Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurit alkoivat rakentaa viereiselle tontille, suututtaa:

Ässämix
07.08.2017 |

Eli ihan alkuun, asumme uudella asuinalueella ja tähän naapurustoon rakennetaan vielä. Meidän talokin on vain sisältä valmis, mullan levitys ja nurmikon istutus puuttuu. Naapurit alkoivat rakentaa pari viikkoa sitten viereiselle tontille ja nyt alkoi vähän v*tuttaa. Siis he kolaavat kaiken paskan meidän pihalle: tekivät viemäröintiä, kaivoivat kuopan maa-aineksen meidän puolelle. Lisäksi heidän raksamies käyskentelee jatkuvasti meidän tontilla ja oikaisee siitä kun liikkuu naapurustossa. Tänä aamuna rupesi jo todenteolla ärsyttämään, kun olivat laittaneet työkalupakkinsa meidän terassille. Siis kuka vähä-älyinen tekee näin??? Mulla ei kävisi mielessäkään alkaa käyttämään naapurin tonttia romuvajana varsinkaan, jos en ole kysynyt lupaa tai raksamiehen tavoin, edes esittäytynyt!!
Voisiko joku sanoa, etten ole pikkumainen vaan tämä on oikeasti todella alkukantaista käyttäytymistä? :D

Kommentit (193)

Vierailija
181/193 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaalla on sellainen sanonta että.... "se on köyhyyren merkki kun naapuri on liian lähellä"....    :)

Vierailija
182/193 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehdellä on taas jutusta pulaa, tää ketju on jo nettilehdessä aiheena 😀

Onko? Laita linkki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/193 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteys työmaan vastaavaan mestariin. Huomauta, että rakennusjätettä ja työkaluja on toistuvasti viety tontillenne. Tarjoudu tarvittaessa osoittamaan tonttinne rajat.

Jossei auta, viritä lippusiima tmv. osoittamaan tontin rajat. Jos sekään ei auta, voit ottaa valintasi mukaan yhteyden kunnan rakennusvalvontaviranomaisiin ("epäsiisti työmaa leviää naapureiden puolelle"), tilata jätekuljetuksen tavaroille ja lähettää lasku naapurille, tai ottaa yhteyttä poliisiin (laki naapuruussuhteista).

Terassilleni jätetyt työkalut olisin kerännyt omaan talteen, jos vaikka tulisi joskus tarvetta.

Ketjun asiallisin vastaus!

Vierailija
184/193 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehdestä löytyy, en osaa macbookilla kopioida linkkiä :D Otsikko on "Rakennustyömaa koettelee naapurisopua...."

Mutta tääkin juttu, c'moon. Tuolta asianajajalta pitänyt kysellä meluhaitoista, kun mun pointti ei ole missään vaiheessa ollut meluhaitta. Mua ei haittaa melu ollenkaan, ja ei tämä törkynaapuri ole ainut kuka tähän rakentaa eli melua kyllä tulee muualtakin. 

Eikä tuohonkaan ole saatu oikein sitä, että meidän tontilla ei ole rasitteita eikä meidän tontista tarvitse vetää kenellekään mitään(useaan kertaan mainitsin, että eivät tarvitse meidän tonttia liittymiä varten). Heidän omalta tontilta löytyi kaikki tarvittavat liittymistä varten, mutta jostain syystä konekuski päätti naapurin tontin sijasta kasata kaiken paskan meidän tontille -> pääsi itse helpommalla. 

Vierailija
185/193 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjanmaalla on sellainen sanonta että.... "se on köyhyyren merkki kun naapuri on liian lähellä"....    :)

Eli pääkaupunkiseudulla todellinen pula-aika pahenee...

Vierailija
186/193 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ässämix kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ässämix kirjoitti:

Siis silloin kun he vetivät  viemäriputkia oli kaikki heidän omalla tontillaan kyllä, mutta mieheni sanoin "laiska konekuski" lappoi kaikki rötökset meidän puolelle eikä naapuritontille, mihin ne olisi saanut ihan hyvin mahtumaan, jos olisi vain viitsinyt. Kävin äsken takapihalla ja heillä on kaksi autoa toisen puolen naapurin pihalla (siinäkin on vielä piha laittamatta, mutta talossa ei asu ketään kun rakennusliike ei ole saanut taloa myytyä eli siltä puolelta tuskin ketään haittaa).

Olen nähnyt nämä naapurit nimenomaan tontilla pyörimässä ennen kuin aloittivat rakentamista. He eivät silloinkaan esittäytyneet sen kummemmin, sanoivat vain, että rakentaavat tähän talon ja aloitus olisi elokuun alkuun. Ensimmäinen kysymys rouvalta oli, että olenko miettinyt millaista aitaa tontin väliin :D Vähän olin ihmeissäni, sillä olimme juuri edeltävänä päivänä muuttaneet eikä piha ollut edes sulanut suurimmasta osasta lunta. 

79, olen kanssasi samaa mieltä: ehdottomasti pitäisi lupaa kysyä ja kyllä minäkin jeesaisin, jos olisi joku vaihe missä apua tarvittaisiin eikä itsellä mitään menoa, nytkin olen ollut lomalla kolme viikkoa joiden aikana arkisinkin joinakin päivinä kotona.

Ja esim. naapurinkuulemiset oli niin, että heidän rakennusmestari tuli meille näyttämään piirustukset eikä tämä pariskunta itse tullut tässäkään vaiheessa esittäytymään, mikä oli myös hieman outoa. Rakennusmestari oli myös vähän ihmeellinen, hirveellä kiireellä yritti papereita näyttää ja kun sanoin, että haluaisin vähän tutkia tarkemmin, niin mutisi, että kyllä ne on ihan hyväksyttävät paperit?? :D Asumme mieheni kanssa talossamme kahdestaan, johon mestari totesi, että "ai ihan kahdestaan tämmöisessä talossa. No ette ole vielä keksineet lapsia ruveta tekemään". Ajattelematonta on mielestäni kysyä tuntemattomilta tekeevätkö lapsia vai eivät, mutta kaikki ei tosiaankaan ajattele tahdikkaasti. Esim. meillehän olisi voinut juuri valjeta tieto, että olemme lapsettomia. Tai olisimme voineet saada keskenmenon edellisellä viikolla. Mutta joo ei ruveta enää tästä vänkäämään. :D

Ja rakennusmelu ei minua häiritse, minulla on korvatulpat ja nukun aika sikeästi. Ja todellakin tiesin kyllä, että tänne tullaan rakentamaan ja melua kuuluu, mutta sen melun kanssa voin kyllä elää, se ei minua ärsytä yhtään.  Ap

Sun elämä tulee olemaan niiiiin rankkaa siellä! :D

Nyt olisi oikeasti hyvä aika muokata sitä asennetta hieman paremmaksi, koska tuollaisella alueelaa joudut olemaan väkisinkin osa yhteisöä ja nykyasenteella kerjäät vain verta nenästäsi.

Ota vähän rauhallisemmin, sopuisammin ja aikuismaisemmin. Elämä ei ole niin vakavaa, ei edes siellä unelmien omakotitaloalueen postimerkkitontilla. :)

Kiitos vinkistäsi, mutta kunnioitan kyllä omaa rauhaani sekä naapurini rauhaa pysymällä poissa heidän tontiltaan. Tätä samaa odotan myös naapureilta. Ihan ystävälliseen sävyyn kävimme keskustelua rakennusmiehen kanssa, ei tässä kukaan ole lähtenyt sotimaan. Ap

No lopeta sitten toi jankutus. Olet nyt noin kaksikymmentä kertaa tehnyt selväksi

tämän valtavan vastoinkäymisen ja haukkunut työmiehen,jolla ei ole käytöstapoja.

Oisko sulla mitään muuta tekemistä.

Vierailija
187/193 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ampaisi naapuri sisälle kysymättä mitään ensivisiitillä ilmoittamatta tai kutsumatta. Ovi oli tuuletuksen vuoksi auki silloin. Istui suoraan alas ja alkoi tilittää ihmissuhdeongelmistaan. Silloin piti miehenkin jo suoraan sanoa, ettei tuollainen käy.

Vierailija
188/193 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, lentäisi roskikseen ko. pakki ja sitten menisin rakennuttajalle, ihan hyvässä hengessä näin ekan kerran, kertomaan missä menee heidän ja meidän tontin välinen raja. Tokalla kerralla lähtisikin sitten rikosilmoitus kuvien kera poliisille.

Rikosilmoitus?? Se astui meidän tontille....

Kyllä, jos ei huomautuksen jäolkeen tiedä missä raja on niin se tunnetaan nimellä kotirauhan rikkominen.

Vierailija
189/193 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittehan väliaikaisesti vetää narua tonttien merkiksi. Jos auttais kun on selvempi raja.

Vierailija
190/193 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkalupalkin teidän terassille?! Asut varmaan pääkaupunkiseudulla. Just tota se on asua siellä kuin sillit suolassa.

Vierailija
191/193 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samankaltaisia kokemuksia. Meillä meni jopa niin pitkälle että naapuri "lainasi" sähköä meidän ulkopistorasiasta :D Asiallisesti puhumalla näistä tilanteista selviää.

Vierailija
192/193 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No illalla laitat pienet tapit ja vedät narun siihen välille - vihje menee perille. Onko tapaus Savossa?

Vierailija
193/193 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista, miten teillä nykyään menee??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi