Suomalaiset kauniit, herkät laulut
Kommentit (76)
Balladi elokuvasta Klaani. Se on ihana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista ja niin tyypillistä tälle palstalle, että Jenni Vartiaisen parhaat ja kauneimmat kappaleet saavat runsaasti alapeukkuja.
Mielenkiintoista, että joku ihmettelee, kun kaikki eivät tykkääkään jonkun artistin musiikista. Minusta esimerkiksi Jenni Vartiaisella ei ole yhtään kaunista ja hyvää kappaletta. Tämä ei liity mitenkään häneen henkilönä, en vain pidä hänen musiikistaan. Ihan sama vaikkapa Dannyn tai Lauri Tähkän kohdalla.
Jos sinun mielestäsi Missä muruseni on on huono ja ruma biisi, niin sinulla on toki oikeus mielipiteeseesi. Kiinnostaa tietää, mikä sinun mielestäsi suomalaisista kappaleista on sitten kaunis ja herkkä?
Kappale ei ole automaattisesti huono ja ruma, jos en pidä sitä kauniina. Ymmärrrän, miksi monet pitävä Missä muruseni on-kappaletta herkkänä. Minua se vain ei kosketa. Samanlainen tylsä tusinakappale kuin muutkin radiohitit. Tuon tyyppinen musiikki vain ei ole minun juttuni. Muilla saa tottakai olla erilainen näkemys. Kauniina ja herkkänä pidän esimerkiksi Sibeliuksen Valse Tristeä tai populaarimusiikin puolelta Samuli Edelmannin kappaletta Miten ja miksi. Jälkimmäinen enimmäkseen sanojensa ja henkilökohtaisen merkityksen kuin musiikillisen puolen vuoksi.
Mammat saavat pienen riidanpoikasen aikaan jopa mielipidekysymyksistä. Itse pidän kauniina ja herkkinä Jenni Vartiaisen muutamaa kappaletta (Muruseni, Halvalla, Vanki, Susta enkelit pitävät huolta, Minä sinua vaan, Suru on kunniavieras), mutten suutu jos joku muu inhoaa niitä.
Sinä näet nyt olemattomia. En mitenkään riidellyt, vaan perustelin oman mielipiteeni. Ja niin kuin ehkä osasit lukea, sanoin myös, että ymmärrän, miksi muut pitävät mainuttua kappaletta koskettavana. En millään tavalla suuttunut. Jotain rajaa voisi pitää näissä ylitulkinnoissa. Kaikki eriävät mielipiteet eivät ole suuttumista tai Jenni Vartias-vihaa. Oma suhteeni ko. henkilöön ja hänen musiikkiinsa on lähinnä välinpitämätön. Ei vaikutusta sen enempää positiiviseen kuin negatiiviseenkaan suuntaan. Sama juttu suurimman osan poplaulajien kanssa, joten ei ole yhteen henkilöön kohdistuva juttu.
Rauhoitu hyvä ihminen. En ollut se alkuperäinen kyselijä, ja tarkoitin kommenttini suuttumisesta juuri hänelle enkä sinulle. Tarkoitukseni oli sanoa, että jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä eikä tarvitse tykätä kappaleista jotka jollekin toiselle ovat tärkeitä, kun niistä itse ei pidä.
Mistä laivat myötätuulen purjeisiinsa saavat
Badding
Vierailija kirjoitti:
Mistä laivat myötätuulen purjeisiinsa saavat
Badding
Tähdet tähdet ja myös Badding
Still alive, Negativen biisi. Kertoo niin omasta elämästäni. Koko oma nuoruus tiivistyy tuohon. Niin ikävä sinua vieläkin, enkä koskaan ehtinyt sanoa että rakastan sinua. Sinä hymyilit aina ja olit ainoa joka piti minusta. Sinua jäi moni kaipaamaan. Itselläni on elämä mennyt huonosti. Jatkuvaa kärsimystä. Välillä ajattelen, että minun olisi pitänyt kuolla hänen sijastaan. Ei ole oikein, että niin iloinen nuori ihminen kuolee. Kaikki sanasi ovat aina mielessäni. En vaan pysty elämään niin kuin sinä vaan olen aina jännittynyt, epäluuloinen, ujo tylsimys. Ehkä olen sen sinulle velkaa että saan elämäni kuntoon. Kiitos kaikesta. Välillä haluan uskoa taivaaseen, sillä tahtoisin nähdä sinut vielä. Koville ottaa vieläkin. Ja muistan kaikki biisit joita silloin lauloit.
täydellinen elämä:Suvi Teräsniska
Toiset meistä (Niin ovat toiset meistä laivoja...)
Sun särkyä anna mä en; Johanna Kurkela
Tuomas henrikin jeesuksen kristuksen bändi : Fuck off and die
Kasevan Meeri. Ja nimenomaan sanoituksensa vuoksi. Äärimmäisen surullinen toki, mutta niin kaunista ja herkkää...
Klaani-elokuvan balladi on minustakin upea.
Irwinillä on kaunis kappale "Äiti", joka saa aina itkemään...
Tehosekotin: Hetken tie on kevyt.
Badding: Aamuöiseen sateeseen, Yö sun kanssas, Teinienkeli.
Vierailija kirjoitti:
Kasevan Meeri. Ja nimenomaan sanoituksensa vuoksi. Äärimmäisen surullinen toki, mutta niin kaunista ja herkkää...
Kasevan Tyhjää.
Veteraanin iltahuuto
Kertokaa lastenlapsille lauluin, himmetä ei muisto koskaan saa.
❤