Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidin eriarvoinen suhtautuminen lapsiinsa. Mistä se johtuu?

Vierailija
04.08.2017 |

Meitä on useampi sisarus ja äiti on kohdellut meitä kaikkia lapsuudesta saakka eri tavoin. Yhteen on aina tukeutunut, toinen on kuin ilmaa vain ja kolmas on ollut aina jotenkin erityinen ja tärkeä, ja saanut paljon rakkautta ja materiaa, lomamatkoja yms, neljäs taas on ollut se mustalammas jne. Eikö vanhemmat huomaa, että kaikki lapset eivät ole heille yhtä tärkeitä? Vai huomaavatko, mutta eivät ole sitä uskaltaneet koskaan myöntää itselleen?
Miksi joistakin lapsista tulee mustia lampaita, joiden lapsista taas ei tule niin tärkeitä kuin toisten lapsista. Eli tämä eriarvoisuus jatkuu myös lastenlasten kohtelussa.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuisiko siitä, että toisten kanssa henkilökemiat vain kohtaavat paremmin?

Vierailija
2/63 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lapsetkaan ole samanlaisia. Yksi haistatelee ja varastaa, toinen pyrkii alistamaan, kolmas on mukava ja sopuisa, neljäs haluaa kaikile hyvää - ei ihme, että äiti suhtautuu lapsiinsa eri tavalla ja rakastaa osaa enemmän kuin toisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin äiti tykkäsi nätimmästä ja älykkäämmästä siskostani.

Miehen vanhemmat hyysää yhtä sisarusta ja hänen lastaan.

Aika yleistä siis. Kait ne haluaa "tykätä" siitä "heille paremmasta" lapsesta...

Eivät siis välitä jos joku sisar loukkaantuu.

Vierailija
4/63 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne lapsetkaan ole samanlaisia. Yksi haistatelee ja varastaa, toinen pyrkii alistamaan, kolmas on mukava ja sopuisa, neljäs haluaa kaikile hyvää - ei ihme, että äiti suhtautuu lapsiinsa eri tavalla ja rakastaa osaa enemmän kuin toisia.

Yleensä lellipentu valitaan jo ennen aikuisuutta. Entäs jos se kriminaalisisar oirehtii sen takia kun näkee sen kuinka yksi sisar saa kaiken (rakkauden).

Vierailija
5/63 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella typerää ja vahingoittavat käytöstä. Aikuisen ihmisen täytyy pystyä parempaan.

Vierailija
6/63 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no kaikki lapset rakastaa omia vanhempiaan ja haluaa olla niille erityisiä. Kaikki lapset eivät vain pääse olemaan koskaan erityisiä. Rippuu ihan missä elämäänvaiheessa lapsi on syntynyt esim. minä olen syntyny ja ollut lapsi silloin kun äitini oli voimakkaasti masentunut. Toisekseen olen ulkonäöltäni muistuttanut aina isääni, jota äitini on vihannut niin kauan kuin muistan. Olen ollut joskus myös isän korvikkeena inhon kohteena silloin kun isä ei ole ollut paikalla.

Vierailija
7/63 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarukset ovat kateellisia toisilleen, jopa äitinsä rakkaudesta.

Vierailija
8/63 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei esimerkki:

Lapsi A on aina ollut hankala ja vittuilee yms aikuisena

Lapsi B on aina ollut helppo ja on ystävällinen ja mukava aikuisena

Kumman kanssa mielumin vietät aikaa? 

Kyllä se on ihmisestä kiinni ketä suositaan enemmän. 

Vierailija
9/63 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä äitien pitää olla tasapuolisia lapsiaan kohtaan. Jos ei edes äiti yritä olla tasapuolinen niin voi jättää lapset tekemättä.

Vierailija
10/63 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei esimerkki:

entäs jos se kiva lapsi esittää kivaa esim perinnön toivossa😂tai sen takia on kiva kun lypsää äidiltään esim rahaa😳

Vierailija
11/63 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei esimerkki:

ehkä se lapsi b vittuilee koska ei ole saanut koskaan tasapuolista kohtelua.

Ja jos aikuisesta tuntuu, että lapsi b on vittumainen niin oisko peiliin katsomisen paikka?

Vierailija
12/63 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miten voisi rakastaa vähemmän toista lasta kuin toista, kuitenkin molemmat olleet kohdussa saman aikaa ja vauvoja saman aikaa, ei toinen vauva voi olla erityisempi kuin toinen. Henkisesti sairas pitää olla äidin joka ei ole tasapuolinen lapsilleen.

Vierailija
13/63 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei esimerkki:

Ainakin miehen veli "vahtii" vanhempiaan. Siihen ei muut sisarukset mahdu. Tämä kiva veli on muille sisaruksille todella ilkeä. Sellainen kiusaajatyyppinen ihminen. Lypsää vanhemmiltaan rahaa vaikka itsekin on varakas...

Vierailija
14/63 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä miten voisi rakastaa vähemmän toista lasta kuin toista, kuitenkin molemmat olleet kohdussa saman aikaa ja vauvoja saman aikaa, ei toinen vauva voi olla erityisempi kuin toinen. Henkisesti sairas pitää olla äidin joka ei ole tasapuolinen lapsilleen.

Just näin. Henkisesti sairasta jos äiti alkaa suosia yhtä.

Vierailija
15/63 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä äitien pitää olla tasapuolisia lapsiaan kohtaan. Jos ei edes äiti yritä olla tasapuolinen niin voi jättää lapset tekemättä.

"Olla tasapuolinen" riippuu tietysti siitä, keneltä kysytään.

Totuudenmukaisesti, sisarukset tuppaavat näkemään asiat niin, että he jäävät vähemmälle kun muut saavat enemmän. Ihan sama keneltä kysyy, aina sama vastaus, minua sorsitaan.

Vierailija
16/63 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vähän yksinkertaisia sellaiset yhtä suosivat äidit.

Vierailija
17/63 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuudenmukaisesti, sisarukset tuppaavat näkemään asiat niin, että he jäävät vähemmälle kun muut saavat enemmän. Ihan sama keneltä kysyy, aina sama vastaus, minua sorsitaan.

no en mä nyt tiedä. Kun minä sain esikoiseni, niin en saanut edes kukkia vanhemmiltani. Kun sisareni sai esikoisen, niin vanhemmat ramppaavat katsomassa vauvaa ja huolehtivat, että oi voi mitenkähän se nyt jaksaa kun on vasta synnyttänyt ja kaikki on varmaan niin uutta ja outoa. Juu ei ollut mulle yhtään uutta ja outoo. Ja kiitos muistamisesta. Niinku.

Vierailija
18/63 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kukaan ei tunnusta, että on saanut enemmän kuin sisarukset😂

Vierailija
19/63 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini selvästi rakastaa eniten vanhinta poikaansa joka on ollut 2 kertaa vankilassa petoksista. Varastanut äidiltä noin 40 tuhatta euroa. Halusimme tehdä rikosilmoituksen, mutta äiti ei suostunut todistamaan kultapoikaansa vastaan. Siitä olis varmaan tullut kolmas vankilareissu. Me muut 8 lasta olemme kunnollisia, mutta ei kelpaa.

Vierailija
20/63 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

veljeni on myöntänyt, että on huomannut olleensa aina jotenkin erityisempi vanhemmille kuin minä. Että kyllä ne lapset itsekin huomaa kuka saa helpommin tahtonsa läpi ja kuka ei.