamiskeinot on käytetty, molemmat polttavat toistensa talot. 

Työkalupakkien pitäminen muiden terassilla on lähinnä omitusita ja kuulostaa siltä, että sillä tontilla oleillaan jostain syystä enemmänkin.

Vierailija
25/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no jos tuo kaivuu liittyy kunnallistekniikkaan niin sille ei voi mitään, toki pitää siistiä jäljet myöhemmin. Meiltä vedettiin koko nurmikko auki naapurin viemäröinnin vuoksi. Olkaa tyytyväisiä ettei teillä ole pihatöitä vielä valmiina, sitten ketuttaisi paljon enemmän.

Vierailija
26/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni joka aloittaa rakentamisen ei tajua, että tontille pitäisi rakentamisvaiheessa mahtua sekä sen talon perustukset ja lopulta myös siis se talo, mutta myös ne kaikki rakennusmateriaalit! Elementit, laudat, hirret, putket, levyt jne. Ne vie pinta-alana pihalle varastoituna helposti saman verran kuin itse talo. Ja ne tulee usein kerralla, vaikka osaa tarvitaan vasta 3 kk päästä.

Mieti ap jos teillä olisi jo kaikki pihatyöt tehtynä, kauniit kukkapenkit ja nurmikot ja vaikkapa suihkulähteet ja yrttimaat. Sitten naapuri laittaisi putkikasan niiden päälle?

Vierailija
27/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lol, miksi kuvittelette, että alan heti sotimaan? Minun on vain vaikea ymmärtää, miten toisilla ihmisillä juoksee järki. Joku kysyi aiemmin, valitanko jos naapurin lapset tulee meidän pihamaalle. Aion sanoa asiallisesti lapsille, että nyt taisitte tulla jo naapurin pihalle. Samalla tavalla aion ostaa näiltä lapsilta keksejä, kun keräävät luokkaretkirahastoa tai varata pari suklaamunaa, kun tulevat virpomaan. 

Tässä ei ollut alunperin kyse siitä, että onko tyhmää muuttaa kaupunkialueella omakotitaloon tai olenko se joka alkaa joka asiasta sotimaan. En ole. Mutta minä olen se, kenen vanhemmat on opettanut olemaan kohtelias toisille ihmisille. Mekin asuttiin omakotitalossa kun olin nuori, silloin meidän vanhemmat opetti, että kaikki omat tavarat laitetaan siististi pihaan ja lelut siivotaan, ettei naapureita häiritse sotkuinen piha. 

Ap

Vierailija
28/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhautta on avautua av palstalla sen sijaan että olisi ensin jutellut naapurin kanssa. Voi aikoja, voi tapoja...

Vierailija
29/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo työkalupakki terassilla menee toki yli mutta ihan taatusti ap:n talon takia on myös jouduttu säätämään naapuritonteilla, eii niitä putkia voi ilmateitse vetää.

Vierailija
30/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, no jos tuo kaivuu liittyy kunnallistekniikkaan niin sille ei voi mitään, toki pitää siistiä jäljet myöhemmin. Meiltä vedettiin koko nurmikko auki naapurin viemäröinnin vuoksi. Olkaa tyytyväisiä ettei teillä ole pihatöitä vielä valmiina, sitten ketuttaisi paljon enemmän.

Apua!! Pakko kysyä, korvasiko kukaan teille sitä taloudellista tappiota mikä aiheutui tästä? Meillä on nimittäin tuossa toisella puolelle vielä tyhjä tontti, ja ajattelimme laittaa pihan valmiiksi nyt alkusyksystä. Ap

Vierailija
31/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ässämix kirjoitti:

12: Koska et ilmeisesti ymmärrä lukemaasi, niin käydään asia läpi niin yksinkertaisesti, että sinäkin pääset kärryille. Eli siis meidän talo on valmistuntut tähän maaliskuussa. Naapureilla oli ilmeisesti hieman pohtimista minkä talon rakentaavat ja aloittivat rakentamaan omaa taloaan vasta kaksi viikkoa sitten eli noin vuoden myöhemmin kuin me. Meillähän on luonnollisesti talo valmis ja terassit tehty, mutta kuten mainitsin niin pihatyöt tekemättä. Naapurit itse aloittivat rakentamisen vetämällä tontin rajat pienien tolppien sekä sinisen narun avulla, ja tontin rajaa ei todellakaan voi olla huomaamatta. Heidän tontti on kapea ja pitkulainen, eikä siihen tunnu millään mahtumaan esim. putket ja muu roina, mitä he koko ajan meidän tontille kasaa.

Ja joo, itse olen valintani tehnyt ym. skeidaa. En kuitenkaan tullut kysymään teiltä olenko idiootti kun muutin kaupunkialueella omakotitaloon, vaan sitä, että onko ihmisillä enää käytöstapoja / onko muilla vastaavia kokemuksia ja miten olette asian hoitaneet. Olen asunut kerrostalossa ja siellä kaikilla oli hyvät käytöstavat. 

Ap 

Olisiko kannattanut ottaa asioista etukäteen selvää?

Voi nimittäin olla, että teidän piha revitään vielä moneen kertaan auki, vaikka piha olisikin laitettu, kun tehdään korjauksia kaapeleihin ja viemäröintiin, kun ne kulkevat maan alla vai kuvittelitko sähkön ja veden tulevan johtoja pitkin taivaasta pystysuorassa jokaiselle tontille.

Ps. istutuksissa kannattaa huomioida kaapelien paikat, ettei tule yllätyksiä. Ja voihan tekniikka kehittyä ja sinne tulla lisää kaapeleita.

Vierailija
32/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naapuritontille rakentaminen ottaa noin koville, osta keskeltä ei-mitään riittävän monta hehtaaria maata ja rakennuta sinne keskelle talo, niin eivät haise naapurit. Mutta jos nyt kuitenkin haluat asua taajamassa, on naapurin rakentaminen otettava pienenä haittana. Ei se siihen loppuikäänsä rakenna. Ja pystytä niin korkea ja tiivis aita, että pysyvät omalla puolellaan. Ja kun alue on valmis, niin sitten tulet ruikuttamaan, kun naapurien lapset juoksentelevat tonteilla, niinkö?

Meillä muuten juoksi naapurin lapset meidän pihalla ja jouduin puuttumaan. Lasten iät noin 2-4 v. en ajatellut alkaa vieraiden lasten lastenvahdiksi, kun itse olen sisällä ja omat lapset teini-iässä.

Siinä vaihessa kun ko. piltit olivat ensin kasanneet hiekkaa talon etuportaille ja olivat lapiolla heittämässä soraa katoksessa olevan auton päälle jouduttiin viemään lapset takaisin kotipihaansa tai oikeastaan hakemaan vanhemmat meidän pihaan.

Vierailija
33/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhautta on avautua av palstalla sen sijaan että olisi ensin jutellut naapurin kanssa. Voi aikoja, voi tapoja...

No ihan sen takia tulin tänne avautumaan, kun en ole ihan asioista vielä perillä. Olen 24-vuotias ja tämä talo on minun ensiasunto, niin en ole tämmöisiä asioita itsenäisesti vielä hoidellut. :D Lisäksi, vaikka vanhemmat on kuinka yrittäneet käytöstapoja takoa päähän, niin välillä oma temperamentti voittaa, niin on hyvä vähän jäähdytellä välillä. Ap

Vierailija
34/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ostanut viereisen tontin. Ahdistavaa kun taloja vieri vieressä pienellä pläntillä.

Vierailija
35/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ässämix kirjoitti:

Ap 

Voi nimittäin olla, että teidän piha revitään vielä moneen kertaan auki, vaikka piha olisikin laitettu, kun tehdään korjauksia kaapeleihin ja viemäröintiin, kun ne kulkevat maan alla vai kuvittelitko sähkön ja veden tulevan johtoja pitkin taivaasta pystysuorassa jokaiselle tontille.

Ps. istutuksissa kannattaa huomioida kaapelien paikat, ettei tule yllätyksiä. Ja voihan tekniikka kehittyä ja sinne tulla lisää kaapeleita.

Meillä nuo asiat tehtiin ihan rakennuaikana ja omalla tontilla. Naapurin asennusket eivät vaikuttaneet meidän tonttiin eikä meidän heidän tonttiinsa.

Vierailija
36/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurille pitää tehdä heti selväksi, että täällä asuvat veemäiset naapurit, jotka eivät ikinä halua nähdä sinua maillaan. Tai muutenkaan.

Vierailija
37/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, lentäisi roskikseen ko. pakki ja sitten menisin rakennuttajalle, ihan hyvässä hengessä näin ekan kerran, kertomaan missä menee heidän ja meidän tontin välinen raja. Tokalla kerralla lähtisikin sitten rikosilmoitus kuvien kera poliisille.

Rikosilmoitus?? Se astui meidän tontille....

saastuneen maan läjittäminen toisen tontille on rikos

Vierailija
38/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ässämix kirjoitti:

Voi lol, miksi kuvittelette, että alan heti sotimaan? Minun on vain vaikea ymmärtää, miten toisilla ihmisillä juoksee järki. Joku kysyi aiemmin, valitanko jos naapurin lapset tulee meidän pihamaalle. Aion sanoa asiallisesti lapsille, että nyt taisitte tulla jo naapurin pihalle. Samalla tavalla aion ostaa näiltä lapsilta keksejä, kun keräävät luokkaretkirahastoa tai varata pari suklaamunaa, kun tulevat virpomaan. 

Tässä ei ollut alunperin kyse siitä, että onko tyhmää muuttaa kaupunkialueella omakotitaloon tai olenko se joka alkaa joka asiasta sotimaan. En ole. Mutta minä olen se, kenen vanhemmat on opettanut olemaan kohtelias toisille ihmisille. Mekin asuttiin omakotitalossa kun olin nuori, silloin meidän vanhemmat opetti, että kaikki omat tavarat laitetaan siististi pihaan ja lelut siivotaan, ettei naapureita häiritse sotkuinen piha. 

Ap

kyllä omalla tontilla lasten lelut voi olla välillä sikinsokin. Ei niitä naapureiden takia siivota vaan opetetaan lapset siivoamaan jälkensä. Nuo pienet tontit on sanonko mistä. Pierasee niin kuuluu naapurin jos sattuu olemaan ulkona.

Vierailija
39/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ette nyt heti rakenna aitaa? Kyllä te omalle tontillenne saatte aidan rakentaa, jos se ei visuaalisesti ole ihan kamalan massiivinen. Teette aidan vaikka sellaisesta koiraverkosta, korkeus 120 mm. Ei se raksamies varmaan aidan yli hyppää tuomaan sitä pakkiaan teidän kuistille.

Vierailija
40/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ässämix kirjoitti:

Ap 

Missä kaapelit vedetään keskeltä tonttia naapurin puolelle? Kyllä ne on piirustuksissa ainakin kadun / tontin reunassa ja siitä on aina "pisto" asuinrakennukseen. Sama viemärien kanssa, ei ne kulje talosta toiseen ja lopulta päädy yhteiseen putkeen vaan jokaisesta talosta on oma putkensa ja yleensä se on samassa "kaivannossa" muiden maan alle piilotettujen kaapeleiden, johtojen tms. kanssa. Ei ole mitään järkeä kaivaa tontille moneen paikkaan eri asioita, yksi paikka riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme