Kivunhoito on Suomessa todella surkeaa! Oletteko samaa mieltä vai erimieltä? Hermokipu todettu, mutta lääkäreitä ei kiinnosta.
Jouduin kolariin vuosi sitten, jolloin toinen jalkani vammautui pahasti ja sitä operoitiin useasti. Kipu ei ole kuitenkaan hellittänyt vaikka mitään fyysistä vikaa siinä ei enää olekaan. Lääkärit ovat jatkuvasti ottamassa kipulääkkeitäni pois ja kieltäytyvät uusimaan reseptejä. Tuolloin pitää aina varata aika uudestaan lääkärille, joka ehkä hyvällä tuurilla kirjoittaa taas reseptin. Näin silti vaikka uusimisen pitäisi onnistua myös kanta.fi:n kautta, mutta eipä onnistu ei! Olen työelämässä, mutta en pysty tekemään töitänikään normaalilla teholla tämän hirveän kivun vuoksi tai nukkumaan. Lääkärit jäkättävät ainoastaan kipulääkkeiden tuomista mahdollisista riippumuusongelmista, ei heitä potilaan kivut kiinnosta. Pitääkö minun vielä mennä päivystykseen viemään kaikkien aikaa, kun en saa lääkkeitä enkä kestä kipujani? Tuskin siitäkään mitään hyötyä olisi, mutta se on vielä kokeilematta. :(
Yhdellä ystävälläni taas on kädessä vamma, joka on todettu ihan hermoratatutkimuksessa, että siellä on hermo pinteessä. Silti ystävä saa ainoastaan Buranaa ja Paratabseja, eli ei käytönnössä mitään lääkkeitä. Hänenkään valituksensa eivät kiinnosta ketään. Hänen tilanteensa on sikäli vielä pahempi kuin minun, koska hän ei ole jaksanut taistella. Tämän ystäväni elämä on suistunut ihan raiteiltaan kuulemma hänen kipujensa vuoksi. Hän ei jaksa enää kiinnostua mistään vaan potee vaan kotona kipujaan ja sairaslomansa jatkuu.
Miksi ihmeessä niitä kipulääkkeitä pantataan tällä tavalla? Vai ollaanko me vaan ainoat ja harvat uhrit tässä ja muilla kivunhoito on ihan ok? Ihan normaaleja ihmisiä ollaan, ei mitään nistejä.
Kommentit (122)
invamies : minua piinataa vaikka kivut ovat 8 cm OXYCONTIN 40 mg annettiin v.2009 amputoinnin jälkeen ( juhani ottelin ja " sumppren" virosta ) lääkitys oli kohdallaan v.2017 asti kunnes suomeen tarttui usa :n huhut huumekuolemista ja suomen lääkäärit saivat lääkintöhallituksen kirjeen ,jossa kehoitettiin vähentämään opioidilääkkeiden käyttöä SUOMESSA siinä meni lapsi pesuveden mukana viemäriin . kuten kohdallani on käynyt . nyt lääkkeeni on keploteltu 10 mg:n kuuntelematta potilasta yhtään ? JUMALISTE kaikki vetää samaa linjaa eivätkä uskalla puuttua toisen lääkärin määräämään reseptiin ? olen kemissä jossa MEHILÄINEN häärää länsipohjassa , sama juttu , kantaa ei otettu yhtään reseptiin , kädet pystyssä ajettiin pois vastaanotolta ? EI OSATA EROTTAA SAIRASTA HUUMERIIPPUVASTA HENKILÖSTÄ EIKÄ HALUTAKKAAN ON HELPOMPAA NAUTTIA PALKKAA TEKEMÄTTÄ KUNNON LÄÄKÄRIN TOINTA ! HERRA VARJELE kuinka typeräksi lääkintä on mennyt , ollaan kuin papukaijoja , tehdään kuin toisetkin ! soittakaaminulle jos asia kiinnostaa ? 016-261337 ****?
Kannattaa ostaa lääkkeet torilta niin saa mitä haluaa. Ja kotiviljellä kannabista kotona.