Miksi sairaanhoitajat valittavat niin paljon? Aina jos lehdessä tai uutisissa joku valittaa, se on hoitaja.
Kuitenkin hoitajaksi hakeutuu vuosittain satoja uusia opiskelijoita, ja osa jää rannalle. Eivätkö siinä vaiheessa tajua työn vaatimuksia, esimerkiksi vuorotyön "riskiä"? Erityisesti kätilöt tuntuvat kunnostautuneen valittamisessa.
Tunnen hoitajia sekä työn kautta että siviilielämän kautta - kamalan kyynistä ja valittavaa sakkia.
Itse palaan erittäin mielelläni töihin lomien jälkeen.
Kommentit (87)
Suurin osa hoitajista itse tekee omasta työstään niin vaikeaa ja keksimällä keksivät stressin aiheita. Itse oon kylmähermoinen, enkä mene paniikkiin hektisissä tilanteissa enkä myöskään pelkää ottaa vastuuta. Mä ainakin tykkään olla sairaanhoitaja
Sairaanhoitaja --> nainen --> uhriutuminen
Siinä ammatissa on oikesti paljon sellaisia ihmisiä, jotka haluaisivat nimenomaan tehdä sitä kunnollista hoitotyötä. Tehdä työtä rauhassa, potilasta kuunnellen ja asiaan kerralla keskittyen. Nykyään työ on sellaista, ettet ehdi kun tehdä pakolliset toimenpiteet ja juosta pois seuraavan asian ääreen. Et ehdi enää keskustella potilaan kanssa ja potilaskin saattaa tuntea olonsa hyvin epämukavaksi. Työ on enemmänkin pakollista suorittamista kuin mitään oikeaa hoitotyötä. Sitten samaan aikaan haukutaan miten kotihoidon hoitajat eivät tee hommiaan tai vanhainkodissa ei ole töitä kunnolla tehty, kun eiväthän he ehdi enää tehdä edes töitänsä kun porukkaa vaan vähennetään! En käsitä miten Suomen kaltaisessa maassa voi olla asiat niin huonosti. Toivon, että kaikki Suomen hoitajaopiskelijat lähtisivät töihin esim. Norjaan tai Sveitsiin. Ei Suomessa kannata työskennellä.
Opettajathan kunnostautuvat valittamisessa. Ja tietenkin yrittäjät.
Ap on varmaan ihminen, joka ei todellisuudessa tiedä kätilön tai sairaanhoitajan työstä p*skan vertaa. :D
Mä taas en ymmärrä sitä, miksi muut naiset haukkuvat sairaanhoitajia kokoajan. Siksikö kun ovat miesmarkkinoilla ihan ykköskamaa? Jos mietit kuinka paljon Suomessa on hoitajia, niin aika vähän kyllä valittavat! Itse asiassa heillä olisi syytä valittaa paljon enemmän olosuhteisiinsa nähden.
Saisivat valittaa paljon enemmän mielestäni :D
Tyhjät tynnyrit kolisee eniten, niinhän se menee.
Näillä itsensä puolijumalan asemaan asettavat pillerinkiikuttajat saavat parempaa lähtö- ja keskipalkkaa kuin palomiehet ja poliisit, jotka oikeasti ovat vastuussa ihmishengistä. Koska olette kuulleet palomiesten ja poliisien itkevän palkoistaan samalla tavalla ja tahdilla?
Miks just hoitajat ei saa vaatia lisää palkkaa? Monilla aloilla saa päivtyöstä ihan helposti yli 3 tonnia kuussa+ paljon muita etuja, mutta hys hys hoitajat!! Te ette saa valittaa!!! LOL
Hmm, kuinka niin? Eipä ne hoitajat hirveästi tunnu valittavan.
Suomi on ihan outo maa. Missään muussa maassa ei lytätä samalla tavalla sairaanhoitajia kuin Suomessa. Ihan ihme valtio ja ihmeelliset kansalaiset :D
Olen toisen vuoden sairaanhoitajaopiskelija ja heti valmistuttuani muutan pois Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Ap on varmaan ihminen, joka ei todellisuudessa tiedä kätilön tai sairaanhoitajan työstä p*skan vertaa. :D
Kätilöthän on niitä jotka ottavat aina silloin tällöin ilokaasua "murheeseen". Syntyvyysluvut laskee vuosi toisensa jälkeen ja sitä myötä työmäärä vähenee - mutta valitus sen kun jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kätilöthän on niitä jotka ottavat aina silloin tällöin ilokaasua "murheeseen". Syntyvyysluvut laskee vuosi toisensa jälkeen ja sitä myötä työmäärä vähenee - mutta valitus sen kun jatkuu.
Kätilöistä vain pieni osa työskentelee synnytyssalissa.
Itsellä menee hermot hoitajien valitukseen paremmista palkoista. Hoitajilla on todella hyvät palkat moniin muihin palkansaajiin nähden. Esim poliisit tienaavat vähemmän. Lopettakaa valitus t. entinen hoitaja
Tunnen kolme sairaanhoitajaa, heistä kaksi on miehiä ja yksi nainen. Oikein iloista sakkia ovat. Tunnen myös naispuolisen ensihoitajan ja todella mukava ihminen hänkin. Lisäksi terveysasemalla ja sairaalassa ollessani olen tavannut vain ja ainoastaan iloisia ja mukavia sairaanhoitajia.
Hoidapas omat omaisesi itse ja ole valittamatta, niin päästään tästäkin vaivasta.
Eihän naisvaltaisella alalla saada palkkojen korotusta haluta. Huhhuh sentään! Naisten täytyy toimia orjina. Jos miehet vaativat lisää palkkaa niin se on ok!
Minä tunnen vain ja ainoastaan mukavia hoitajia :D
terveydenhoitajani on seksikäs.. :D
Koska heillä on oikeus valittaa. Työssä ollaan vastuussa ihmishengistä ja siinä työssä EI SAA olla liian kiire! Kiireessä sattuu virheitä ja virheet hoitotyössä voivat maksaa potilaan hengen! Jumankauta hoitajan tehtävä ei ole tappaa potilaita, joten eiköhän niitä vähän v*tuta kun saa pelätä jo potilaiden vahingoittamista kiireen keskellä!