Miksi sairaanhoitajat valittavat niin paljon? Aina jos lehdessä tai uutisissa joku valittaa, se on hoitaja.
Kuitenkin hoitajaksi hakeutuu vuosittain satoja uusia opiskelijoita, ja osa jää rannalle. Eivätkö siinä vaiheessa tajua työn vaatimuksia, esimerkiksi vuorotyön "riskiä"? Erityisesti kätilöt tuntuvat kunnostautuneen valittamisessa.
Tunnen hoitajia sekä työn kautta että siviilielämän kautta - kamalan kyynistä ja valittavaa sakkia.
Itse palaan erittäin mielelläni töihin lomien jälkeen.
Kommentit (87)
Kätilöt ottaa ilokaasua murheeseen. :D LOL LOL
Minä pidän työstäni sairaanhoitajana. Tämä on täydellinen ammatti minulle, ei mitään valittamista.
Työyhteisöissä on todella huono ilmapiiri ja johtaminen usein syvältä. Aikuisia ihmisiä kohdellaan kuin vähälahjaisia lapsia, ja säännöt ja määräykset menevät aina ohi ihmisen hyvinvoinnista, oli kyse sitten potilaista tai työntekijöistä. Kun ihminen kärsii työssään, ei voi vaikuttaa mihinkään ja joutuu vielä katselemaan muita kärsijöitä päivästä toiseen, se valittamisen mentaliteetti tarttuu lopulta ellei aktiivisesti koko ajan muista varoa.
Nimim. kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Eihän naisvaltaisella alalla saada palkkojen korotusta haluta. Huhhuh sentään! Naisten täytyy toimia orjina. Jos miehet vaativat lisää palkkaa niin se on ok!
"Suomen valtiolla on enemmän velkaa kuin koskaan ennen, nimellismäärällä mitattuna. Viime vuosina Suomi on velkaantunut nopeammin kuin koskaan ennen. Sinäkin olet velkaantuneempi kuin koskaan ennen. Suomen maksama korko nousee ennen pitkää – niin sinunkin lainojesi korko. Yhä suurempi osa veroistasi menee velan korkojen maksuun eikä enää hyvinvoinnin rakentamiseen. Suomen huoltosuhde heikkenee nopeasti, ja maksajia on yhä vähemmän. Kuinka kauan tällainen meno voi jatkua?
Elintasosi on lainaa. Suomen valtio ahmii velkaa ennätysmäärin pitääkseen sinut tyytyväisenä, koska sinä voit äänestää seuraavissa vaaleissa. Hallitus ja oppositio kuvittelevat, että sinä haluat kaiken tässä ja nyt, etkä välitä huomisesta. Kun valtio tuhlaa yli varojensa, sitä kutsutaan kauniisti elvytykseksi. Suomen velkaa lyhentävät – jos pystyvät – tulevat sukupolvet, koska ne eivät voi äänestää seuraavissa vaaleissa. Heiltä ei ole kysytty mitään. Jokainen suomalainen saa syntyessään 274 euron arvoisen äitiyspakkauksen ja reilut 19 000 euroa valtion velkaa – sekä kotikunnan velat siihen päälle. Fiksua ja vastuullista?"
Ihan itse ovat alansa valinneet, ja palkkausko on tullut yllätyksenä?
Milloin viimeksi julkisen sektorin miehet ovat palkankorotuksia jatkuvalla syötöllä vaatineet ja saaneet?
Ymmärrät varmaan, että taikaseinää julkiselle sektorille ei ole?
Naiset saavat jo nyt miljardien tulonsiirrot miehiltä.
Naiset maksavat PELKKÄÄ ansiotuloveroa noin 20 miljardia euroa vuosittain miehiä vähemmän,
ja kuluttavat julkisen sektorin terveyspalveluita 10 miljardilla miehiä enemmän vuosittain.
Miksi uhriudutte omilla valinnoillanne, ettekä edes perusta kasvuyrityksistäkään enempää kuin alle 10%?
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en ymmärrä sitä, miksi muut naiset haukkuvat sairaanhoitajia kokoajan. Siksikö kun ovat miesmarkkinoilla ihan ykköskamaa? Jos mietit kuinka paljon Suomessa on hoitajia, niin aika vähän kyllä valittavat! Itse asiassa heillä olisi syytä valittaa paljon enemmän olosuhteisiinsa nähden.
Suomessa valtavasti peräkammarinpoikia -> heille sairaanhoitaja on punainen vaate -> keskustelupalstat tursuavat hoitajavihamielistä kilttimiesten saarnaa.
No ehkä poliisienkin kuuluisi valittaa. Ne on niin karskeja ettei ne vaivaudu.
Työskentelen sairaanhoitajana myös. Meillä on todella mukava työyhteisö, ollaan ystäviä välinehuoltajien, lääkäreiden, lähihoitajien, röntgenhoitajien ja aivan kaikkien eri asiantuntijoiden kanssa.
Koska ne vertaa palkkojaan hierarkiassa lekurit ja työharjoittelijabimbot. Kai se kaivertaa. Lekurithan ei ole muuta kuin kalliisti koulutettuja lääketehtaidejntrolleja ja myyntiedustajia. Pelkkiä tiskin takaa myyviä naappimyyjiä. Valkoinenntakki työsuhde etuna. Ja stetoskooppi tottakai.
Nytkin ne itkee taas teeveessä. Lisää koronalissäää nii jaksaa paremmin. Ahneita ne on. Josko työttömille tarjottaisiin pikakaista hoitsuiksi niin sais nää ikivalittajat vege. Ei riitö kolme tonnii nii. Mutta duunia vailla olevia saa kiikuttaa 9 euron päiväkorvauksella. Huhuh mitö p skaa. Eivät koe tulevansa hoitsut kuulemma 3 tontulla arvostetuksi. Just.
Tästä on joitain vuosia kun olin osastolla työssä (ei hoitajana) Silloin hoitotyössä oli tosi kova kiire. Työt piti tehdä nopeasti, että päästiin sitten kansliaan palaveeraamaan. Se aikamäärä, joka kuunneeltiin päivästä toiseen potilaiden rutiineista raportointia. Kyllä, oli syöty ja pissattu sinäkin aamuna.
Toivottavasti tästä kehitytty.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on joitain vuosia kun olin osastolla työssä (ei hoitajana) Silloin hoitotyössä oli tosi kova kiire. Työt piti tehdä nopeasti, että päästiin sitten kansliaan palaveeraamaan. Se aikamäärä, joka kuunneeltiin päivästä toiseen potilaiden rutiineista raportointia. Kyllä, oli syöty ja pissattu sinäkin aamuna.
Toivottavasti tästä kehitytty.
Kusi ja paska . Kyllä niitä tarkkaillaan ja tutkitaan . Mutta raportilla on edellisen vuoron yhteenveto ,lääkärin määräykset ja hoidot niiden jako ja sen kuka pestään miten ja kenellä on jumppaa tai labrakokeet onko syömättä sen takia tai kenellä dietti kalorit mikä lääkitys sivuoireet , käykö omaiset,syökö itse pitääkö syöttää onko haavahoitoja ja oksennuksia kipuja , kyllä nämä siirtyy työvuorolta toiselle ,tehtävä jako ,kuka lähtee pois tuleeko uusia ja mihin. Vähän typerää arvostella muiden työtä on parasta hoitaa se oma työnsä ja tehtävät hyvin. Potilailla on muutakin kuin alapää on hoidettava myös yläpää.
Vierailija kirjoitti:
Olen toisen vuoden sairaanhoitajaopiskelija ja heti valmistuttuani muutan pois Suomesta.
Voikun meitä harmittaa... mutta sen meidän muiden maksaman koulutuksen olisi voinut antaa jollekin sellaiselle joka ei ole niin mustan perään.
Covid rukous Brasiliasta YouTube Because Jesus lives I can face tomorrow prayers covid -19 brazil. Antakaa kaikkien tehdä työtehtävät rauhassa että ne tulee tehtyä oikein .
Joillakin hoitsuilla on liikaa aikaa juoruta ja mussuttaa kahvipöydässä wienereitten kanssa. Jonkun pitäis laittaa ne töihin.
Asenteet muumaataustaisilla on ollut asennoitumis ongelmia ammattiin . Ei viitsitä tehdä niitä tehtäviä jotka kuuluu tehdä . On välinpitämättömyyttä ihmisoikeuksia kohtaan ,hoidon saamista kohtaan ,ollaan vihamielisiä potilaita kohtaan . Puhutaan potilaan aikana kuin hän ei olisi läsnä tai edes ihminen . Ei haluta parantaa korjata auttaa . Väheksytään vaivoja oireita ikää tai ihmisyyttä.
Tää on jännä aina vetää tää kahvihuone siihen. Meillä ei ole osastolla enää vuosiin ollut koko kahvihuonetta. Siellä ne kahvit hörpitään asiakkaiden kanssa..
Haluaisin joskus nähdä edes yhden henkilön joka arvostelee hoitajan työtä tulevan vaikka vapaaehtoiseksi vanhainkotiin. Muutamakin päivä riittäisi niin näkisi kunnolla millaista hoitajan työ voi olla niin pahimmillaan kuin parhaimmillaankin. Tervetuloa!
Ehkä ne on lulemut tätä palstaa. Täällä kaikki valittaa kaikesta.
Koska hiljaa olemalla ei tule muutoksia. Jos halutaan muutoksia pidetään meteliä! Näin se toimii.