Nykyajan tavarat kuraa. Mistä kestävät tuotteet? Ilmianna löytösi!
Listatkaa ihan kaikenlaisia hyviä tuotteita. Itsellä olisi nyt haussa hyvät tyynyt. Pestään niitä usein, ja ne menee äkkiä muhkuraisiksi ja ihan pilalle.
Erilaisia sukkahousuja kokeilin vaikka ja mitkä, kunnes löysin Norlynin city sukkikset, jotka on peräti kestänyt useamman käytön. Ei tule silmäpakoja pelkästään kun hengittää kohti tai haarat ratkea heti kun pukee päälle.
Kommentit (353)
Mulla hajoaa vaaleat ohuet sukkikset aina heti, mutta Cubuksen sukkahousut (20 denierin) ovat olleet mulla jo ainakin 5 kertaa töissä eikä vielä silmäpakoja. Eka kerta ikinä! Ja hinta ei päätä huimaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihana että tänne on saatu näin paljon vinkkejä! Tuossa kokkaillessa muistin meidän ikean ruuansäilytysastiat (+365 kannelinen ruoansäilytysastia -nimellä). Niissä on ajan kanssa alkanut kannet vääntyilemään niin, että eivät enää pysy tiiviisti kiinni. Olen yrittänyt kiehuvan veden kanssa kääntää niitä takaisin asentoon, mutta se ei auta kuin hetkellisesti.
Mitä tällaisia ruuansäilytys tupperware kippohässäköitä on jotka kestää vuodesta toiseen hyvänä? Mieluiten vielä niin, että voi käyttä mikrossa ja pakkasessa, jotta olisi mahdollisimman monikäyttöiset.
Ap
Orthexin pakastusrasiat ovat kestäneet meillä hyvin. Ekat on ostettu 90-luvulla ja viimeisimmät viime vuonna. Kannet hieman ohentuneet vuosien varrella, mutta muuten laatu pysynyt samana, vanhat ja uudet purkit ja kannet toimivat ongelmitta ristiin. Hajonnut on yhteensä vain 1-2 purkkia näiden parinkymmenen vuoden aikana.
https://www.tokmanni.fi/pakastusrasiat-ja-pussit/pakastusrasia-0-5-l-5-…
Vierailija kirjoitti:
SINI-tuotteen tavarat on kestäviä ja Suomessa tehtyjä.
Siivoustarvikkeet kestävät vuodesta toiseen ja niillä on tosi hyviä innovaatioita esim. kylppärin saumojen puhdistukseen, rättipidikettä, kylppärin kaivonsuodatinta jne.
En osta enää mitään halpissiivoustarviketta vaan aina SINIä.
Sini tekee myös auton lumiharjoja ja jääskrapoja ja muita tuotteita mutta toisella tuotemerkillä, taisi olla Kungs? Nekin kestää ja niissä on sellainen vaihdettava "teräosa" jonka vaan ostaa uusiksi joka talvi ja aina on hyvä terä skrapata jäärä. Aiemmissa oli aina se ongelma kun se terä tylsyy niin saa kiukulla raapia jäätä pakkasessa.
Sinit on tosi hyviä. Meilläkin on sellainen yli 40 vuotta vanha sinipiika ja edelleen toimii ja löytyy sieniä siihen. Ainoa huono puoli on, ettei noissa uusissa vaihtosienissä ole niitä muovisia sormimuttereita mukana. Taitaa sitäpaitsi olla vielä yritys joka valmistaa yleensäkin tuotteensa suomessa suurelta osin ainakin.
Pellavalakanat, paranee vain vanhetessaan. Itse olen ostanyt halvimpia mahdollisia, tuplapussilakana + 2 tyynyliinaa maksoi n. 120 euroa. Hintahaitari näissä on todella suuri, kannattaa vertailla huolella.
Finlaysonin lakanat ovat ainakin tähän saakka kestäneet hyvin haalistumatta ja rispaantumatta.
R-collectionin anorakki kestää, kestää ja kestää!
Fiskarsin sakset
Arabian ja Iittalan astiat (viimeisimmät ostettu n. 10v sitten). Aion jatkossa ostaa näitä vain käytettyinä. Myös vanhempaa mallia olevat uunivuoat pelittää loistavasti.
Minulla on hyviä kokemuksia suomalaisten yritysten puolesta Kainon neuletakeista, R collectionin collareista ja yhdestä ajattomasta silkkitopista, okay'sin ja Globe Hopen laukuista, Sievin jalkineen niistä keveistä kumppareista, Janitan talvikengistä (naisten saappaat), Jokipiin pellavan pellavafrotee pyyhkeistä, Pentikin Vanilja sarjan lautasista, ja VM carpetin matoista.
Topman lapikkaat (10 vuotta käytössä, joka talvi lokakuusta maaliskuuhun)
Jokipiin pellavan pyyhkeet (15 vuotta sitten ostettu käsipyyhkeet, laudeliinat ja keittiöliinat. Edelleen priimaa. Omistaja itsekin sanoi että myynti pitää tulla kuosien vaihtelusta, rikki heidän tuotteitaan ei hevillä saa.)
Säälittävää, että jo ketjussa mainittujen lisäksi mieleen ei tule mitään muuta.
Itse tekeminen tai käsityöläiseltä tilaaminen on vielä yksi vinkki. Me emme enää ehdi tehdä itse niin paljon, mutta olemme tilanneet käsityöläisiltä mm. vaatteita ja huonekaluja.
Vierailija kirjoitti:
Listatkaa ihan kaikenlaisia hyviä tuotteita. Itsellä olisi nyt haussa hyvät tyynyt. Pestään niitä usein, ja ne menee äkkiä muhkuraisiksi ja ihan pilalle.
Erilaisia sukkahousuja kokeilin vaikka ja mitkä, kunnes löysin Norlynin city sukkikset, jotka on peräti kestänyt useamman käytön. Ei tule silmäpakoja pelkästään kun hengittää kohti tai haarat ratkea heti kun pukee päälle.
Klas Olssonilla ainakin kaikkein laadukkaimmat ja paksuimmat pakastepussit/jätesäkit. Muualta en enää osta niitä.
Vierailija kirjoitti:
Tefal paistinpannut kestävät paremmin kuin suomalaiset tai ikean
Jos haluat kestävän ja edullisen paistinpannun, osta esim. kirpparilta vanha valurautapannu. Pesee nämä kurjat teflonpannut mennentullen myös muilla ominaisuuksillaan.
Meillä yksi ja sama ollut käytössä nyt 11 vuotta, lienee ikuinen kampe?
Petyin totaallisesti Iittalan Taika-sarjan siniseen ja punaiseen suureen mukiin - vasta 5 vuotta vanhat ja nyt jo pohjassa lusikan jälkiä molemmissa!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kånken-reppu on kestävä ja siinä on takuu, moccamaster ollut mulla 8 vuotta
Ai että känkkeni niin kestävä reppu? Pitänee sellainen hankkia sitten. Sait mut vakuuttumaan että et puhu pötyä, kun kerroit tuon mokkamasterin kestävyydestä samassa viestissäsi. Meillä sellainen on kestänyt kovassa käytössä jo 22 vuotta ja edellee uutta vastaavassa kunnossa ulkonäöllisestikin milloin puhdistan.
Nyt on pakko kysyä, että millainen käsitys ihmisillä on muiden kuin moccamasterin kestävyydestä? Kahvinkeitin on kuitenkin hyvin yksinkertainen laite, ja jos ei itse särje lasikannua, ei ne käytännössä mene koskaan rikki. Myöskään ne parinkympin keittimet. Eikä se moccamaster myöskään mitenkään likaa hylji, ihan samalla lailla ne halpikset puhdistuvat :D. Kahvin laadusta, käyttömukavuudesta jne voi toki olla montaa mieltä (henk. koht. en koskaan ole saanut niin pahaa kahvia, kuin usealla moccamasterilla...), mutta KESTÄVYYDEN suhteen ei 8 tai edes 22 vuotta ole kahvinkeittimelle ikä eikä mikään.
Kahvinkeittimen lämpövastus menee usein edullisissa keittimissä rikki. Keitetty kahvi ei ole kuumaa. Kahvinmaku ei liity kahvinkeittimeen vaan siihen kuinka usein kahvinkeitin puhdistetaan ja millaista kahvipurua käyttää. Moccamaster lämmittää veden todella kuumaksi ja yl. Ihmiset pitävät juuri siitä syystä Moccamasterilla keitetystä kahvista.
Vierailija kirjoitti:
Petyin totaallisesti Iittalan Taika-sarjan siniseen ja punaiseen suureen mukiin - vasta 5 vuotta vanhat ja nyt jo pohjassa lusikan jälkiä molemmissa!!!
Mun taas täytyy antaa erittäin paljon kehuja Taika-sarjan isoimmalle mukille, värinä musta-valkoinen ja se "tavallinen" jossa muki valkoinen ja kuvio värikäs.
Näissä ei ole jälkeäkään. Olen kohdellut niitä jopa törkeästi: kilauttelen niitä usein tasoihin kun tyhjennän tiskikonetta, olen myös tiputellut niitä lattialle, eikä niissä ole jälkeäkään! Monesti olen kolauttanut niin kovasti että äänen perusteella olin varma että pala irtosi, mutta ei jälkeäkään.
Olisiko näissä jokin ero että osa on valmistettu muualla? Mulla on myös n. 4-6v vanhoja nämä mukit ja niitä on 7kpl.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä ihan totta! Ennen tuotteet kestivät ja kestivät. Nykyään niistä tehdään tahallaan huonolaatuisua että ne menisivät varmasti jossain vaiheessa pilalle ja kuluttaja ostaisi vain lisää ja lisää... Surullista.
On olemassa nettikauppa, josta voi ostaa vaatteita, urheiluvälineitä yms. joissa on elinikäinen takuu. Mieheni osti hupparin sieltä, ja eipä ole reuna rispaantunut tai kangas nukkaantunut! Nimeä en nyt millään muista mutta kun englanniksi googlaa niin löytyy varmasti!
Buy me once.
Vierailija kirjoitti:
Topman lapikkaat (10 vuotta käytössä, joka talvi lokakuusta maaliskuuhun)
Jokipiin pellavan pyyhkeet (15 vuotta sitten ostettu käsipyyhkeet, laudeliinat ja keittiöliinat. Edelleen priimaa. Omistaja itsekin sanoi että myynti pitää tulla kuosien vaihtelusta, rikki heidän tuotteitaan ei hevillä saa.)
Säälittävää, että jo ketjussa mainittujen lisäksi mieleen ei tule mitään muuta.
Itse tekeminen tai käsityöläiseltä tilaaminen on vielä yksi vinkki. Me emme enää ehdi tehdä itse niin paljon, mutta olemme tilanneet käsityöläisiltä mm. vaatteita ja huonekaluja.
Ompelut hoidan itse, mutta haaveena olisi joskus teetättää kestävät kengät suutarilla. Vielä ei ole sellaisia summia, mutta säästöön laitetaan. Ja pitäisi vielä kunnolla miettiä mitkä olisi sellaiset mallit joita haluaisin mahdollisimman pitkään käyttää. :)
Ap
Huonekaluissa olen satsannut Vepsäläiseen. TV-taso ja sohvapöydät esimerkiksi ovat tammea, maalaus kestävä, lapsen piirrettyä kuulakärkikynällä pöytään, pystyi asetonilla kynän musteen poistamaan maalin kärsimättä tästä. Vähän eri luokkaa kestävyys kuin Ikean tai Jyskin lastulevytavaralla, joka hajoaa kun siihen vähän kopsauttaa. Toki Lack-pöydän saa 5 eurolla ja Vepsäläisen pöytä maksaa n. 1000 euroa. Samaten Artekin huonekalut kestävät vuosikymmeniä, esim. ruokapöytä.
Vierailija kirjoitti:
SINI-tuotteen tavarat on kestäviä ja Suomessa tehtyjä.
Siivoustarvikkeet kestävät vuodesta toiseen ja niillä on tosi hyviä innovaatioita esim. kylppärin saumojen puhdistukseen, rättipidikettä, kylppärin kaivonsuodatinta jne.
En osta enää mitään halpissiivoustarviketta vaan aina SINIä.
Sini tekee myös auton lumiharjoja ja jääskrapoja ja muita tuotteita mutta toisella tuotemerkillä, taisi olla Kungs? Nekin kestää ja niissä on sellainen vaihdettava "teräosa" jonka vaan ostaa uusiksi joka talvi ja aina on hyvä terä skrapata jäärä. Aiemmissa oli aina se ongelma kun se terä tylsyy niin saa kiukulla raapia jäätä pakkasessa.
Itse onnistuin rikkomaan lyhyessä ajassa kolme sinin lattiamoppia. Niistä kaikista murtui se "lavan" muoviosa kahteen kappaleeseen. Meillä on hiottu, siis todella sileä betonilattia, ja sinin moppi otti jotenkin liian tiukasti kiinni siihen, paitsi todella valuvan märkänä. Liikaa kitkaa siis. Mies osti sitten jonkun toisen merkin mopin, en nyt muista mikä se on.
Ongelmanahan näissä vertailuissa on se, että jos nyt hehkutetaan, että 15 v. sitten ostettu pyykkikone "Superpesuri" on vielä täydessä tikissä, niin se tänä päivänä ostettava "Superpesuri" ei luultavasti kestä 15:ttä vuotta. Tuntuu, että laatu on huonontunut jatkuvasti eli ennen laadukas merkki ei välttämättä ole sitä enää nykyisin. Esim. Nanso ja Ecco olivat muinoin hyviä, nykyisin ovat ihan kuraa.
Lidlistä ostin joskus 10 vuotta sitten muutaman tyynyn jossa sisällä sellaista vaahtomuovi tms silppua.Nämä on vieläkin käytössä.Jyskin saman hintaluokan (n.10e)saman tyylisestä luovuin, ei ollut vaan yhtä mukava.Nyt siellä käydessä huomasin jotain silpputyynyjä memoryfoamilla, mutta hintaa päälle 30e.Jos jollain näitä kokemusta niin kiinnostaisi pari lisätyynyä.(Mut Lidlin versioista en luovu!)
Jansportin repun ostin alesta 5 eurolla noin 5 vuotta sitten.On ollut lähes päivittäisessä käytössä ja kestää.Tällä repulla oli muuten 25vuoden takuu, joten kannattava ostos, tässähän on vielä 20vuotta käyttöä edessä😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana että tänne on saatu näin paljon vinkkejä! Tuossa kokkaillessa muistin meidän ikean ruuansäilytysastiat (+365 kannelinen ruoansäilytysastia -nimellä). Niissä on ajan kanssa alkanut kannet vääntyilemään niin, että eivät enää pysy tiiviisti kiinni. Olen yrittänyt kiehuvan veden kanssa kääntää niitä takaisin asentoon, mutta se ei auta kuin hetkellisesti.
Mitä tällaisia ruuansäilytys tupperware kippohässäköitä on jotka kestää vuodesta toiseen hyvänä? Mieluiten vielä niin, että voi käyttä mikrossa ja pakkasessa, jotta olisi mahdollisimman monikäyttöiset.
ApOrthexin pakastusrasiat ovat kestäneet meillä hyvin. Ekat on ostettu 90-luvulla ja viimeisimmät viime vuonna. Kannet hieman ohentuneet vuosien varrella, mutta muuten laatu pysynyt samana, vanhat ja uudet purkit ja kannet toimivat ongelmitta ristiin. Hajonnut on yhteensä vain 1-2 purkkia näiden parinkymmenen vuoden aikana.
https://www.tokmanni.fi/pakastusrasiat-ja-pussit/pakastusrasia-0-5-l-5-…
Joo, noita kannattaa hamstrata vaikka tulevillekin sukupolville sillä kohta varmaan valmistaminen lopetetaan, kuten monen liian hyvän tuotteen kanssa on käynyt.
Ihme rasia kun muovi ei edes vanhene siten, kuten monessa muussa pakasterasiassa. Mul ollu sellaisia joskus missä lumikiteen kuva kannessa kohokuviona, niin ne rasiat meni siihen kuntoon ihan tavaroitten ja nappien säilytyksessä, että kun kannen avasi, niin rasia itsessään halkesi pieniksi palasiksi.
Itse olen ostanut aikuisiälläni tasan kaksi lompakkoa, jotka olivat/ovat molemmat aitoa nahkaa. Uuttakaan en olisi ostanut, ellei vanha olisi kadonnut. Nykyinen lompakko kestänyt käyttöä jo 10 vuotta, eikä kulumisen merkkejä missään. Kannattaa investoida kunnon lompakkoon (sitä paitsi 100% nahkalompakkoja taitaa saada ihan kolmellakympillä, että ei ole edes kallis) eikä ostaa mitään H&M ym. paskaa markettikrääsää, menevät rikki alta aikayksikön.
Ap