Kauanko tutustuit lapsen kanssa päivähoitoon?
Miten pitkään olit lapsen mukana tutustumassa päivähoitoon?
Kuinka pitkillä pätkillä aloitte jättää yksin ja miten nopeasti etenitte pidempiin päiviin?
Minkä ikäinen ja luonteinen lapsi oli aloittaessaan?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vedin pitkän kaavan kautta. 1,5- ja 3-vuotiaat aloitti samaan päivähoidon, ja pyörin siellä päiväkodilla melkein kaksi viikkoa. Ensin käytiin vähän leikkimässä niin, että olin itse mukana, ja sitten koko ajan pidempiä jaksoja ilman äitiä, kunnes jäivät itseksensä.
Ai kamala. Miksi??? Mitä ihmeen hyötyä on hillua siellä kaksi viikkoa? Ovatko lapset jotenkin sairaita tms. vai miksi eivät pystyneet olemaan hoidossa ilman äitiä?
Varmasti aivan hirmu kiva niille päiväkodin työntekijöille ja lapsillekin kun yhden äiti palloilee siellä...En ole kyllä koksaan tällaisesta kuullut.
Ai miksi pitäisi olla jotain vialla? Meillä oli todella mukavat hoitaja pikkusten ryhmässä, kun esikoisemme aloitti ja minun mieheni oli kanssa muutaman viikon aamupäivät lapsen kanssa, kun oli loma menossa tuolloin. Mieheni pitää lapsista ja touhusi ryhmässä muidenkin lasten kanssa, luki kirjoja ym ym. Hoitajat sanoivat että ikävä tulee, kun työt koitti miehellä. Lapsen erkaantumisessa ei ollut mitään ongelmaa kun ensimmäinen hoitopäivä tuli, ei varmaa olisi ollut lyhyemmälläkään tutustumisella. Kaikki kai kuitenkin tavallansa.
No, eräänlaista itsekkyyttä tämäkin. Minä minä ja mun lapsi.
Kiva jos siellä kaikkien äidit ja isät hilluis pari viikkoa. olis aika mahdoton elokuu kun 10 lapsen ryhmässä olis 10 vanhempaa, parhaimmilla molemmat siellä touhuamassa.
Tottakai ne sanoo että olipa kiva ja ihanaa ja "harmi" kun nyt loppuu...Juu ja sitten kahvilla naureskellaan.
Eihän tossa oo sen lapsenkaan kannalta mitään järkeä. Leimautuu jo kättelyssä vähän omituiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vedin pitkän kaavan kautta. 1,5- ja 3-vuotiaat aloitti samaan päivähoidon, ja pyörin siellä päiväkodilla melkein kaksi viikkoa. Ensin käytiin vähän leikkimässä niin, että olin itse mukana, ja sitten koko ajan pidempiä jaksoja ilman äitiä, kunnes jäivät itseksensä.
Ai kamala. Miksi??? Mitä ihmeen hyötyä on hillua siellä kaksi viikkoa? Ovatko lapset jotenkin sairaita tms. vai miksi eivät pystyneet olemaan hoidossa ilman äitiä?
Varmasti aivan hirmu kiva niille päiväkodin työntekijöille ja lapsillekin kun yhden äiti palloilee siellä...En ole kyllä koksaan tällaisesta kuullut.
No mä olen kuullut ja kokenutkin tuon, koska olen pph ja yksi äiti hillui meillä peräti kolme viikkoa. Mä en voi käsittää, miten kukaan edes kehtaa tehdä noin, kun on toisen kodista kyse, mutta ei mulla ollut mitään mahdollisuutta sitä estääkään. Ei me päästy lasten kanssa normaaliin rytmiin koko tuona aikana, ei retkeilemään eikä oikein askartelemaankaan, ja hoitolapsetkin käyttäytyvät ihan eri tavalla silloin, kun mukana on vieras aikuinen. Tämän äidin lapsi oli ihan reipas, mutta hän varmaan luuli, että äiti on aina mukana, joten ei se äidin hilluminen hoitoon jäämistä helpottanut vaan päinvastoin. Lapsi oli ihan ihmeissään, kun joutuikin lopulta jäämään ilman äitiä.
Äitini on myös pph. Yksi äiti ehdotti hänelle, että voisi tulla tekemään etätöitä äitini kotiin siksi aikaa kun lapsi on hoidossa. Äitini sanoi, että sellainen ei ole tapana ja selitti nätisti, että lapsellekin helpompaa, kun äiti ei "pyöri nurkissa". Kyseinen äiti onneksi ymmärsi tilanteen. Kyllä hoitajallakin jotain mahdollisuuksia on estää tuollaiset ylipitkät tutustumiset. Vedoten vaikka juuri lapsen ja muiden hoitolasten etuun sekä myös työrauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä yksi 4-vuotias sanoi vastaavassa tilanteessa äidilleen ensimmäisen viikon lopulla: "Äiti, sä voit jo mennä pois, mä osaan jo olla täällä yksin." Olin täsmälleen samaa mieltä lapsen kanssa.
Kai tajuat, että hoitajat vain olivat kohteliaita? Oikeasti eivät varmasti olleet innoissaan ylimääräisistä aikuisista sotkemassa normaalia toimintaa. Työnsä puolesta he eivät kuitenkaan voineet teitä estää, joten heidän piti leikkiä ilahtunutta.