Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioeron jälkeen lapsilla yksi koti ja vanhemmat vaihtaa.

Vierailija
06.08.2017 |

Meillä tällainen järjestely. Voin vastailla, jos on jotain kysyttävää tästä asiasta.

Kommentit (273)

Vierailija
41/273 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et saa koskaan muita lapsia?

En halua lisää lapsia.

Ja jäi vastaamatta johonkin, että tarvittaessa voin käydä lapsivapaalla lasten luona. Meillä ei ole viikko/viikko, vaan lyhyemmät vaihdot.

Ap

Vierailija
42/273 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos puoliso omalla lapsiviikollaan tuhlaa vettä, saunoo, syö pakastimen tyhjäksi eikä täydennä kuivakaappia, pesuaineita ja vessapapereita ja sinä joudut jakamaan laskut ja ostamaan täydennykset. Itse elät taloudellisesti. Eikö ärsytä maksaa ex:n elämää?

Mun exä on ihan normaalisti käyttäytyvä ihminen, enkä hänen syömisiään kyttää. Mä ostan suurimman osan kaikesta ja exä maksaa elarit. Hän saunoo kerran viikossa ja peseytyy joka päivä. Se on ihan fine :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/273 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmat eroon johtaneet syyt exän kanssa olivat exän osallistumattomuus kodin - ja lastenhoitoon sekä yhteisen elämän kustantamiseen. Päälle tulivat vielä liiallinen alkoholin käyttö ja pettäminen. Emme siis todellakaan eronneet keveistä syistä. Ap:n malli olisi tehnyt minusta exän elättäjän ja ilmaisen kodinhoitajan.

Erilliset kodit olivat paras ratkaisu. Hiljalleen siirryimme viikko-viikkosyteemiin. Nyt lapsillamme on läheinen suhde myös isäänsä enkä minä katkeroidu elättäen exää ja siivoten hänen jälkiään.

Vierailija
44/273 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vaihdatte niin tapaatteko exän kanssa vai lähteekö poistuja ensin ?

Vierailija
45/273 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lasten koti on virallisesti sinun kotisi eikö arveluta mitä ex siellä puuhaa? Tutkii kaappisi, jättää veden valumaan tms.

Miksi exä jättäisi veden valumaan? Ja mun kaapeissa ei ole salaisuuksia, vaikkakaan en usko, että exä niitä penkoisi :) Viikkaa toki mun vaatteet kaappiin, jos pesee pyykkiä.

Ap

Vierailija
46/273 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vaihdatte niin tapaatteko exän kanssa vai lähteekö poistuja ensin ?

Vaihdamme useimmiten päiväkodin kautta. Kesällä on nähty joka vaihdon yhteydessä. Kumpikin toimii. Mun exä on mukava mies.

Ap

Vierailija
47/273 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites osoitteiden kanssa? Lasten virallinen osoite on A, äidin osoite on B ja isän osoite on C. Eli onko molemmat vanhemmat etävanhempia? Ei taida Kelakaan maksaa yh-lapsilisää jos lapset eri osoitteessa kuin vanhemmat.

Virallisessa mun kotiosoite on lasten kotona.

Ap

Vierailija
48/273 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta tiedän, etten pystyisi tuohon. Sekä oma exäni että kumppanini exä sellaisia sottapyttyjä, että kummankaan heidän kanssa yhteisen kodin asuminen olisi täysin mahdotonta.

Vierailija
49/273 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen asunto lapsilla on ?

Lasten koti on siis perheen entinen yhteinen koti. Rivari, 5h+k+s.

Vierailija
50/273 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako lasta teillä on?

Vierailija
51/273 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap kuvittelisit tämän mallin toimivan, jos exäsi ei tekisi kotitöitä eikä suostuisi maksamaan elareita? Ensimmäisenä lapsesi kotiin tullessasi sinut vastaanottaisi sotkukaaos ja kokoelma miehen kiukuspäissään hajottamia kodintarvikkeita?

Olisitko edelleen sitä mieltä, että tämä on lapsellesi pitkällä tähtäimellä paras ratkaisu?

Vierailija
52/273 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaatte lasten asunnon kustannukset?

Vierailija
53/273 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako lasta teillä on?

3

Ap

Vierailija
54/273 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsi muka kärsii liikkumisesta? En käsitä. Ihan älytöntä touhua tämä lasten paapominen. Itse erolapsena rakastin isän luo menemistä, toisesta kaupunginosasta saamiani ystäviä ja sitä vaihtelua jota sain molempien vanhempien luona. Mitä.stressaavaa siinä olisi?

Tragedia kuuluu elämään ja etenkään miehet eivät tuo perheeseen panostaan tai uskollisuuttaan. Järkyttävää että naisten oletetaan pitävän perheitä pystyssä yksin.

Vierailija
55/273 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ap kuvittelisit tämän mallin toimivan, jos exäsi ei tekisi kotitöitä eikä suostuisi maksamaan elareita? Ensimmäisenä lapsesi kotiin tullessasi sinut vastaanottaisi sotkukaaos ja kokoelma miehen kiukuspäissään hajottamia kodintarvikkeita?

Olisitko edelleen sitä mieltä, että tämä on lapsellesi pitkällä tähtäimellä paras ratkaisu?

Minä olen sitä mieltä, että meille tämä on paras ratkaisu. En väitä, että se kaikille toimisi. Mutta tiedän senkin, että tosi harvalla käy tämä vaihtoehto edes mielessä! Siksi halusin avata ketjun :) Vaatimus on se, että molemmat vanhemmat ovat täyspäisiä ihmisiä, joille lasten etu on ykkönen. Kuvailemassasi tilanteessa tuhoajaexällä ei lasten etu ole mielessä, jolloin kuvio ei toimisi.

Ap

Vierailija
56/273 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako mies siis esim. vuokraa tai osallistuu muuten asunnosta aiheutuviin kustannuksiin?

Ajattelisin niin, että haluaisin sijoittaa omistamani asuntoon sitoutuneen pääoman ja ostaa sillä isomman asunnon uudelle puolisolle, omille lapsille ja mahdollisille puolison lapsille. Kuitenkin varmaan tulevaisuutta suunnitellaan uuden puolison kanssa.  Eikö tuossa järjestelyssä myös uusi puoliso jää hieman varjoon jos ette tapaa lapsiviikolla hirveästi?

Tietysti jos rahaa on paljon ja voi ostaa useampia asuntoja. Toisaalta en tunne yhtään rikasta joka haluaisi "seisottaa" pääomaa tuolla tavalla, tietysti jos omaisuuden arvo on satoja miljoonia noilla rahoilla ei ehkä ole merkitystä...

Mihin mahdolliset uudet lapset pannaan ja mitä jos taas tulee ero?

Vierailija
57/273 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jaatte lasten asunnon kustannukset?

Minä maksan ne. Exä maksaa elarit.

Ap

Vierailija
58/273 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuossa systeemissä kukaan ei pääse elämässään eteenpäin vaan on kiinni tässä järjestelyssä kunnes viimenkin lapsi muuttaa pois tai pärjää omatoimisesti.

Tuossa sidotaan uudet kumppanitkin tiukasti ex - kumppaniin ja kämppään.

En näe mikä tuossa olisi kahden kämpän systeemiä parempaa.

Vierailija
59/273 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

334243 kirjoitti:

Maksaako mies siis esim. vuokraa tai osallistuu muuten asunnosta aiheutuviin kustannuksiin?

Ajattelisin niin, että haluaisin sijoittaa omistamani asuntoon sitoutuneen pääoman ja ostaa sillä isomman asunnon uudelle puolisolle, omille lapsille ja mahdollisille puolison lapsille. Kuitenkin varmaan tulevaisuutta suunnitellaan uuden puolison kanssa.  Eikö tuossa järjestelyssä myös uusi puoliso jää hieman varjoon jos ette tapaa lapsiviikolla hirveästi?

Tietysti jos rahaa on paljon ja voi ostaa useampia asuntoja. Toisaalta en tunne yhtään rikasta joka haluaisi "seisottaa" pääomaa tuolla tavalla, tietysti jos omaisuuden arvo on satoja miljoonia noilla rahoilla ei ehkä ole merkitystä...

Mihin mahdolliset uudet lapset pannaan ja mitä jos taas tulee ero?

Exä ei maksa mulle vuokraa. Tässäpä just tulee nämä "ei voi nipottaa"-jutut. En mä voi yhtä aikaa miettiä lasteni etua ja oman sijoitetun pääoman tuottoa... Lasten koti on lasten koti, ei sijoitus eikä rahasampo. Exä maksaa lastenvalvojalla lasketut elarit. Se riittää.

En ole rikas. Mutta tulen toimeen ok. Ihan vieraita nuo sun ajatukset mulle :)

Mä nukun miesystäväni vieressä 2-5 yötä viikossa. Kesälomalla oltiin 3 viikkoa putkeen yhdessä, osa siitä (puolet) oltiin kaikki yhdessä reissussa, siis mun lapset ja minä ja miesystävä. Ollaan koko ajan tekemisissä ja nähdään usein, vaikkei yhdessä asuta. Meillä ei ole viikko/viikko, joten miehen ei tarvi ikävöidä mua kokonaista viikkoa :)

Niin ja miesystävällä on oma asunto, ei tarvi mun rahoja siihen.

Uusia lapsia ei tule. Jos tulee ero niin se on sen ajan murhe.

Ap

Vierailija
60/273 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sitä mieltä, että meille tämä on paras ratkaisu. En väitä, että se kaikille toimisi. Mutta tiedän senkin, että tosi harvalla käy tämä vaihtoehto edes mielessä! Siksi halusin avata ketjun :) Vaatimus on se, että molemmat vanhemmat ovat täyspäisiä ihmisiä, joille lasten etu on ykkönen. Kuvailemassasi tilanteessa tuhoajaexällä ei lasten etu ole mielessä, jolloin kuvio ei toimisi.

Ap

Ymmärräthän, että yleisempiä eroon johtavia syitä ovat epätasainen vastuunotto kodin- ja lastenhoidossa sekä taloudellisista asioista? Harvassa lapsiperheessä erotaan pelkän luonteiden yhteensopimattomuuden vuoksi, ainakaan ennen, kun suhdetta on yritetty pelastaa pariterapialla.

Kyllä muutkin ajattelevat erotessa tätä vaihtoehtoa. Ymmärräthän, että muutkin ihmiset kuin sinä osaavat punnita eri ratkaisujen etuja ja haittoja mielessään? Useimmilla ihan realistisista syistä sinun vaihtoehtosi ei valikoidu lopulliseksi ratkaisuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän