Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan tavarat kuraa. Mistä kestävät tuotteet? Ilmianna löytösi!

Vierailija
04.08.2017 |

Listatkaa ihan kaikenlaisia hyviä tuotteita. Itsellä olisi nyt haussa hyvät tyynyt. Pestään niitä usein, ja ne menee äkkiä muhkuraisiksi ja ihan pilalle.
Erilaisia sukkahousuja kokeilin vaikka ja mitkä, kunnes löysin Norlynin city sukkikset, jotka on peräti kestänyt useamman käytön. Ei tule silmäpakoja pelkästään kun hengittää kohti tai haarat ratkea heti kun pukee päälle.

Kommentit (353)

Vierailija
101/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kehuu Artekin huonekaluja. Jos tarkoitetaan esim. Aallon suunnittelemia, ja tuolla nimellä järjettömän kalliilla myytäviä tuoleja ja pöytiä, niin olen eri mieltä. Minun kokemuksieni mukaan pöydän jalat alkaa klenkata ja päällykset rispaantuu nopeasti niissä päällystetyissä tuoleissa. Ihmiset maksaa noiden kohdalla ihan sokeasti designista, jota näkee sisustuslehtien kuvissa.

Vierailija
102/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlistä ostin joskus 10 vuotta sitten muutaman tyynyn jossa sisällä sellaista vaahtomuovi tms silppua.Nämä on vieläkin käytössä.Jyskin saman hintaluokan (n.10e)saman tyylisestä luovuin, ei ollut vaan yhtä mukava.Nyt siellä käydessä huomasin jotain silpputyynyjä memoryfoamilla, mutta hintaa päälle 30e.Jos jollain näitä kokemusta niin kiinnostaisi pari lisätyynyä.(Mut Lidlin versioista en luovu!)

Jansportin repun ostin alesta 5 eurolla noin 5 vuotta sitten.On ollut lähes päivittäisessä käytössä ja kestää.Tällä repulla oli muuten 25vuoden takuu, joten kannattava ostos, tässähän on vielä 20vuotta käyttöä edessä😂

Tyynyt suositellaan vaihdettavaksi parin kolmen vuoden välein.

Niinhän ne suositellaan ja on tässä välissä tullut muita tyynyjä pois heitettyäkin, mutta mulla ei ole tapana heittää hyvää tavaraa roskiin vain koska joku suosittelee niin.Sitäpaitsi mulla on oikukas niska joka tykkää näistä tyynyistä eikä ole parempia tullut vastaan.Mut kai se olis kärsittävä niistä kivuista, koska kerran suositus😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni kehuu Artekin huonekaluja. Jos tarkoitetaan esim. Aallon suunnittelemia, ja tuolla nimellä järjettömän kalliilla myytäviä tuoleja ja pöytiä, niin olen eri mieltä. Minun kokemuksieni mukaan pöydän jalat alkaa klenkata ja päällykset rispaantuu nopeasti niissä päällystetyissä tuoleissa. Ihmiset maksaa noiden kohdalla ihan sokeasti designista, jota näkee sisustuslehtien kuvissa.

Opiskelen puusepäksi ja työssäoppimispaikoissa olen noita Artekin tuoleja kasaillut. Ovathan ne laadukkaampia kuin Kiinasta tulleet kanssasisarensa, mutta mielummin itse satsaisin massiivipuiseen jakkaraan, jonka liitoksiin ei ole käytetty ruuveja. Nämä Artekin tuolithan kasataan itse perinteisesti ruuveilla.

Toki Artekin tuotteista osa on aivan perinteisillä liitoksilla ja hyvin tehtyjä, mutta noita asioita kannattaa miettiä ja tutkailla ennen ostopäätöstä.

Vierailija
104/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saisin sellaisen ikuisen valurautapannun? Meillä on kaksi Ikean valurautapannua, mutta ne eivät todellakaan ole ikuisia. Toisessa on puinen kahva, ja se on kestänyt pari vuotta konepesua mutta tuskin kestää enää ainakaan paria vuotta pitempään. Toisessa on ulkopinnoilla somaa valkeaa pinnoitetta. Edellisessä pannussa tämä pinnoite lohkeili ja alta löytyi ruostetta. Ikeasta sai kyllä samaan hintaan tilalle uuden samanlaisen. Mutta olisi kiva ostaa seuraavaksi sellainen ikuinen yksilö. 🙃

EI PUUTA EIKÄ VALURUTAA SAA PANNA TISKIKONEESEEN!!!!

Luepa koneen sekä pannun käyttöohjeet. HUOH.

Valuraudan voi kyllä pestä koneessa, se vaan täytyy aina rasvata ennen käyttöä. Puisia työvälineitä ei tietenkään suositella pestävän koneessa, mutta on tuo omani parin vuoden aikana varmaan 500 kertaa pesty. Haluaisin siksi seuraavan pannun ilman puuosia tai pinnoitteita, koska tiedän niiden olevan se heikoin lenkki.

En kyllä viitsisi pestä paistinpannua käsitiskissä, tiedä vaikka tulisi väsyneenä yhtä ilkeäksi kuin sinä. 🙃 Jos osaat neuvoa ostopaikkaa niin kerro toki.

Vierailija
105/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlistä ostin joskus 10 vuotta sitten muutaman tyynyn jossa sisällä sellaista vaahtomuovi tms silppua.Nämä on vieläkin käytössä.Jyskin saman hintaluokan (n.10e)saman tyylisestä luovuin, ei ollut vaan yhtä mukava.Nyt siellä käydessä huomasin jotain silpputyynyjä memoryfoamilla, mutta hintaa päälle 30e.Jos jollain näitä kokemusta niin kiinnostaisi pari lisätyynyä.(Mut Lidlin versioista en luovu!)

Jansportin repun ostin alesta 5 eurolla noin 5 vuotta sitten.On ollut lähes päivittäisessä käytössä ja kestää.Tällä repulla oli muuten 25vuoden takuu, joten kannattava ostos, tässähän on vielä 20vuotta käyttöä edessä😂

Tyynyt suositellaan vaihdettavaksi parin kolmen vuoden välein.

Niinhän ne suositellaan ja on tässä välissä tullut muita tyynyjä pois heitettyäkin, mutta mulla ei ole tapana heittää hyvää tavaraa roskiin vain koska joku suosittelee niin.Sitäpaitsi mulla on oikukas niska joka tykkää näistä tyynyistä eikä ole parempia tullut vastaan.Mut kai se olis kärsittävä niistä kivuista, koska kerran suositus😂

Aivan varmasti nämä kaksi ovat ainoat mahdolliset vaihtoehdot.

Vierailija
106/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

iMac on ollut käytössä nyt 6 vuotta ja edelleen toimii kuin unelma. iPad on ollut lasten kovakouraisessa käytössä 3 vuotta eikä mitään vikaa siinäkään. iPhonea olen nyt käyttänyt vajaa vuoden ja olen tosi tyytyväinen. Applen tuotteista ollaan monta mieltä, mutta oman kokemuksen perusteella laatu on tosi hyvä.

IPhonet ja pädit ovat kyllä täälläkin kestäneet. Ekasta puhelimesta sain kyllä lasin rikki, nykyisissä pitäisi olla kestävämpi lasi.

Apple taas poistaa vanhoja tuotteita käytöstä siirtymällä IOS 11:een, jonka myötä tuki vanhemmille vimpaimille poistuu.

Vierailija
107/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruskovillan hirssiakanatyyny! En ole mikään ekohippi :D eli suositukseni ei perustu siihen. Mulla on ollut tuollainen jo vuosia, jännityspäänsäryt ovat vähentyneet selvästi ja muutenkin tuo on niin paras tyyny nukkua. Ei varmasti miellytä kaikkia mutta mä tykkään. Ei hiosta, muotoutuu sopivaksi.

Mies on aina nauranut mun tyynylle. Viime viikolla olin reissussa ja se oli sitten unissaan kaapannut mun tyynyn päänsä alle. Nyt se haluaa oman samanlaisen.

meillä lapsilla myös. Ne vaati omat.ja muutenkin ruskovillaa on, tosin on tylsää kun mies on lakannut kokonaan käyttämästä muita vaatteita kotona. Myös miehen työpaikalla jätkät siirtyneet ruskovillaan....haha.

Peace.

t. Hirssiakanahippi

Vierailija
108/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saisin sellaisen ikuisen valurautapannun? Meillä on kaksi Ikean valurautapannua, mutta ne eivät todellakaan ole ikuisia. Toisessa on puinen kahva, ja se on kestänyt pari vuotta konepesua mutta tuskin kestää enää ainakaan paria vuotta pitempään. Toisessa on ulkopinnoilla somaa valkeaa pinnoitetta. Edellisessä pannussa tämä pinnoite lohkeili ja alta löytyi ruostetta. Ikeasta sai kyllä samaan hintaan tilalle uuden samanlaisen. Mutta olisi kiva ostaa seuraavaksi sellainen ikuinen yksilö. 🙃

EI PUUTA EIKÄ VALURUTAA SAA PANNA TISKIKONEESEEN!!!!

Luepa koneen sekä pannun käyttöohjeet. HUOH.

Valuraudan voi kyllä pestä koneessa, se vaan täytyy aina rasvata ennen käyttöä. Puisia työvälineitä ei tietenkään suositella pestävän koneessa, mutta on tuo omani parin vuoden aikana varmaan 500 kertaa pesty. Haluaisin siksi seuraavan pannun ilman puuosia tai pinnoitteita, koska tiedän niiden olevan se heikoin lenkki.

En kyllä viitsisi pestä paistinpannua käsitiskissä, tiedä vaikka tulisi väsyneenä yhtä ilkeäksi kuin sinä. 🙃 Jos osaat neuvoa ostopaikkaa niin kerro toki.

Kaikki pannut ja kattilat kannattaa aina pestä käsin. Oli sitten valurauta tai pinnoite. Vaikka sanotaan että kestää konepesua, niin kyllä ne kemikaalit sitä pitkässä juoksussa vaurioittaa. Jos haluat pannuille maksimaalisen eliniän, pese ne käsin. Työlästä mutta totta.

Vierailija
109/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmanahan näissä vertailuissa on se, että jos nyt hehkutetaan, että 15 v. sitten ostettu pyykkikone "Superpesuri" on vielä täydessä tikissä, niin se tänä päivänä ostettava "Superpesuri" ei luultavasti kestä 15:ttä vuotta. Tuntuu, että laatu on huonontunut jatkuvasti eli ennen laadukas merkki ei välttämättä ole sitä enää nykyisin.

Tätä olin just tulossa sanomaan!

Vierailija
110/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin aikanaan Sokevan myymälästä rottinkisen tuolin (malli lumikenkä) ja sanoivat, että voi 50:n vuoden kuluttua tuoda korjattavaksi jos tarvii. Tuoli on nyt ollut mulla 16 vuotta, välillä sisällä ja välillä parvekkeella, ja on kuin uusi. Vanhemmillani on kaksi samanlaista vuodelta 1962 ja ihan ehjiä molemmat. Harmi, että Sokeva on lopetettu.

Vierailija
111/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmanahan näissä vertailuissa on se, että jos nyt hehkutetaan, että 15 v. sitten ostettu pyykkikone "Superpesuri" on vielä täydessä tikissä, niin se tänä päivänä ostettava "Superpesuri" ei luultavasti kestä 15:ttä vuotta. Tuntuu, että laatu on huonontunut jatkuvasti eli ennen laadukas merkki ei välttämättä ole sitä enää nykyisin. Esim. Nanso ja Ecco olivat muinoin hyviä, nykyisin ovat ihan kuraa.

Samoin jackpotin vaatteet oli ennen kestäviä ja laadukkaita, nykyiset ihan surkeita lumppuja.

Vierailija
112/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legopalikat taitavat olla ainoimpia lastenleluja, jotka ovat yhtä kestäviä vuosikymmenestä toiseen. Heidän myyntinsä ei perustu siis siihen, että legot ovat hajonneet ja siksi pitäisi ostaa uusia legoja. Heidän myyntinsä perustuu jatkuvasti uusiin legoihin ja huippulaatuun. Ihmiset tietää, että kun ostaa legopalikoita, niin ne kestävät eivätkä hajoa. Legot ovat meillä ainoat lelut, jotka ovat kestäneet.

Vierailija
113/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjuliikkeiden rytkyistä täytyy kehua Gina Tricotin basic-malliston pitkiä toppeja. Ostin 9 vuotta sitten niitä kolme odottaessani lasta. XS-kokoisia käytin (venytin...) loppuraskauteen asti. Imetysaikana pidin kotona, kun kaula-aukon kautta sai imetettyä. Talviaikaan aina alustoppina, kun pysyi hyvin housuissa. Nyt oon viisi vuotta käyttänyt työpuvun alla, jokainen toppi on pesty satoja kertoja ja jokainen on silti ihan ehjä. Tummansininen on vähän haalistunut ja valkoinen harmaantunut, mutta ehjiä yhä ja supermukavia päällä. 

Kangastossuissa liputan Converseja, kestävät konepesun ja mulla yks pari kestää monia vuosia, nytkin tummansiniset ovat haalistuneet jo harmaiksi mutta edelleen ihan ehjät!

Minulla 4 v sitten ostettujen Conversejen kumipohja halkeilee. Potutttaa paljon,kengät maksoi kuitenkin 70 e.

Vierailija
114/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas vuosi sitten ostettu Ginan pitkä toppi on menny ihan nyppyseksi ja kerää pölyä(?) Eikä ollut käytetty/pesty kun muutaman kerran. Muistan joskus 7 vuotta sitten ostaneeni samanlaisia eivätkä silloin mielestäni menneet tuollasiksi.

Vierailija
115/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tefal paistinpannut kestävät paremmin kuin suomalaiset tai ikean

Kuinkas vanha sun Tefal on?

Minun Wärtsilä valurautapannu on yli 35 vuotta. 

Paras pannu.

Vierailija
116/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytuotteista ei oikein voi nennä takuuseen, monella valmistajalla on laatu huonontunut järkyttävän paljon ihan muutamassa vuodessa.

Marimekon kankaiset olkakassit olivat ainakin ennen kestäviä. Nykylaadusta en tiedä, mutta nuo 15 vuotta sitten ostamani kassit on edelleen kuin uusia.

Longchampin Le Pliage -laukut on mulla aina olleet kestäviä.

Levi's oli myös muinoin todella kestävä merkki. Vuonna 1991 ostamani Leviksen musta farkkupaita on edelleen hyvässä kunnossa, kaikki napitkin yhä paikoillaan.

Kestävimmät sukkahousut on yllättäen löytynyt Pola-merkiltä Tokmannilta. Huhtikuussa käyttöön otetut 20 denierin sukkikset on edelleen ehjät, käytetty ja pesty kymmeniä kertoja. Taisi maksaa noin 4 euroa neljän parin paketti. Kaikki edelleen ehjiä.

Vierailija
117/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahdin Dualit ja tehosekoitin Kitchen Aid. Ovat vielä kivan näköisiäkin. Ja toki klassikko sauvasekoitin Bamix.

Hästensin sänky. 

Vierailija
118/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten kestäviä ja nättejä nilkkasukkia olen löytänyt Tallinnan sataman isosta supermarketista. Suomesta ei saa kestäviä halvalla. Avainasia on, että nilkkasukissa pitää olla paljon nylonia. Sukat jossa pääosassa bambu, puuvilla tai akryyli tms ei kestä mitään.

Tuon aina usean parin kun käyn. Jo pari vuotta käytetyt vielä priimakunnossa.

Voisiko joku alapeukuttaja kertoa mitä vikaa kommentissani oli? Luulet ettei Virosta saa laatua? Et usko minua?

No omapa häviönne...

Vierailija
119/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ostanut aikuisiälläni tasan kaksi lompakkoa, jotka olivat/ovat molemmat aitoa nahkaa. Uuttakaan en olisi ostanut, ellei vanha olisi kadonnut. Nykyinen lompakko kestänyt käyttöä jo 10 vuotta, eikä kulumisen merkkejä missään. Kannattaa investoida kunnon lompakkoon (sitä paitsi 100% nahkalompakkoja taitaa saada ihan kolmellakympillä, että ei ole edes kallis) eikä ostaa mitään H&M ym. paskaa markettikrääsää, menevät rikki alta aikayksikön.

No tuossakin on vähän, että kenellä ne on käytössä. Olen ostanut miehelle aitonahkaisia lompakkoja lahjaksi, mutta se saa aina ne kulutettua puhki parissa vuodessa. Nahka on kyllä ollut melko ohutta, että vaikuttaa varmasti asiaan. Taas pitäisi uusi lompakko hankkia, ja taidan passittaa miehen ihan kunnon nahkaliikkeeseen ostamaan jostain järeästä nahasta tehtyä, jotta varmasti kestäisi käyttöä.

Tai löytyisikö nahalle jotain eettisempää kestävää vaihtoehtoa? Tekonahkaan en luota, kengät ja laukut ei kestä käyttöä vaan pinta kuoriutuu pois.

Ap

Nippa Nappa on helsinkiläinen nahkapaja ja liike, josta olen ostanut aivan ihanan ja superkestävän laukun ja lompakon miehelleni. Paksua hyvää nahkaa, käytössä kuluu vain paremman näköiseksi.

Hyvältä näyttää, mutta harmi ettei ole hintoja. Haluaisin edes tietää missä hintaluokassa liikutaan.

Vierailija
120/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOFTBO - Ikean kylpyhuoneen matto, kestävä, pehmeä jalan alla, halpa, monia värejä

BMIX - sauvasekoitin, huippukestävä, vissiin elinikäinen takuu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi