Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jätät astiat pöytään, vaikka ne kuuluisi siivota itse?

Vierailija
04.08.2017 |

Suuri osa kyllä siivoaa omat jälkensä ihan asiallisesti, mutta aika paljon löytyy niitäkin, jotka ilmeisesti kuvittelevat olevansa kyseisen käytännön yläpuolella.

Siis, miksi?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on surkea paikka, jos itse asiakkaan pitää ruveta siivoamaan. Se on jo tarpeeksi julma rangaistus, kun itse pitää ostoksensa pöytään viedä.

Vierailija
2/27 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo on surkea paikka, jos itse asiakkaan pitää ruveta siivoamaan. Se on jo tarpeeksi julma rangaistus, kun itse pitää ostoksensa pöytään viedä.

Miksi sitten käyt sellaisessa paikassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni jättää, jos ruoka ei vastaa hänen mielestä hintaansa tai muuten erityisen kökkö palvelu tms. Jos on tyytyväinen vie tarjottimen.

Vierailija
4/27 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, jalka paketissa. Normaalisti vien kyllä.

Vierailija
5/27 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua Suomeen yhtään työtöntä lisää, kannatan työpaikkojen säilymistä ja lisäämistä.Siksi.

Vierailija
6/27 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni jättää, jos ruoka ei vastaa hänen mielestä hintaansa tai muuten erityisen kökkö palvelu tms. Jos on tyytyväinen vie tarjottimen.

Jättääkö hän pettyneen kauppareissun jälkeen ostoskärrytkin keskelle käytävää tai parkkihalliin?

Vierailija
7/27 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa sain aikoinaan huudot blokkaajalta että vien hänen työnsä. Siitä lähtien olen tukenut työllisyyttä.

Vierailija
8/27 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin pitää siivota itse? Missä niin sanotaan? Onko tää taas raamatusta?

Vierailija
9/27 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua Suomeen yhtään työtöntä lisää, kannatan työpaikkojen säilymistä ja lisäämistä.Siksi.

Ei astioiden pöytään jättäminen palkkaa ravintolaan lisää työntekijöitä, vaan vaikeuttaa siellä olevien työtä.

Vierailija
10/27 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nyt on ap kysymys? Työpaikan kahvihuoneesta? Kahvilasta?

Työpaikalla tosiaan on aina joukossa niitä, jotka ovat kotonaan tottuneet liian hyvälle passaukselle ja kuvittelevat, että äiti siivoaa jäljet duunissakin.

Mutta kahviloissa ei todellakaan välttämättä asiakkaille tehdä selväksi, että jos tänne tulet, sitoudut korjaamaan jälkesi. Joskus sitä paikkaa, minne astiat pitäisi viedä joutuu oikein etsimään.

Ja esimerkiksi mäkkäreissä, joissa Suomessa on asiakas-vie -metodi, on joissain maissa erikseen palkattu pöytien tyhjentäjät. Esimerkiksi Venäjällä on näin, ja siksi osa venäläisturisteista ei hokaa viedä itse pois roskiaan.

Oikeasti on aika älytöntä, että suomalaiset maksavat aivan helv.tisti syömisistään ja vielä päälle päätteeksi nöyrinä siivoavat pöydästä jälkensä. Tässä pitäisi panna kapina pystyyn, niin saataisiin työpaikkoja baareihin, semmoisia hyviä alalle tulemisen paikkoja ammattikouluttamattomille, joita on hyvin vähän nykyään tarjolla.

Vierailija
11/27 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättääkö hän pettyneen kauppareissun jälkeen ostoskärrytkin keskelle käytävää tai parkkihalliin?

Ostoskärryissä on usein kolikko panttina.. eli tuskin jättää :)

Vierailija
12/27 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että se on työntekijöille lisävaivaa ja se aika, mikä törkyläjien siivoamiseen kuluu, on pois muusta, ihan niistä oikeista hommista?

Vierailija
13/27 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei astioiden pöytään jättäminen palkkaa ravintolaan lisää työntekijöitä, vaan vaikeuttaa siellä olevien työtä.

Mistä lähtien kukaan muu kuin yrittäjä on ketään palkannutkaan? Hä?

Mutta jos asiakkaat säännönmukaisesti lakkaisivat siivoilemasta jälkiään, sinne olisi pakko ittaa lisää henkiläkuntaa, koska roskia täynnä olevat pöydät eivät myy. Simple as that.

Tämä on samaa kuin markettien itsepalvelukassat. Yrittäjän mielestä kivaa, että asiakkaat hoitavat itse hommat, mutta työpaikkojen määrän kannalta huono idea.

Vierailija
14/27 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy myöntää, että jos ravintola/kahvila on erityisen kallis, niin saatan jättää tarjottimen pöytään astioineen, vaikka ne ikäänkuin kuuluisi viedä itse pois. Mielestäni kalliiseen hintaan kuuluu pöytien siivous. Sorry vaan. Esimerkkinä tulee mieleeni Stockmannin kahvila, tai vaikka tältä kesältä Välimäen ravintola Särkänniemessä, jossa neljän hengen hamppari-ruokailumme maksoi lähes 80 euroa. Ruoka oli ihan ok hyvää, mutta ravintolassa haettiin itse ruuat, aterimet ja mausteet. Ruoat tuli sentään hakematta pöytään, mutta astiat piti viedä itse pois. Kiitos, mutta ei kiitos. Jos ravintolassa on itsepalvelu, niin hinnat pitäisi olla itsepalveluhintoja.

Vierailija
15/27 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuttiinko aloituksessa ravintoloista?

Vierailija
16/27 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kohta pannaan itsepalvelukassat baareihinkin. Hyvä idea, voi irtisanoa kassalta yhden työntekijän!

Ap voi sitten tulla tänne itkemään, että Miksi et laskuta itse itseäsi, vaikka se kuuluu tapoihin?

Ei kuulu. Se on yrittäjien halua säästää kustannuksista, vähentää henkilökuntaa ja maksimoida voitot.

Vierailija
17/27 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ehkä vähän off-topic, mutta meidän firman pomo jättää joka kerta kahvikuppinsa ja juomalasinsa meidän työpaikan tiskikoneen päällä olevalle tasolle/pöydälle. Tämä siis, vaikka olisi juuri nähnyt jonkun laittavan oman kuppinsa sinne sisälle (joten tietää, että astiat tiskikoneen sisällä ovat likaisia ja sinne mahtuu vielä). 

En tiedä, kotona vissiin tottunut että ei tarvitse rikkaa ristiin laittaa kotitöissä, tai sitten ajattelee että kun on pomo, niin häntä kuuluu passata... 

En pysty tajuamaan, että eikö niitä samalla vaivalla voisi laittaa ihan sinne tiskikoneeseen asti... 

Vierailija
18/27 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun täytyy myöntää, että jos ravintola/kahvila on erityisen kallis, niin saatan jättää tarjottimen pöytään astioineen, vaikka ne ikäänkuin kuuluisi viedä itse pois. Mielestäni kalliiseen hintaan kuuluu pöytien siivous. Sorry vaan. Esimerkkinä tulee mieleeni Stockmannin kahvila, tai vaikka tältä kesältä Välimäen ravintola Särkänniemessä, jossa neljän hengen hamppari-ruokailumme maksoi lähes 80 euroa. Ruoka oli ihan ok hyvää, mutta ravintolassa haettiin itse ruuat, aterimet ja mausteet. Ruoat tuli sentään hakematta pöytään, mutta astiat piti viedä itse pois. Kiitos, mutta ei kiitos. Jos ravintolassa on itsepalvelu, niin hinnat pitäisi olla itsepalveluhintoja.

Onneksi se ei ole mikään mielipidekysymys.

Miksi edes menet tuollaisiin paikkoihin, jos on mielestäsi liian kallista?

Vierailija
19/27 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuttiinko aloituksessa ravintoloista?

Ap on analfabeetti av-mamma, joka ei osaa kirjoittaa täsmällisesti.

Häneltä kyllä jo kysyttiin, mistä hän puhuu, mutta koska ap on myös trolli, hän ei vaivaudu vastaamaan.

Voi sitten haastaa tasapuolisesti riitaa aivan kaikkien kanssa.

Vierailija
20/27 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ulkomailla astioiden kantelu sisältyy hintaan joka on vieläpä halvempi kuin siellä Suomessa. Siinä yksi syy miksi lähdin.