Millainen ihminen voi kutsua itseään "aidoksi"? Millainen taas ei ole aito?
Esim. jos kertoo treffi-ilmoituksessa olevansa aito, niin mitä omiaisuuksia se pitää sisällään? Onko nainen, jolla on silikonit, aito?
Kommentit (25)
Aito ihminen ei yritä korottaa itseään toisten silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Aitous myös merkitsee sitä että ei ole kovin herkkä ihminen!
Esim työelämässä en todellakaan ole täysin 100 % aito itseni, ensinnäkin on työrooli päällä, johon kuuluu asiallisuus, asiakeskeisyys, suorituskeskeisyys, tietty etäisyys, reippaus, iloisuus ja teflonpintaisuus. En näytä kaikkia tunteitani, turhautumista, pelkoa, inhoa, laiskuutta, pahaa mieltäni, herkkyyttäni, joita väistämättä kohtaa töissä ikävissä tilanteissa ja ikävien ihmisten kanssa.Olen sisimmissäni herkkä. Työelämässä painan herkkyyteni sydämessäni jonnekin taka-alalle ja otan sen tietyn asenteen ja "työroolin". Vaikutan teflonpintaiselta, vaikka tosiasiassa sitä en ole. Suojelen itseäni olemalla siis "epäaito", vain läheisteni kanssa olen aidosti aito itseni, koska luotan heihin ja voin luottaa heidän välittämiseensä.
Jep, työelämässä on pakko olla epäaito, eli vahva työrooli. Musertuisin siihen pskan määrään jos olisin ”aito”. T. Johtaja
Pekka Haavisto on aito koska kuuluu sateenkaareen, mutta Niinistö ei, koska on hetero.
Vaikea sanoa. Mua on usein kuvattu aidoksi, hirveästi en ole miettinyt, miksi. Ehkä se on sitä, että otan ihmiset ihmisinä. En hirveästi välitä siitä, mikä on kenenkin asema sosiaalisessa hierarkiassa. Jotain sellaista,
Ihminen, jota muut kutsuvat aidoksi, mutta ei itse korosta sanaa, ellei sitä häneltä joltain keinoi lypsetä.
Tosin, jos haluaa kokea ja nauttia aidoista asioista, voi sitä tietysti identifioitua tähän muottiin. Toki aidoksihan se tekee, jos olet sitä täysillä, mutta jos ei kykene näkemään säröjä tässä ollenkaan, ei ole varmaankaan kosketuksissa kokonaisaitouden kanssa. Ihminen ei tuskin ole koskaan 100 % aito.