Seinäjoki vs Vaasa
Alueella ilmestyneessä sanomalehdessä oli mielenkiintoinen juttu noista kaupungeissa. Asun alueella ja kerron näin valtakunnallisesti miten taitaa olla. Ensinnäkin Vaasa on hirveässä kieliloukussa, ruotsin kieli harraa. Sen takia Seinäjoki menestyy. Tämän alueen ihmisille Tampere on monesti läheisempi kuin Vaasa, Vaasa on sivussa. Eivät kummatkaan nyt tosin kaksisia ole. Jotenkin vaan oon digannu ainoastaan tilannetta, kun oon ollu äänestämässä muualla päin Suomea ja on saanu sanoa, että Vaasan vaalipiiristä oon (pienet on ilot, tiedetään.) Sitten toisekseen ne on virallisesti eri maakunnassa, Vaasa Pohjanmaalla (nimenä alueelle erittäin huono) ja Seinäjoki on Etelä-Pohjanmaalla. Itse olen Etelä-Pohjanmaalta ja todella ylpeä siitä. Sellasia me pohjalaiset vaan ollaan.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Jos on pätevä ihminen niin eiköhän päädy helsinkiin, eikä vaasaan tai seinäjokeen. Jos ei kovin hyvä, niin vaasasta voi löytää paikkansa.
Entä jos ei halua elää helsingissä? Karmea paikka.
Seinäjoella normi ihmisiä. Vaasassa kohdellaan kuin kakkosluokan kansalaista jos suomea puhut.
Seinäjoen yksi iso miinus on yleinen liikenne, monilla alueilla loppuu jo ilta kuuden aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Seinäjoella normi ihmisiä. Vaasassa kohdellaan kuin kakkosluokan kansalaista jos suomea puhut.
Ei pidä paikkaansa.
T. suomenkielinen Vaasalainen
Jos on pätevä ihminen niin eiköhän päädy helsinkiin, eikä vaasaan tai seinäjokeen. Jos ei kovin hyvä, niin vaasasta voi löytää paikkansa.