Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten paljon aiotte säilöä marjoja?

Vierailija
04.08.2017 |

Ja mitä marjoja, ja mihin ne sitten käytätte?
Ostatteko vai poimitteko itse?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos alkaisi tosiaan tuohon smoothie hommaan. Tosin aamulla en pystyisi sitä nauttimaan koska isot nestemäärät saa aikaan pahoinvointia aamuisin.

Pistin heti hommaan vauhtia. Aloitin rankimman jälkeen. Hain puutarhasta jäävuorisalaattia "ruukullisen" ja pari kurkkua ja sitruunajämä jääkaapista ja soseutin sauvasekoittajalla ja maustin kivennäisvedellä.

Nautin mukillisen ja alkoi mahassa kiertää ja pahoinvoiva olo.

Smoothiet ei ehkä ole kuitenkaan minun juttuni :(

Vierailija
22/25 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään. Niitä saa ympäri vuoden kauppojen pakastealtaista.

Et taida paljoa käyttää vai oletko vain laiska?

Eikö sinua kiinnosta marjojen alkuperä?

En käytä paljoa, en pidä lötköistä pakastemarjoista. Olen myös laiska, ja pussista löytyy alkuperämerkinnät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos alkaisi tosiaan tuohon smoothie hommaan. Tosin aamulla en pystyisi sitä nauttimaan koska isot nestemäärät saa aikaan pahoinvointia aamuisin.

Mä olen myös samanlainen, en voi juoda esim vettä kuin desin kerrallaan ilman että oksettaa. Päivässä menee max 2 dl + kahvia

Mutta - mä teen joka aamu smoothieta 3dl ja oikein hyvin pystyn juomaan sen. Gefiluspiimää, sokeritonta marjakeittoa ja marjoja (tai hedelmiä).

17

Vierailija
24/25 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee marjoja päivittäin smoothieissa, puuron päällä ja jugurtissa/viilissä. Lisäksi kaikki leipomukset, lettujen paistot sun muut. Kaksi arkkupakastinta joista n. 70% marjoja ja hedelmiä eri muodoissaan (loput lähinnä miehen metsästämää tai suoraan tilamyynnistä ostettua lihaa) eikä melkein riitäkään. Herukoista ja osasta puolukkaa keitän vielä mehua niin paljon kuin jaksan - sekin menee kaikki vuodessa niin että nyt on viimevuodelta enää pari vaivaista pulloa jäljellä. Onneksi raparperista sai jonkin verran mehua jo keitettyä, muuten olisi loppunut jo. Vielä ei ole kaupasta tarvinnut ostaa sen enemmän perushilloja, -marjoja kuin -mehujakaan. (Toki joskus herkuttelumielessä jotain erikoisempaa kuten vaikkapa viikunahilloa tai appelsiinimehua mitä ei itse pysty tekemään, mutta se on enemmän sellaista ekstraa jota ilmankin voisi olla.)

Vierailija
25/25 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison kaupungin metsät on poimittu tyhjiksi 10-20km säteellä. Olen yrittänyt useampana vuonna käydä poimimassa marjoja, käyttänyt tunteja etsimiseen ja ajanut ympäriinsä satoja kilometrejä, mutta eipä ole löytynyt. Sama sienien kanssa - kun ei tiedä salaisia paikkoja, ei sieniä löydy. Lisäksi, pieneen pakastimeen ei montaa purkkia mahdu, kun muutakin pakastettavaa on. Niinpä, koska jokatapauksessa on ostomarjojen varassa, on ne helpoin ostaa se pakastepussi kerrallaan.