Miksi sairaanhoitajat valittavat niin paljon? Aina jos lehdessä tai uutisissa joku valittaa, se on hoitaja.
Kuitenkin hoitajaksi hakeutuu vuosittain satoja uusia opiskelijoita, ja osa jää rannalle. Eivätkö siinä vaiheessa tajua työn vaatimuksia, esimerkiksi vuorotyön "riskiä"? Erityisesti kätilöt tuntuvat kunnostautuneen valittamisessa.
Tunnen hoitajia sekä työn kautta että siviilielämän kautta - kamalan kyynistä ja valittavaa sakkia.
Itse palaan erittäin mielelläni töihin lomien jälkeen.
Kommentit (87)
Niin hoitoalallahan ei ole pakko hakeutua, jos se liksa on pääasia. Lääkäreiksihän hakeutuu kaikenmaailman bimbot toki pelkän liksan perässä,,mutta siitähän emme puhu nyr.
Melko kyynistä väkeä koko terveydenhoitoala. Tainsaitauksientuottajayhteisö pikemminkin. Ei ole aikaa eikä halua hoitaa. Lähinnä v ttuiliåuasenteella niin just valmistuneet medisiinarit kuin hoitsut.
Pelkkiä roolipelejöhän nää ammatit muutenkin on. Niinku lapset larppaa.
Olen sairasmhoitaja. Kokemusta 15 vuotta. Pakko tehdä kahta työtä että saa pakolliset menot maksettua. Tarkoitan sitä, että jos esim imuri tai pesukone hajoaa, niin niihin ei ole varaa. Vaatteet olen ostanut itselle kirppareilta ja halpisliikkeistä. Auto piti myydä pois. Lapsien harrastukset yms - niistä emme tingi. Mies menetti työnsä koronan takia. En tiedä miten kauan jaksan tätä., olen fyysisesti loppu Surullista on se että me hoitajat tunnemme tässä maassa olevan pask**, meitä saa haukkua kaikkialla, mediassa ja somessa. Olisi vaan kiva että saisi tehdä samaa normaalia työaikaa kuin muut ja siitä saatavalla palkalla pystyisi kustantamaan tavallisen elämän. Ei onnistunut edes silloin, kun miedkin oli töissä. En valitsisi enää hoitajan työtä, enkä duodittele kennellekkään. Kyllästyttää tämä sylkykuppina oleminen
Laitoshuoltajat vasta valittavat. Tein sijaisuuden ja hirveää asennevamma monilla. Päivätyö ja selkeä työnkuva.
Työ on helppoa mutta yksitoikkoisuudessaan kuormittavaa.
Mutta kun pääset töistä ei työasiat paina. Helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en ymmärrä sitä, miksi muut naiset haukkuvat sairaanhoitajia kokoajan. Siksikö kun ovat miesmarkkinoilla ihan ykköskamaa? Jos mietit kuinka paljon Suomessa on hoitajia, niin aika vähän kyllä valittavat! Itse asiassa heillä olisi syytä valittaa paljon enemmän olosuhteisiinsa nähden.
Käsittääkseni miehet eivät pidä lihavista naisista. Sitähän suurin osa kaikista hoitajista on.
Vierailija kirjoitti:
sit nuo ihmettelee kun miehet ei hakeudu alalle...
ei, kyse ei ole paskasta liksasta. Monella miehellä on paskempi liksa vaikka pitää osata laskea montako millilitraa on desilitra,
Kyse on juuri siitä, että työyhteisö on naisia -> valitusta / selkään puukottamista / uhriutumista
Kuka täyspäinen mies tuohon haluaa? Ne saa sitä tarpeeksi kotona jos ovat naimisiin erehtyneet
Sitä samaa shittiä on naisvaltaisilla aloilla. Jos on neljä naista yhdessä tekemässä työtä niin ryhmähenkeä ei ole.
Meillä on ma työpaikassa palaveri ja mielenkiinnolla olen kuuntelemassa sitä valituksen määrää. Oletettavasti minutkin haukutaan. Kuormitan liikaa kun olen uusi työntekijä, mutta kun ei ole ollut mitään perehdytystä...onneksi olen määräaikainen ja haen uutta työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en ymmärrä sitä, miksi muut naiset haukkuvat sairaanhoitajia kokoajan. Siksikö kun ovat miesmarkkinoilla ihan ykköskamaa? Jos mietit kuinka paljon Suomessa on hoitajia, niin aika vähän kyllä valittavat! Itse asiassa heillä olisi syytä valittaa paljon enemmän olosuhteisiinsa nähden.
Käsittääkseni miehet eivät pidä lihavista naisista. Sitähän suurin osa kaikista hoitajista on.
Meidän työpaikalla on ihan näyttäviä sporttisia naisia. Ei hoitotyössä jaksa ylipainoisena.
Itse en ole hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Niin hoitoalallahan ei ole pakko hakeutua, jos se liksa on pääasia. Lääkäreiksihän hakeutuu kaikenmaailman bimbot toki pelkän liksan perässä,,mutta siitähän emme puhu nyr.
No yksikään bimbo ei pääse lääkäriksi, siihen vaatii älyä. Vai viittaatko bimboudella naislääkärien ulkonäköön? Äly auttaa itsensä kunnossa pitämiseenkin.
Kuulevat jatkuvasti potilaiden valituksia kolotuksistaan niin luulevat, että valittaminen on ihmisten normaali kommunikointitapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikalla on ihan näyttäviä sporttisia naisia. Ei hoitotyössä jaksa ylipainoisena.
Itse en ole hoitaja.
No ilmankos valittavat.
Huonot palkat ja paskat työolosuhteet kyynistävät, sekä pienet vaikutusmahdollisuudet omaan työhön.
Hoitoalan ihmiset odottaa kauhuissan tätä "valmiuslakia" ja kyykytyksen aloittamista, valmiuslaki on myrkkyä meille (olen itse lähihoitaja), ei vaikuta samalla tavalla yhteenkään muuhun ammattikuntaan. Keväälläkin valmiuslakia hyödynnettiin häikäilemättömästi, sijaisia ei otettu enää lainkaan, kun oli vapaus pompottaa ja teettää niin paljon töitä kuin työnantajaa huvitti niillä olemassaolevilla työntekijöillä. Epävarmuus oli suurta, et koskaan tiennyt, töihin mennessä että milloin pääset kotiin tai laitetaanko kesken päivän kotiin ja määrättiin tulemaan takaisin 2 tai 3 tunnin päästä tms. täysin järjetöntä.
Voi ihmetyttää ihmisiä se valitus ja katkeruus, kun eivät ole työtä tehneet. En suosittele hoitoalaa kenellekkään, toivon että suomalaiset jättää uppoavan laivan ja yhteiskunta saa mitä tilaa, eli thaimaalaiset voi hoitaa nämä hommat, kun ovat niin kilttejä että kestävät mitä vain työnantaja niskaan kaataa.
Sanopa se. Itse ovat valinneet mille alalle ovat halunneet kouluttautua, tietäen mikä on alan palkkataso. Ja heidän palkkahan on koulutustasoon nähden varsin hyvä, esimerkiksi korkeammin koulutetut opettajat tienaavat vähemmän kuin sairaanhoitajat eli mukaville ansioille pääsee alemmalla korkeakoulututkinnolla. Jos palkkataso ei miellytä, Suomessa on kaikilla vapaus opiskella uusi ammatti.
Hoitoalan työntekijöiden valitus on valitusta kaikkien ihmisten oikeuksien puolesta. Siinä tähdätään potilasturvallisuuden parempaan toteutumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Koska heillä on oikeus valittaa. Työssä ollaan vastuussa ihmishengistä ja siinä työssä EI SAA olla liian kiire! Kiireessä sattuu virheitä ja virheet hoitotyössä voivat maksaa potilaan hengen! Jumankauta hoitajan tehtävä ei ole tappaa potilaita, joten eiköhän niitä vähän v*tuta kun saa pelätä jo potilaiden vahingoittamista kiireen keskellä!
Jos suurin ongelma on kiire niin miksi aina vaaditaan lisää palkkaa, sekö auttaa kiireeseen? Luulisi että kiire vähenee jos hoitajia palkattaisiin lisää. Mitä korkeammat palkkavaatimukset, sitä vähemmän heitä on varaa palkata. Sitä paitsi, on monia vielä raskaampia töitä huonommalla palkalla esim teollisuudessa, ja yhtä tärkeitä hekin on yhteiskunnalle.
Täytyy kuitenkin muistaa, ettei ne kaikki ole sairaanhoitajia, osa on lähihoitajia ym. mitä niitä nyt siellä sairaalassa työskenteleekään hoitajina. Yleensä nämä hoitajat kaikki mielletään sairaanhoitajiksi.
Onneksi sain opiskelupaikan ja olen hyvää vauhtia kouluttautumassa pois hoitajan hommista! Kamalaa miten tässä maassa suhtaudutaan hoitajiin. Suomen terveydenhuolto tulee kriisiytymään pahasti eikä pelkästään koronan takia vaan siksi että hoitajat lähtevät joukolla pois ja jäljelle jäävät palaa loppuun. Viimeistään nyt pitäisi tehdä jotain. Tykkään työstäni mutta en aio sinnitellä eläkeikään asti paskalla palkalla. Moni kollega on lähdössä tai jo lähtenyt. Minäkin lähden heti kun mahdollista. Mietin lähtöä jo ennen koronaa ja korona vain varmisti sen että hoitajan töissä ei todellakaan kannata olla. Tuo 3000€ palkka on täysin huuhaata, ehkä joku pääsee siihen lisien kanssa mutta itse en ole koskaan saanut yli 2000€ käteen että lopettaakapa se paskan puhuminen.
t.Hyvin pian ex-hoitaja
Ei muuta kuin tervetuloa muille aloille, joissa palkka on yhtä huono ja resurssit vedetty niin minimiin kuin olla ja voi. Suosittelen etenkin taloushallinnon alaa, jossa joustaminen liukuvalla työajalla on oletus.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sain opiskelupaikan ja olen hyvää vauhtia kouluttautumassa pois hoitajan hommista! Kamalaa miten tässä maassa suhtaudutaan hoitajiin. Suomen terveydenhuolto tulee kriisiytymään pahasti eikä pelkästään koronan takia vaan siksi että hoitajat lähtevät joukolla pois ja jäljelle jäävät palaa loppuun. Viimeistään nyt pitäisi tehdä jotain. Tykkään työstäni mutta en aio sinnitellä eläkeikään asti paskalla palkalla. Moni kollega on lähdössä tai jo lähtenyt. Minäkin lähden heti kun mahdollista. Mietin lähtöä jo ennen koronaa ja korona vain varmisti sen että hoitajan töissä ei todellakaan kannata olla. Tuo 3000€ palkka on täysin huuhaata, ehkä joku pääsee siihen lisien kanssa mutta itse en ole koskaan saanut yli 2000€ käteen että lopettaakapa se paskan puhuminen.
t.Hyvin pian ex-hoitaja
Onnea opiskelupaikan johdosta!
Omasta kokemuksestani 3000e palkka ei ole huuhaata, sillä kolmivuorotyössä siihen yltää kyllä. Saan tällä hetkellä ansiosidonnaista perustuen 3300e palkkaan. Tämä pk-seudulla kunnallisella työnantajalla yhdellä ikälisällä, enkä ollut edes tehnyt yövuoroja kuin ehkä puolet työssäoloehtoon lasketusta ajasta.
Valitettavasti moni kollega tekee päivätyötä ja onhan se 2500-2600e pieni palkka näin pk-seudulla. Jos saisi valita niin ottaisin kuitenkin enemmän resursseja kuin palkkaa. Olisi mukavaa, ettei aina olisi kiire vaan pystyisi oikeasti tekemään työnsä kunnolla.
sit nuo ihmettelee kun miehet ei hakeudu alalle...
ei, kyse ei ole paskasta liksasta. Monella miehellä on paskempi liksa vaikka pitää osata laskea montako millilitraa on desilitra,
Kyse on juuri siitä, että työyhteisö on naisia -> valitusta / selkään puukottamista / uhriutumista
Kuka täyspäinen mies tuohon haluaa? Ne saa sitä tarpeeksi kotona jos ovat naimisiin erehtyneet